Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

carutasul

Păi la asta mă gândesc, linia va fi nouă și probabil mai multă cerere va fi pentru Otopeni decât pentru GdN dinspre Bulgaria, că în GdN mergi ca să iei alt tren, iar pentru București poți opri la Progresu, nu mi se pare cu nimic diferit, ai tramvai până la Unirii sau la metrou.
 

AndreiB

Propunerea mea:

Ruse - Giurgiu Nord (control frontiera facut in mers, echipa de control coboara la Giurgiu Nord) - 1 automotor Desiro.

Giurgiu Oras - Giurgiu Nord - 1 automotor Desiro, cuplat la primul in Giurgiu Nord.

Ambele merg cuplate, oprind la Comana, Jilava, Domnesti P+R, Chiajna.

La Chiajna se descompune trenul. Calatorii care vor alta destinatie schimba. Cel de Ruse continua via Mogosoaia spre OTP. Cel de Giurgiu spre GdN.

Target frecventa: 2tph. Cateva curse in afara cadentei, non-stop Giurgiu Nord - Chiajna care sa prinda bancul de plecari de la 6-7 si sosiri la 23-00. Revizuit daca merita dupa 2 ani.

Pe termen lung inlocuita compunerea cu automotoare in care se poate circula intre rame, ca sa evite shuffle din Chiajna.

Obligatoriu <1h Giurgiu/Ruse - OTP/GdN, altfel il facem degeaba.

carutasul

nu știu tehnicalitățile, presupun că e posibil 1h, dar bănuiesc că aria clienților pentru Otopeni poate fi mult mai mare pentru bulgari (2h de mers), că nu au alt aeroport mare prin zonă. Adică de la Ruse 1h înseamnă că poți merge încă o oră spre Veliko Tarnovo cu succes...
Pe de altă parte, îmi aduc iar aminte că am mai zis o dată, ar fi util să tansformăm GdN într-un mare nod multimodal pentru București, ca să nu ai decât o schimbare de la aeroport la majoritatea destinațiilor importante din oraș.

Sorinus

La ce stare e zona Chiajna-》Mogosoaia, n-ar fi exclus sa fie mai usor cu rebrusare in GDN. Dar again, la frecventa nasoala de azi spre OTP, daca intarzie de la Giurgiu, ii boicotezi si pe cei ce luau din Nord, ce pot astepta 40min +

etravel

Quote from: Eurocopter on January 05, 2023, 05:23:51 AMPS: am găsit și o poza din mai 2022.

Pentru ca m-am nimerit cu GoPro-ul la mine si la insistentele un amic de peste mari, care imi tot cerea sa ii filmez gara, au iesit imaginile urmatoare, inregistrate intr-o zi de vineri din iunie 2022. Numarul de  pax pare a fi destul de mare, oricum peste media din articol.
Noroc de faptul ca am pastrat raw-urile... 




contador

Quote from: AndreiB on January 05, 2023, 10:42:51 AMIn opinia mea, trenul de la aeroport ar avea mult mai mult succes daca ar creste frecventa la 2tph.
Nu am fost de multe ori la Aeroportul Otopeni, insa de fiecare data trenul a avut intarziere (mai mica spre aeroport, insa 10-20 minute spre Gara de Nord). Un prim pas ar trebui sa fie respectarea orarului.

Quote from: carutasul on January 05, 2023, 10:58:30 AMPresupun că dacă în continuare crește cererea o să crească și numărul de trenuri
Mai realista decat cresterea frecventei pare a fi introducerea de trenuri mai lungi. Poate cate doua automotoare cuplate.

Quote from: Xed on January 05, 2023, 12:36:35 PMCFR-ul sa se ocupe mai des de curatenie. Nu o singura data am dat de scaune mizerabile, podea nespalata sau miros ciudat in acest tren si este foarte deranjant.
Pe langa ce-ai enumerat tu, vara trecuta am beneficiat si de gandaci de bucatarie care misunau prin vagon. Cand am ajuns acasa mi-am imbibat rucsacul cu RAID.  >:(

AndreiB

La fel de anecdotal: eu merg des cand vin in Romania (2-3 week-enduri pe luna) si intarzierile sunt foarte rare.

carutasul

^^ am uitat cât de lungi pot să fie. Că am impresia că sunt limitări legate de stație.
Dar oricum trebuie să ajungă la 2tph mai întâi ca să aibă o frecvență decentă (așa poți, în principiu, să pierzi unul și totuși să prinzi avionul, chiar dacă cu emoții).

AndreiB

Din discutiile precedente pe forum: tehnic incap trei automotoare Desiro cuplate, dar la limita. Doua incap fara nici o problema. Si eu cred ca primul pas pentru cresterea atractivitatii ar trebui sa fie 2tph.

Nu stiu ce se intarzie asa mult cu firul nou intepat in Fir III K. Solutia e banala si totusi nu se intrevede nimic, daca nu mi-a scapat mie ceva.

Sorinus

Chiar, parca se facea ceva SF ca sa poata sa faca aceasta mega-investitie.

tom_sawyer

Ruta CFR Otopeni - Gara de Nord. Ajung în vagon cu câteva secunde înainte de plecare, încântat că mai câștig puțin timp și nu aștept următorul tren.

Știam că pe ruta aceasta biletele se pot cumpăra și din tren, prin plată direct la aparatele contactless sau chiar de la personalul trenului. Vagoanele erau pline, cu persoane care stăteau chiar în picioare.

În fața mea observ că sunt mai mulți călători care achită biletul, cărora controlorul le spune ,,În regulă!", le zâmbește, încasează suma (5 lei), dar nu mai emite biletul prin terminalul mobil de vânzare de bilete pe care-l avea asupra lui, păstrând diferența la final, probabil. Plătesc biletul, se întâmplă la fel, îl privesc insistent, merge mai departe. Îi amintesc că a uitat să-mi emită biletul. ,,- Am uitat?", mă întrebă senin. Se întoarce și îl emite.

Am făcut și o sesizare la CFR Călători, iar zilele trecute am primit răspunsul, fiind sunat în prealabil de un domn care mi-a comunicat că situația semnalată e importantă și va fi analizată cu toată seriozitatea. Am aflat că în acea zi, pentru acea cursă, au fost emise bilete (prin toate modalitățile) în proporție de numai 63% din capacitatea trenului, în condițiile în care trenul era plin și erau și pasageri care stăteau în picioare.

Mi s-a comunicat că s-a dispus sancționarea personalului și s-au dispus măsuri de reinstruire a acestuia privind exercitarea atribuțiilor de serviciu.


www.facebook.com/luca.ciubotaru








Powered by API/PUM imgur uploader


Drax

:)

Asta inseamna ca datele lor oficiale despre gradul de utilizare sunt total false ....

AndreiB

Eu nu inteleg de ce vind bilete la controlor vs a obliga lumea sa plateasca la validatoarele kapsch / online.

frunzaverde

Pentru ca in Romania "cash is still king" - foarte multi umbla (doar) cu cash. Si optiunea de a plati cash in tren exista pe orice tren din Romania, nu vad de ce n-ar exista pe asta. Plus ca nu stiu ce-au validatoarele lor, dar mie din trei carduri nu-mi accepta decat unul, plus Apple Pay. Si incasarile din ruta asta sunt frectie la piciorul de lemn, la 5 lei / calatorie. Am platit si eu cu cash, validatorul era mort - si n-aveam decat Euro. Nasul n-a avut probleme, o moneda de un euro a rezultat intr-un bilet corect (de 4 lei la vremea aia). Am acceptat "schimbul valutar Nas SRL" cu placere.

Trenul din poza nu e sigur plin : se vad cel putin 2 locuri din cele 110 care sunt neocupate, probabil chiar 3: sunt doua strapontine unde sunt doua bagaje mari in loc de funduri in scaun : bagajul portocaliu si cel albastru. Desiro-ul este extrem de inghesuit, si are multe locuri in care efectiv n-ai cum sa pui un om cu bagaje + un bagaj pe un singur scaun. Si devine plin, dar cu o proportie de scaune ocupate cu bagaje, care nu sunt taxate dublu. Plus ca atunci cand baga AM cu 110 locuri, adesea nu se aseaza nimeni la clasa I, ca le e frica.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#2714
Imho, faptul ca "cash is king" nu e un lucru pozitiv. Incurajeaza tot felul de evaziuni fiscale. Presupun ca biletele alea de avion nu le-au platit cash, asa ca asa cum s-au descurcat acolo se descurca si aici. In plus, la tramvai / metrou nu merge cash either. Linia asta are mai multe in comun cu asta decat cu un tren normal CFR. Moneda ta de 1 euro a ajuns aproape garantat in buzunarul controlorului, nu al CFR.