Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

https://www.opiniatimisoarei.ro/tren-automotor-incendiat-in-depoul-de-locomotive-cfr-timisoara-chiar-de-mecanic-paguba-de-125-000-de-euro/10/04/2025


Tren automotor incendiat in Depoul de Locomotive CFR Timisoara chiar de mecanic. Paguba de 125.000 de euro

Totul s-a petrecut în dimineață de 23 martie, în jurul orei 3.30. Polițiștii de la Transporturi Feroviare au fost anunțați atunci prin 112 că arde un tren automotor. La depou au intervenit rapid pompierii, iar inițial cauza incendiului a fost stabilită că fiind un scurtcircuit.

Polițiștii de la TF împreună cu criminaliști și specialiști din cadrul ISU au continuat însă cercetările la fața locului și aveau să descopere că focul a fost pus intenționat de cineva.


Anchetă s-a extins, iar miercuri oamenii legii l-au descoperit și pe cel care a incendiat automotorul, un mecanic de locomotivă de 37 de ani, angajat la CFR Călători. Bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore și dus în Arest.

Paguba făcută Companiei de Cai Ferate se ridică la aproximativ 125.000 de euro, iar mecanicul e cercetat în continuare pentru distrugere.

Politistii încearcă să stabilească ce anume l-a împins pe bărbat la un astfel de gest.

Konter

Mai multe rame electrice model Z2 au părăsit Luxembourgul pe 4 aprilie cu destinația România, fiind cumpărate de operatorul ieșean Ferotrafic TFI, deținut de Dumitru Anchidin.
Patru dintre acestea au ajuns miercuri la Brașov, urmând ca încă șase să vină până la finele lunii iunie. Ultimele din totalul de 20 de rame vor ajunge în România până la finele anului.

În luna octombrie, Club Feroviar a oferit aici detalii despre rame. Trenurile Iași-București Nord și retur și Suceava-Mangalia și retur vor fi operate cu automotoare diesel IC3, iar cele Suceava-București Nord și retur cu rame electrice CFL 2000 importate din Luxemburg.
Ramele au fost produse între 1990 și 1992 de către un consorțiu format de De Dietrich, ANF și Alstom.
Atât ramele, cât și automotoarele au fiecare o capacitate de 160 de locuri, iar ele pot fi cuplate, în funcție de cererea de transport – maximum trei în cazul ramelor IC3 și maximum cinci în ceea ce privește ramele electrice, informam atunci.