Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

contador

Quote from: Gio on January 24, 2024, 03:07:20 PM(daca se construieste A13 Brasov- Bacau mare parte se vor duce pe acolo..)

Interesant. Ai si date pentru a sustine acest lucru, sau pur si simplu scrii ce-ti trece prin cap?

Gio

Nu stiu la ce au visat moldovenii acu 165 de ani dar vezi ca si Ploiesti-Brasov uneste tot doua provincii istorice.
Asta cu Ploiesti-Brasov "a pierdut competitia" cu Pitesti-Sibiu induce ideea ca trebuie sa fie o singura traversare a Carapatilor meridionari/ de curbura pe autostrada finantata de UE. Dupa aceasta logica presupunem ca, tot asa, ar trebui sa existe tot o singura trecere a carpatilor de est pe autostrada si nu trei, cate se planifica in prezent. Sunt curios cum/cand a castigat competitia A8 cu A13? Faptul ca A8 e mai avansata ca pregatire nu inseamna ca e mai justificata decat A13.

RazesIesean

@Gio Daca citesti forumul si nu vii cu argumente contra, ai vedea ca A8 face parte din Core Ten-T, definita cu comisia Europeana. A13 si A3 (Brasov - Ploesti) fac parte din Comprehensive Networks si Extended Core.

https://transport.ec.europa.eu/system/files/2022-07/Revised%20TEN-T%20maps.pdf

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

GAC

Pentru a aborda tronsonul Brasov - Tg. Mures trebuie facut un SF pe bune cu studii geotehnice amanuntite. Zona este deluroasa si riscam sa facem bis la Nadaselu - Poarta Salajului. NU vrem iar viaducte suplimentare pentru dealurile instabile ce puteau fi identificate din timp.
De asemenea, daca facem SF, trebuie sa facem un SF mai inteligent unde sa comparam oportunitatea A vs upgrade la DN 13.
Pe DN13 singura zona mai aglomerata este pe la Sighisoara, in rest sunt cateva localitati relativ mici. Am putea sa exploram ideea unor centuri ocolitoare la aceste localitati, eventual la nivel de 2+2. Avantajul unui upgrade pe DN13 este ca pot fi mai multe faze si astfel presiunea pe buget sa fie mai mica; de asemenea pot fi implicate si comunitatile locale.
In ceea ce priveste traficul de pe DN1, acesta este f mare in weekend. Camioanele pot merge pe la Cheia (asta daca nu vor merge pe A1 cand se vor finaliza lucrarile pe V Oltului).
Dupa experienta A3 din Ardeal, orice discutie de A la zona deluroasa fara un SF solid dovedeste lipsa dorintei de a invata din greseli. Chiar nu ne permitem sa mergem orbeste pe carioca Bechtel.

dumbravaandrei

#9649
Nu este competitie intre CoBra si PiSi. E adevarat ca niste dobitoci ilustri care visau sa se mute cu corturile pe santier la sinaia au modificat atat de sinistru niste cifre de trafic si au iesit cu populismul in fata spunand ca au de ales intre pensii si CoBra.

Realitatea e ca de atunci, am investit atat de multi bani in infrastructura incat faceam CoBra de cel putin 3 ori pana acum. Nu banii sunt problema. Ci orgoliile si brasoavele locale. Si aici pot argumenta mult cu duplicitatea politicienilor locali din Brasov si Prahova care in presa vor A3, dar in realitate ridica cartiere de case pe traseu, pun alte proiecte locale pe finantari europene pe traseul A3 care apoi impun recorelarea traseului, brusc ii apuca grija de mediu desi deverseaza reteaua de canalizare a oraselor in Prahova sau Teleajen, ba le apuca brusc grija de o investitie mai mica pe fonduri locale unde pot sifona banii mai usor, gen aeroportul Brasov. Sau cale ferata dubla gara bartolomeu- aeroport .

Motiv pentru care alte sectoare de A3 decat Rasnov-Ghimbav n-o sa mai vedeti curand pe teritoriul judetului Brasov. Cu atat mai putin pe Barcanesti-Rasnov.

De la Sercaia la Tg. Mures, real nu sunt probleme de trafic si e un drum care la ora actuala se face cu viteza medie de aproape 80km/h fara sa incalci legea. Asa ca din punct de vedere al prioritatii, ramane jos pe lista

Calin88

#9650
Quote from: GAC on January 24, 2024, 04:12:34 PMIn ceea ce priveste traficul de pe DN1, acesta este f mare in weekend. Camioanele pot merge pe la Cheia (asta daca nu vor merge pe A1 cand se vor finaliza lucrarile pe V Oltului).
Traficul pe DN1 vara este bara la bara de pe la 9-10 dimineata pana seara la 8. Zi de zi, si in timpul saptamanii si in weekend.
Cat despre Cheia, ori nu ai trecut pe acolo niciodata, ori nu stii ce presupune condusul unui TIR. Serpentinele de pe Cheia sunt, efectiv, un chin pentru transportatori. Si drumul trece printr-un sat continuu de la Valeni pana la Ploiesti, cu 4 treceri la nivel peste CF. De ce crezi ca multi prefera sa mearga noaptea pe DN1?

Dar e ok, ii lasam pe aia sa se chinuie, tinem oamenii din statiunile de pe VP intr-un ambuteiaj incontinuu, gatuim transportul de marfa pe Cheia, punem frana zonei Brasov atat ca turism cat si ca economie, asta pentru ca avem alte prioritati importante, cum ar fi A9, VO Techirghiol, sau 2 DeX-uri intre Braila si A7.
Nu e necesar A3, ca e paralel cu A1, dar e mega important sa legam metropola Alexandria de Bucuresti, cu un drum paralel cu DeX12 la o distanta mai mica decat intre VO si VP.

iulic

#9651
@Gio Argumente in favoarea A8 (traversarea Orientalilor):
- este in TEN-T, reteaua principala europeana
- asigura acces echilibrat dinspre spre Transilvania pentru mare parte din Moldova: nodul turbion A7/A8 (Motca) este situat la aproximativ 80 km de Suceava, Bacau si Iasi; la aproximativ 100 km de Botosani si Vaslui, iar Piatra Neamt e la 40 km de A8. Doar pentru Focsani sau Galati e indiferent traseul pe A8 sau pe A3-A1.
- are o sectiune cu contract de executie semnat (Motca Leghin) si una aproape de semnare, in cateva luni (Tg-Mures- Miercurea Nirajului)
- esalonat, in urmatorii 1-2 ani, vor intra in licitatii si alte sectiuni avand in vedere ca partea "montana" are deja indicatorii tehnico-economici aprobati.

Nu stiu de ce tot continuam sa batem apa in piua cu privire la "concurenta" A8 montan vs A13 montan, costurile celor doua etc..
A13 BacBV are drumul sau, dar este intarziata cu vreo 3-4 ani fata de A8. In momentul de fata A13 nu are SF, deci faptul ca "e mai ieftina" nu are relevanta, din moment ce valoarea vehiculata nu rezulta de nicaieri (a fost trecuta "din pix" in niste tabele).
Cred ca energia trebuie concentrata in presiuni si implicare pentru ca SF-ul A13 sa avanseze - similar presiunilor facute de societatea civila din Iasi pentru A8 si A7 sau de catre API pentru  infrastructura din Transilvania si Muntenia. Oricum constructia A8 si A13 (montane) va dura un deceniu si se va suprapune in timp, cu un decalaj.


rocklee

#9652
buna comparatia intre A8 SI CoBra ....pentru A8 sunt bani  care nu genereaza trafic .... :-[
dar pentru  Comarnic Brasov care genereaza si TRAFIC SI  VENITURI ..in speta ...turism....nu sunt banii .... :o  8)

Dagda

Quote from: RazesIesean on January 24, 2024, 03:59:23 PM@Gio Daca citesti forumul si nu vii cu argumente contra, ai vedea ca A8 face parte din Core Ten-T, definita cu comisia Europeana. A13 si A3 (Brasov - Ploesti) fac parte din Comprehensive Networks si Extended Core.

https://transport.ec.europa.eu/system/files/2022-07/Revised%20TEN-T%20maps.pdf

Pe principiul asta de ce ne da Comisia bani pentru Cluj - Oradea?

Toate astea sunt niste tâmpenii, autostrăzile s-au făcut la noi unde existau 2 condiții, proiecte pregătite cu SF-uri ok și lobby politic.

rocklee

Dagda .... :) mersul pe contra sens ...sau sa pui carul inaintea boilor ...este sport national si o normalitate ... :D

voicul

#9655
@Dagda Pentru ca Cluj - Oradea e in continuarea A8.

Eu zic ca genereaza trafic si bani si A8 (poate nu la nivelul A3, dar nici cu mult mai jos nu este).

A3 va pierde ceva din trafic odata cu terminarea A1 (si din veniturile generate din turism). Decat 4h+ (daca nu 7h+) pana la Brasov mai bine 2h+ pana la Sibiu cu A1 gata.
Desigur daca se facea A3 in loc de A1, era alta poveste, dar concret se face A1 (si chiar se face). Si ce e mai sus e valabil si fara PISI2 sau cu PISI2 cu orizont mai lung de timp.


dr4qul4

Nici A8, nici CoBra, nici A14, nici A13, nici A6 nu vor fi gata mai devreme de 10 ani, si asta in scenariul optimist si DOAR daca se merge pe varianta HP (pe unele zone). FP, ne ducem lejer in 12-15 ani.
Si din cele 5, ne vom permite doar 2 in lucru in acelasi timp. Pt celelalte mai adaugam 5 ani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dagda

Oricum ar trebui sa luam in calcul ca banii astia de la UE vor fi mai putini dupa 2030, iar de construit pe deficit nu prea vom avea spatiu ca am spart banii pe salarii  :p

Ce nu incepe in materie de proiecte de infrastructura pana in 2027 nu cred ca mai incepe in urmatorii 8 ani (2028-2035) fara o analiza temeinica a beneficiilor economice.

GAC

Chiar daca anticipam o problema cu finantarea a 6 treceri carpatice, ideea este sa avem o documentatie matura (nu ca la Pi-Si) si in functie de oportunitate sa atacam acolo unde putem.
Daca vom pune pe masa institutiilor europene o documentatie matura: SF + AM + PT pentru A6, A3, A8, A13 si A14, din atatea proiecte, cred ca cel putin pentru 2 vom obtine ingaduinta. Aici ma gadesc la A8, care deja are 2 tronsoane in PNRR si un posibil A6, mai ales dupa Schegen. Sper ca la SF pt A6 se va face o analiza comparativa a volumelor de trafic rutier inainte si dupa Schengen rutier.
Chiar daca nu obtinem ok la toate din prima, asta nu inseamna ca este sfarsitul lumii. Ideea este sa avem in permanenta o monitorizare a conditiilor de trafic si o actualizare a documentatiei, in special pe partea de costuri, ca sa putem "bate la usa" institutiilor europene an de an. Si daca din 2 in 2 ani vom mai obtine o finantare pentru una din trecerile carpatice, cu atat mai bine. Ideea este ca in 15-20 de ani sa le avem pe toate.

RataRR

Eu zic ca important este pe langa documentatie matura mai trebuie si sa acceptam din loc in loc compromisuri. Adica nu facem din prima A3 sau A6 FP, ci sa facem centuri/HP pe portiunile unde chiar arde(Busteni, Comarnic pt A3). Mai ales ca dupa ce se deschide A1, o parte din trafic va migra catre VO, acest lucru aplicandu-se si pt A8 cu A13/14. Nu vreau sa se inteleaga ca pentru ca avem A1/A8 nu mai trebuie sa ne atingem de alte treceri ale muntilor, dar realist vorbind s-ar putea sa ne trezim ca nu mai primim de la UE aproape nimic pe rutier, ca UE merge spre verde si si noi ne-am mai dezvoltat din 2007. Asa ca o centura aici, un HP acolo, care intr-un final sa devina parte a autostrazii complete(nu ce se face acum la Comarnic), cred ca vor fi suficient pe termen mediu. VP va ramane aglomerat, dar decat sa nu se faca nimic 20 de ani "ca nu sunt bani", mai bine cateva portiuni care sa ocoleasca zonele unde se sta cu orele.
In plus, daca se incepe pe toate coridoarele in acest fel, va fi o imbunatatire pentru mai multi oameni, chiar daca mai mica decat daca se facea FP pe toata distanta. Asa poate vom observa peste 10-15-20 de ani ca anumite parti nu necesita A FP, ci este suficient HP/DN-ul existent.