Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

România întâmpină turiștii cu munți de gunoaie. Traseul Otopeni-Gara de Nord, sufocat de mizerie

Cu munți de gunoaie și multă mizerie. Așa îi întâmpină România pe turiștii străini care aterizează pe aeroportul Otopeni și vin la București cu trenul. Traseul feroviar este poarta de intrare în țară, prima impresie pe care oaspeții și-o fac despre noi. De-a lungul căii ferate terenurile sunt sufocate de mizerie. În principal resturi de materiale de construcții aruncate la întâmplare. Deși aplică amenzi primăriile spun că nu pot ține în frâu fenomenul. Mai mult, s-au creat adevărate rețele prin care cei care aruncă ilegal gunoiul încearcă să îi păcălească pe polițiști. Urmăriți un nou episod al campaniei Statul la stat.


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 07, 2022, 11:53:48 AMAu trecut deja 2 luni și n-au relansat licitația asta:
Lucrari de dublare partiala a liniei 700 intre HM Pajura – Mogosoaia prin introducerea unei diagonale noi intre km 8+800 – 8+900 ( expertiza + DALI )
Quote from: frunzaverde on April 07, 2022, 06:29:09 PMPoate pentru ca e absolut inutila lucrarea... Blocul suplimentar creat nu ajuta nici pentru capacitate, nici pentru frecventa, nici pentru regularitate, palnia e "downstream". Ajuta pentru cel mult doua minute economisite pe sensul spre Bucuresti.  Exista simulari facute de noi pe threadul asta.

Directorimea de la CFR, cu simularile noastre in fata, de altfel, au recunoscut ca "investitia" respectiva e cvasi-inutila, ca si RK-ul la bucata Pajura - Mogosoaia (linia e departe de a-si fi consumat resursa de tonaj) - fiind mai degraba pentru a face ceva legat de "plangeri" (probabil legate de zdruncinaturi peste macazurile din Pajura).


La finele anului 2021, Regionala București a CNCF CFR SA a lansat succesiv două licitații cu titlul "Lucrări de dublare parțială a liniei 700 între HM Pajura – Mogoșoaia prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 – 8+900 (expertiză + DALI)", care, tot succesiv, au fost anulate din lipsă de oferte.

Club Feroviar a întrebat compania de infrastructură feroviară ce se mai întâmplă cu acest proiect. Răspunsul primit a fost că s-a apelat la prevederile Legii nr. 99/2016, respectiv Paragraful 7 ,,Negocierea fără invitaţie prealabilă la o procedură concurenţială de ofertare". "În consecință, ca urmare a negocierii fără invitaţie prealabilă la o procedură concurenţială de ofertare, în data de 08.06.2022, SRCF București a încheiat contractul cu prestatorul SC Vio Top SRL pentru elaborarea expertizei și DALI aferente obiectivului <Lucrări de dublare parțială a liniei 700, între HM Pajura – Mogoșoaia, prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 și km 8+900>". Anunțul de atribuire este disponibil AICI, iar el a fost încheiat pentru 74.600,22 lei, valoare aproape identică cu cea estimată la cele două licitații.

Cum documentația a fost predată SRCF București de către prestator, acum nu mai rămâne decât să fie lansată licitația pentru proiectare și execuție. "Expertiza tehnică și DALI au fost deja aprobate de Consiliile Tehnico-Economice ale Sucursalei Regionale de CF București și ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, însă având în vedere faptul că valoarea investiției este de peste un milion de euro, în conformitate cu prevederile Hotărârii AGA nr. 47/23.08.2013, acestea trebuie aprobate și în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor poate fi lansată doar după ce documentația aferentă DALI este avizată în Consiliul Tehnico-Economic al MTI și aprobată de Consiliului de Administrație al CFR SA", ne-a transmis CFR SA.

Odată finalizată lucrarea (la cum merg lucrurile în România, nu mai devreme de anul viitor), se va asigura circulația trenurilor pe linie dublă pe o distanță suplimentară de 4 km. Practic, trenurile din sensuri opuse nu vor mai fi nevoite să "facă cruce" în stația CF Mogoșoaia, ci 4 km mai spre București, ceea ce va permite reducerea intervalului de succedare.

Bun, pe hârtie am rezolvat încă 4 km de cale dublă. Ce facem însă cu restul? Între locul unde se va monta diagonala de macazuri (km 8+900) și halta Pajura (5+398) linia este simplă și pe o porțiune însemnată ea trece printr-un tunel, cunoscut și ca Tunelul Pajura. Ei bine, și pentru această parte din traseu soluția există, însă ea nu a fost aplicată atunci când trebuia. Ea constă în crearea unei conexiuni cu firul III Chitila – București în zona Depoului București Triaj. Practic, tunelul va rămâne cu sens unic, dispre București spre aeroport, iar pe celălalt sens trenurile vor circula pe linia 301K, de care am amintit anterior, care se va conecta în zona Pajura printr-o linie nou construită cu o lungime de 1,9 km.

În acest sens, în decembrie 2021 a fost lansată licitația cu titlul "Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI)". Lucrarea a fost atribuită pe 24 martie 2022 pentru suma de 482.600 lei, tot către firma VioTop, care a realizat aproape total cele asumate, rămânând doar de rezolvat problema unei exproprieri (500 de metri din traseul liniei noi ce va trebui construită trec pe un teren proprietate privată). Așa că în acest caz mai avem ceva de așteptat.

https://clubferoviar.ro/cfr-proiect-facut-prost-calea-ferata-de-aeroport/

tom_sawyer

Automotoarele care circulă între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă vor fi înlocuite cu unele recent ieșite de la reparații și care vor fi aduse de la Regionala Cluj. Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a luat această decizie la sugestia Club Feroviar, după defectarea de miercuri de la PO Parc Mogoșoaia, care s-a soldat cu o întârziere de trei sferturi de oră.

"Eu țintesc spre zero evenimente, v-am spus, principalul target al CFR Călători este siguranța călătorului, a personalului, dar și situația economică a companiei. În ceea ce privește aeroportul (cursele feroviare Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă și retur – n.red.), am dat dispoziția ca de luni – aici e ceva care-mi scapă la ora asta, ce s-a întâmplat pe Otopeni – să fie aduse toate cele opt automotoare care au făcut R7 și R9 – atâtea au fost scoase până la această perioadă – și vor face turnusul de Otopeni. Cele opt automotoare care au fost scoase recent din întreprinderile reparatoare. Veți vedea de săptămâna viitoare, sunt în zona Clujului și vor fi aduse și vor face numai turnusul de Otopeni", a declarat Traian Preoteasa într-o intervenție telefonică la emisiunea Drumurile Noastre de la B1 TV, răspunzând la o întrebare în acest sens adresată de reporterul Club Feroviar aflat în platou.

https://clubferoviar.ro/automotoarele-de-pe-linia-de-otopeni/

tom_sawyer

#2733
^^

[CN1057335] Lucrari de dublare partiala a liniei 700, intre HM Pajura – Mogosoaia prin introducerea unei diagonale noi intre km 8+800 si km 8+ 900 (proiectare si executie)

Data publicare: 12.07.2023
Autoritate contractanta: C.N.C.F. "CFR" S.A-SUCURSALA REGIONALA C.F. BUCURESTI- UNITATE OPERATIONALA

Lucrarile constau in introducerea unei diagonale noi, compusa din doua schimbatoare unul tip 60 – 300 – 1/9 pe linia 700 si unul tip 60 – 300 – 1/9 pe linia 301K si cupoane de tranzitie 60/65 si 49/60.
Introducerea schimbatoarelor se va face prin scoaterea a cate unui panou de cale pe ambele linii pe lungimea schimbatoarelor si completarea prismei de piatra sparta la dimensiunile instructionale .
Perimetrul studiat unde se doreste introducerea unei diagonale noi este intre km 8+800 si 8+900 HM Pajura si Depoul Buc Triaj , respectiv in zona CF situata intre Bucuresti Triaj si soseaua de centura a Bucurestiului.

Lucrarile care se vor efectua sunt :
- Lucrari de linii
- Lucrari de semnalizare feroviara
- Lucrari de energoalimentare , LC si PICV
Lucrarile de linii se vor executa in regie proprie de catre Divizia Linii

Contractantul va realiza proiectul pentru linii ,SCB si ELF dar va executa numai lucrari de SCB ,ELF , LC, PICV . conform CS nr. INV.5/85/23.03.2023

Materialele folosite vor fi materiale de cale noi : şină nouă, traverse de beton noi, material mărunt de cale nou, aparate de cale noi 60-300-1:9 pe traverse speciale de beton noi.

Contractantul va elabora proiectarea ptr. toate lucrarile (L+SCB+LC+ EA+PICV) dar executia cu Antreprenor /Contractant se va face doar ptr lucrari de SCB+LC+ EA+PICV , lucrarile de linii realizându-se in regie proprie prin Divizia Linii (inclusiv manopera, materiale noi, utilaje, transport etc).

Valoarea totala estimata: 6.465.956 lei

Durata contractului, concesiunii, a acordului-cadru sau a sistemului dinamic de achizitii:
Durata in luni: 7

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare:
Data si ora locala: 16.08.2023

cristi5

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100168263
Am pus caietul de sarcini aici
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/etc/

O veste buna, asa cum a postat @tom_sawyer, se liciteaza pe SEAP:
- diagonala de la km 8+800, adica chiar locul unde se despart 307K si magistrala 700. Cam aici https://goo.gl/maps/GJBNZZQDyJcSbFKHA
- cele 2 aparate de cale ale diagonalei par ca vor fi centralizate in Mogosoaia (care in paralel primeste centralizare electronica pe alt proiect)
- linia simpla de la diagonala pana la Pajura ramane cam 2,3 km, dar apoi cred ca mai urmeaza o portiune simpla pana la intrarea in Gara de Nord.

Sa vedem la cat poate creste frecventa OTP-GdN

Doua noi semnale inainte de diagonala:
8+651, km 8+451,
Si doua dupa:
9+084, km 10+636

București, 12 iulie 2023
📢 6,46 milioane lei - lucrări de semnalizare - pe sectorul PAJURA - MOGOȘOAIA pentru dublarea parțială a liniei CF

‼‼‼ Am lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de semnalizare pe linia de cale ferată HM Pajura - Mogoșoaia, unde se vor executa inclusiv lucrări de dublare parțială a liniei.

✅ Obiectivul principal al lucrărilor:
►sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord - Aeroport (și retur) prin dublarea parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura - Mogoșoaia, care se va realiza prin introducerea unei noi diagonale CF (2 aparate de cale) în zona km 8+800 - 8+900 și operaționalizarea sistemului de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești - Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura - Mogoșoaia).

👷 Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt
►lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF
►introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700
►montarea a 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636)
►montarea a 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale
►realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou-introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație)
►montarea de dulapuri pentru echipementele de semnalizare
►reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia.

ℹ️ Valoarea totală estimată a contractului: 6.465.956,96 lei fără TVA
ℹ️ Finanţare: fonduri de la Bugetul de Stat
ℹ️ Termen contractual: 7 luni (elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de semnalizare)

‼ Termenul limită pentru primirea ofertelor este 16.08.2023, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.
ℹ️ Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistemul Electronic de Achizitii Publice (S.E.A.P.), la adresa www.e-licitatie.ro., cu nr. CN1057335/12.07.2023.

tom_sawyer

#2735
Să nu uităm și de asta:

Quote from: tom_sawyer on April 10, 2022, 09:41:12 AMA fost atribuit acest contract (durata 8 luni; atenție, e doar pentru documentație):

[CN1037770] Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI)

Lucrările principale care ar fi necesare pentru adoptarea acestei soluții sunt:

– desființarea schimbătorului de cale nr. 2 (aferent liniei buclă – Depou);

– prelungirea liniei nr. 1L cu 250 m de la schimbătorul de cale TDJ 26/28;

– desființarea semaforului de intrare B1/2;

– prelungirea liniei V Chitila, cu aproximativ 1900 m, până în capăt Y PM Pajura și racordarea cu linia 2T printr-un schirnbător de cale nou;

– demolarea Cabinei 1 din stația București Triaj;

– relocarea întrerupătorului 2IT aferent liniei de contact Cabina 1;

– relocarea instalațiilor de comandă a separatoarelor LC aflate în incinta Cabinei 1;

– centralizarea electrodinamică a schimbătoarelor de cale de la Cabina 1 în instalația CED de la Postul 23

– realizarea dependenței tip BLA banalizat între PM Giulești și PM Pajura a firului nou construit; – realizarea unei dependențe directe tip BLA banalizat între stația Chitila și PM Giulești pe firul IV Chitila;

– centralizarea schimbătorului nou de cale în instalația CE din PM Pajura;

– introducerea unui nou semnal de intrare în PM Pajura, aferent firului nou construit;

– electrificarea liniei nou construite.

Quote from: tom_sawyer on April 27, 2023, 08:03:41 PMOdată finalizată lucrarea (la cum merg lucrurile în România, nu mai devreme de anul viitor), se va asigura circulația trenurilor pe linie dublă pe o distanță suplimentară de 4 km. Practic, trenurile din sensuri opuse nu vor mai fi nevoite să "facă cruce" în stația CF Mogoșoaia, ci 4 km mai spre București, ceea ce va permite reducerea intervalului de succedare.

Bun, pe hârtie am rezolvat încă 4 km de cale dublă. Ce facem însă cu restul? Între locul unde se va monta diagonala de macazuri (km 8+900) și halta Pajura (5+398) linia este simplă și pe o porțiune însemnată ea trece printr-un tunel, cunoscut și ca Tunelul Pajura. Ei bine, și pentru această parte din traseu soluția există, însă ea nu a fost aplicată atunci când trebuia. Ea constă în crearea unei conexiuni cu firul III Chitila – București în zona Depoului București Triaj. Practic, tunelul va rămâne cu sens unic, dispre București spre aeroport, iar pe celălalt sens trenurile vor circula pe linia 301K, de care am amintit anterior, care se va conecta în zona Pajura printr-o linie nou construită cu o lungime de 1,9 km.

În acest sens, în decembrie 2021 a fost lansată licitația cu titlul "Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI)". Lucrarea a fost atribuită pe 24 martie 2022 pentru suma de 482.600 lei, tot către firma VioTop, care a realizat aproape total cele asumate, rămânând doar de rezolvat problema unei exproprieri (500 de metri din traseul liniei noi ce va trebui construită trec pe un teren proprietate privată). Așa că în acest caz mai avem ceva de așteptat.

https://clubferoviar.ro/cfr-proiect-facut-prost-calea-ferata-de-aeroport/

strainu

#2736
Eu am ceva dificultăți în a plasa în spațiu această soluție extinsă. Imediat după subtraversarea liniilor spre Chitila se vede un macaz pe imaginile din satelit - de acolo va porni linia nouă? Dacă da, tot din imaginile alea pare că exista și în trecut acea legătură, corect?

Nelegat, mă întrebam dacă există o estimare a duratei unui parcurs OTP-Gara de Nord prin Giulești, sau nici legătura 301K-900 nu mai e funcțională?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

cristi5

#2737
@strainu nu e nicio linie noua. E doar o legatura noua intre cele 2 linii paralele dintre Mogosoaia si DNCB. Chiar daca cele 2 fire par a forma o linie dubla, nu e asa, pt ca ele se despart la DNCB. Noul proiect/proiecte le leaga la DNCB cu 2 aparate de cale (o "diagonala"), deci se mai adauga 3,5 km de linie dubla in zona. Totalul de linie dubla intre DNCB si ramificatia spre Otopeni devine 7 km.

De la DNCB pana la intrarea in Gara de Nord mai raman 7 km de linie simpla, cu o abatere de 1,30 km in statia Pajura, unde se pot incrucisa trenuri, desi asta incurca traficul dintre gara Baneasa si Ploiesti.

Mai exista idei de a construi un fir nou, sau de a folosi 301K pe distanta mai mare, etc. Dar alea sunt pe termen mai lung. O problema cu 301K si apoi prin 900 / Bucurestii Noi e ca ajunge "la linia 1", trebuind traversate multe macazuri pentru ca apoi automotorul sa plece pe 700 (linia 7-8 etc). O asemenea traversare de 2 ori pe ora ar limita capacitatea intregii gari.

strainu

Mersi @cristi5, eu mă refeream la al doilea proiect, cel aflat în faza de DALI, unde va fi fizic. Am înțeles problema cu Giulestiul.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

cristi5

#2739
@strainu
Se vorbeste de demolarea Cabinei 1 din Bucuresti Triaj. Cred ca este asta.



Demolarea ar fi necesara pt a putea prelungi acest fir, care mai exista scriptic dar nu e f vizibil din satelit. Macazul de unde incepe firul nu e cel indicat de tine ci aici (sau Google map)



Acest fir revitalizat ar urma sa fie conectat la acest fir din Pajura, care presupun ca este 2T. Intre cabina din Bucuresti Triaj si linia 2T din Pajura sunt cam 2 km deci se potriveste cu descrierea. De acolo, prin cap X Pajura trenul ar continua pe reteaua existenta, adica ar concura la capacitate cu traficul dinspre Pitesti banuiesc.



Ce mi se pare fenomenal este ca acolo, in plin areal feroviar este un teren privat. Mai este unul care incurca rau de tot, la chiar la intrarea in gara de nord. Nu am timp sa ma uit pe cadastru, poate au alti colegi.

Ce nu pricep este de ce se mai face diagonala sub DNCB pt o dublare pe inca 4 km, daca se poate dubla linia pe 12 km (cei 4 plus inca 8 pana in Gara de Nord) cu doar 2 km de fir nou... Desi cu aceasta dublare se ajunge pe linia 1 in Gara de Nord si trebuie traversat tot pachetul de linii pt a pleca iar spre OTP pe linia pe care se cicula acum. Dar din moment ce s-a facut aceasta proiectare, banui ca problema nu e insurmontabila.

Practic acea diagonala sub DNCB se construieste doar pt ca nu suntem in stare sa facem o expropriere.

cristi5

In alta ordine de idei am fost alaltaieri pana la OTP, nu mai fusesem de un an. Poate e autosugestie dar linia mi s-a parut mai buna in urma reparatiilor recente.

strainu

Quote from: cristi5 on July 15, 2023, 08:17:13 AMDemolarea ar fi necesara pt a putea prelungi acest fir, care mai exista scriptic dar nu e f vizibil din satelit. Macazul de unde incepe firul nu e cel indicat de tine ci aici (sau Google map)



Da, linia asta o văzusem și eu, dar nu mi-am dat seama că e loc pe sub linia 300 și pentru ea. E clar, mersi!

Quote from: cristi5 on July 15, 2023, 08:17:13 AMPractic acea diagonala sub DNCB se construieste doar pt ca nu suntem in stare sa facem o expropriere.

Vezi, e simplu :) Acuma, acolo au fost dintotdeauna terenuri private, cum s-a construit și apoi de ce s-a retrocedat acea linie doar primarii de la S1 știu.

Pe de altă parte, macazul ăla nu va fi probabil total inutil chiar dacă se rezolvă mâine problema liniei noi, ci va oferi alternative în caz de probleme pe linia de centură.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

cristi5

#2742
@strainu chiar sunt curios cand s-a construit 301K pe sub 300. Evident tot atunci a fost construit si acel racord care vine din 301K pana la "cabina". Sunt curios care a fost scopul initial al racordului. El se termina in acest segment care ocoleste cabina pe la sud si se leaga la alte linii din triaj.

De la cabina pana la Pajura eu inteleg ca nu a existat niciodata o linie. Deci nu a fost retrocedat nimic. Va fi (daca va fi) un fir complet nou pe ~ 2km.

dan tm

Îmi puteți indica pe geoportalul ANCPI unde suspectati ca ar fi teren privat de expropriat?
oricum pe portal se observa ca nu toata zona are carte funciara( cel putin nu cu geometrie care sa fie pe portal)

sau dacă identificați cartea funciară, o verific eu.

Nu cunosc bine zona si nu-mi dau seama unde anume a referiti sau unde anume e teren privat la intrarea in Gara de Nord.

frunzaverde

@dan tm : Parcelele afectate de proiectul demolarii cabinei 1 si prelungirea liniei 301K in 300 fir 3 ar fi 270610 si 219702. 270610 pare ca e a CFR, 219702 nu stiu, si nu vrea sa-mi accepte nici unul din carduri sa scoatem un cadastru la parcela. Mai jos e 219707, de care stiu ca a fost retrocedata/vanduta (fostul triaj A2) - nu mi-e clar in ce baza si cui dat fiind ca acolo a fost un triaj CFR inca din secolul XIX, dar nu ar trebui sa fie afectata in vreun fel.

@cristi5 : Zona arata identic ca azi in iulie 1966, cand a fost fotografiata de un satelit militar american:



Racordul 301K - triaj pare construit odata cu linia Bucuresti - Urziceni, care a fost inaugurata in septembrie 1943.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!