Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

daniel_avram

Eu am gasit un update, centura est Arad, stadiu 30% de la 25%.

EugenRo

^ @FakeML total de acord. Am mai scris despre inclinarea CNAIR catre a nu suprapune mai multe autostrazi.
De aceea circula zvonul ca sectiunea Codlea-Racaciuni ar putea avea alt indicator (A5).
(Dupa cum si DX 11 se duce doar pana in Oradea nu se mai continua spre A3.)

slartibartfast

Cât de complicat. Pare off-topic, dar haosul ăsta afectează claritatea circulației. Trebuie pus la un moment dat în ordine, dar trebuie analizat bine și tăiat o singură dată.

Numerotarea DN-urilor este coerentă, ea ar trebui extinsă și la autostrăzi și drumuri expres. Ar însemna printre altele ca actualul A7 să devină A2, A2 să devină A3, Dx12 să fie Dx65, iar Arad-Oradea să fie A79/Dx79; în ce privește A13, partea dinspre Sibiu ar deveni parte din A1, iar Codlea-Răcăciuni să fie A11. E singura schemă de numerotare care are coerență și cu ea însăși, și cu restul sistemului de drumuri, și mai ales scalează.

EugenRo

Ce propui tu seamana cu ce e in Ungaria. Nu e obligatoriu insa, sa mergem pe aceeasi reteta.
La noi s-a aplicat, mai mult sau mai putin riguros, ordinea deschiderii sau o ordine prestabilita arbitrar, fara o logica anume.
'Perechizarea' DN cu A cu aceiasi indicatori poate duce la confuzii majore, noi neavand experienta disciplinei unguresti ca sa nu mai zic la cat de important este obiceiul si pastrarea lui la noi.

Eu unul as fi adeptul unor magistrale, prestabilite, fara suprapuneri de numerotare.
Pentru ca daca deschidem cutia pandorei cu suprapunerile, n-o mai inchidem.
In acelasi timp, daca avem A4 si DX4, nu inteleg de ce sa nu avem si A12 (care nu mai e DX12).
Sau dimpotriva, daca Ai A4 sa nu mai poti avea si DX4.
Sa existe o logica/ coerenta. Dar aste nu sunt griji pentru Ro.

GIV

Pana o sa ajungem sa confundam a cu dx mai dureaza. la cat de mare e deficienta de drumuri de mare viteza nu as prioritiza neaparat denumirea ci mai degraba prezenta elementelor de siguranta.. eu cred ca ne putem ajuta de waze si maps pana se contureaza reteaua de care avem nevoie si cred ca si dupa aceea, numai sa se construiasca odata si la un nivel de calitate ridicat

RataRR

^^^ @slartibartfast Daca ar fi sa se renumeroteze A si DEx nu stiu cat de bine ar fi sa se adopte numerotarea de pe DN-uri. Asa se ajunge la situatii cum ar fi A8, care e paralela cu multe DN-uri pe distante mici(13B, 15, 15B, 28A si 28), nicio varianta de denumire nefiind una prea buna. Sau la DEx6, care ar deveni fie cu DEx22B sau DEx2B si mi se pare ca nu are sens ca un DEx sa fie xxB. Mi se pare mai buna ideea lui @EugenRo, desi in unele locuri s-ar putea suprapune doua A/DEx(de exemplu Fagaras-Brasov, unde ar fi A3 si A13), dar decat suprapuneri inutile in 90% din cazuri, mai bine fara.

GAC

Problema denumirii autostrazilor in zona Brasov este o non-problema cu o infinitate de solutii.
1. Sectiunea Tg. Mures - Brasov nu cred ca va mai fi construita vreodata (tot traficul de lung parcurs pe relatia N-V - S-E va merge pe A13 - A1 - A10 - A3, astfel ca traficul pe Tg. Mures - Brasov o sa se reduca, ramanand doar trafic local);
2. Sectiunea Ploiesti-Brasov este f scumpa si daca va fi recesiune, probabil va fi prima in sertar. Chiar si cu un scenariu macro optimist, ma astept ca procentul de cofinantare al UE sa fie mai mic;
3. Daca se pune problema integrarii europene a Ucrainei si R. Moldova, accentul trebuie pus pe A8... probabil ca UE va suplimenta fondurile pentru a facilita o conexiune a noilor candidati cu zona de sud a Europei; oportunitatea trebuie luata cum vine.
4. Intrarea in Schengen va pune presiune pe A6, traficul de tranzit deja este aglomerat in zona.

Pentru moment sa vedem ca incep lucrarile la Sibiu-Fagaras si sa vedem si licitatiile lansate pana la Brasov si vedem pe urma cum se aseaza lucrurile.

rocklee

eu de data aceasta sunt ...gica contra .... :) .
aceasta bucata de autostrada o  vad ca o mare dezamagire .... :o . sa lasi  un oras frumos ca sighisoara fara autostrada mi se pare o prostie ..  :(
si vrem ...turism si promovare ....

Leo-Ph

Din partea mea le pot numerota si cu cifre japoneze...numai sa avem ce numerota. Macar sa ramana vreo 200 km de autostrada si vreo 300 km de drum expres gata si fara numar.

bim14

@rocklee,

Sighisoara este(va fi peste vreo 3-4 ani) la 40 de km de autostrada A8 (Acatari) si pare o distanta rezonabila. Sunt multe orase mult mai mari in romania, resedinte de judet, care nici nu viseaza sa fie la 50 de km de o autostrada. 
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

ovicor

Nu-i vorba doar de Sighisoara, bistritenii merg mai nou la Sibiu via Tg. Mures - Turda - Sebes. Cand se va deschide Tureniul se vor duce, cel mai probabil, pe-acolo. Sa se deschida si A13 si sa mergem la Brasov pe-acolo e de netolerat. Nu zic ca-i prioritatea zero, dar nici sa excludem Tg. Mures - Brasov nu mi se pare normal, vorbim de centrul tarii pe axa nord - sud.

Calin88

#9641
De acord, dar sunt alte proiecte mult mai urgente la momentul actual.
Momentan, Brasov-Cluj e cam la fel de rapid pe ambele variante (via Sighisoara vs via Sibiu). Cu A13 terminat ar fi mult mai rapid si sigur via Sibiu, deci traficul pe DN13 s-ar diminua considerabil.
Sunt multe alte coridoare unde avem probleme mari cu traficul si cu siguranta rutiera, care ar trebui sa fie prioritare.

Personal cred ca, la momentul actual, poate ar trebui sa investigam un coridor mai la E, spre ruta DN13.
Zona dintre Fagaras si Sighisoara e foarte slab populata, o varianta mai la E ar asigura acces la autostrada pentru un bazin mai mare de populatie (toate satele dintre Feldioara si Baraolt, de exemplu) si cateva zone turistice (Racos, Rupea) + fabrica de ciment de la Hoghiz vs cateva sate izolate intre Fagaras si Sighisoara.

Pentru inceput, daca s-ar face doar tronsonul care sa evite Padurea Bogatii (nici macar nu trebuie ambele galerii, e suficient un tunel 1+1) si alte cateva corectii punctuale de traseu pe actualul DN, distanta Brasov-Sighisoara s-ar face in jur de 1 ora si 20 de min, ceea ce e suficient pentru viitorul apropriat.

mircea

Când or fi gata VO-urile Târgu Mureș și Sighișoara se mai pot face niște mici upgrade-uri la DN13 ( VO la Chendu, Nadeș, Mihai Viteazu, Bunești, Fișer), 2 benzi pe urcări ( Bălăușeri->TgM, dealul Nadeșului din ambele direcții), extinere la 2+1 sau 2+2 pe anumite segmente mai drepte din afara localităților, corecții minore de traseu ( eliminate multe bucle inutile), etc.

Iar de la Hoghiz de pot aduce îmbunătățiri (și VO-uri) pe DN1S spre Șercaia și viitoarea A13, ca să eviți Pădurea Bogății. Chiar nu e obligatoriu A pentru a circula decent pe traseul ăsta.

Gio

Quote from: GAC on January 24, 2024, 02:52:16 AM1. Sectiunea Tg. Mures - Brasov nu cred ca va mai fi construita vreodata
2. Sectiunea Ploiesti-Brasov este f scumpa si daca va fi recesiune, probabil va fi prima in sertar.
3. Daca se pune problema integrarii europene a Ucrainei si R. Moldova, accentul trebuie pus pe A8... probabil ca UE va suplimenta fondurile pentru a facilita o conexiune a noilor candidati cu zona de sud a Europei; oportunitatea trebuie luata cum vine.
Interesant cum ajunge in sertar exact Ploiesti-Brasov care are trafic cat pentru doua autostrazi pe motiv ca "e foarte scumpa" in schimb s-ar construi A8 montan care costa de 2-3 ori mai mult decat Comarnic-Brasov si care are un trafic incert (daca se construieste A13 Brasov- Bacau mare parte se vor duce pe acolo..)
Tg Mures-Brasov are trafic foarte mare, care intr-adevar se va mai reduce daca se face A13 Sibiu-Brasov, dar cred ca ramane destul trafic pentru un DX Tg Mures-Sighisoara-Fagaras sau macar un nou DN 2x2 2x1 pe axa nord sud Tg Mures- spre Brasov.
Remarc ca e un haos in ceea ce priveste strategia, chiar construim 3 autostrazi/ DXuri peste Carpatii de est A13, A8 si A/DX14? Plus Ploiesti-Brasov? Si cum sunt ele prioritizate, nimeni nu stie. 

shift2rail

^ Tg Mures-Iasi uneste doua provincii istorice, si una dintre ele cu Occidentul, la care moldovenii au visat inainte de a se uni cu Muntenia.

Ploiesti-Bv a pierdut competitia cu Pitesti-Sibiu ptr conectia Muntenia-Transilvania-Vest.

Daca intr-adevar are traficul la care te referi, va fi construita in concesiune. Daca nu, nu.