Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

@toți cei interesați.
Vă rog dați-mi listă cu observații, încerc să o împing la CNIR.

dumbravaandrei

#3166
Propunerile mele sunt legate mai mult de optimizări și corecții de traseu. Mai târziu mă pot referi și la prioritizări. Să începem așadar cu optimizările de traseu:

Nodul de la Km 11 poate fi transformat în ceva mult mai simplu, întrucât partea nordică a sa care se termină la Hanul din Ardeal ar da într-o înfundătură, unde DN13 nu prea poate fi lărgit convenabil în viitor. Acolo avem deja o intersecție blocată iar pe viitor soluția va fi un pasaj de 600-1000m al DN13 peste Bârsa și DJ 112A, cu mutarea intersecției cu DJ-ul mai la nord.

Conectarea prin sud ar permite dezvoltarea de viitoare soluții pentru DN13 astfel încât să fie evitată congestia (practic, lărgirea la 2x2 sau 2+2) . Inclusiv cu DN13 se poate face un nod denivelat așa cum avem la pădurea Petrești (cred că @danpandrea  a propus configurația acolo și mi se pare una pe care ar trebui să o folosim mai des):

Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

dumbravaandrei

Un alt punct în care se poate optimiza conexiunea cu drumurile locale este Sfântul Gheorghe. La ora actuală are 2 noduri propuse:
  • Nodul de la km 31, DJ112 care teoretic leagă orașul pe la sud. Asigură conectivitatea și cu satul Ilieni care nu e mare urbe, e chiar un sat cel mult mediu ca populație și trafic. Deasemeni, Ilienul se leagă ușor și la DN12F - centura orașului
  • Nodul de la km 34, care pare proiectat să se ducă în giratoriul centurii cu DJ103B. Nu cred că are sens să explicăm aberația aici.
După mine, cel puțin nodul de la Km 34 l-aș desena mai simplu și elegant, conectând direct centura cu autostrada, iar nodul de la DJ112 l-aș elimina complet. Da, trebuie niște structuri mai lunguțe, dar sporește confortul în trafic și lasă centura să-și facă eficient treaba de a distribui traficul din zonă. Plus că, cu siguranță toată soluția ar ieși mai ieftin și cu mai puțin deranj pentru locuitorii din zonă, decât două noduri foarte apropiate, iar unul din el cu siguranță o să șomeze mult timp.

Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

dumbravaandrei

La km 45-46 aș mai face un nod, de unde să poată fi deviată circulația pe DN11 în caz de nevoie. Cu siguranță va fi nevoie de el, plus că și cei din Covasna (oraș) ar ajunge mai ușor la el. Și ar compensa și lipsa unui nod la DN13E (Covasna-Sf.Gheorghe), unde e principala zonă industrială a Covasnei. Aici ne descurcăm și cu o treflă simplă, nu trebuie complicații mari. Plus că, următorul nod ar fi la 67...

Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

dumbravaandrei

La Târgu Secuiesc, iarăși... 2 noduri care mi se par cam mult pentru zona respectivă. Știu că Tușnad e stațiune cunoscută și trebuie asigurată conectivitatea, dar ceva îmi dă cu virgulă acolo. Poate trebuie o centură a orașului și conectată autostrada doar cu DN11? Iar centura să fie ca la Rădăuți-Bucovina?

Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

dumbravaandrei

#3170
La km 110 în schimb (între Hârja și Hanul Codreanu, nu cred că au cum să o scoată altfel la capăt decât cu un nod în configurația A3xDEx4, în care bretelele nodului pentru Bacău-Brașov să subtraverseze A13 și în Dn11 să facă o girație mai mare. Eventual, pot trece DN11 peste giratoriu și bretele scurte de intrare/ieșire din giratoriu.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

dumbravaandrei

La Onești mi-e greu tare să înțeleg acel S, când se poate merge după cota naturală a terenului, cu un mic cut&cover sau chiar săpat 150m de tunel prin culmea dealului și să scurtăm 4km de drum cu soluții de consolidare ceva mai costisitoare.

Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

dumbravaandrei

#3172
Iarăși, intersecția faraonică cu DN2 și A7 poate fi "aerisită" puțin prin crearea a două noduri distincte (cu verde, A7):




P.S: Nu am verificat, dar aici cred că trebuie desființat nodul de la Răstoaca de pe A7, sau mutat mult mai la sud nodul A13xA7
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

pentium10

Quote from: dumbravaandrei on March 14, 2025, 01:30:15 PMnodul de la DJ112 l-aș elimina complet.

nodul acela este gandit, sa fie deservita partea dreapta a Oltului, zona aia dincolo de Olt nu are acces la partea estica usor
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

dumbravaandrei

Revenind la Brașov și drumul de legătură pe partea estică - nu știu în totalitate planurile CJ-ului, dar cu siguranță nu va exista vreun proiect care să lege direct Săcele de Prejmer prin Izvor. Așa că, o să avem ceva probleme în ceea ce privește conectivitatea DN11. Doar am speranța că se vor face două trefle, atât la DN11 cât și la DN10. Pentru a salva din costuri, ambele DN-uri vor trebui să supratraverseze drumul de legătură.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

pasadia

Pe vremea cand mai avea acces @horatiu.cosma la documentatii imi era usor sa fac observatii caci aveam pe baza a ce sa fac observatiile respective. Dar acum nu stiu daca avem acces la vreo documentatie, astfel incat sa nu imi dau cu parerea asa, la modul general. Asa ca as prefera mult mai mult sa discut daca:

- as avea acces la niste documente care sunt in discutie acum (caci nu stiu daca cele de prin 2020-2021 mai sunt de actualitate)
- as putea pune in discutie niste solutii care sunt conexe proiectului asta dar impacteaza totodata si alte proiecte, derulate de CNADNR/DRDP (adica conexiunea spre Cristian si centura Ghimbav).

Asa ca, @Ionut - ai cumva acces la documente aflate acum in lucru? Crezi ca ar fi interesati de o intalnire directa, asa cum au avut zilele astea cu "autoritatile" si la care eventual sa fie si DRDP-ul?


dumbravaandrei

@pentium10 real, înafară de Ilieni ce mai deservește acel nod? Cu siguranță, foarte puțini din Sfântu Gheorghe vor folosi acel nod să iasă din oraș, când bulevardele lor duc spre partea estică, stânga Oltului. Și la ora actuală, cei din Ilieni preferă drumul comunal peste Olt și să meargă în DN13 decât să meargă pe DJ112.

Traficul din Podu-Olt e preponderent spre Hărman/Brașov, nu spre nord.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

raulbogdan23

#3177
^^

Mai degraba eu as vedea asa zona dezvoltata, nu ai nevoie de cerc complet de centura, A poate lua rolul de centura pe mai bine de 50% din distanta.

Conexiunea cu DN11 poate sa fie 1+1 si DN11C si DN11B le-as conecta printr-un drum 1+1 in care sa se descarce nodul actual ca sa deserveasca ambele directii.

Iar primul nod cu DN11 de la Vest de Targul Secuiesc i-as face doar bretele pe ambele parti ale DN (nu cred ca e nevoie de nodul acela complex)




Powered by API/PUM imgur uploader

bogdan.dragos

Propunerile astea se pot face si pentru alte autostrazi?

M_Z

Bag si eu o fisa.




e nu inteleg de ce trebuia trasa autostrada pe langa sf Gheorghe cand e o retea de drumuri foarte densa in zona, retea ce poate satisface legaturile cu toate localitatile din zona.

vosfg trebuie pusa in valoare nu suntata dpmdv, ca de aceea s-au dat bani pe ea.