Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Vlad94

Arata bine zona podului. Vad ca s-a prevazut o descarcare provizorie. Insa vad ca de acolo spre Iasi nu pare asfaltat.
Sunt de asemenea curios cum va arata PTF-ul moldovenesc si infrastructua lor.

pasadia

#3901
Nu e asfaltat, zici?

Uite, a fost masina Google Street View in zona aia, in mai 2023, si nu a avut curaj sa intre pe acest DJ249 in care descarcam podul. Iata cum arata privind dinspre Sculeni:


SURSA

Si iata cum arata acelasi DJ privind si mai de aproape, de la intersectia cu DJ249C din localitatea Podul Jijiei (ce se vede in departare cred ca este o biserica din Ungheni (MD)


SURSA

Si noi facem podul pentru a-l descarca intr-un drum de pamant. Caci nu suntem in stare sa mai construim inca 3-4 km de pana intalnim un DJ decent...

AdrianRO

Ma astept ca va fi facut drumul respectiv. Timp este. Nici macar la noi  nu cred ca e posibil sa se ajunga la o descarcare intr-un asemenea drum.

mirceaeliade

Drumul de pamant necesita reconstruirea completa pentru a prelua trafic gen tiruri.  Mai bine duceau autostrada inca 2 km si legau pe scurt acolo unde se termina asfaltul, in loc sa faca un L cu chestia asta.  Si nici macar nu e de doi bani, ci de cateva sute de mii...

oneLess

Să facă ei podul! De acum 4, 7 ani ... ?! Șî dacă nu se oprește în câmpul nostru se va opri în al moldovenilor ?

pasadia

La moldoveni se oprește în sensul giratoriu din capătul centurii Ungheni. Pentru că ei și-au făcut treaba, chiar de ceva timp.

Raducu Popa

Recunoastere traseu Motca - Leghin

pasadia

Pare că există și un șantier arheologic in zona respectiva (localitatea Topolita, aflată practic pe traseul filmat de tine)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0EWfy7onVjRkHTYPz91H2Gw2fbpd27qd7DMsam4yotzxXbXsj33VuNnLUx7GwzJKcl&id=100052388240347&sfnsn=mo

Stef

QuotePas important pentru construcția secțiunii #MiercureaNirajului-#Leghin a #A8!

Am avut astăzi o ședința de lucru în care am discutat despre finalizarea și predarea către #CNAIR a Studiului de Fezabilitate pentru #Autostrada #TârguMureș - #TârguNeamț, secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin.

Prestatorul (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A) și-a asumat că va înainta rapid toată documentația astfel încât până la sfârșitul lunii august ea sa fie avizată de Consiliului Tehnico- Economic al CNAIR.

După parcurgerea tuturor etapelor de  avizare a indicatorilor tehnico-economici, CNAIR va promova următoarele etape necesare realizării acestui obiectiv.

Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:

- Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,

- Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,

- Secțiunea Leghin - Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.

Ofertele depuse pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului sunt în evaluare și estimăm că în prima parte a lunii septembrie vom desemna câștigătorul.

Pentru secțiunea Leghin - Târgu Neamț, Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoare (19 iulie 2023), dar rezulultatul a fost contestat.

La ora actuală așteptăm ca CNSC să dea o decizie în ceea ce privește acest important proiect finanțat prin PNRR.

Pentru secțiunea de autostradă Târgu Neamț- Iași – Ungheni (93 km), vreau ca Studiul de Fezabilitate să fie finalizat anul acesta (inclusiv cu obținerea Acordului de Mediu), așa cum și-a asumat prestatorul.

#A8, Autostrada Unirii va avea o lungime de peste 304 km (de la Târgu Mureș la Ungheni) și va asigura legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni, pentru a cărui proiectare și execuție a fost deja lansată licitația.

#investitii #PNRR #PT #dezvoltare #CristianPistol

Pistol pe Facebook

Stef

Mâine la 10:00 este CTE CNAIR pentru avizarea SFului montan

jalemare

Am aprobat astăzi în CTE #CNAIR  indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitației pentru construcția secțiunii II a Autostrăzii #TârguMureș - #TârguNeamț (#A8)!

Secțiunea #MiercureaNirajului — #Leghin va avea o lungime totală de 159,2 km, iar traseul acesteia va include:

- 5 noduri rutiere la intersctarea DN13A (#Sovata),  DN13B (#Joseni), DN12 (#Ditrău), DN15 (#Tulgheș), DN15B (#Pipirig),

- 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podețe),

- 47 tuneluri, în lungime totală de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse între 70 m și 940 m).

#Autostrada va beneficia și de 4 #parcări de scurtă durată, 1 punct de sprijin și întreținere, 6 spații de servicii, 2 centre de întreținere și coordonare.

Proiectul, finanțat prin Programul Transport (#PT), are o valoare totală estimată de 31,56 miliarde lei (fără TVA).

Documentația pentru lansarea licitației necesare construcției secțiunii de autostradă Miercurea Nirajului — Leghin va fi elaborată dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.

Cristian Pistol-Facebook

tom_sawyer

Deci 6 mld € fără TVA, nu 5 cum s-a vehiculat. 50% finanțare europeană. 3 mld. € de la buget.

horatiu.cosma

De unde și până unde 3 miliarde de euro finanțare europeană? Pe linia de autostrăzi principale sunt 2 miliarde și ceva de euro europeni în POT 2021-2030, unde intră A0, PiSi, CraPi, A3, Sibiu - Făgăraș etc etc.

tom_sawyer

Trebuia să spun "cel mult 50%". Deci nici măcar atât. În cazul ăsta half-profileul se va impune de la sine.

survola

159 km autostradă la munte.
Si dacă ar fi 159 km la câmpie aș fi puțin rezervat