[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Astăzi, 30 iunie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Transport (PT) 2021-2027, publică Centralizatorul răspunsurilor la observațiile și propunerile transmise în perioada de consultare publică pentru Ghidul de finanțare aferent Priorității 6 (P6) Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – Trenuri metropolitane.

Documentul poate fi consultat aici.

De asemenea, versiunea draft a Ghidului de finanțare, criteriile de evaluare și selecție, lista cheltuielilor eligibile și neeligibile și alte anexe de interes pentru solicitantul de finanțare, publicate în consultare publică în data de 19 mai 2023, se regăsesc aici.

mt.ro

survola

Multă hârțogăraie.
De aceea rămân bani necheltuiți.

misiekwas

Quote from: hefaistos on June 20, 2023, 07:31:11 PM^^ În ciuda impresiei pe care o creează în general cladirile aferente, gara nu are ca scop sa fie monument de arhitectura. Ea are practicul scop de nod intermodal (sic) între traficul interurban (tren) și cel urban (metrou, tramvai, autobuz, troleibuz). Majoritatea oamenilor nu dorm, nu lucrează și nici nu merg la promenada în gara. Doar tranzitează. Când o sa puteți priviti lucrurile din aceasta perspectiva o sa realizați ca doar Gara de Nord are locația potrivita.


GdN este un loc potrivit, dar să zici că ar trebui să fie luat în considerare numai flux de pasageri iar alte lucruri nu prea contează este o greșeală. Chiar contează și e păcat ca - din câte am văzut - reabilitarea nu prea prevede aspectul arhitectonic/urbanistic. Prin natura sa și pentru ca nu se duce niciunde, GdN este în mod firesc centrul zonei, și proiectul ar fi trebuit sa fie axat și pe aceasta latura. Arhitectura bună și organizarea de spațiu care ar atrage pe oamenii la gara ar ajuta mult și zonei și cailor ferate în România.


shift2rail

Dupa tot tam-tam ul facut de ND in legatura cu acest tren (asa-zis) metropolitan- zona metropolitana Bucuresti nu exista!- suntem la faza lansarii unei licitatii pentru SF?!?

hefaistos

Bună dimineata!
Eu ce tot spun, ca proiectul e mort? După 3 ani și înainte de alegeri n-au făcut decât pdf-uri
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

survola

Cu tam-tam sau fără, pentru orice proiect trebuie bani.
DUPĂ ce îi ai te poți apuca de ,,fapte, nu vorbe".

hefaistos

In "lumea lu` PNRR" ar fi fost bani garla. Si punavointa din partea celor ce au negociat PNRR acum 3 ani. dar e mai usor cu vorbele decat cu faptele.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

misiekwas

QuoteDe pe data de 1 august, trenurile au început să circule pe noul racord. Astfel, durata călătoriei între București Nord și București Obor, via București Băneasa și Dragonul Roșu, s-a redus la doar 29 de minute.

Infrastructura permite parcurgerea acestui timp, dar trenurile operate de CFR Călători au întârzieri. Pe această rută circulă doar două trenuri pe zi – unul dus și unul întors: R 13195 și R 13197.

https://b365.ro/gara-pentru-doi-exista-la-propriu-si-e-cea-mai-noua-statie-cfr-inaugurata-in-bucuresti-pantelimon-vest-dragonul-rosu-si-aici-opresc-doar-doua-trenuri-510851/

Bănuiesc ca racordul este știrea mai importanta aici, dar sper ca au ideea ce sa facă cu linia aia, pentru ca 2 trenuri pe zi e cam... De altfel, halta de mare angajament la capitolul platforma, sunt statii de tramvai în care e mai mult spațiu.

misiekwas

Un nou SF privind trenul metropolitan pe ruta GdN-Chitila-Scrovistea.

🚉
QuoteAsociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov  a lansat în SEAP procedura de achiziție privind Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții "Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București – Ilfov, prima etapă, traseu prioritar: București Gara de Nord – Chitila – Scroviștea.

🚉Pe acest traseu, există deja trei operatori licențiați, cu trenuri Regio, secția fiind deservită de 19 trenuri cu oprire în toate cele 9 puncte. În afara punctelor de oprire existente, Municipalitatea își dorește să înființeze înca 3. Urmează ca, după finalizarea investițiilor pentru care s-a lansat recent achiziția de servicii, numărul trenurilor sa fie suplimentat.
Termenul de realizare este de 9 luni.

🟢 Data până la care se pot înscrie operatorii economici este 20.09.2023, ora 15:00.

🟢 Invit operatorii economici interesaţi să se înscrie la această procedură, accesând link-ul de mai jos:

http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100169522

Sursa

dekolor

Si o harta din caietul de sarcini:

Tabel 3.1.-1 Traseele primei etape de introducere a serviciului de tren metropolitan

AndreiB

Mult prea multe statii cu opriri in linie curenta care distrug capacitatea:

  • Bucuresti Basarab h - mult prea aproape de GdN / Carpati si fara peroane posibile pe M1000/800/700
  • Triaj / Pajura - complet non sens sa opreasca trenurile de aeroport acolo
  • Chitila 2 / Buciumeni - de fe ai face ceva de genul asta - garile mari sunt super aproape si iarasi ai opri in linia curenta

Etc, etc

misiekwas

S5 îmi se pare ideea OK, pentru ca chiar ar decongestiona o grămadă de rute către Pipera din rezidensuri. Dar problema este ca legăturii cu cale ferata nu numai cer stații noi, dar și legăturii ok cu transport stb, care nu exista deocamdata.

AndreiB

E ruta cu cel mai mare potential urban de acord. Dar capatul spre Obor nu are sens - era mult mai logica continuarea spre Branesti, Fundulea etc, cu linia dinspre Obor o naveta la Pantelimon.

shift2rail

^^dimpotriva, niciodata nu sunt suficiente statii in transportul public: ca si politica, transporturile sunt, majoritar, locale.