Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#2760
@AndreiB API a contactat AFER despre situatia la acel TMV si au spus ca "nu se poate". Dupa aia am aflat ca "verificarea vigilentei mecanicului" cu Indusi e sfanta la CFR, chiar si la limitari permanente (fara niciun TMV), de prin anii 70. Greu de schimbat astfel de rutine vechi. Si riscant dpdv siguranta.

Daca s-ar scoate TMV (ca TMV fara inductor nu exista la CFR, si pe buna dreptate, nu vrei sa intre unul cu 160 in abatere) viteza in abatere ar fi 30 conform instructiei (ceea ce e iar logic)

In plus daca bine inteleg viteza constructiva a diagonalei noi de la DNCB e 30 (specificat in CS). La fel oare si cea din Mogosoaia Y?

Posibil ca Coradiile noi-noute care vor incetini la 30-40 la limitari permanente cu inductor (unele succesive la 120, 80 cum e la Medias) sa genereze o mica revolta, dar ma indoiesc.

Apoi peste cativa (?) ani vine ETCS care rezolva situatia: inductorii vehiculului vor fi dezactivati, deci dispare problema, si respectarea limitarii e supervizata de ETCS.

Evident ETCS e departe de Buc-OTP, deci acolo nu va fi o solutie. Dar CFR SA si AFER vor zice ca exista solutie tehnica deci nu trebuie schimbata instructia...

Viteza la care au vrut sa ridice linia cu lucrarile recente cred ca e 100 (sau 80?), nu 120. Si ma-ndoiesc ca vom vedea noi lucrari curand.

PO patinoar are ceva pasageri. E si acel hotel in apropiere... Plus influenta patinatorului care a conditionat exproprierea de existenta PO... Greu.

AndreiB

#2761
Eu nu inteleg logica de a instala macaz cu viteza sporita in abatere si pe urma a il opera de facto ca macaz cu viteza standard in abatere - ca de facto asta se intampla - incetineste la 40km/h, bipaie Indusi, se apasa BDO si accelereaza. Un mod de operare bizar. Abia astept sa incetineasca ramele noi la Ploiesti...

Cat despre AFER, cred ca s-ar concentra mai bine pe marfa care circula fara Indusi, decat pe a lasa reglementarea neschimbata de prin anii '70.

PS: sunt o gramada de restrictii severe pe retea curenta fara inductori. Acolo cine ii verifica?

PO Patinoar are un numar absolut infim de calatori, de departe cel mai mic de pe toata linia.

Cat despre Patinoarul lui Tiriac, ce se intampla daca se suprima oprirea? Expropriea e deja facuta... no backsies.

Problema mea generala e ca facem lucrari fara cap, "supply driven" in loc de "demand driven".

Noi ar trebui sa ne intrebam ce frecventa am vrea sa operam, la ce durata de calatorie si sa investim in RK pentru a obtine rezultatele dorite, nu doar asa "sa fie".

cristi5

#2762
Nu e logic, doar foarte vechi (aproape 50 de ani!!!), toti mecanicii sunt instruiti asa. Multi nici nu inteleg de ce, doar "apasa BDO cand vad cifra sus", ca asa a foat intotdeauna

Fiind asa de vechi e greu de schimbat. Si foarte riscant. Sanse minime asadar. Nu-si va asuma nimeni. Se vede clar din raspunsul AFER.

De fapt exista o logica: lipsa unui sistem omologat de control al vitezei ca LZB sau ETCS sau speed traps PZB. Si atunci au introdus ideea asta creata in anii 70, adica "au folosit ce-au avut". Solutie atipica ce pare ca functioneaza bine.

PS: daca te uiti in BAR sunt un numar de restrictii pe directe marcate "cu inductor".

De acord cu tine ca investitia la OTP e o carpeala dar pentru CF din Ro are un succes mare si suprinzator. Am vazut pe trenul spre aeroport oameni cu mari pretentii, la plecarea spre Dubai gen. Oamemi cu cheie de Mercedes in poseta care n-ar fi calcat pe o raza de 100m de la o gara nici daca-i plateai. Stateau cuminti cu evantaiul in mana la 40 grade afara, nu se revoltau de ACul slab, etc. Si trenul full in jurul lor, cu oameni ceva mai modesti care-l certau pe nasu pt AC.

Si uite ca atrage noi investiti: reparatiile recente la cale, diagonala la DNCB, constructia liniei pe la Bucuresti triaj pt dublare "completa" Mogosoaia-GdN, centralizare electroinca in Mogosoaia etc. Adica normalitate pe o linie secundara, nemaivazuta la CFR de decenii.

cristi5

#2763
Apropo de excursia recenta la OTP pe canicula. Pt plata am apropiat 2 carduri din strainatate (eram cu un adolescent).

Vine nasa, ii intind cardurile. Nasa zice sa-i arat nustiuce confirmare de banking, cu un nume specific, de care ea se astepta evident ca eu sa stiu. Nu stiam. Zic "n-am doamna".

A luat cardurile (fara sa ceara voie, deja imi vedeam creditul platinum delapidat...), le-a dus la aparat (noroc ca era aproape si ca vedeam ce face cu pretioasele-mi plasticuri), si le—a mai apropiat odata. Apoi a revenit, severa si usor frustrata ca nu ma poate amenda. Am rasuflat usurat ca le-am primit inapoi.

AndreiB

#2764
Eu sunt de acord ca e o linie de succes si o folosesc si eu aproape de fiecare data la Aeroport. As sugera chiar ca e prea ieftina (raportata la pretul de taxi). Post frecventa de 2tph as fi tentat sa sugerez ca ar merge crescut la 10 lei.

Plus integrarea tarifara posibila in B-IF pentru care s-au facut deja bazele.

Insa lipseste mult gandirea strategica. Ar trebui sa ne gandim mai macro. Cheia succesului e clar 2tph (utopic 3tph, dar e scump rau). Ce bariere sunt in a putea opera 2tph? Hai sa le rezolvam pe alea inainte de a face altceva. Poate le rezolvam mai ieftin cu inchiderea Patinoar PO, de exemplu (post dublare). Sau poate le rezolvam mai usor cu prioritizarea trenurilor de Aeroport la iesirea/intrarea din GdN, chiar daca intarzie un tren de rang superior.

Solutia cea mai simpla de plata plus verificare e Apple Pay (sau whatever Pay daca esti Android user). Apare ultima tranzactie pe care o poti arata lejer si usor.

cristi5

#2765
Quote from: AndreiB on August 18, 2023, 02:18:32 PMEu nu inteleg logica de a instala macaz cu viteza sporita in abatere si pe urma a il opera de facto ca macaz cu viteza standard in abatere - ca de facto asta se intampla - incetineste la 40km/h, bipaie Indusi, se apasa BDO si accelereaza. Un mod de operare bizar. Abia astept sa incetineasca ramele noi la Ploiesti...

O precizare aici. Asta cu BDO in puncte critice a functionat vreo 30 de ani (anii 70-00) fara problemele ce s-au ivit ulterior. La inceput la limitari permanente (si unele restrictii "temporare") apoi la TMV. 

Problema a inceput sa apara cand au venit vehicule cu PZB, gen Desiro. Dar de atunci sunt 20 de ani si nimeni nu si-a asumat sa schimbe rutina asta, pentu ca sunt riscuri de siguranta. Pe scurt, am folosit inovativ dar atipic o tehnologie (I60) si cand a aparut o versiune ulterioara (PZB) platim pretul pt asta.

Corect, cu PZB, ideea de viteza sporita in abatere e inutila. Puteau sa lase abatere normala... au bagat bani degeaba in acel TMV.  L-a folosit un singur tip de automotor care intre timp nu mai e utilizat. Dar abaterea fizica (linia, nu semnalizarea) e "de perspectiva": cand s-o instala ETCS se va putea merge cu 80 :)

Sorinus

Pai si nu se poate pune ETCS pana la terminal/Balotesti?

cristi5

Ba da @Sorinus, orice se poate, bani sa fie. Intrebarea e daca merita pus ETCS si cumparate vechicule cu ETCS (ah, vine H2) pt doua diagonale si o abatere. Ce-i drept mai este si extra siguanta...

Teoretic se poate mari si capacitatea dar... pe linia simpla nu o "bate" nici ETCS...



tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 17, 2023, 03:45:56 PM
Quote from: tom_sawyer on July 12, 2023, 05:12:21 PM[CN1057335] Lucrari de dublare partiala a liniei 700, intre HM Pajura – Mogosoaia prin introducerea unei diagonale noi intre km 8+800 si km 8+ 900 (proiectare si executie)


Lucrarile constau in introducerea unei diagonale noi, compusa din doua schimbatoare unul tip 60 – 300 – 1/9 pe linia 700 si unul tip 60 – 300 – 1/9 pe linia 301K si cupoane de tranzitie 60/65 si 49/60.
Introducerea schimbatoarelor se va face prin scoaterea a cate unui panou de cale pe ambele linii pe lungimea schimbatoarelor si completarea prismei de piatra sparta la dimensiunile instructionale .
Perimetrul studiat unde se doreste introducerea unei diagonale noi este intre km 8+800 si 8+900 HM Pajura si Depoul Buc Triaj , respectiv in zona CF situata intre Bucuresti Triaj si soseaua de centura a Bucurestiului.

Contractantul va elabora proiectarea ptr. toate lucrarile (L+SCB+LC+ EA+PICV) dar executia cu Antreprenor /Contractant se va face doar ptr lucrari de SCB+LC+ EA+PICV , lucrarile de linii realizându-se in regie proprie prin Divizia Linii (inclusiv manopera, materiale noi, utilaje, transport etc).

1. Asociere : SAN ELECTROTERM GRUP (Leader), GDO MOV IMPEX S.R.L.,

Subcontractant: VIO - TOP

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100203923

Anulată.

22.09.2023: Au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme. Oferta inacceptabilă in baza art 143 , alin (2 ) , lit b din HG 394/2016 in conditiile art 228 , alin (4) din lege intrucat a fost depusă de un ofertant care nu îndeplineşte una sau mai multe dintre criteriile de calificare stabilite în documentaţia de atribuire

AndreiB

Honestly e o lucrare asa minora ca ar trebui facuta in regie proprie.

MBG

Bună seara,


Mă bucur să vă scriu. Eu sunt un nou membru. Sunt interesat de transporturi feroviare ca hobby. Vă urmăresc de câțiva ani, în special topicul "Conexiunile multimodale București-Aeroportul Henri Coandă" unde am aflat lucruri interesante pe care nu le știam despre Triajul București, dar și despre legăturile din Complexul Feroviar București.

Vă scriu acest topic deoarece vreau să vă întreb despre unele racorduri. Racordurile despre care vorbesc au fost prezentate în anul 2020 de un utilizator, în topicul "Conexiunile multimodale București-Aeroportul Henri Coandă" sub forma unei liste aici, la pag. 95:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.1410

Care sunt vă rog racordurile: 301 301H Buc.Triaj Gr.A 2-Cabina 9, 301 301M Buc.Triaj Gr.D 1-Buc.Băneasa, 301 301O Buc.N Gr.B-Buc.Triaj cabina 9 și 301 301O1 B.Tr.Cab9-Cab17-Post23.GrCh ?

Mi le puteți arăta pe o hartă vă rog ? Că nu îmi dau seama.

Gara Băneasa a avut racord cu Triajul vechi ? D1 pare că era o grupă a Triajului vechi.

Mulțumesc !

tom_sawyer

#2772
Parcare park&ride la "gara lui Țiriac"

"Pentru acest lucru trebuie făcut un parteneriat între Primăria Otopeni, Consiliul Județean Ilfov și CFR SA. PO Patinoar a început să devină atractiv pentru navetiști și vrem să încurajăm acest lucru. Vii cu mașina de la Ploiești sau alte localități de pe DN1, cum ar fi Corbeanca, lași mașina în parcarea de sub viaduct și vii în București cu trenul", a spus secretarul de stat.


https://clubferoviar.ro/scriosteanu-transportul-feroviar-din-bucuresti-ilfov/


17 pasageri care coboară la patinoar.

tom_sawyer


AndreiB

Doua macaze si cateva circuite de cale? Regie proprie...