[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

survola

În câteva săptămâni cred că se încep pereții mulați la Băneasa.

GAC

In ceea ce priveste ipoteza de a traversa cu TBM toate statiile si ulterior de a le sapa, conteaza foarte mult detaliile.
1. timpii tehnologici - TBM se inchiriaza si nu pe bani putini. la M5, TBM mai mult timp a petrecut in translatari prin statii decat la sapat. operatiunea de "re-landare" a luat cam 2 luni pt fiecare statie. La viteza de 20 m/zi, TBM si-ar fi sapat drumul in mai putin de 1 saptamana.
2. problema boltarilor si a risipei de beton. Trebuie sa privim din alta persoectiva: putem avea 2 tipuri de boltari: 1. boltar definitiv, cu beton clasa superioara, armatura deasa, garnituri de etanseizare si grosime de 50 cm; si 2. boltarii aferenti tunelului din statii - ce ulterior vor fi demolati - cu alte specificatii tehnice: grosime 20 cm, clasa beton inferioara gen B50-B100, densitate mica de armatura - cateva fire de 5 mm.
Astfel, se poate ajunge ca un boltar provizoriu sa coste de 10 ori mai putin ca unul definitiv si operatiunea de a trece cu tbm prin toate statiile sa devina mai profitabila.

TibiV

Quote from: GAC on February 23, 2024, 07:31:03 PM... La viteza de 20 m/zi, TBM si-ar fi sapat drumul in mai putin de 1 saptamana.

Serios?!?!...
20 metri liniari/zi * 7 zile = 140 metri liniari/saptamana

Chiar daca statiile pe M5 sunt foarte (prea) dese, tot sunt la minimum 600 de metri una de alta. Deci "mai putin de 1 saptamana" devine minimum o (una) luna  per interstatie...

Iar in realitate stim ca a mers mai incet de atat. Nici un  TBM nu are dreptul sa "reteze" alimentarea cu apa, canalizarea, sau termoficarea...

Deci mai usor cu "pianul de 20 m/zi" pe scari...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Konter

Cum contractul cu Tinmar Energy se apropie de final, a fost lansată o nouă licitație pentru electricitate la Metrorex pentru un an. Data trecută au fost șapte proceduri anulate, până când a fost semnat un contract, după mai bine de doi ani.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect "Achiziție de energie electrică". Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 177.797.451,01 și 203.567.068,67 lei.
Se intenționează încheierea unui contract de furnizare energie electrică pentru o perioadă de 12 luni, pentru necesarul Metrorex, aferent sistemului de alimentare ce include 37 de locuri de consum. Cantitatea de energie electrică pentru 12 luni este cuprinsă în intervalul: 180.000 MWh, reprezentând cantitatea minimă și 207.000 MWh, reprezentând cantitatea maximă. Furnizorul de energie va încheia contractele aferente activității de transport, servicii de sistem și distribuție a energiei electrice, incluzând în prețul de livrare costurile aferente tarifelor reglementate de ANRE, pe baza deciziilor sau ordinelor emise.

https://clubferoviar.ro/o-noua-licitatie-pentru-electricitate-la-metrorex-2/

RataRR

^^Comparatia cred ca era intre sapat TBM pe unde urmeaza sa fie statia si nu sa fie mutat de la un capat la celalalt in fiecare statie. De acolo timpul de o saptamana.

GAC

M-am mai gandit la o ipoteza interesanta in ceea ce priveste saparea cu TBM in regim express. Procedand asa se pot obtine niste statii pe tiparul Bazilelscu.
Intradevar, Bazilescu nu este cea mai estetica statie, dar e cu mult peste Dristor 1 (cu acelasi tipar).
Marele avantaj al statiilor Bazilescu / Dristor 1 tine de faptul ca sunt mai economice.
1. in primul rand mare parte din inelele aferente tunelului vor ramane in statie (cred ca intre 65% si 75% din inel ramane pe pozitie) si va face parte din structura statiei;
2. Planseul inferior (radierul statiei) va fi mai ingust (doar intre cele 2 tuburi), deci mai putin beton;
3. Planseul intermediar si plafonul statiei, de asemenea vor vi mai inguste, deci din nou mai putin beton;
4. Incinta statiei (perimetrul de pereti mulati) va fi mai mica, doar intre cele 2 tuburi, in timp ce lungimea statiei va fi cat lungimea trenului (120 m).
5. Peretii mulati vor avea o inaltime mai mica, de la suprafata, pana la contactul (tangenta) cu tubul de beton al tunelului.
6. Volumul sapaturii va fi semnificativ mai mic, deci efort logistic mai mic, timp de executie mai mic.

Deci, eu vad doar avantaje in a Trece cu TBM in regim express de la un cap la celalalt si de a face ulterior statiile pe tipar Bazilescu. Mai mult decat atat, boltarii aferenti statiilor pot fi turnati cu particularitati: boltarii care vor face parte din structura pot fi turnati cu mustati de armatura / belciuge care sa serveasca ca puncte de ancora pentru armatura aferenta camasuirii (vezi Bazilescu), dar si in scopul monolitizarii cu peretii mulati / planseul inferior; iar boltarii ce vor fi demontati (in dreptul peronului) pot fi facuti dintr-o clasa de beton inferioara, cu densitate mica de armatura, ca sa se reduca costurile;

In aceste conditii, chiar vad fezabil un termen de 36 de luni, spre deosebire de M5 Drumul Taberei.

Statiile de metrou trebuie sa fie functionale, nu vad rostul de a face niste palate subterane.

Sorinus

Sunt de acord ca pe liniile ce nu traverseaza zone f dense, statiile pot fi mai economice.

sab

Statiile se vor face dupa planurile existente, in niciun caz ca la Bazilescu.
Ambele statii (Bazilescu si Dristor 1) isi datoreaza existenta unor accidente ale istoriei, nu asa trebuie sa arate in mod normal o statie.
Ca dovada ca la statia Parc Drumul Taberei, unde au fost nevoiti sa treaca cu TBM-ul prin statie, nu s-a adoptat aceasta solutie de statie de incropeala.

Xenos

M5 e un succes. Sunt pline metrourile şi tot cartierul e acoperit.

panzer

Si cui ajuta statia foarte lunga dintre Lujerului si Poli? Iti trebuie troleu pana la Metrou.
Doamne cum era pe vremuri fara Gorjului. Si acum ar fi nevoie de statie la intersectia cu Apusului. Densitatea de blocuri este foarte mare acolo.

IMHM, e de la caz la caz. In occident statiile dese sunt in centru. Spre periferie sunt mai rare. La noi s-a cam preluat logica unui singur adevar. Gandire binara.

Nici atat de rare ca Poli-Lujerului, nici chiar ca la Paris, la 500m in centru.

TVlad

Eu am spus "aproximativ 1 km" deci cu o oarecare marja de manevra in functie de conditiile locale: densitatea blocurilor, posibilitati de conexiune si poli de interes (piete, magazine mari, stadioane, etc). De unde 1km? Pai cu viteza medie de deplasare a pietonului este distanta parcursa in faimoasele 15 minute.

Lipsa initiala a statiei de la Gorjului sau de la Piata Romana au fost niste greseli evidente dar sa ne amintim si cui le datoram.

naivu

Subscriu la opțiunea cu stații mai lungi (cum sunt acum pe M1,2,3). Metroul trebuie să fie un mijloc de transport mai rapid decât autobuzul, dacă faci stațiile de metrou la fel de dese ca cele de autobuz, vei dubla practic timpul de tranzit; pt mine densitatea stațiilor de pe M5 este un exemplu de AȘA NU (chiar dacă o imită pe cea din Paris).
În plus cele 10-15min de mers pe jos până la metrou sunt sănătate curată, nu văd de ce să dublăm nr stațiilor de metrou ca să reducem mersul pe jos la 5-10min cu prețul a 10min în plus în metrou!

sab

Quote from: panzer on March 01, 2024, 12:22:49 AMSi cui ajuta statia foarte lunga dintre Lujerului si Poli? Iti trebuie troleu pana la Metrou.
Tocmai asta este ideea, nu poate avea toata lumea statie de metrou in fata blocului. Mai este nevoie si de trasee de suprafata, ca feeder pentru metrou. Chiar si pe traseul metroului.

Xenos

Intrucat am stat peste 10 ani acolo, pot spune ca mai era nevoie de o statie in zona liceului Tudor Vladimirescu.
Dar pe vremuri sinistrul si sinistra aveau teorii, ca oamenii muncii trebuie sa faca sport, asa ca statii mai rare, nu exista nici Gorjului, ceea ce e o mare aberatie.

Xenos

@naivu
Asa am zis si eu si eram evident iritat in timpul santierului. Dupa PIF insa mi-am schimbat parerea, deservirea e ideala, se merge repede, statiile sunt ff comode si accesibile.
Paradigma celui care merge cu metroul in zi de lucru nu e plimbarea, ci a omului care se grabeste, care cara si un copil dupa el spre gradinita sau spre scoala, care are sacose cu cumparaturi etc. etc.
Asadar, cred ca daca la M5 avem, totusi, cam o statie in plus in zona Tudor Vladimirescu - Favorit - Orizont si ca cu putina reamplasare erau ok doua, pare ca pe M 4 si M 6 densitatea statiilor asa cum e proiectata e un compromis destul de bun.