News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Grup de Lucru Bucuresti-Ilfov

Started by oc7avian, March 16, 2021, 08:54:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Grup de Lucru pentru Mobilitate Durabilă din Zona Metropolitană București – Ilfov

Notițe luate în timp real:

Orbital București Drumuri Radiale
• Pachet de conectivitate gândit în jurul A0 (conexiune București - DNCB - A0 - DJ (opțional))
• O analiză care reprezintă viziunea MT și va fi parte din documentația pentru un viitor SF (pornire licitație estimat final 2021/start 2022)
• Drumuri gândite ca niște drumuri de descărcare:
     • fără locuințe/industrie pe margine
     • acces controlat
     • Implementare etapizată (tronsoane, Half Profile)
     • Țintă: 2 benzi pe sens, parapet median
• Finanțare Europeană (dependent de conexiunea cu A0)
• Rute studiate:
     • Prelungire Bd Timișoara
     • Lărgire la 3 benzi A1:
         • Faza 1 DNCB - A0
         • Faza 2 A0 - km 35 (limită județ Argeș)
         • 3 benzi @3,5m => 100km/h limită viteză probabil
     • Prelungire Calea Giulești
     • Prelungire Bd Poligrafiei
     • Prelungire zona Pădurea Băneasa - Aeroport T2 - A0
     • Centură Afumați
     • Prelungire zona Pantelimon
     • Prelungire Splai spre A2 (conexiune cu bretele de viteză)
     • Prelungire spre Sud dinspre Metalurgiei
     • Prelungire zona Măgurele
• Ex metodologie (caz prelungire Bd Timișoara; nu toate sunt gata):
     • Traseu verificat în teren (la pas + dronă)
     • Păstrat spațiu median pentru benzi noi ori transport public în masă (ex 8m)
     • Documentație: ~100 pagini
     • Digital - multiple layere GIS (listă incompletă):
           • Geologie
           • Utilități
           • Păduri
           • Zonă inundabilă • PUZ-uri
           • Coridoare Expropiere
           • Construcții existente
     • S-au generat profile longitudinale, diferențe de nivel, zonele cu debleu, viaduct etc.
     • Costuri estimate pe datele culese în detaliu
     • Notă personală: pare un SPF intern
     • Bonus: a fost desenată ideea unui terminal multimodal tramvai + bus + tren@centura feroviară

AndreiB

#1
Niste notite foarte detaliate bravo! Stii cumva daca intentia de gandire este de a stimula investitii rutiere in paralel cu a reduce semnificativ capacitatea rutiera in interiorul inelului principal in oras? Fara masuri complementare riscam sa stimulam per total un shift modal bazat pe auto in loc de a-l muta in afara orasului si a lasa centrul pentru pietoni.

Sunt deasemenea un pic ingrijorat de ce inseamna Prelungire zona Padurea Baneasa - T2. Daca reprezinta o artera noua care taie padurea Baneasa in doua (e.g. de la Erou Iancu Nicolae) eu as fi ferm impotriva. Daca e un drum nou A0-CB-Greenfield, mi se pare o idee buna.

Au fost ceva prezentari sau slide-uri? As fi foarte interesat sa le citesc.

oc7avian

Mulțumesc :D Deoarece am încercat să captez tot există riscul să existe mici scăpări

Grupul de lucru a fost cu reprezentanți din toate instituțiile importante. Discuția e incipientă. Dar mai departe orice proiect pare că va fi discutat în context. Fie că vorbim de extinderi de tramvai ori dezvoltări rutiere. Un lucru de apreciat deschiderea de care dau dovadă.

Ca idee: initial părea că toate radialele sunt gata documentate. Când am întrebat dacă putem avea acces la documentele elaborate, răspunsul a fost că restul sunt în lucru. O chestie care mi-a scăpat s-o punctez clar e că vorbeau și de DN-uri. Nu îmi dau seama acum dacă cel prin Pădurea Băneasa ar fi doar 1+1. Au fost foarte multe de digerat într-un timp scurt.

PS
A fost ridicat subiectul pasarelelor suprapietonale din S4 de către OPTAR. Răspunsul TPBI a fost că nu vor aviza așa ceva. Personal, simt că discutăm de total altceva decât am fost obișnuiți.

AndreiB

Veste buna. Multe din proictele de radiale existente din amintiri sunt un pic mai "rutiere" decat cred ca ar fi bine azi (i.e. sunt proiecte pentru o viziune de mobilitate stil anii 70, mai degraba), dar daca exista o viziune moderna despre mobilitate si deschidere, e incurajator. Personal nici cu Baneasa la 1+1 nu mi se pare deloc o idee buna - sper sa dispara initiativa asta personal.

oc7avian

Zona Băneasa: aproximativ acesta ar fi traseul schițat grosier și posibil încă nestudiat în detaliu. Important de menționat: absolut totul prezentat este ceva la care așteaptă feedback dacă avem.





Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

@AndreiB, in padure e vechiul proiect Calea Floreasca-Avionului-Nisipoasa-tunel pe sub pista Baneasa (sau inchiderea aeroportului dupa unii)- Vadul Moldovei.
Si eu sper sa dea uitarii acest proiect. As fi de acord insa cu prelungirea tramvaiului 5 pe acest traseu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

#6
Eu as face asa:

1. Rupem tronsonul in doua si evitam traversarea padurii Baneasa care ar rupe habitatul in doua dar oferim legaturi pentru cele doua zone vizate cu infrastructura rapida de transport rutier.
2. Intersectia cu CB, daca e facuta ca giratoriu suspendat poate elimina sensul giratoriu actual de la Gara Otopeni, eliminand o intersectie la nivel.
3. La Erou Iancu Nicolae poti face un cartier de transit based development, cu prelungirea M2 si legaturi rutiere doar din artera noua radiala.








Powered by API/PUM imgur uploader

panzer

Subiectele mele favorite n-au fost atinse?

A1: noul nod de la Ciorogarla (jumatate facut de Emag)
DNCB: nimic nou? Sunt atat de multe de rezolvat.

Putem sa adaugam si noi subiecte?

Valentin

#8
Personal, consider ca ar fi bine daca in informatia initiala (postul initial), am include treptat informatii suplimentare cum ar fi:

1. Cine sunt acele institutii care participa la acest grup de lucru;
2. Cum/cand au loc aceste sedinte si cel mai important, daca exista acces liber (adica sedinta este publica, cetateanul are acces fie prin inregistrare audio/video fie prin solicitare fizica,etc.);
3. Daca exista vreo posibilitate de a intervenii/ a pune intrebari (inafara celor prezenti la sedinta, a se vedea ^);
4. Principiile care guverneaza grupul, mai exact, daca acest grup se axeaza pe investitiile/proiectele la nivel macro, regional (adica se vorbeste doar de conexiunea B-IF sau si de alte probleme concentrare pe interiorul orasului).
5. A se adauga

# acum revenind la postul initial, n-am vazut/citit (nu contest ca nu s-a discutat) despre nimic legat de transportul public electric (care ar trebui sa fie prioritar, dar in fine), extinderi de retele, etc.

oc7avian

#9
O informație pe care am uitat s-o menționez legat de proiectul Orbital București. Sunt în analiză și 2 noduri:

  • A0 - DN3
  • A0 - DJ200

O să răspund parțial acum și restul cu prima ocazie, că timpul liber variază în funcție de zi (serviciu etc.). Și o să detaliez și despre restul prezentărilor. Am prioritizat după noutăți. Notițele trebuie să le transpun în text.

Grupul de lucru e coordonat de MT. Este ceva nou. O listă exemplu legat de reprezentanți care au prezentat: CFR, Bucharest Airports, TPBI, Metrorex etc. Participanți au fost mai mulți (cam tot ce ține de mobilitate în zona București-Ilfov). Din societatea civilă avem ONG-uri, Universități etc. cu expertiză în domeniu. Ședințele sunt programate din timp (următoarea nu e fixată). Accesul e pe bază de invitație.

Până acum au fost 2 ședințe. Din ce cunosc, noi n-am reușit să fim în prima. Lucrurile încă se așează ca organizare. Temele variază în funcție de agendă, dar scopul e să dialogăm pe orice ține de mobilitate din regiune. Până acum s-a încercat prezentarea în mare a planurilor diverselor instituții + stadiu. Pe rutier a fost prezentat doar planul descris la începutul postului (deocamdată)

La final se pot pune întrebări și cere detalii pe ce s-a prezentat. Însă ideea e să luăm ce se prezintă și să discutăm în organizație, apoi putem formula o opinie și să o trimitem. Sau, dacă știm ce urmează să se prezinte/discute, putem pregăti o poziție pe care să o avem în discuție. Orice scriem/trimitem este vizibil pentru tot grupul, deci pot contribui și ei ori dezbate. Adică dialogul de care spuneam mai sus nu trebuie să fie neapărat în timpul ședinței.

Se poate solicita suplimentarea ordinii de zi. OPTAR a făcut asta pe subiectul Pasarele Pietonale în Sector 4 și a propus să avem o opinie a Grupului de Lucru. Însă una dintre instituțiile care era prezentă ne-a dat un pont: pot da aviz negativ proiectului  ;)

Răspuns la punctul 4: ambele

Despre A1 (nod Ciorogârla) și DNCB încă nu s-a discutat. Dar putem întreba despre ele.

Update:
Când se va intra în detaliu pe un anumit proiect, se pot crea subgrupuri de discuție. O dată ce lucrurile se așează, vom avea o imagine mai clară legat de modul de lucru

oc7avian

#10
Tură nouă de notițe. Lucrurile devin mai generale ori cunoscute deja. Când lucrurile devin mai concrete putem să discutăm pe topicurile specifice.

Metrorex (mențiuni din portofoliul de proiecte)
    • M5 Eroilor - Iancului: blocată în instanță (așteptare hotărâre motivatăCAB)
    • M2 Berceni - Pipera: reluare licitații înlocuire cale de rulare și instalații interstații separat (acum se revizuiește documentația; Termen: semestrul 2, 2021)
    • Accesibilizare stații pentru persoanele cu deficiențe de vedere (documentație gata, niște observații de primit)
    • Trenuri de metrou: documentație în pregătire pentru 50 de trenuri noi de metrou (separat de cele de pe M5)

TPBI
• Modernizare + Muzeul Transportului Public + centru de pregătire profesională șicercetare @depou Victoria
• 100 Autobuze electrice 12m: urmează relansarea licitației
• 100 Troleibuze 12m: trebuie relansată licitația

• Proiecte în pregătire pentru PNNR/POR:
    • Realizarea unui sistem inteligent de transport prin integrarea componentelor de mobilitate la nivelul regiunii București - Ilfov
    • Modernizarea flotei de tramvaie din București
    • Modernizare și electrificarea transportului public rutier
    • Modernizarea infrastructurii degradate de tramvai
    • Extinderea infrastructurii de tramvai în București
    • Extinderea infrastructurii de tramvai în Ilfov
    • Extinderea infrastructurii pentru troleibuze în București
    • Modernizarea infrastructurii destinată garării și întreținerii flotei de mijloace de transport în comun
    • Rețea strategică metropolitană de ciclism

• Modernizare linii de tramvai (~48km cale dublă + depouri):
    • Gh. Șincai – 2.1 km
    • Nerva Traian – 0.86 km
    • Calea Dudești – 1.27 km
    • Str. Dristorului – 0.54 km
    • Bucla Gara de Nord – 1.16 km
    • Bucla Gara de Est (Obor) – 1.24 km
    • Șos. Pantelimon – 2.39 km
    • Calarasilor - Basarabia – 6.6 km
    • Bd. Ferdinand I – 1.31 km
    • Bd. Pache Protopopescu – 1.01 km
    • Bd. Chișinău – 0.9 km
    • Reînvierii – 0.52 km
    • Lizeanu - Maica Domnuluiu - Lacul Tei – 1.86 km
    • Văcărescu - Șerbănescu – 4.42 km
    • Paleologu - Călinescu – 1.42 km
    • Petricani - Pipera – 3.14 km
    • Mihalache – 3.6 km
    • Expoziției – 1.27 km
    • Bucureștii Noi – 1.5 km
    • Gloriei – 1.1 km
    • Marășești – 0.82 km
    • Bucla Cișmigiu – 0.95 km
    • Bd. Timisoara Vest – 1.37 km
    • Ressu - Pallady - dep. Titan – 5.9 km

• Prelungiri linii tramvaie (~58km cale dublă):
    • Construcție linie noua de tramvai – inel Piața Unirii – 1,3 km
    • Linie nouă tramvai Prelungirea Ghencea
    • Bd. D. Pompeiu - Barbu Văcărescu – 0.96km
    • Doamna Ghica – 7.49km
    • Luica - Turnu Măgurele – 4.29km
    • Iuliu Hațeganu - Grigorescu – 6.45km
    • Extindere Brașov (străpungere) – 2km
    • Presei - Băneasa (DN1) – 5.8km
    • Petrache Poenaru – 0.92km
    • Băneasa Aeroport - Băneasa Complex – 3.65km
    • Traian – 2.1km
    • Cișmigiu - Splai - Unirii – 3.24km
    • Mezeș - Pod Chitila – 5.5km
    • Colentina - Pod Voluntari – 4.1km
    • Militari - Chiajna – 5.1km
    • Olteniței - Popești Leordeni – 5.22km

AndreiB

Mersi din nou! Presupun ca s-a discutat si pe Feroviar, dar e in pipeline de notite, nu?

Cateva pareri personale:

Metrou

1. Cred ca prelungirea M2 spre nord trebuie sa intre in discutii. In special Gara Pipera poate sa ofere solutii foarte bune de rute noi rapide de transport in Bucuresti, precum si un cap nou intermodal pentru rutele regionale (care ar putea fi transferate de la PPL, un nod intermodal complet nepotrivit).

Tramvai

Ma bucur enorm sa vad mai multa atentie acordata infrastructurii de tramvai. Mi se pare solutia ideala de calitate/pret pentru multe locuri din Bucuresti.

Vad ca de fapt se are in vedere un inel de tramvai pe partea de est, complementar cu 41. (Luica -Pipera). Ramane un singur inel neinchis - intre Depoul Alexandria si Luica. Pe langa beneficiul unei legaturi de tramvaie, un inel rutier acolo ar oferi o traversare a centrului pe relatia Vest-Est evitand Piata Unirii. Mi se pare unul din proiectele prioritare urbanistice din Bucuresti. Are avantajul ca poate revitaliza toata zona Rahova-Ferentari, care sufera enorm la accesibilitate. Presupun ca singurul motiv pentru care nu se discuta inca este frica post-90 de exproprieri cladiri.

Piata Presei - Banesa dubleaza integral M6 si fara cheltuieli majore nu va avea o legatura rapida care sa traverseze intersectia de la Aeroportul Baneasa. As sugera o regandire a extinderii lui 41, nu spre Baneasa, ci pe Poligrafiei si pe urma pe traseul noii strapungeri spre Sisesti pana la Gara Mogosoaia (cea de marfa). Leaga o zona cu potential de dezvoltare birouri (Petrom City), ofera legaturi noi si poate dezvolta cartierul Padurea Baneasa din start cu transport public, nu rutier. Extinderea tramvaiului 5 e binevenita insa pana la Complex Comercial Baneasa. Avand in vedere cat de prost legat de transportul public este cartierul ala, as sugera chiar o bucla pe Alexandru Furtunescu in est la Baneasa.

Daca extinderea pe Traian se refera la tronsonul intre Calea Calarasilor si Octavian Goga ar fi incredibil - dar iarasi trebuie demolari masive acolo.

Cismigiu - Unirii pe Splai ar fi incredibil - capatul actual la Vasile Parvan e complet inutil.

Cateva segmente care lipsesc in opinia mea si care ar fi extrem de benefice pentru reteaua de tramvai din Bucuresti:

Calea 13 Septembrie - Bulevardul Unirii - Bulevardul Decebal (ar oferi o magistrala de tramvai rapida pe ruta est-vest cu investitii minime). Exista loc berchet pentru un tramvai modern complet separat de trafic.

Berzei-Hasdeu-Uranus. Axa N-S, ofera rute de tramvai direct spre Piata Victoriei.

Tramvai si strapungere noua pe ruta Constantin Brancoveanu - Jilava. Ofera o dezvoltare (transit based development) pentru un camp imens in zona de sud care poate fi urbanizat.


oc7avian

Cu drag! Întradevăr, există și Feroviarul. Acolo e complex de corelat notițele, dar o să îmi dau silința weekend-ul ăsta. Însă ideile generale le știm deja deja de la ce a declarat Nicușor Dan (inclusiv postarea de azi), de la ședința cu ARF legată de secundare unde a participat și API (apropo, văd că încă n-au făcut raportul public) etc.

Iar prelungirea M2 spre nord e o cariocă mai veche. Dar da, intenția e de corelare, chiar dacă nu se fac toate deodată.

RazvanN

Multumim, oc7avian.

Vad ca se mentioneaza modernizarea liniei pe Blvd Marasesti.

Exista si planuri despre o reconfigurare a intersectiei dintre cele 3 cai de tramvai dintre Marasesti/Str Dr. C-tin Istrati/Str. 11 iunie? A crescut foarte mult traficul auto in zona, indeosebi Marasesti->Istrati, si ma asteptam sa apara niste noi legaturi de tramvai pentru a servi mai bine fluxurile de oameni si a incuraja deplasarea cu tramvaiul, si poate odata cu legaturile de cale si o reconfigurare a intersectiei de la fantana Zodiac care este din ce in ce mai dificil de tranzitat cu prea multe prioritati lasate la voia sortii, ca sa spun asa. 

Apropo de liniile de tramvai, am putea sa ne asteptam ca plan pe termen lung si la o reconfigurare a aliniamentului caii de tramvai pe C. Istrati? Momentan are, pe partea de urcare, calea de tramvai initial separata de 'banda auto' [nu cred ca am vazut vreodata marcaje rutiere pe carosabil care sa faca delimitarea clar], apoi se intrepatrund, apoi iar se separa, si se nasc multe conflicte auto care pun in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic sau uneori chiar se pun in pericol pietonii, care dispun de un trotuar foarte ingust. Sau o extindere a trotuarelor astfel incat sa se circule exclusiv pe calea de tramvai.
 

oc7avian

Am redat doar o listă prezentată sumar (un slide), prezentată cu scopul de a avea un context foarte general cu țintele din viitor. Nu am intrat în niciun detaliu.