Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

A7 nu se decontează, doar împrumut cu dobânda 0.
Dar în funcție de progresul a7 se deblochează alți bani nerambursabili din pnrr
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

tom_sawyer

#10651
CNIR-ul ne anunța astăzi că au depus aplicația de finanțare pentru DEx Bacău-Piatra Neamț:

Solicitarea de finanțare a fost depusă la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru o valoare totală estimată de 9,139,021,842.25 lei (inclusiv TVA), din care contribuția Uniunii Europene din FEDR este de 3,078,669,009.30 lei, reprezentând 40% din valoarea eligibilă a acestuia, diferența de 6,060,352,832.95 lei reprezentând contribuția de la Bugetul de Stat al României (compusă din cota de 60% din valoarea eligibilă, precum și TVA).

Contractul de finanțare pentru acest proiect va putea fi semnat ulterior parcurgerii etapelor de evaluare si selecție, în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului pentru PT 2021 – 2027.

www.facebook.com/CNIRSA/

E o aflare în treabă, nu are cum să obțină finanțare. Aceeași soartă, în opinia mea, o vor avea: Focșani-Brăila, Timișoara-Moravița, Alternativa Techirghiol, Craiova-Filiași-Tg.Jiu, A8 la est de Pașcani.


Noi avem deja semnate contracte de 11 miliarde euro (includ Meseșul și A8 Pipirig-Vânători), la o finanțare disponibilă de 5,5 miliarde euro, deci am atins deja 200%.

Mai urmează:

Oradea-Arad și Pașcani-Suceava: 3 miliarde
A8 Sărățeni-Joseni: 1 miliarde
A8 Mierc.Nirajului-Sărățeni și Joseni-Ditrău: 0,7 miliarde

Ar mai rămâne disponibil mai puțin de 1 miliard euro pentru lotul cel mai greu de pe A8: Grințieș-Pipirig, apoi se atinge limita de supracontractare de 300%.

Dacă punem la socoteală și VO Cluj (personal nu cred că va mai obține finanțare)...

ovicor

Pentru cele nonPNRR, se mentine posibilitatea portarii doar o data, adica finalizarea in maximum doua cicluri de 7 ani? Sa nu radeti, de-o vreme asta e marea temere a mea!

pista_bacsi

@dumbravaandrei fair nu se deconteaza. Diferenta de dobanda de 6% anual e cum s-ar deconta. Las asa pentru amuzament valoare nominala totala la 10 ani:
  • 100 lei cu 2% returnezi 122 lei
  • 100 lei cu 8% returnezi 216 lei

alecu26

La ritmul asta de cheltuire și ce avansuri se plătesc, când se termina fondurile europene? 2026?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pista_bacsi

Nu am calculat inca dar e aceeasi problema cu PNRR nu avem destul cash cat sa platim initial si apoi sa decontam acel 40%. Asa ochiometric as zice 2027 daca intra PiSi2 si PiSi3 in actiune la 100%

hefaistos

:D  :D  :D
Cum era pe vremea lui Dragnea,in 2017, 2018?
Atunci nu erau bani din alte cauze, dar efectul la buzunarul constructorului e acelasi.
Vremurile se repeta.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alecu26

Nici nu ar fi rău 2027. Ar fi totuși în program. Deci efectul supracontractarii minim.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

E imposibil de anticipat. Poate fi "mâine" dacă crapă economia mondială, cu tarifele astea. Poate fi în toamnă, dacă nu mai intră bani PNRR din următoarele tranșe, și în același timp Guvernul nu mai reușește să atragă împrumuturi. Și la fel de bine poate fi la anul, peste 2 ani. Sau poate să nu fie, dacă vine un nou guvern care să lase prostiile deoparte, să muncească zi lumină și să tragă toți banii europeni disponibili, plus să crească rating-ul de țară și încrederea investitorilor că aici e un mediu pro business.

pista_bacsi

@alecu26 Pentru analize mai concrete ne putem muta pe subiectul PT unde tom_sawyer tine o lista cu toate proiectele eligibile in diferite faze. De la datele lui plus bugetul anual MT/Cnair pentru drumuri rapide fiecare poate avea ce concluzie vrea. Partea bună e că vor fi cheltuiți toți :)

Quote from: tom_sawyer on April 03, 2025, 11:20:55 PMLegat de fondurile disponibile pe rutier din Programul Transport 2021-2027:
https://www.mt.ro/web14/strategia-in-transporturi/program-transport-2021-2027/4766-pot16082023-2

Fonduri disponibile pe rutier 2021-2027: 5,5 miliarde euro


Proiecte fazate din exercițiul anterior:

    PiSi 1,4&5: 1,037 mld €
    A0 sud + DNCB + pasaje DNCB: 0,4 mld €
    CraPi 1&2: 0,23 mld €
    VO Timișoara Sud: 0,092 mld €
    VO Sighișoara: 0,07 mld €
    VO Arad Est: 0,058 mld €
    DEX BrGl: 0,043 mld €
    VO Beiuș: 0,036 mld €
    poduri pe DN-uri: 0,035 mld €
    VO Craiova Sud: 0,033 mld €
    VO Zalău: 0,025 mld €
    DN7 Bâldana-Titu: 0,024 mld €
    Pod Tisa: 0,037 mld €
    DN 52 Alexandria-Tr.Măgurele: 0,019 mld €
    VO Bârlad: 0,032 mld €
    VO Aleșd: 0,006 mld €
    + alte centuri, SF-uri, etc.

TOTAL= 2,18 mld €


Proiecte cu contract semnat:

    PiSi 2&3: 2,88 mld €
    A3 tunel Meseș: 1,36 mld €
    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    A8 Ditrău-Grințieș: 1,23 mld €
    A8 Pipirig-Vânători Neamț: 0,54 mld €
    DN71 (Buc-Targoviste-Sinaia) & DN73 (Câmpulung-Brașov): 0,53 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    VO Timișoara Vest: 0,28 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    VO Azuga-Bușteni: 0,1 mld €
    DNCB DN2-A2: 0,09 mld €
    VO Buftea: 0,06 mld €
    VO Comarnic: 0,05 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    VO Blaj: 0,03 mld €
    SF-uri: Brașov-Bacău, Suceava-Botoșani: 0,02 mld €
    lărgire DN1A: 0,01 mld €
    SF-uri DEx Cluj-Dej & Caransebeș-Lugoj: 0,01 mld €
    Nod rutier A2 Dragoș Vodă: 0,01 mld €
    VO Pucioasa-Fieni: 0,1 mld €

TOTAL= 9 mld €


Proiecte în licitație:

    Craiova-Tg Jiu: 2,68 mld €
    A11 Arad-Oradea: 2 mld €
    A9 Timișoara-Moravița (loturi 1 și 2): 1,98 mld €
    A7 Pașcani-Suceava: 1,5 mld €
    DEx Bacău-Piatra Neamț: 1,36 mld €
    DEx Focșani-Brăila: 1,08 mld €
    VO Cluj: 0,95 mld €
    A4 Techirghiol: 0,85 mld €
    A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni: 0,7 mld €
    A8 Sărățeni-Joseni: 1,24 mld €
    A8 Joseni-Ditrău: 0,2 mld €
    A8 Grintieș-Pipirig: 1,40 mld €
    A8 Tg.Neamț-Tg.Frumos: 1,22 mld €
    A8 Tg.Frumos-Lețcani: 1,11 mld €
    Extindere DN25: 0,2 mld €
    VO Mediaș: 0,17 mld €
    DEx Satu Mare-Oar: 0,15 mld €
    VO Reghin: 0,1 mld €
    PiSi6 lot 1 DN73C: 0,07 mld €
    VO Giurgiu: 0,07 mld €
    VO Botoșani: 0,05 mld €
    VO Horezu: 0,03 mld €
    Noduri rutiere A3 Gruiu, A1 Ionești: 0,02 mld €
    Pod DN54 jud. Teleorman: 0,02 mld
    Nod rutier Sărulești A2: 0,01 mld €
    reparație pod DN3B Călărași: 0,01 mld €
    VO Bolintin Vale: 0,01 mld €
    SF București-Giurgiu: 0,01 mld €
    supervizare DEx Focșani-Brăila: 0,01 mld €
    supervizare PiSi3: 0,01 mld €
    supervizare A8 Sărățeni-Joseni: 0,01 mld €
    supervizare A8 Joseni-Ditrău: 0,01 mld €
    supervizare A8 Ditrău-Grințieș: 0,01 mld €
    supervizare A8 Grințieș-Pipirig: 0,01 mld €
    supervizare A8 Pipirig-Leghin: 0,01 mld €
    SF modernizare Transalpina: 0,01 mld €

TOTAL: 19,26 mld €


Proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați prin HG:

    A8 Lețcani-Ungheni Prut: 1,53 mld €
    VO Gura Humorului: 0,4 mld €
    VO Baia Mare: 0,386 mld € (0,130+0,074+0,182)
    VO Târgoviște: 0,14 mld €
    A3 Codlea-Cristian: 0,12 mld €
    VO Vaslui: 0,1 mld €
    legătură DEx BrGl - VO Galați: 0,09 mld €
    Legătură T2 Otopeni: 0,08 mld €
    Legătură A1-Titu: 0,07 mld €
    Noduri rutiere A1 Cugir, A3 Spinuș, A1 Cruceni: 0,05 mld €
    VO Sighetu Marmației: 0,02 mld €
    VO Dej: 0,02 mld €
    Nod rutier A0 Pantelimon: 0,02 mld €

TOTAL: 3 mld €


hefaistos

Concluzia e aceea care se "simte" de ceva vreme. Problema nu e la lucrările deja contractate ci la proiectele în licitatie, de unde va rezulta în câțiva ani triplarea sarcinii bugetare și probabil o dublare a sarcinii anuale în medie.
Rămân la părerea mea ca asta se va rezolva în stil romanesc. Adică proiectele vor fi atribuite și semnate haotic în ordinea în care fiecare va ajunge distinct la rezultat iar fiecare constructor își va lua masurile potrivite sa fie sigur ca nu lucrează prea mult cu "bani de acasa".
Asta dacă va întrebați unde e corupția, dacă atribuirile de contracte (chiar) se fac corect și legal.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

Acum pe bune, poate sa imi explice si mie graba asta cu Bacau-Piatra Neamt?  Practic oricare alt proiect de la MT are cumva optiune de tranzit, pe cand aici e literalmente infundatura.  Ca imi scapa mie?  Sunt localnici care trag sforile sa se faca centru intustrial la PNt?

alecu26

S-a pierdut orice contact cu realitatea, cu traficul...cu Master Planul.
Deja aici nu mai vorbim de inginerie. E orice altceva dar nu inginerie și investiții cu cap.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovicor

Similar cu "inginerie financiara", o putem numi "inginerie politica". Totdeauna Piatra Neamt a fost bine infipta politic. Daca bine retin, Cuc era din Giurgiu, dar sustinut de Neamt. Iar acum seful Camerei Deputatilor cred ca e din Neamt. Si pe vremea lui Basescu, Neamtul era bine infipt. Nu vreau sa intram in politica, dar nu putem face abstractie de ea. Cherchez la politique!

shift2rail

^^ ideea e de a conecta toate resedintele de judet la reteaua de drumuri rapide, ptr a reduce uriasele disparitati inter-regionale si inter-judetene.

 Sau cel putin asta era " master planul".