[B] Grup de Lucru Bucuresti-Ilfov

Started by oc7avian, March 16, 2021, 08:54:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panda_no 5

Va avea o noua infatisare cand nu vor mai fi parcate masinile DECAT in parcarea subterana.
Asteptam si acel moment.

AndreiB

Cred ca cel mai mult ma bucur dupa ce se termina investitia vor disparea (sper) vocile care doresc relocarea GdN.

TibiV

Inca NU au parcare subterana, caci inca nu s-a dat in folosinta...

Oricum, ultimele 6 postari (inclusiv asta) trebuie mutate, pentru ca nu au nici o legatura cu "Grup de Lucru Bucuresti-Ilfov"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

b1

Regiunea București – Ilfov ar putea avea 10 drumuri radiale, cu piste de biciclete și stații electrice, până în 2026

Vineri, 5 noiembrie, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii se semnează protocolul privind colaborarea instituțională dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Județul Ilfov-Consiliul Județean și Municipiul București în vederea realizării și implementării - Drumurilor radiale care ajută la creșterea atractivității investiției autostrăzii A0 - Inel București. Valoarea proiectului ce urmează a fi finanțat din fonduri europene se ridică la 591 milioane de euro, fără TVA.

Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a dat detalii privind cele 10 Drumuri Radiale:

DR1 - Vest Expres, are o lungime de 8,98 km și realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara, având un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA
DR2- Autostrada A1, are o lungime de 12 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA
DR3 - Giulesti Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungește până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giulești. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA
DR4 - Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localității Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungește spre DNCB și Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA
DR5 - Pipera Expres, are o lungime de 8,7 km și realizează legătura între Autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetrație Aleea Teișani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA
DR6 - Afumati Expres, drumul radial ce realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumați. Are o lungime de 4,39 km și un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA
DR7 - Est Expres are o lungime totală de 6,1 km, conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și realizează legătura Municipiului București la A0 prin Dobroești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA
DR8 - Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu Municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA
DR9 - Sud Expres, are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA
DR10 - Magurele Expres realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA

Proiectul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii privind cele 10 drumuri radiale, prezentat de secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu, prevede următoarele:
- 10 Drumuri radiale
- 31 Noduri rutiere
- 2 Noduri rutiere noi pe autostrada A0 + o extensie de drum național
- 96 Km lungime de drumuri noi rapide
- 23 Localități deservite
- 6 Sectoare ale Capitalei deservite direct și indirect
- 96 Km de trotuare și piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale
- 5 Linii de tramvai urban prelungite spre aria metropolitană
- 120 Puncte de încărcare autovehicule electrice (24 de stații cu câte 5 posturi și 3 prize)
- 591 milioane de euro fără TVA reprezintă costul estimat al proiectului (Fonduri Europene Nerambursabile din cadrul Programul Operațional Transport 2021 – 2027 și cofinanțare de la Bugetul de Stat)
- 2026: Anul de operaționalizare a proiectului de drumuri radiale

Protocolul semnat vineri prevede colaborarea instituțională dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Județul Ilfov-Consiliul Județean și
Municipiului București în vederea realizării și implementării – Drumurilor radiale care ajută la creșterea atractivității investiției
autostrăzii A0 – Inel București.

Prezentul protocol reglementează modul de colaborare interinstituțională între MTI, CJ IF și MB pentru realizarea și implementarea proiectul integrat Orbital București și Drumurile radiale conexe.

Părțile vor colabora în vederea obținerii tuturor avizelor, autorizațiilor și altor documente legale necesare pentru implementarea proiectului, cu respectarea principiilor și prevederilor Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică.

În procesul de detaliere și stabilire a soluțiilor tehnice pentru realizarea Proiectului Părțile vor urmări cu cea mai mare atenție să asigure protecția mediului și evitarea distrugerii spațiilor verzi.

În procesul de detaliere și stabilire a soluțiilor tehnice pentru realizarea proiectului, părțile sunt obligate să prevadă spațiu dedicat pentru transportul în comun și pentru piste de biciclete, conform prevederilor tehnice și legale în vigoare.



Sursa.

Întrebare: În ce fel au fost studiate aceste trasee astfel încât variantele propuse să fie considerate cele mai bune? Spre exemplu: DR1, 5, 6 și 10 se termină/încep din A0. De ce nu a fost propusă câte o prelungire a acestor drumuri?
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

ionut_16

Dacă vrei să ieși din București spre Pitești să nu te înghesuiești pe Maniu, un exemplu să zic.

E interesant dacă pista de biciclete duce chiar până la A0 pentru segmentele alea enumerate mai sus

Fred

DR1 initial era conectat la A1, dar au pierdut logica pe drum, acum nu duce nicaieri util.

dr4qul4

Mie mi se pare incredibil ca DR1 nu are nici macar 1 nod intre DNCB si CF. Un nod care ar fi fost folositor atat pt Domnesti cat si pt zona comerciala de la sud de A1. Dar are 2 dupa CF...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

b1

Mi se pare mie sau au de gând să facă un nod rutier cu DJ200? A0 nu ar trebui să fie folosită pentru traficul de tranzit, iar DNCB pentru cel local? Sau au vor să ticsească A0? Ca să nu mai spun că vor și un nod rutier cu DN3, în condițiile în care traficul de tranzit vine de pe A2...
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

PlayStation

Nodurile cu DJ200 si DN3 sunt foarte utile, pentru ca sunt zeci de hale pe fiecare dintre ele
Si daca nu sunt acum, vor fi peste 10 ani datorita nodului

frunzaverde

@b1 : Traficul de tranzit pe langa un oras ca Bucurestiul este rahat in ploaie, o nimica toata; tot traficul de tranzit incape lejer pe o banda pe sens.

Mai ales ca Bucurestul nu e pe vreo axa europeana de transport (nu e Budapesta, care e pe trei). Scopul A0 e sa fie un orbital de bun simt al Bucurestiului, care sa deserveasca IN PRINCIPAL evacuarea orasului multi-milionar. DNCB e o tristete, un bulevard urban in mare parte inutil si aflat de zeci de ani peste capacitate...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

hvm

Nu este pe o axa foarte tranzitata ca Budapesta, dar are parte de traficul Nord-Sud, si consider ca mult trafic pe relatia Ucraina - Turcia se va muta pe aici in viitor dupa ce vom avea A7, DX de la braila si podul peste dunare, iar Bulgaria face Ruse - Velico Tarnovo. . tot ce este mai la nord si vest de axa Cernauti - Kiev va veni pe A7. Iar in cazul in care se continua si strapungerea intre Velico Tarnovo si Nova Zagora atunci restul de trafic care acum trece cu bacul pe la Isaccea va merge pe Braila, Bucuresti, Ruse. Ar exista varianta de a merge direct in jos pe A4 si apoi pana la Burgas, dar cred ca se va prefera traseu complete pe A/DX decat ruptura de la A4 la burgas si de la Varna la Granita cu turcia. Si eu consider ca bulgaria va face Velico-Nova mult mai repede (chiar daca acum cu schimbarea de guvern o sa fie probabil intarziate mult proiectele acestea) decat legatura Vama Veche/Negru Voda - Burgas - Varna - Granita turca (singura cu sanse aici e continuarea A intre Burgas si Varna dar atat).

Pe cealalta directie, Est-Vest, totul depinde cand terminam A1 si intram in spatiul Schengen. Cand cele doua sunt complete eu vad o mare schimbare in ce priveste transportul de marfa din port Constanta spre vest (si cu A de la Ruse chiar si spre Bulgaria) va trece tot pe langa Bucuresti. Dpmdv exista premisele cresterii traficului de tranzit in jurul Bucurestiului in viitor odata cu constructia de A.

Si mai este celelalt aspect, in momentul de fata Bucurestiul este evitat de traficul de tranzit tocmai din cauza ca exista asa de mult blocaj dar cum o sa avem autostrada eu cred ca o sa se inteteasca. Chiar si o parte din traficul care acum merge pe Vidin ar putea sa vina pe la Ruse (desi iar un + pe ruta Vest - Sud)

In schimb sunt deacord ca este util sa putem scoate traficul din bucuresti direct catre A0 fiindca va elibera si traficul din interior. Insa parerea mea este ca acest lucru se va intampla doar cu traficul de lung parcurs. Nu vad eu pe cineva sa plece din bucuresti sa ajunga la A0, si apoi sa oculoeasca pana intra in bucuresti pe partea diametral opusa. Mai degraba o sa mearga pe DNCB sau pe unul din marile bulevarde. Dar tot DNCB o sa fie. Este foarte important ca DNCB sa aiba pasaje denivelate la toate intersetiile pentru a nu fi conflicte de trafic pe centura. Asa ca nu vad probleme majore cu faptul ca strapungerile ajung pana in A0. Daca o sa fie nevoie o sa fie continuate si dupa A0, dar este absolut necesar sa ajunga cel putin pana la A0. Ulterior se pot realiza noduri locale intre Bucuresti si DNCB si intre DNCB si A0 acolo unde este necesar.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

RaduG

#71
@frunzăverde DNCB sud este deja la limita traficului pentru o bandă, DNCB nord a sărit de acest prag. În momentul în care se va inaugura A0 sud (A0 by the way este pe două coridoare principale pan-europene, IV și IX) traficul de tranzit va scădea masiv pe DNCB pentru că se va completa coridorul IV Nădlac-Constanța, iar când se va inaugura A0 nord, se va prelua și traficul generat de coridorul IX.
Explanatory, pentru cine nu crede, cifrele sunt din 2015, probabil mult depășite actualmente:




Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

Ce trafic mic pe autostrazi vs DN-uri...

hvm

Presupun ca te referi la A3 care nu o sa colecteze prea mult trafic fiind un traseu mai lung fata de bucuresti decat Ploiestiul si nu se varsa intr-un bulevard ci in doua "stradute" sau in DNCB care e ful momentan asa ca lumea se orienteaza pe o intrare mai rapida in bucuresti decat sa mearga mai mult si apoi sa intre mai prost. Dupa ce o sa fie gata Ploiesti - Buzau o sa se schimbe datele problemei.

In rest A1 si A2 sunt mai populate decat drumurile vecine.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Cristi N

Deja traficul pe A3 a crescut foarte mult fata de 2015 chiar si fara primul tornson din A7.