Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Tare fain ca pe un forum dedicat de infrastructura demonstram in repetate randuri ca nu avem trafic de autostrada pe cam cel mai aglomerat sector de DN din tara. Cum ziceau unii: a murit A4fun, traiasca A4fun.  /s

mirceaeliade

Cu immobilotatea sociala la sate...  Hai sa fim seriosi, cu cati kilometri intregi s-a lungit cocoasa de la Focsani pentru ca nu s-a dat de la primarie acordul?  Acum zece ani costul era vreo 10 mil euro per kmlink, si hai sa zicem ca acum sunt cam 20 de milioane.  Daca se lungeste autostrada pentru 10 case cu 100 metri, ajungem instant la 2 milioane euro extra.  Sunt sigur ca daca se despagubesc fiecare cu vreo 100 mii euro, imediat invata satenii nostri sa devina mobili social.  E datoria legiuitorilor sa creeze 'incentives' echilibrate.

DanStanciu

Mirceaeliade, socoteala ta este corecta matematic. Dar acolo in spatele unor cifre seci sunt oameni, unii in varsta, trecuti de 60-70 de ani, care poate si-au petrecut toata viata in acel loc.
Daca ai bunici poti face urmatorul experiment: propunele sa se mute, le oferi o casa la cheie si o sa vezi ca vor refuza. In timp, se formeaza o conexiune emotionala intre om si loc, mai ales daca acolo s-au petrecut cele mai importante momente din viata lor. E greu de inteles daca esti mai tanar, dar dupa o varsta te legi de un loc si vrei sa mori acolo, cu bune si rele. Schimbarea locuintei ar reprezenta o drama pentru acei oameni, probabil echivalentul cu pierderea unui membru al familiei.
Exista solutii punctuale pentru toate problemele, dialogul intre parti e primul pas iar respectul reciproc joaca un rol esential.
Si cand vad nodurile faraonice de la Boita sau de pe A4 si aici brusc statul e cuprins de remuscari si vrea sa demoleze toate cotetele de gaini din fundul curtilor ca sa scurteze traseul cu 100 metri chiar nu pot sa accept aceasta abordare.

Cetatean

Am auzit de un caz,unde omul a cerut autorizatie penteu ceva constructie agricola si acuma pe zona urmeaza sa treaca un drum nou. Dar ce sa vezi,omul are acolo un palat,un man cave. Il vor expropria conform grileor notariale,la preturi mult mai mici decat piata evident. Cat despre "constructia agricola" ajunsa palat,chiar ia curios cati bani o sa ia.

HaiHai

#bugetexecutat2025

Avem executia bugetara pe luna Februarie. Sursa AICI

S-au modificat cateva alocari in bugetul initial si au mai aparut altele.




Powered by API/PUM imgur uploader

roberthpop

De la ,,esecul'' de la Dealul Zimbor nu am mai auzit de Marcu.Lucreaza pe undeva?Stiti de ei?
Roberth Pop

marinul

Lucrează pe CF M300 Cluj Napoca - Episcopia lotul 4 Aleșd - frontieră pentru WeBuild

Feri

#10627
Posibil să vedem din nou companiile din China participând la licitații, dacă articolul economica.net este corect:

QuoteȚuca Zbârcea & Asociații a anunțat vineri că a obținut o hotărâre de impact major a Curții de Justiție a Uniunii Europene, care înlătură de la aplicare întreaga Ordonanță de Urgență nr. 25/2021 privind excluderea de la procedurile de achiziție publică a operatorilor economici din statele terțe față de Uniunea Europeană. Prin această decizie, practic companii din țări precum China vor putea participa din nou la licitațiile publice din România.

La aproape exact trei ani de la momentul sesizării, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis – prin Hotărârea pronunțată la 13 martie 2025 în cauza C-266/22 – că dreptul primar al Uniunii se opune actului unui Stat Membru de a adopta o legislație națională de excludere a unui operator dintr-o țară terță care nu a încheiat un acord de acces liber pe piață, câtă vreme un astfel de act cade în competența exclusivă a Uniunii. Așa fiind, ,,legislația națională în discuție în litigiul principal care impune autorității contractante să excludă acești operatori economici nu putea fi aplicată." (paragraful nr. 64 al Deciziei).

În consecință, hotărârea înlătură expres de la aplicare un act legislativ al Statului Român – Ordonanță de Urgență nr. 25/2021, în baza principiului preeminenței dreptului Uniunii raportat la competență exclusivă a acesteia în domeniul politicii comerciale comune, conform art. 3 alin. (1) lit. e) din TFUE. Principiul hotărârii devine aplicabil ori de câte ori un Stat Membru ar fi adoptat sau adoptă o legislație națională de excludere, câtă vreme "nu există nicio dispoziție de drept al Uniunii care să impună admiterea [...] sau excluderea operatorilor economici dintr-o țară terță" (paragraful nr. 64 al Deciziei).

survola

Parcă am citit ceva similar și pentru licitațiile pentru trenuri noi, deci pare corect.

montaniardul

#10629
Daca UMB tot liciteaza si castiga alte loturi de autostrada (ceea ce nu este rau), totusi ce se intampla cu autostrada Nadaselu - Poarta Salajului sau drumul expres Braila - Galati, proiecte "vechi", la care lucrarile avanseaza foarte foarte greu?

oneway

Asteptam pana le termina inainte de termen :o  :lol:
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

26ld

@montaniardul Parerea mea e ca vor incerca sa termine anul asta Dx12, Dx6, posibil si A0 si ce mai au pe A3 pentru a ramane doar cu A1 (unde isi vor face mana pentru tunelurile de pe A8). Centura Galati o vor lasa asa cum e, nu ii trage nimeni la raspundere, desi ei au incercat sa rezilieze. Si vor ramane cu A7, A8 (unde cred ca vor mai lua niste loturi) si ciotul de pe A1.

Eu cred ca nu vor mai licita cativa ani buni pentru ca nu vor fi bani pentru licitatii noi decat daca in planul nou de inarmare e vreo chichita sa bagi autostrazile la infrastructura militara. In acelasi timp vor avea ani multi de munca pe A8, daca vor fi bani pentru toata A8.

oneLess

Sunt ceva procente schimbate pe harta CESTRIN actualizată miercuri pe 12!

costin

#10633
Doar la ultimul tronson de la DEx12, T4. Vine și Leghin - Târgu Neamț.

ovicor

Penibila prestatia lui Grindeanu la semnarea cu UMB pe A8. Prostie si aroganta la superlativ. Atac la API cu referire la deschiderea A7 Buzau - Focsani in 2024 cu pariul aferent de la Etves. Nici Etves , nici alt jurnalist nu i-a atras atentia ca lot 1 Buzau - Focsani nu este nici acum macar dat in circulatie, ca pana la terminare e cale lunga! Un adjectiv din tot sufletul: SCARBOS!