Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

survola

Ce înseamnă că ,,se inchide contractul"?

mirceaeliade

^Probabil ca semneaza ca cealalalta parte, consultantul, si-a facut treaba 100%, adica SF-ul.  Autorizatii in afara de AM mai vedem in cativa ani de acum incolo.

Stef

#3872
Surse: Aparent Danlin a contestat lotul câștigat de UMB. Încă nu apare nimic pe CNSC

GIV

le prinde bine celor de la umb...  ca se mai amana (asta in cazul in care au fost desemnati castigatori in mod corect) 

naivu

A8 Leghin-TgNeamt-Motca e pe PNRR, nu stiu cât ajută amânarea, termenele PNRR nu le amână nimeni!

sillentium

QuoteContestația pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii : Danlin susține că UMB participă cu utilajele de pe Autostrada Moldovei și a câștigat cu un preț de 77%, deși Legea nu permite o ofertă sub 80 %. Danlin se clasase pe locul 2, înaintea turcilor de la Tekfen și Mapa

Constructorul Danlin din județul Neamț susține în contestația depusă la CNSC că oferta UMB pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei trebuie descalificată pentru că nu poate justifica disponibilitatea utilajelor iar oferta financiară a fost de 77 % din estimarea CNAIR, deși Legea Achizițiilor Publice prevede că oferta financiară nu poate fi  sub 80 %, se arată în documentele pe care le-a consultat Economedia. Important de menționat, o contestație asemănătoare Danlin împotriva UMB pe secțiunea Bacău-Pașcani (Autostrada Moldovei ) a fost respinsă la CNSC.

UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin-Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL-InterTranscom cu 90.72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.

Danlin reclamă că UMB a ofertat cu utilajele de pe Autostrada Moldovei :

În contestația depusă care numără 37 de pagini, constructorul din Neamț susține că utilajele ofertate pentru Lotul 3 Leghin-Târgu Neamț sunt identice cu cele de pe secțiunea Bacău-Pașcani, iar utilajele nu pot fi utilizate concomitent în exectutarea a două contracte fără a afecta derularea contractului în care sunt deja angajate. (n.r. UMB lucrează după un alt program : 3 săptămâni de lucru și o săptămână de pauză, iar lucrările se fac cu echipe de pe un șantier pe altul).

Oferta financiară de 77 % din valoarea estimată a CNAIR

Danlin mai reclamă că UMB a avut o ofertă financiară de 77 % din valoarea estimată a CNAIR, deși Legea Achizițiilor publice prevede un prag de 80 %. ,,În cazul în care ofertantul nu prezintă comisiei de evaluare informațiile/documentele solicitate sau acestea nu justifică în mod corespunzător nivelul scăzut al costurilor sau al prețurilor propuse, oferta va fi considerată neconformă" .

Pe 19 iulie constructorul român UMB a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului Leghin – Târgu Neamț, un lot cu o lungime de 30 de kilometri pe Autostrada Unirii (A8). Pentru acest lot finanțat din PNRR au fost depuse șase oferte, două de la constructori români, UMB și Danlin, și alte patru de la firme din Turcia, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen. Potrivit datelor oficiale, oferta UMB a fost de 1,54 miliarde lei, mult sub valoarea estimată a CNAIR de 2 miliarde lei.


https://economedia.ro/contestatia-pentru-lotul-3-al-autostrazii-unirii-danlin-sustine-ca-umb-participa-cu-utilajele-de-pe-autostrada-moldovei-si-a-castigat-cu-un-pret-de-77-desi-legea-nu-permite-o-oferta-sub-80-danlin.html


mike_us

Poate cistiga Danlin XXL sa se bucure si cei de pe forum care nu mai încap de UMB. Sa vedem atunci termene respectate si calitate.

pasadia

La modul serios o spun, oricat hate ar atrage asta - da, sa castige Danlin. Nu de alta dar acum, la acest moment, acel lot e cel mai inutil lot posibil. Fara conexiune spre est (A7-Pascani), fara a rezolva problemele reale, alea dintre Tg. Frumos si Iasi, fara a avea vreo continuare probabila spre vest (nu de alta dar imediat la vest e Parcul National si cred ca va mai trece mult timp pana va fi clar ce se va construi pe acel segment).

Da, stiu, marota cu banii din PNRR. Desi cred ca matematic s-ar putea sa nu mai fie atat de multi bani...

Kimi

Quote from: pasadia on August 01, 2023, 07:37:37 PMNu de alta dar acum, la acest moment, acel lot e cel mai inutil lot posibil.

Vad ca vorbesti prostii sa te afli in treaba sau doar ca sa iti umpli frigiderul. Sa vezi ce fain e cateodata duminica dupa sarbatori sa stai la coada la semaforul de la Humulesti cand tu doar tranzitezi.
Pana cand o sa avem in executie lotul asta o sa avem probabil gata si SF+PT pe ciotul ala de la Motca la Pascani. Cu putina speranta semnat si ala tot cu UMB. Asa probabil ca le vor finaliza pe majoritatea in 2026. (inclusiv A7)

Eu sunt unul dintre cei care ar beneficia maxim de A8 complet dar sunt realist. Abia astept macar sa ocolesc Tg Neamt si Pascani.

Pe dalin straco pizzaroti si nea beni sa si-i angajeze cine vrea la el in gospodarie si lase UMB sa-si faca treaba pe care si-au asumat-o. Daca nu liveaza tot pana in august 2026 abia atunci sa-i injurati. Pana atunci doamne ajuta.

naivu

^^"Marota" principala nu sunt atat banii din PNRR (multi sau putini) cat a dovedi ca suntem in stare sa respectam o promisiune.
Pana va fi in stare sa demareze alte loturi mai utile, acesta e singurul lot unde statul român poate arata ca doreste cu adevarat sa faca A8 in Moldova!

pasadia

Asta zic si eu - sa o arate si statul roman, dar si ceilalti români antreprenori moldoveni, implicati in Danlin si celelalte firme din asociere. Prin urmare sa castige Danlin-ul, cu tot ce o presupune asta. Si UMB-ul, daca tot e atat de grozav, sa se apuce de construit de la Tg. Frumos spre Iasi. Eventual pe gratis, inainte de orice licitatie. :)

tom_sawyer

Cel mai sănătos pentru infrasructură ar fi să câștige Danlin, firmă din zonă. Înălțătorii de ode către UMB uită că am mai avut o firmă care a câștigat într-o perioadă aproape fiecare contract de SF scos la licitație - Search, ca după o perioadă să renunțe rând pe rând la ele.

Chiar sper să aibă succes cu contestația.

Raducu Popa

Acel lot chiar este foarte util din punctul meu de vedere. Indiferent de ora, zi, Targu Neamt este foarte tranzitat, se pierde o gramada de timp.

RazesIesean

Pentru useri de forum care doresc sa castige Danlin, le doresc sa faca la ei in curte autostrazi o firma ca asta. Nu au reusit sa faca un amarat de DJ intre Botosani si Iasi si vor sa faca autostrazi.
La podul prabusit la Neamt ei faceau parte din asociere.
In primul rand trebuiau eliminati de la inceput, dat fiindca nu au experienta pe autostrazi si nu mai stateam la asemenea discutii.
Nici eu nu sunt fericit ca au castigat UMB-ul un alt proiect pe PNRR, asta e alta problema.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~