Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cosminnus

Avem update-uri pe harta CESTRIN (unele datate 29 februarie):

DEx12 T1 - 5.1% -> 6.2% (+1.1%)
DEx12 T3 - 97.5% -> 97.5% (+0%)
DEx12 T4 - 42.5% -> 43% (+0.5%)

DEx11 A3 - Oradea - 92% -> 96% (+4%)

DEx6 Braila - Galati - 79% -> 79% (+0%)

DEx4 - Drum legatura A3 - Tureni 5.5% -> 5.5% (+0%)

gruia88

#766
Vin si eu cu o intrebare , o nelamurire , cand se calculeaza numarul total de KM de Drum Expres in folosinta in Romania  , se iau si in calcul centurile ocolitoare care sunt la acest standard ? Aici ma refer la : - Centura Satu Mare , Centura Giurgiu , Centura Mihailesti (cred ca asta nu e am vazut dupa cred ca e la nivel de DN) ?


dumbravaandrei

raspuns scurt: da, daca drumul se incadreaza in clasa respectiva de drumuri.

slartibartfast

^^
Exemplele astea (Mihăilești, Giurgiu, Satu Mare) nu sunt drumuri expres, sunt drumuri naționale.

gruia88

Probabil am ramas blocat pe anunturile din presa de cand au fost deschise :

Giurgiu- "Deși are un profil de drum expres, noua variantă ocolitoare a orașului Giurgiu va funcționa în regim de drum național cu limitele de viteze aferente " - deci asta nu a fost contabilizat ca express

Mihaiesti - M-am uitat dupa si da nu e express

Satu Mare - Am vazut si da platforma nu indica Drum Express , doar drum rapid cu 2 benzi.

Gata m-am lamurit :) .

mirceaeliade

Nu stiu de alte locuri, dar pentru VO Giurgiu si VO Brasov, IMHO singurul motiv pentru care nu sunt catalogate ca DEx e ca nu exista spatiu suficient pe dreapta pentru a sta dincolo de linia continua.  Pe DEx12 chiar daca nu e asfat pe zona respectiva, o masina mica cred ca poate sa intre oarecum linistita dincolo de linie in caz de urgenta.

pasadia

VO BV are giratorii pe ea. Și nu unul singur, ci 3 pe parcursul a 15 km. Plus o curbă mult prea stransa, cu limitare oficială la 30km/h (!!!).Așa că în condițiile astea e perfect firesc să nu fie considerat drum expres.

Ce ar fi trebuit să se întâmple era altceva - titulatura de DN1 și de E60 trebuiau date pentru traseul centurii la pachet cu limitarea de 100 km/h.   

mirceaeliade

^Da ai dreptate, dar ma gandeam la 2/3 alea intre iesirea spre Decathlon si giratoriul spre Stupini.  Ar putea sa mareasca viteza de la 90 km/h la vreo 120 sau macar 100 km/h si nu cred ca ar fi chiar riscant.  Ma rog.  Singurul segment non-A/DEx care cred ca l-am vazut contorizat de CNAIR in tabele lor la rang mai inalt decat DN e iesirea A3 spre TgMures, aia care e oficial DN15J.  Dar mi se pare ca si arata exact ca VO1K, pt ca nu are spatiu pentru opriri de urgenta.

Ionut

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 28.03.2024:
DEx12: Balș Vest-Slatina Nord-Est-Colonești 71,60 km
DEx16: Autostrada A3 (Biharia)-DN1 Oradea Vest 13 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 84,60 km
---------------------------------------------------------------------
DEx12: 71,60 km din total 121,115 km, 59,12%
DEx16: 13,00 km din total 133,47 km, 9,74%
---------------------------------------------------------------------

Ionut

#774
Recapitulare 28.04.2024 autostrăzi și drumuri expres:

1016,800 km A în exploatare +9,5 km autostradă-muzeu
719,103 km A în execuție lucrări
115,79 km A în licitație lucrări

84,60 km DEx în exploatare
65,242 km DEx în execuție lucrări
131,302 km DEx în licitație lucrări


TOTAL
1101,400 km A+DEx în exploatare +9,5 km autostradă-muzeu
784,345 km A+DEx în execuție lucrări
247,092 km A+DEx în licitație lucrări

Ionut

Monitorizare independentă autostrăzi și drumuri expres - actualizare aprilie 2024.




Ionut