Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Gio

Quote from: GDC on January 28, 2024, 11:06:33 AMsunt trist de egoismul unora care nu vor decât A3 Comarnic-Brașov în detrimentul oricărei alte rute din țară.
Si eu sunt trist ca nu se prioritizeaza A3 VP, ruta unde DNul este vizibil depasit de peste 25 de ani, daca nu e prioritara o autostrada intre Bucuresti si Brasov nu stiu cum ar putea fi una intre Iasi si Cluj. Deci nu e vorba de egoism, e vorba de valori de trafic, de populatia care va fi deservita. Stiu ca fanii lui A8 ne trimit la tren sau la spre un PPP, doar ca sa sa fie facuta autostrada lor, dar pot sa ia ei trenu sau sa se faca acel A8 montan de 8 mld de euro prin PPP, sunt sigur ca va avea trafic cat cuprinde.

Calin88

#9721
Referitor la bani, tocmai planuim sa cheltuim un miliard de euro pentru VO Techirghiol care lega Constanta de Mangalia, paralel cu un DN2+2 care trece doar prin Eforie si care e blocat, in Eforie, cateva weekenduri pe an de turisti si, in rest, e gol. Nu aglomerat, dar inca relativ circulabil, ci cu trafic de un DJ mai circulat, nici vorba de DN2+2.
Traficul de marfa Romania-Bulgaria pe aici este neglijabil, bulgarii nu au planuri pe partea lor prea curand. Practic autostrada leaga statiunile turistice si un orasel de 30000 de locuitori de Constanta. Deci pur si simplu, nu exista trafic local si de marfa care sa justifice necesitatea adaugarii unei A/DeX paralelele.
Si aici nu se scandalizeaza nimeni, nu cere nimeni parapeti prin Eforie, nu cere nimeni solutie cu trenul, nu cere nimeni sa incercam sa mutam turistii la N de Constanta.

Daca avem un miliard de euro pentru a lega metropola Mangalia la reteaua de autostrazi, ar trebui sa avem si pentru unul din coridoarele principale de transport ale tarii care se termina intr-o zona metropolitana de vreo 400 de mii de oameni si este una din primele economii locale ale Romaniei. In principal, datorita industriei, care e generator masiv de trafic.

26ld

^ Asta ar presupune ca cei care decid folosesc logica si stiinta pentru decizii ce afecteaza multi oameni, ceea ce ar fi fals.

Bachus01

Din toată discutia se omite un lucru . Dacă aveam SF gata se lansau in execuție instant câteva loturi. Am avea FB plin de marile realizări ale partidului unic ros-galben.
Nu a negat nimeni ca nu este nevoie de A , doar ca avem aduse în discuții numai intoxicari si sa moara capra vecinului.  Cum poti sa spui despre A10 la Alba Iulia ca nu era prioritar? O oră jumătate sa traversezi Alba Iulia de la Sebeș la Alba Iulia nord ? Voi citiți inainte sa scrieti ? Cum poti sa spui sa nu facem A8 macar partial ? Adica eu care plătesc taxe si impozite la fel ca restul tarii nu merit o legătură decentă cu occidentul pentru ca in imaginația unora numai construim nimic in tara asta pana nu facem A3 pe VP. Si multe alte inepții.  Cate din importurile si exporturile Romaniei se fac prin poetul Constanța si cate prin granița de vest ?

România are nevoie de 3000 km de A/DX pentru a conecta toată țara si mai reduce din decalaj . Avem nevoie de toate nu doar de X , Y , Z . Marim taxele si impozitele sa creștem salariile la bugetari si pt pomeni electorale dar nu am auzit pe nimeni sa faca scandal sa redirectionam spre construcția de CF, A/DX , școli,  spitale z etc. Aruncati un ochi pe harta Europei si dupa sa veniti cu argumente ca nu avem de A/DX/CF in zona X , Y Z

GDC

#9724
Ați sărit un pic cam tare, hai să ne calmăm puțin. Nu încurcăm soluțiile punctuale la care mă refeream eu cu altele propuse de alții.
Soluție punctuală e partea de centură a Bușteniului din A3 de exemplu.
Dar să facem și Sinaia și Bușteni și Azuga și Comarnic înainte de Praid-Borzont, Tunel Meseș, Tunel sub Oituz, Tunel Plugova (ca să dau doar câteva exemple de alte treceri montane) și apoi să spunem că restul A3 oricum e mai ieftin așa că de ce nu tot, da, mi se pare egoism.
Și aș vrea să văd și eu cifre despre aceste mari economii locale, respectiv despre bazinele de populație și atunci putem discuta despre priorități în general. Dar doar să spunem de Brașov și București că sunt printre cele mai mari, fără să menționăm care sunt celelalte, e un pic de minciună prin omisiune.
Plus că în materie de autostrăzi poate vorbim și de bazine demografice, fiindcă și A8 Tg-Neamț-Iași trece prin aceeași discuție de "vai ce scumpă e" deși populația din zona Iași e comparabilă cu zona Brașovului. Și A8 acolo nu e la munte, dar acolo nimeni de pe forum nu s-a oripilat de costurile ce par exagerate și de faptul că pe o porțiune extra aglomerată se vorbește de 20 de ani de autostradă și tot în același stadiu suntem ca și pe Comarnic Brașov (never-ending feasibility study).

@Gio arată-mi fanul A8 care e împotriva A3, asta dacă nu deschidem gura doar ca să ne aflăm în treabă și să împroșcăm în toți care "nu-s cu mine" cu rahat

Bachus01

Sa nu facem A7 de la Pașcani la SV , pentru ca le ușuram tranzitul la ucrainieni? Pe acelasi principiul nici ungurii nu trebuiau sa vina cu autostrăzile la granița României.  De ce sa ușuram tranzitul la romani ? Cred ca in adn ul nostru avem impletat genetic sa moara capra vecinului daca nu eu nu am

RataRR

@Calin88  Da stiu ca se dau 1 mld. de euro pe VO Techirghiol, dar din nou, VO Techirghiol are SF gata, in timp ce la CoBra se tot lalaie Consitrans. Strategia pentru licitatie spre constructie la noi a fost sa lansam cam ce avem. Si daca nu ma insel, sunt doua programe diferite de unde se iau banii pentru CoBra si VO Techirghiol. Deci ele nu sunt concurente la fonduri UE. Asta daca inteleg bine mesajele astea https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3356.msg425317#msg425317.

Oneinthecrowd

Quote from: GDC on January 28, 2024, 12:45:51 PMȘi aș vrea să văd și eu cifre despre aceste mari economii locale, respectiv despre bazinele de populație și atunci putem discuta despre priorități în general.

Sunt informatii publice cu toptanul. Uite, te ajut eu cu un inceput, mai departe cauti tu daca chiar vrei sa stii mai mult:

https://economedia.ro/judetele-care-au-ridicat-economia-tarii-in-2022-productia-de-energie-cel-mai-profitabil-domeniu-pentru-firmele-din-bucuresti-constructiile-au-generat-cei-mai-multi-bani-in-ilfov-iar.html


Calin88

#9728
@GDG

Comisia Nationala de strategie si prognoza estimeaza PIB-ul pe judete pentru 2027. Bucuresti e primul, urmat, in ordine, de Cluj, Timis, Constanta, Prahova, Iasi, Brasov. Daca luam cifrele pe 2022, adica nu cele estimate, oridinea ramane similara, diferentele scad putin.
Deci A3 ar lega direct economia locala a 5-a a Romaniei de a 7-a, ca pondere din PIB. Si pe ambele de Bucresti. Pe un coridor care, intamplator, mai e si intr-o zona turistica foarte cautata. Doar Brasovul are mai multi turisti pe an decat intreaga populatie a judetului Iasi.
https://cnp.ro/wp-content/uploads/2024/01/Prognoza-2023-2027-in-profil-teritorial-aferenta-Prognozei-macroeconomice-de-toamna-2023.pdf

Ca populatie, A3 leaga Bucuresti+Ilfov de al 6-lea cel mai mare oras al Romaniei, trecand prin al 11-lea. Ca zone metropolitane, cea a Brasovului este formata din 3 municipii, 4 orase si 11 comune, si are peste 400.000 de locuitori. Daca am adauga si zona Sf Gheorghe care, de facto, e in zona metropolitana (e la vreo 35 de km distanta de Brasov), dar nu si si de jure (din motive sociale si politice), ajungem spre 500000 de locuitori. La care mai adaugam vreo 300 de mii in zona metropolitana Ploiesti. Plus statiunile. Si fara sa iei Bucuresti + If in calcul (pentru ca A3 pe VP ar lega, de fapt, Brasov de Bucuresti, nu doar de Ploiesti), tot ajungi la o populatie locala afectata care bate spre milionul de locuitori (la o distanta de pana in 40 de km de autostrada). Intr-o zona puternic industrializata dupa standardele Romaniei si care este, pe desupra, si cea mai cautata zona turistica a tarii.
Nu mai vorbim de Mures, Covasna, Harghita, Bistrita, care vor fi si ele afectate pozitiv (de exemplu, A3 va usura accesul catre si va deschide zone turistice si in ungurime, unde acum e foarte greu de ajuns, la fel si cu traficul de marfa).

Dar chiar si cifrele astea sunt putin relevante cand realitatea ne arata ca acum traficul pe VP este blocat constant in weekend si, uneori, si in timpul saptamanii, doar de turisme, fara marfa. DN1 + DN1A nu au trafic mai mare decat doar A8, probabil se aproprie ca valori de trafic de toate trecerile Carpatilor Orientali la un loc.

Dar, repet, nu spune nimeni sa nu se faca A8. Doar ca A8, la momentul actual, este suficient pe half profile in zona montana, pentru ca nu e trafic suficient de mare care sa justifice autostrada intreaga. Pe VP este. Acum, nu peste 20 de ani.

GDC

#9729
@Oneinthecrowd: Îmi arăți un articol cu o listă lungă, unde Brașovul e pe 9 ca economie și nu se spune pe ce domeniu e economia aia. De altfel se vorbește în articol de producția de energie prin alte zone ca fiind printre cele mai importante în economie. Poate petrolul, gazele și energia electrică se transportă pe autostradă și nu știu eu.

Hai să-ți arăt și eu date:
https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Lista_județelor_României_după_populație

Ce populație are Iași, Bacău, Suceava și ce populație are Brașov? Parcă nu e major în favoarea Brașovului.
Din asta, coroborat cu date despre economie, reiese o mare sub-utilizare a resursei "mână de lucru" în zona Moldovei.
Și în afara argumentului unora că "moldoveanul e prost și leneș", realitatea spune că asta e din cauza izolării față de alte piețe. Probabil A7 va schimba ceva, așteptăm și vedem.
Dar sunt sătul de argumentele unora că dacă niște DN-uri mizerabile care sunt pline de serpentine și gropi, dar culmea și de tiruri au "trafic de județean" atunci zona Moldovei nu merită nimic în materie de legături decente cu vestul. Nu cer A8 FP înainte de Comarnic-Brașov și oricine cere așa ceva merită consultat la cap. Dar același lucru e valabil și pentru cine cere Comarnic-Brașov FP pe toată lungimea înainte de orice.

@Calin88: păi pe argumentul PIB, o autostradă care să lege a 2-a economie locală de a 6-a e iar necesară. Oricum merci de date.
Dar într-adevăr, A8 momentan nu poate fi făcută FP în următorii 10 ani și nici nu e necesară. Dar un Praid-Ditrau nu ar strica pe partea "montană". La fel cum poate vreo 20 de km de Comarnic-Brașov în zonele critice nu ar strica.

Calin88

Pai asa si A3 Bucuresti-Brasov are judete afectate direct de 679000 (PH), 550000 (BV), 550000 (IF), 1700000 (Buc), 510000 (Mures), 200000 (CV), 290000 (HR).

mirceaeliade

Apropos de CoBra, a mai zis ceva Grinda de segmentul Rasnov-Codlea care dupe el trebuia dat in licitatie pana la sfarsitul anului?

trex

#9732
Iar relativ la Judetul Mureș, vreau sa vă supun atenției urmatorul traseu Google.



De cand stiu eu, pana recent, drumul de la Baia Mare la Timisoara a fost acesta:


Acum, trebuie drum rapid DX pe vestul României de la Satu Mare pana la Timișoara? Da! E prioritar? Oarecum. Cert este ca ambele trasee, sunt putin peste 5h! Si sa nu uitam ca intre timp pe traseul prin Carei, Salonta, s-au realizat enorm de multe centuri iar drumul astazi ca asfalt este impecabil peste tot. Traficul este mare, dar se poate circula lejer cu exceptiile Arad, Oradea, care vor fi in curand rezolvate.

Iar cu Holdea? Se va schimba si mai mult.

Intre cele doua trasee sunt 100km diferenta!

Oneinthecrowd

#9733
@GDC : Top 10 zici tu ca e prea lung. No comment.

Eu nu discut prioritizarea unor drumuri noi fata de altele. Eu comentez doar asupra celor spuse de tine in mod (cred) intentionat rau voit asupra economiilor celor trei zone care tin de A3: Bucuresti/Ilfov, Prahova si Brasov. Toate trei in top 10. Daca aduni populatia celor trei zone, cam cat iese?

Zici ca nu stii ca petrolul si altele se plimba pe strada. E clar ca nu stii ca cele trei rafinarii din Ploiesti plimba o buna parte din productie (benzina, motorina, gaz lichefiat si altele) cu cisternele pe roti in toata tara. Adica si in Moldova si in Transilvania printre altele.

Eu unul ma opresc aici cu comentariile.

GDC

#9734
@Calin88

Scuză-mă, dar asta e un fel de "două la prefectură, două la primărie".

Vei vedea că eu am listat doar județele dintr-o parte a drumului, nu și celelalte. Și nici acolo pe toate, ci doar cele mai mari ca populație.

Oricum, eu înțeleg frustrarea că nu s-a făcut nimic pe Comarnic-Brașov de 30 de ani, dar asta nu înseamnă că ar fi corect să nu mai facem nimic până nu se face porțiunea asta completă FP. La fel cum nu ar fi corect să nu se facă nimic din A aici (astea ar fi soluțiile punctuale, părți din A), până nu se fac altele complet.

@Oneinthecrowd: da, să spui că e "una din cele mai mari economii" și să vorbești de fapt de locul 9, da, e o listă lungă. Și totuși atacurile la persoană nu știu la ce ajută. La nivelul ăla nu mă cobor.
Dar mai bine ia informațiile lui @Calin88 și vezi pe ce loc e Iași și Cluj (am scris și eu mai sus). Asta la valoare absolută, nu la cât a crescut.
Și OK, poate producția rafinăriilor din Ploiești se duce pe rutier, dar tocmai ai zis că se duce și în Moldova, și în Cluj poate, și la Timișoara. Adică nu pe un eventual A3.

Și vă rog eu, nu mai adunați populația Bucureștiului la nevoia de Comarnic-Brașov, decât dacă adunați Cluj, Timișoara, Bihor, Arad, Mureș la nevoia de A8.