Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Dar schema de vopsire nu e MAV? Desi cam inchisa culoarea. De aianintrebam de Ovidius, avea vagoane MAV.

frunzaverde

@misiekwas - cei de la CFR vor sa aiba catenara prinsa de stalp si spatiu de siguranta, sa poata intra cu drezina pantograf fara probleme. Nu vor sa se complice cu o solutie de prindere de tablier. Se practica chestii similare la lucrari noi in restul Europei, dar CFR sunt insa mult mai inflexibili. 

@Sorinus - nu e schema MAV. Se vad doua vagoane din rapid.
Primul este albastru-indigo cu cu o dunga groasa oblica alba, clasa a 2-a. Este un vagon 20-50 CFR normal. Al doilea este un vagon restaurant in schema VARORED (albastru cu dunga galbena cu textul VAGON RESTAURANT sub dunga galbena).

In perioada CFR folosea patru scheme de vopsire:
- rosu cu dunga alba, exclusiv pe vagoane cu standard de confort imbunatatit (Z1/Z2 - adica scaune individuale la clasa a 2-a) - folosit la trenuri InterCity si pe vagoanele noi-noute 19/21/70-80 si apoi AVA200. Cand au aparut 19/20-54/55/56-urile, avand standardul nou de confort, au primit si ele schema rosie.

- albastru-indigo cu dunga oblica alba, pentru cele mai bune vagoane de confort standard (Y - compartimente de 8 cu banchete la clasa a 2-a), folosit doar pe cele mai bune vagoane de tipul "clasic" (19/20/30/40/60-50) care ofereau confort mai bun fata de restul (compartimente mai late, ventilatie activa, iluminat cu multiple trepte, antimacasaruri si huse pe banchete si fotolii). Se foloseau la rapide si la trenurile internationale mai putin prestigioase (Belgrad si Sofia, vagonul de Praga etc.)

- albastru cu dunga orizontala alba, pentru vagoane de lunga distanta, folosite pe acclerate si rapidele mai putin prestigioase (si sezoniere). Ofereau confort normal, vopsirea cu dunga alba nefiind niciodata standardizata.

- albastru uniform, pentru toate celelalte vagoane.

Si mai erau vagoane verzi, care inca nu ajunsesera la vopsitorie.

Dupa 1996, albastrul a devenit tot mai deschis la culoare, dupa spargerea din 1998-99 devenind bleu deschis, cu toate vagoanele "albastre" fiind revopsite in bleu deschis uniform.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Sorinus

Intre timp, imagine de la clasa 1 IR Brasov-Constanta (cel ce pleaca din Bucuresti la 10:30)





Powered by API/PUM imgur uploader

40-0802-5

Pacat ca e terfelit in regim de Regio de la Sibiu la Brasov. (tren 2100)  :| 

Sorinus

Politica tampita,e evident ca pe R uzura e mult mai mare decat pe IR. Ar putea ca macar vagonul de clasa 1 sa-l ataseze/detaseze la Brasov, cand schimb oricum locomotiva.

Clasa 1 e, prin definitie, un serviciu premium.

alin_simeriaveche

#201
Scuze ca întrerup sirul de discutii. Revin la ce ma doare. Am mai intrebat odata despre asta. Ce se mai intampla cu ruta spre Timisoara? Cred ca mai bine de un an cineva mi-a spus ca se va relua. Intr-adevar s-a relut pt foarte putin timp, apoi iar nu am mai gasit....cel putin pe ruta Tg Mures - Timisoara, singura varianta pt Tg Mures Simeria. Peste doua saptamani merg in excursie cu copii la Deva, vrem cu trenul ca este mai confortabil si ce sa vezi? Legatura din Razboieni este unul international si nu avem decat 12 locuri iar locuri in picioare....mai vedem in dimineata plecarii. Nasol rau a ajuns CFRul ăsta!

cristi5

#202
@alin_simeriaveche Simeria-Lugoj s-a anulat din lipsa material rulant Desiro si personal la CFR Calatori. Nu are treaba CFR SA.

LE: e confirmat de un mecanic din regionala Timisoara ^

rezin

@ alin_simeriaveche,

 mai ai și IR 1833 Iași-Timișoara , de la Răboieni pelacă la 16:29 și ajunge la Deva la 19:05.

alin_simeriaveche

Interesul meu este sa mergem cat mai de dimineata pt ca sa vizitam cat mai multe, fiind excursie de doua zile, sa ajungem cat mai repede pt a vizita cat mai mult. Le-am pus inaintea copiilor doua variante, au avut de ales cu microbuz (2 ore) sau cu trenul (4 ore). Majoritatea covarsitoare au ales trenul. Doaman de la bilete, ne-a mai dat o varianta, sa stam 2 ore in gara (nu o ora) sa mergem cu alta legatura....prea mult pt niste copii nerabdatori. Multumesc pt raspunsuri. Oricum dezolant! Sunt copil de cfrist, am terminat liceul feroviar din simeria, sectia electrotehnica, visul meu a fost sa devin mecanic de locomotiva. Mi-a pierit dorinta cand am facut practica in depoul de locomotive. Am mintirei frumoase cu calatoriile mele cu trenul, in special pe ruta Simeria-Sighet. Am fost cu tata de foarte multe ori cu el la lucru, la Simeria Triaj, fascinat de aceasta meserie. Odata in gimnaziu am facut si o tura de noapte cu el, la insistentele mele. Acum sunt dezamagit, trenuri cu o garnitura...trenuri cu legaturi foarte proaste. Cand faceam naveta de la Simeria la Simeria V erau 10 trenuri pe zi ce opreau in sat acum doua, la ore ciudate...nasoale vremuri. Si cand ma uit la unguri, si mai rau, la Ucraina si Rusia, fara fonduri UE, te intrebi....ce mama masii ?

AndreiB

Uita-te pemtopicul de autostrazi sa vezi unde se duc banii. Numara si posturile pe rutier vs feroviar. O radiografie buna a mentalitatii locale e si forumul.

cristi5

#206
Din pacate trendul cu anulat trenuri este general la CFR Calatori. Am vazut anulari si la regionala Craiova, Iasi... Probabil isi reduc din pierderi.

In acelasi timp se vorbeste (la ARF) de trenuri noi si trafic cadentat. Se cam bat cap in cap cele doua.

cristi5

Consultare de piață pentru obținerea unei valori estimative serviciu de mers cadențat

QuoteAstăzi, 11.04.2024, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în platforma de achiziții publice  (SEAP), un anunț de consultare a pieței  pentru obținerea unei valori estimative pentru achiziția serviciului care are ca obiect ,,Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România" cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Obiectivul ARF-ului constă în introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România (21 de orașe) printr-o abordare integrată a transportului de persoane de tip navetă (distanță redusă) cu transportul de persoane pe distante medii si lungi.

Rutele de circulație, care vor constitui obligațiile de serviciu public de transport feroviar public de călători, vor fi stabilite de către ARF pe baza analizei cererii de mobilitate la nivel global și pe baza estimărilor cererii de mobilitate pentru fiecare an în parte.

Activitățile care se vor desfășura în cadrul proiectului, pentru care se efectuează consultarea pieței și se solicită prezentarea unei valori estimative, sunt următoarele:

Colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic.
Actualizarea Modelului Național de Transport (MNT) cu date socio-economice și de transport la nivelul anului de bază 2023, detalierea MNT pentru pol de dezvoltare și/sau creștere, precum și a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare – orașele reședință județ.
Stabilirea parametrilor specifici, verificarea capacității de infrastructură și simularea costurilor și veniturilor pentru serviciile de transport feroviare.
Stabilirea obligației de serviciu public și a mersului cadențat în transportul feroviar pentru fiecare poli de creștere și de dezvoltare și orașele mari și reședințele de județ apropiate.
Instruirea personalui ARF pentru lucrul cu MNT în software-ul de planificare și modelare în transporturi.
Pe parcursul a 15 ani, mersul cadențat va reflexta cu acuratețe nevoile de mobilitate ale populației românești, ținând cont de fiecare municipiu și județ care va fi analizat cu cadența corespunzătoare.

Data limită pentru transmiterea propunerilor este 17.04.2024.

Data limită pentru consultare este 22.04.2024.

Pentru informații suplimentare, cum ar fi specificațiile tehnice, se poate consulta pagina anunțului, unde se găsesc mai multe detalii

(MC1028670 https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100153511).

Modalitate de desfășurare: Operatorii economici interesați vor trimite pe adresa de email: office@arf.gov.ro, prețul estimativ exprimat în RON, fără TVA, precum și orice recomandări, opinii și sugestii. Ulterior procesului de consultare, autoritatea contractantă va demara procedura de achiziție în conformitate cu prevederile legislative în vigoare

Xenos

Glume. Pentru a introduce mers cadențat, căile ferate germane - ca să iau un exemplu de căi ferate foarte evoluate, dar culmea,cu probleme - au construit căi ferate de mare viteză noi, au investit și investesc miliarde de euro pe an în reînnoiri de cale pe rutele existente, au cumpărat rame de tip ICE cu sutele, ca să nu vorbesc de alte sute sau chiar mii de rame pentru trenuri convenționale.
Să vorbim și de Elveția, unde chiar funcționează?

montaniardul

#209
Se deruleaza un program de modernizare a locomotivelor electrice