[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

miahi

@TibiV parca aceste lucrari pe CFCB fac parte din contractul de modernizare al Porr Bucuresti Nord - Giurgiu... Gresesc?

TibiV

@TVlad a facut in august un fotoreportaj cu "Parcul Liniei": https://forum.peundemerg.ro/index.php?msg=391129

Acum avem și o filmare aeriana din 2 martie de la Ionut Ivasca:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

#737
Am citeva poze chiar de ieri de la sol dar vad ca Ionut Ivasca mi-a luat-o inainte si filmarea lui e mult mai buna si mai completa. :)
Oare ce se intimpla cu terenul aflat la sud de linie, pina in gardul blocurilor noi, folosit acum drept parcare? El nu face parte tot din viitorul parc?

zeckesan

^ Mi-am pus și eu aceeași întrebare acum ceva timp, planurile pe care le-am găsit arătau zona aia în afara parcului dar nu știu ce ar urma să fie acolo.

upaul

#739
@TVlad

Acolo este strada Fruntaș Anghel Mihai pentru care primăria S6 a cerut sa fie făcuta de dezvoltator cu canalizare și celelalte utilitățile. Acum am înțeles ca este la stadiu de proiectare și obținerea autorizațiilor. Va rămâne de văzut dacă se va și întâmpla aceasta. 

TibiV

De la Ionut Ivasca: Parcul Liniei / Bucuresti / Sector 6 / 12.05.2023


Arata bine, doar ca avea termen de finalizare 6 mai 2023...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Primul tren vazut/filmat pe CFCB in zona Berceni (04.15) de la inceperea lucrarilor la pasajul Berceni!...

Postare "calda" de la @adix aka Alberto Costea: Pasajul Berceni si trenul NATO. 13.05.2023

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mi-am amintit depostarea asta:
Quote from: frunzaverde on January 27, 2023, 06:56:03 PM...
1. Obor e in momentul asta inutil. Linia e foarte inghesuita, foarte lenta din motive de geometrie (racordul folosit e o improvizatie, linia veche a fost scoasa incepand cu 1936 si terminand in 1987), si terminusul nu are vreo legatura cu Piata Obor sau cu Gara Obor. Nu are acces la metrou, si e intr-o zona industriala, laturalnica. As transforma gara in muzeu si cu-asta basta, ca tot avem nevoie de un muzeu feroviar.
...

Asta cand am dat peste o filmare cu gara Obor a lui Valter Patrick: Bucuresti Obor | Asa arata realitatea pe teren, bazele trenului Metropolitan
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

^superba gara Obor, trebuie reabilitata si reintrodusa in circuitul feroviar asap!

idem ptr Buc Progresu, Baneasa, Catelu-Pantelimon, Basarab, o alta gara in Vest (daca proiectul Cotroceni nu mai e fezabil) ptr a crea un ring de gari care sa deserveasca, prin trenuri suburbane si regionale,  radial, toate azimuturile geografice, pe modelul circular de gari in Paris (GdN, Gdl'E, GdLyon, Austerlitz, Bercy, Montparnasse, Saint-Lazare).

Vlad94

@frunzaverde a propus la un moment dat o gara pe 2 niveluri putin mai la nord de P.O. Carpați, care sa fie folosita atat pe axa nord sud (Bucuresti-Ploiesti), cat si est-vest (Craiova-Constanta). Trenurile dinspre Constanta ar putea avea capatul in Chiajna sau pe centura de sud, iar trenurile craiovene sa aiba capatul la Obor. Trenurile interregio pot ramane la fel

dobrogean

Mie mi se pare ca si Gara Baneasa poate fi o solutie ca statie principala a Bucurestiului, dezvoltata pe 2 nivele:
- la subteran trenurile de scurt parcurs si metropolitane, cu legatura subterana la viitoarea statie de metrou;
- la suprafata trenurile de lung parcurs, astfel incat trenurile sa circule pe distante mai lungi: Constanta - Craiova, Constanta - Brasov, Constanta - Pitesti.

Autobuzele pot avea statie chiar in fata cladirii garii, fiind loc suficient. Eventual inscrierea in circulatie a autobuzelor spre Otopeni s-ar putea face denivelat, pentru a nu bloca traficul auto pe sensul Piata Presei Libere - Otopeni.

Legatura cu Gara de Nord se va realiza prin trenurile metropolitane. Nu imi dau seama daca trenurile de aeroport nu ar trebui sa circule tot la Gara Baneasa (sau se poate gandi o solutie alternativa, un tren la Gara Baneasa si urmatorul la Gara de Nord).

Xed

^ ??? si cat de mult sa te duci cu nivelul subteran in conditiile in care gara oricum e la un nivel mai inalt decat DN1, drum pe care calea ferata il supratraverseaza deja?

AndreiB

#747
Gara de Nord e deja periferica (relativ). Gara trebuie sa fie cat mai centrala - ideal sa mergi pe jos la destinatia finala pentru a fi atractiva.

Baneasa e unde a intarcat Mutu Iapa.

Nici nu ne trebuie mare filozofie - e loc cacalau la GdN. Sunt 18 peroane! Suficiente pentru 36tph la standard lejer de operare. Nu avem noi trafic cat sa duca GdN ca statie terminus.

hefaistos

^^ În ciuda impresiei pe care o creează în general cladirile aferente, gara nu are ca scop sa fie monument de arhitectura. Ea are practicul scop de nod intermodal (sic) între traficul interurban (tren) și cel urban (metrou, tramvai, autobuz, troleibuz). Majoritatea oamenilor nu dorm, nu lucrează și nici nu merg la promenada în gara. Doar tranzitează. Când o sa puteți priviti lucrurile din aceasta perspectiva o sa realizați ca doar Gara de Nord are locația potrivita.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

carutasul

Gara Obor ar putea fi valorificată în multe alte feluri, de acord :)  Clădirea în sine merită, dar ca gară mă cam îndoiesc.
Pe de altă parte, presupunând că zona adiacentă s-ar transforma într-o zonă de birouri, ceea ce nu prea pare momentan plauzibil, nu ar conta prea mult că nu e în centru și ar putea fi folosită ca gară de navetă. Dar în momentul de față ( cu rezerva că nu am mai fost prin zonă de mulți ani) nu cred că are prea mult sens. Eu rămân la ideea că atunci când vom avea două stații de metrou de la GdN până în centru ( și nu 50 ca acum :) ) GdN va deveni mult dorita "gară centrală". Are marele avantaj că există deja. Însă aș zice că asta nu ar exclude viabilitatea unei gări de navetă în zona Pipera, dar nu gara Băneasa ci una care chiar să fie în cartier, să mergi pe jos până la birou. Cred că sunt servicii diferite cu utilizatori diferiți.