Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 9 Guests are viewing this topic.

rezin

#9660
Nu pot sa nu costat ca inainte de 89, cei care s-au ocupat de domeniul rutier au dat dovada de mult mai mult profeionalism si coerenta, de logica, cand au numerotat DN-urile. Daca vrei sa te respecti ca tara se porneste cu numerotatarea de la capitala tarii, cu axe radiale spre zonele periferice, intr-o oridine logica.Deci s-a pronit cu DN1 de la Bucuresti-Brasov-Cluj Napoca-Oradea ,axa ce imparte tara in doua , dupa care s-a continuat cu alte axe tot de la Bucuresti spre periferie in senusul acelor de ceasoric, resplectiv DN2 , DN3, Dn4, DN5, DN6 si cu DN 7 s-a inchis cercul.

Acest sistem de numerotare e bun si el trebuia pastrat in continuare la autostrazi; un intelept se uita in urma si pastreaza ce este bun si nu socoteste ca stiina incepe cu el.

Oricum am socoti ruta Bucuresi-Ploiesit-Brasov-Targu Mures-Cluj Napoca-Oradea e o ruta de prima importanta si ea trebuia sa ramana A1.
A2 trebuia sa urmeze DN2 , adica de la Bucuresti prin Urziceni la Buzau pentru a nu descarca traficul de pe A1 dispre Ploiesti si cel de pe A2 dinspre Moldova in acelasi punct in capitala.Si macar daca s-a facut greseala ,tot nu s-a luat seama ca traficul dispre Galati-Braila sa nu mai fie concentrat spre Ploiesti ci sa fie dus de la Braila prin Insuratei la Urziceni spre Bucuresti.
 
  In conditiile in care Drumul spre Moldova este in constuctie si nu se mai poate schimba , macar acum am putea rezreva  pentru A3 ruta: Bucuresti-Urzciceni-Insuratei-Braila-Galati-Vaslui-Iasi.

A4 : acualul A2.
A5 Bucuresti-Giurgiu
A6 Bucuresti Alexandia Craiova Timisoara
A7 actualul A1.

  Prin o astfel de organizare se poate ajunge in orice loc din tara prin cat mai putine coborari si urcari pe autostrazi prin bretelele de conectare.

Daca ne uitam acum la cea ce trebuiea sa fie A3, vedem o mare icurcatura : urci la Bucuresti, cobori la Boita ca sa urici pe A1 pana la Sebes unde iar cobori si urci pe A10 pana la Turda, unde din nou cobori si urci pe A3 pana la Biharia, unde cobori si urci pe Dx pana la Oradea.
 
Logic era sa urci la Bucuresti si sa cobori la Oradea. 


dragos76

Hai că deja astea sunt teoria chibritului.

rt25

pentru noi romanii la noi in tarisoara noastra si nu pentru cariocile ten-t ten-x ten-z sau care or mai fi, A3 CoBra ar trebui sa fie prioritatea numarul 1.
Nu exista 2 orase mai mari si cu economie mai mare si mai apropiate neunite de autostrada.

In plus, NU exista nici o zona in Romania cu ambuteiaj mai perpetuu decat pe Comarnic-Brasov. Zi si noapte, e o tortura. Alternativele exista doar pentru cei care se uita la ele pe Google Maps (Cheia e un chin: ai prins un TIR ai dublat timpul de parcurs. Iar toate TIR-urile sunt bagate pe acolo, ca pe DN1 e blocat).

Gasim bani pentru aberatii, dar nu gasim bani pentru 50 km sa lege 2 din primele 5 orase ca populatie si economie din Romania (ma referi la zona Ploiesti si zona Brasov).

nicolaem

#9663
Quote from: StefanCelMare on January 20, 2024, 11:47:16 PMAtenție, Germania și-a distrus 80-90% din natură atunci.
Noi regretăm că nu ne putem dezvolta aiurea ca ei în anii 50-70, ei regretă că au distrus aproape tot ce era natural.
Suntem la stadiul vrem să distrugem. Copii noștri vor fi la stadiul regret.

exagerezi la limita minciunilor.

sa distrugi 90% din natura cum zici tu tre sa dai cu bombe atomice nu sa tai tara cu autostrazi.
nu stiu cum poti scoate astfel de "pareri".
cand spui ca "ei regreta" nu poti formula la general. ca din nou nu ai o dovada. or fi unii galagiosi care striga tare dar nu inseamna ca reprezinta majoritatea nici ca nemtii regreta ca au brazdat tara cu autostrazi.

Copii nostri vor trai in saracie sau vor emigra fara dezvoltare si autostrazi. Daca le vom face, vom trai bine si in lipsa grijilor de a avea loc de munca si ce pune ceva pe masa ca in anii 90, vom avea in mod natural si noi un pardid ar verzilor ca in germania cu 10% voturi. Dar aia nu inseamna ca romanii vor regreta...

mirceaeliade

^Brasovul e cam al 6-lea oras ca populatie si Ploiesti cam pe 9-10.  Cred ca TM, CJ, IS si CT sunt peste BV, si sigur peste Pl.  Dar mi se pare ciudat ca mijlocul tarii e ocolit de A/DEx-uri. Si mi s-e pare trist cand vad ca se vorbeste de prioritizare de proiecte cu profil de "contur de granita" (A11, A9, A14 si partial A6), in detrimentul unor artere centrale cum e CoBra.  Dar asta probabil ca trebuie atribuit decidentilor din BV si PH, care fac cam orice in interes propriu si nu SI in interesul pentru care au fost alesi.

RataRR

^^^ Nu zic ca A3 nu ar trebui sa fie prioritatea 1, dar asa a fost pentru ultimii 30-35 de ani. Si nu s-a miscat nimic notabil nici in '90, nici in anii 2000 si nici in anii 2010. Sunt constient ca e trafic mereu pe DN1, asta si fara TIR-uri ca n-au voie ziua, dar nici nu prea mai sunt bani UE pana dupa 2027, si nici aia nu o sa fie prea multi. Decat inca 35 de ani de "carioci" pentru ca tot asteptam momentul in care putem face tot CoBra dintr-o bucata, prefer sa se faca in 5 ani o centura la nivel de A(HP/FP) a Busteniului, apoi una a Comarnicului si tot asa. "Aberatiile" pentru care gasim bani, cel putin la nivel de A/DEx, momentan sunt doar pe hartie. Da, intr-o lumea ideala am face tot CoBra FP de maine, dar azi guvernul nu stie de unde sa mai scada deficitul, UE nu prea mai vrea sa dea asa multi bani pe rutier si ne trezim ca tot la sertar ramane. Zic asta fiind totusi constient de importanta unei A pe VP, fiind probabil unul din putinele locuri din Romania unde traficul cere A si nici macar in constructie nu e.
^ Nu cred ca e ocolit centrul, cat muntii. Oricat de mult ne-am imagina ca putem construi, in prezent e un singur tunel pe A in constructie, si unul singur in circulatie(care e mult spus tunel). Sa vedem urmatoarea tura de licitatii, ca in prezent nu prea mai sunt pe rutier asa multe, si atunci vom vedea ce e prioritizat si ce e doar studiu de pus la sertar si asteptat oportunitatea.

rt25

Daca noi insine gasim solutii alternative sa nu facem proiectul ("e suficient centura") e clar ca cei care NU vor sa o faca vor lua din zbor argumentul.

Va zic, centura Comarnic NU va rezolva problema. Si nici dupa ce e gata centura Busteni nu se va rezolva problema. Pentru ca centurile astea sunt pline de giratorii si intersectii si daca e "centura" va atrage inapoi traficul de marfa si a celor care nu merg pe drumul ala decat cand sunt nevoiti (ca mine, care merg la cele mai obscure momente si doar cand e nevoie desi merg "acasa").

a.l.x

^^^
Nu știu pe cine ai auzit că prioritizează A11 și mai ales A9 ,A14 . A6 cel puțin segmentul DTS-Lugoj(care are deja un trafic mare, nu mai vorbesc de când vom intra în Schengen)  se suprapune cu 2 coridoare europene și este pe TNT Core. Și chiar dacă ne place sau nu , UE a pus doar 3 treceri montane pe CORE : A1(care se construiește acum),A6 și A8 și care au prioritate la finanțare.

RataRR

^^ Nu zic sa nu se faca A3 "ca e suficienta o centura", ci doar ca mai bine facem centura la nivel de A a Busteniului(deci giratorii doar in capete) si a Comarnicului(deci nu ce se face in albia Prahovei) decat sa nu facem nimic. Si nu zic ca se rezolva traficul de pe VP cu doua centuri, dar situatia va fi mai ok. Eu nu propun niste solutii alternative, ci doar etapizarea proiectului A3, incepand cu zonele unde se sta cel mai mult (Busteni, Comarnic, Sinaia etc.). Si eu as vrea sa se faca A3 FP din prima si de maine, dar nu avem banii necesari sa se faca, piata constructiilor nici ea nu pare sa mai duca mult in plus.
Sa fiu clar: consider ca A3 e singura solutie pe termen mediu si lung pentru VP. Deci nu propun centuri prin albia Prahovei/sa mergem pe Cheia/Bran, ci doar o etapizare ca o sa gasim greu miliarde de euro sa facem CoBra FP din prima si mai bine avem centura la Busteni si Comarnic decat sa asteptam A3 full in ambuteiaj pe DN1 la Nistoresti.

Cetatean

#9669
E acceasi discutie rostogolita de aproape 30 de ani azi maine. Eu cred ca am auzit discutii in anii 1996?
Pentru inceput tre' sa fim realisti,este trafic si va creste. Si nu e doar in weekend,sarbatori.

Am fost in tabere la Busteni la sfarsitul anilor 90 si era greu sa traversezi. Era trafic si atunci. Diferenta atunci fata de acum,e ca acum ne permitem!

Orice solutie de decongestionare e buna,numa sa se apuce naibii de ele.
Un half profile dintr-o parte in alta scoate probabil 25-30 % din trafic direct,nu?
Dupa aia noduri,viaducte orice. Sa il fac DX,ca are raze mai mici. Orice,sa coste mai putin.

Pot sa o faca cu taxa si oamenii o sa fie fericiti daca trec de la Rasnov la Comarnic in cat? 30 de minute? Serios? As da direct 20 euro pentru asta!
Cati ani am pierdut toti in traficul ala?

In Austria,cred ca in zona  St Anton,au tunelul ala de 14 km. Daca se apucau in anii 2000,aveam si noi ceva km de tunele acum.
Eu am mai zis o data si mi s-a sters postul. Daca faceau reconversie la mineri pentru tunele rutiere si feroviare,eram BO$$I...dar asta e,suntem fara viziune si tot rostogolim idei,carioci,trasee,mediu etc...

ovicor

Cu autostrada intre Tg. Mures si Ploiesti, parte din traficul din Ardeal ar folosi aceasta ruta, chiar si o parte din traficul Nadlac - Constanta va folosi Boita - Brasov, degrevand A1 Boita - Bucuresti (deci si Pitesti - Bucuresti care necesita largirea la 3 benzi), iar din A0 vor folosi doar segmentul A3 - A2. Cred ca nu-i putin?!?

StefanCelMare

@nicolaem
În ceea ce privește conceptul de "wilderness", este greu de înțeles pentru omul modern că este de fapt foarte puțină sălbăticie rămasă.
Natura cât mai ne-perturbată este chiar sub 10% în Germania actuală.
Mult din ceea ce conțin parcurile lor naționale e atât de "man-made" și îmblânzit, încât nu mai e natură propriu zis, ci un fel de parc ca cele din orașe.
https://wilderness-society.org/how-much-wilderness-is-possible-in-germany/

misiekwas

#9672
^As spune și ca oricum în România mediu natural este relativ restrâns (mai ales în anumite regiunii), și ce se omite în discuții este faptul infrastructura generează serioase probleme de mediu, despre care trebuie sa gândim,pentru ca ne vor costa serios în viitor. Asta nu-i argumentul sa nu construim autostrăzi, dar chestie e sa luam serios în considerare ce infrustructura ne trebuie în loc sa facem carioci (cum propun unii, o autostrada la fiecare sat ca "meritam").
Avem nevoie de infrastructura rutiera, dar nu are rost sa cerem o rețea de autostrăzi asa de densa precum în Germania, pentru ca niciodată nu vom avea densitate de populație sau nivelul de trafic pentru asa ceva.

GAC

Ordinea executiei autostrazilor trebuie privita din perspectiva coridoarelor de transport europene, precum si din perspectiva costurilor:
Realizarea A1 Pi-Si este prioritara ca e fix pe coridor de transport, de asemenea, Pi-Si de 122 Km e mai ieftina ca A3 Ploiesti-Brasov de doar 90 Km, pt ca pe A3, se fac tunele si viaducte f lungi ca sa fereasca statiunile de deranj (deci ai obstacole artificiale); de asemenea, A3 in drumul spre vest face o cocoasa pe la Brasov, cocoasa pe care A1 o evita; nu in ultimul rand V Pravovei se blocheaza ca urmare a traficului de statiuni, pt ca multi turisti, in loc sa mearga la restaurant pe jos (ca oricum nu pun piciorul pe poteca de munte), merg tot cu masina... Problema de pe VP este o problema locala data de incompetenta celor care organizeaza circulatia. Pe VP, in localitati trebuie pasaje denivelate pentru pietoni, NJ pe mijloc, ca sa nu stea traficul dupa cei ce fac stanga si giratorii mari la capetele localitatilor, ca sa intoarca cei ce nu au putut face stanga. UE nu finanteaza autostrazi care au ca scop descongestionarea unor localitati prost administrate. Nu in ultimul rand, este si vina CFR si a operatorilor privati care se prezinta cu trenuri formate din 1-2 rame cu capacitate de 100-200 calatori. Operatorii care vor sa deserveasca VP, in special dimineata si seara, sa vina cu trenuri de 10-15 vagoane...
De vreme ce A3 pana la Ploiesti s-a facut cu bani de la buget, am o oarecare indoiala ca UE ne va da sa facem A3 in zona montana.
Asta nu inseamna ca trebuie sa ne pierdem speranta. Mai intai sa avem o documentatie matura, ulterior sa facem o lotizare inteligenta. Din cei 90 Km, sectiunea din dreptul Busteni este poate cea mai problematica.
Totusi, daca UE vede prioritar A6 si A8, nu are rost sa facem pisu impotriva vantului.
Nu in ultimul rand, A1 si A13 vor deschide un imens potential turistic in Depresiunea Fagaras, atat pentru cei ce vor gratar si manele cat si pentru cei pasionati de munte. Masivul Fagaras este un colos pe care mai pot fi taiate multe trasee turistice. Potentialul este nelimitat.

Calin88

#9674
Suntem in 2024 si inca mai propunem drumuri care sa taie localitati in 2, cu parapeti NJ pe mijloc si pasarele. In statiuni turistice. Atunci chiar vei avea nevoie de masina sa treci strada. Ce conteaza ca facem viata localnicilor si turistilor un chin, important e sa economisim bani ca sa facem A pe coridoare cu trafic de drum judetean.
Si problema pe VP nu e faptul ca exista trafic local, ci faptul ca traficul respectiv se intersecteaza cu cel de distanta mai lunga. Majoritatea care stau in coada catre Brasov in weekend vor sa ajunga in zona Bran-Moeciu sau la Brasov si mai departe in N. Nu doar la Busteni, Sinaia sau Predeal. Problema pe VP este ca, efectiv, numarul de masini care tranziteaza coridorul depaseste mult capacitatea drumului. Si oricat de mult ai taia localitatea in 2 cu parapeti NJ, capacitatea de drum 1+1 va ramane insuficienta. Si, nu, nu e treaba autoritatilor locale sa faca centuri, responsabilitatea aia e la CNIR.

Tot traficul ala de camioane care foloseste noaptea DN1 si ziua Cheia are treaba in statiuni, nu? DN1 este singura legatura logica intre Bucuresti si Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Bistrita. Dar e ok, pentru ei facem solutii de anii 60, care sa fie tot insuficiente. Sau ii impingem la tren, ca trenurile in Romania sunt extraordinar de performante, cine trebuie sa ajunga mai departe de Brasov, trebuie sa isi rezerve o zi intreaga doar pentru drum.
Restul tarii sa aiba infrastructura, sa facem A8 full profile desi o sa ajunga in 25 de ani la traficul de azi de pe VP. Sa facem VO Techirghiol, ca sa nu mai stea lumea in coada cateva weekenduri pe an, intr-o zona in care traficul de marfa e neglijabil. Sa facem A9, ca sa fie vama cu Serbia mai mult goala pe autostrada, nu cum e acum pe DN. Sa facem A6 si Bucuresti-Craiova pentru a dubla DeX12. Sa facem DeX-uri cat mai multe si paralele in zona Braila, nu cumva sa lungim drumul Braila-Iasi sau Braila-Bucuresti facand un singur drum (in timp ce din Tg Mures, de exemplu, ar fi ok sa ocolesti zeci de km, ca sa mergi pe A1). Daca gasim bani pentru toate drumurile astea, gasim bani si pentru A3. Din perspectiva traficului, economiei, chiar si a mediului, drumul asta e mult mai important decat cele enumerate, sunt convins ca se pot gasi solutii si pentru VP, cum s-au gasit pana acum la orice drum de viteza pe care l-am construit.

VP este cel mai aglomerat drum din Romania pentru care nu avem autostrada paralela in constructie sau in proiectare. Originea si destinatia sunt absolut irelevante, autostrazile trebuie construite unde sunt necesare, nu unde e mai ieftin.
Poate ar fi momentul sa ne gandim si la prioritatile Romaniei, la traficul intre orasele Romaniei, nu doar la tranzitul Turcia/Constanta - V Europei. Ca nu tranzitul o sa ne ajute sa crestem economia.