Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Până în zona Tg Secuiesc unde se separă diverse direcții de trafic merită înaintat. Dar da, împreună cu A13 Brașov - Sibiu trebuie înaintat pe zona metropolitană pe Bv-Bc și conectat Sf Gheorghe.

pasadia

Nu vă înțeleg de ce va obosiți să răspundeți. Alecu a zis corect - traficul este inexistent căci cifrele de MZA nu justifică construcția de autostradă. La fel cum nu justifica nici în cazul A8, dar deh, Alecu nu a zis niciodată asta.

Dar ideea e alta - ce întreabă el e dacă mai merita investiți orice suma de bani pe acest traseu? Adică dacă vin eu și spun că e nevoie de half-profile și mai ales de un tunel de baza pe sub pasul Oituz (și de o centura pentru Onești), sunt complet ignorat. Pentru că lumea vrea sa fie bani pentru alte proiecte (A8 de exemplu). Nu contează să scoți traficul din localități și să obții o siguranță rutieră cât de cât.

Deci încă odată - citit întrebarea sub forma "mai merita investiți bani in zona aia sau ii vărsăm pe toți pentru a avea 6 benzi pe lângă Tulgheș"?

pista_bacsi

HP Brasov - Tg secuiesc/Bretcu ar costa nimica comparativ cu ce facem acuma prin diferite zone. Important e sa poți merge fără să se înfunde drumul cu o viteza constanta decenta 80-90-100 km/h cu radare fixe (poate cu viteză medie).

MZA-ul pe A13 se poate vedea din studiul de trafic din A8. E un studiu "subiectiv" pentru ca trebuie sa arate ca va fi MZA de autostrada pe A8. Cu toate astea poți sa iti faci o idee care va fi nivelul inferior ar traficului. Din ce îmi amintesc, odată finalizat A8, pe A13 va scădea MZA-ul la 16-17k care apoi va crește până la vreo 20k in 2050. Traficul actual este estimat la peste 25k, dar A8 ar elibera traficul cu 10k de pe A13/DN11. Sper sa nu fi mințit cu nicio valoare.

pasadia

Inteleg ca iti place sa lucrezi cu documente. SI e ok sa le invoci. Dar totodata am citit si eu diverse documente, inclusiv unele pentru care imi luam hate pe forumul asta (prin 2017-2018 fusese o analiza a nu stiu carui organism international gen BERD despre A8 vs A13 si insista "lumea" sa imi dau cu parerea despre documentul ala atat de mult incat am ales sa il ignor in totalitate - dar chiar si asa am impresia ca inclusiv in acel document s-a sugerat ca culoarul A13 are ACUM trafic mai mare decat A8, ca "mutarea" de trafic nu va fi atat de mare si ca optiunea optima era half-profile).

Dar revenind - activitatea mea pe forum as zice ca s-a redus demult timp la 3 chestiuni

1. Insistenta cu care am spus INTOTDEAUNA ca Romania nu are trafic de autostrada si prin urmare m-am opus ideii de a fi constuita direct autostrada pe o multime de culoare (si totodata m-am opus si ma voi opune ideilor conform carora e nevoie de a treia banda in unele zone sau unor investitii in anumite proiecte care le consider nepotrivite).

Ocazional unii mi-au dat dreptate (vezi cel mai recent postarea lui horatiu despre cum lipsa de trafic se traduce in veniturile reale mult mai mici pentru concesionarii spatiilor de parcare). Ocazional unii nu mi-au dat dreptate (il invoc pe acelasi alecu care prin 2018, cand povesteam care e volumul de trafic real pe A1 in zona Deva el a spus ca e irelevant si ca de fapt exista trafic - inca nu stiu pe ce baza a calculat el).

2. Insistenta cu care am spus ca unele proiecte sunt gresit desenate. Si aici lucrurile cred ca sunt mult mai clare dupa ce chestiuni precum cocoasele sau nodurile megalomanice au devenit clare pentru multa lume.

3. Lipsa de logica in ceea ce priveste prioritatile. Eu insist sa spun, de exemplu, ca era mult mai important sa licitam Pascani - Letcani, nu bucatile montane din A8. MUUUUUULT mai important. Pentru ca acolo e traficul si pentru ca acolo e beneficiul real in ceea ce priveste siguranta rutiera, dar chiar si castigul de timp pentru o calatorie de medie / lunga durata.

Acestea fiind zise, nu stiu ce sa iti raspund legat de acele cifre. Ca mi se par irelevante? Ca ele nu justifica oricum optiunea de a fi construita direct autostrada. Ca anumite segmente au valori mult mai mari decat altele? Ca nu sta totul in MZA ci sta mult mai mult in siguranta rutiera, in nevoia de a ocoli localitatile, in castigul de timp?

Repet inca odata - pentru segmentul Brasov - Bacau, optiunea de a construi in primul rand trei segnmente

Codlea - (est de) Sfantu Gheorghe
tunelul Oituz
centura Onesti

mi se pare extrem de evidenta.

La fel, optiunea ca cel putin ultimele 2 mentionate mai sus sa fie direct construite ca HP (nu neaparat ca FP) e perfect justificabila. Si la fel de justificabil este, dpmdv, nevoia ca proiectul mare sa fie impartit in bucati (fiecare cu SF-ul, AM-ul, PT-ul, finantarea si chiar "beneficiarul" oficial diferit). Nu voi intelege niciodata de ce in continuare credem ca e ok sa avem proiecte megalomanice, de peste 150-200 de km, gestionate de structuri guvernamentale centrale in care deseori deciziile se iau arbitrar. 

alecu26

#3154
Stai ca mai sunt planuri și pt DX ul de Bistrița Suceava.
Cred ca dacă se aduna toate MZA urile de pe toate traversării și drumurile din Carpații Orientali nu se aduna trafic de autostrada, adică gen 30..35.000.
Odată ce s-a hotărât și se baga bani în A8...Brașov Bacău își pierde orice sens.
Sa fim serioși...ce PIB au județele care sunt bazinul din Moldova care vor veni spre Bacău? Bacău e exact pe directia Iași și foarte aproape de el.
Se pare ca toată lumea a uitat cum a fost scoasa din joben aceasta autostrada.
Adică presiunea pusa de factorul politic pe AECOM sa faca master plan cu 3 autostrăzi care ajunge la Brașov și merg spre București, fiind anulate A7, A1 și parca și A8. Doar doar se făcea concesiunea Brasov Comarnic. Tot atunci apăruse și Sibiu Brasov care nu se regăsea în planuri mai vechi și inlocuia A1.
PS: Încă aștept studiul de fezabilitate din România care sa spună ca un proiect nu e fezabil. Și sa dea variante inferioare de realizare, de fazare. Nu sa scoată trafic din burta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

AdrianB1

DX Bistrita-Suceava e doar cerneala pe hartie, nu vad sa se faca ceva in urmatorii 10-15 ani. Nu ca nu ar fi buna o ocolire a Bistritei si a vaii Bargaielor si la fel pe partea cealalata Suceava-Campulung Moldovenesc vest, ca pe-acolo scoti viteza medie de 50 km/h la drum lung si sunt si camioane, dar de la centuri la DX complet e distanta interstelara in termeni financiari.

Cipi

QuoteConsiliului Judeţean Braşov a găzduit o întâlnire a oficialilor Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) SA din cadrul Ministerului Transporturilor, entitate care implementează proiectul autostrăzii Braşov – Bacău, cu primarii şi reprezentanţii autorităţilor locale din Sânpetru, Hărman şi Prejmer, comune pe al căror teritoriu administrativ va fi construită autostrada.

Întrunirea a fost convocată în condiţiile în care varianta de traseu propusă în cursul anului trecut trebuie acum să fie reconfigurată, pentru a face loc unui obiectiv investiţional de importanţă strategică care urmează să se realizeze în zona Sânpetru.

Specialiştii CNIR SA au propus două posibile variante alternative pe care le-au adus în atenţia edililor din cele trei comune afectate, având în vedere că revizuirea traseului va trebui să respecte condiţionările generate de existenţa în zonă a unor arii naturale protejate, zone rezidenţiale, investiţii în desfăşurare, planuri urbanistice zonale şi autorizaţii de construire în vigoare. Odată cu modificarea traseului, CNIR urmează să analizeze conexiunile cu reţeaua locală şi naţională de infrastructură (DN 10, DN 11, DN 1A şi Valea Doftanei), ţinând cont de toate dezvoltările actuale şi viitoare din zonă.

BizBrasov

GIV

are cineva idee ce s-ar putea construi la sanpetru? nu cand o sa fie gata...

pista_bacsi

Quote from: alecu26 on March 13, 2025, 06:00:05 PMSe pare ca toată lumea a uitat cum a fost scoasa din joben aceasta autostrada.
...
PS: Încă aștept studiul de fezabilitate din România care sa spună ca un proiect nu e fezabil. Și sa dea variante inferioare de realizare, de fazare. Nu  sa scoată trafic din burta.

Păi toate sunt scoase din "joben" nu e cum au fost făcute natural  :)

Eu am scris mai sus datele din studiul A8 sperând ca e clar pentru toată lumea că traficul în această zonă nu e din burtă.

Se pare că dacă nu ajută Moldova sau "toată" Moldova nu mai facem nimic indiferent de argumente. În fine după acest mesaj am înțeles mai bine mesajul lui pasadia.

pasadia

Ești tânăr (pe forum) și nu ai idee ce discuții s-au purtat în trecut (unele venind inclusiv de pe SSC). Și doar nu degeaba avem regula aia (#10 sau #14, cea cu PiSi și CoBra). Și probabil nu ai idee că râurile ce curg pe la nord de munții Făgăraș sunt multe și vijelioase și nu merită să construiești pe acolo căci ar fi prea multe poduri. Dar sunt aici, îți pot explica în multe feluri, atât cât îmi mai permite memoria. Căci câteodată nu-mi vine să cred că noi suntem în 2025 și unele discuții le-am purtat în 2012-2013.

alecu26

Asta am vrut sa zic și eu. Ca aici termenul de scos din joben...e efectiv scos din joben. Și cu ta daaaa, la sfârșit.
Sa ii mai explicam la mai tânărul coleg cum scos din joben a fost și ca aeroportul Craiova va deveni cel mai important aeroport al României? (Sau ma rog...după Otopeni). Da...cam asa se scoteau cifrele de marea firma AECOM pe vremea aceea, la comanda pur politica.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ncb

Quote𝐌𝐨𝐝𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐭𝐫𝐚𝐬𝐞𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐀 𝟏𝟑 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯-𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮, 𝐢̂𝐧 𝐝𝐢𝐬𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐞 𝐥𝐚 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐢𝐥𝐢𝐮𝐥 𝐉𝐮𝐝𝐞𝐭̦𝐞𝐚𝐧 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯

Reprezentanții Companiei Naționale de Investiții Rutiere au participat, joi, la sediul Consiliului Județean Brașov, la o întâlnire de lucru cu privire la modificarea traseului Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, în zona localităților Sânpetru, Hărman și Prejmer.

Întâlnirea a avut loc în contextul necesității reconfigurării variantei de traseu propuse inițial, reproiectare necesară pentru a facilita realizarea un obiectiv de importanță strategică în zona Sânpetru.

,,Ori de câte ori va fi necesar, ne vom deplasa în teren și vom da curs solicitărilor, obiectivul fiind ca infrastructura pe care Compania o dezvoltă să deservească în cel mai eficient mod comunitățile locale", a subliniat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

În cadrul întâlnirii, directorul Direcției Investiții din cadrul CNIR, Grigore Chiș, a propus două variante alternative de traseu în zona celor trei localități, având în vedere că revizuirea traseului va trebui să respecte ariile naturale protejate, zonele rezidențiale, investițiile în desfășurare și planurile urbanistice zonale.
În zilele următoare, specialiștii CNIR, alături de Prestatorul care realizează Studiul de Fezabilitate, vor avea, la sediile primăriilor implicate, discuții asupra modului în care va fi revizuit traseul, ținându-se cont atât de documentațiile existente, de realitatea din teren, dar și de opiniile exprimate de cetățeni și alți factori implicați.

Detalii despre proiectul Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău :

https://www.cnir.ro/proiecte/autostrada-a13-brasov-bacau/

CNIR

Ionut

Aparent, există deschidere în CNIR ca să audă vocea noastră. Deci dacă aveți observații legate de traseu, acum e momentul.

@dumbravaandrei @pasadia

pentium10

+ nod rutier la Moacsa / Covasna

+ la Targu Secuiesc un drum colector paralel cu Autostrada sa lege DN11B la nodul 11C (nu stiu cum au gandit acolo, dar traficul greu pe DN11B circula)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

M_Z

@pentium10 exact la asta ma gandea si eu. nod la moacsa.
sunt doua noduri unul langa celalalt langa celalalt la Sf Gheorghe, pauza 30km si iar doua noduri la Tg Secuiesc.