News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

elphax

Multa galagie legata de podul de la Bontida jud.Cluj. Este podul peste Somes care asigura accesul in localitate pe drumul direct din DN1C.
Initial au facut un pod din tuburi langa cel vechi, care a cedat dupa prima ploaie. Ulterior au anuntat ca de fapt era pod tehnologic :) si ca exista rute ocolitoare prin Jucu si Rascruci. Cine a fost la Electric stie ca este un drum prin camp si un pod metalic pe care abia incape un microbuz.
Oricum, termenul de Iulie 2023 este foarte optimist, cred ca vor fi probleme mari la festivalul din aceasta vara





stiriprotv








dan tm

 https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-pod-din-apropierea-capitalei-s-a-fisurat-la-nici-trei-ani-de-cand-a-fost-reparat-concluzia-celor-de-la-transporturi.html

Un pod din apropierea Capitalei s-a fisurat la nici trei ani de când a fost reparat și dat în folosință, în prezența oficialităților de la București.

autor
VALENTINA NEAGU

Probleme sunt de când a fost construit, adică din anii '80, spun cei de la Transporturi. Acum, au apărut crăpături în pilonii de susținere, iar traficul a fost restricționat.

Podul de la Adunații Copăceni din Județul Giurgiu trece peste râul Argeș. Are 250 de metri și a fost construit pe vremea lui Nicolae Ceaușescu. Ultimele reparații făcute acum trei ani, au costat aproape zece milioane de lei. Când a fost redat circulației, au fost de față fostul premier, Ludovic Orban, și Lucian Bode, pe atunci Ministrul Transporturilor.


Lucian Bode, fostul ministru al Transporturilor: ,,Astăzi, iată, reușim să recepționăm acest obiectiv. Am schimbat total modul de lucru în cele douăsprezece luni de guvernare, în ceea ce privește monitorizarea proiectelor, care se face în mod activ, în teren, așa cum s-a întâmplat și aici".

Și, totuși, după trei ani, podul nu are făcută recepția și au apărut problemele. Pilonii de susținere au deja fisuri vizibile. Cu toate acestea, pe acest pod trec zilnic zeci, poate sute, de camioane cu marfă, care merg spre Bulgaria, Turcia sau Grecia.

 
 
Podul a fost executat prost, este concluzia celor de la Transporturi. O expertiză tehnică făcută anul trecut, confirmă teoria. Podul are o deformare, numită de specialiști săgeată inversă, adică este lăsat 20 de centimetri. Problema ar fi fost agravată de parapeții grei de beton.

Parapeții de beton au despărțit, până nu demult, sensurile de mers. Au fost luați și lăsați pe marginea drumului, iar în locul lor au fost puși unii de plastic.


Reprezentanții Companiei de Drumuri spun că parapeții nu au fost montați pe pod pentru că sunt neconformi.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: ,,Posibil să fie parapet care a fost respins, adică în momentul în care vii și pui în operă niște materiale, trebuie să corespundă normativelor. Dacă constructorul a adus parapet care nu corespundea normativului, nu l-am acceptat. Care au fost buni, au fost puși, care n-au fost buni, n-au fost puși, dovadă că sunt depozitați aici".

O altă experiză tehnică urmează acum să stabilească și ce măsuri vor fi luate. Firma care a executat lucrările, trebuie să prezinte un plan.


--------------

Viaductul peste CF din Calea Sagului din Timisoara are 3 rinduri de parapeti de beton adaugati suplimentar. o fi mult o fi putin?
https://goo.gl/maps/tdiiHm8qag1xLH329



danutzu_1069

Cat tupeu si nesimtire.... Asta minte precum respira!!

"Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: ,,Posibil să fie parapet care a fost respins, adică în momentul în care vii și pui în operă niște materiale, trebuie să corespundă normativelor. Dacă constructorul a adus parapet care nu corespundea normativului, nu l-am acceptat. Care au fost buni, au fost puși, care n-au fost buni, n-au fost puși, dovadă că sunt depozitați aici".
 :headbash:  :headbash:

JohannDB

#3768
..................................... La acest moment cred că am o tensiune de 180-200.... Cum mama dracului să spui astfel de bazaconii ?? Cine naiba este dus cu pluta ?? Transportatorii sunt idioți/inconștieți/masochiști sau alții n-au "țiglele pe casă"... !!
  Nu mai  pot spune "domnule" ci "Șerbănescule: ce naiba caută acei parapeți de beton pe pod de la ultima reabilitare, parapeți de 6 m lungime și care per bucată au câteva tone, la care, tonajul total pentru cei 25 (douăzecișicinci) de parapeți de la primul pieptene de dilatație, km 19+000, pe DN5, capătul podului dinspre 1 Decembrie și capătul celălalt, spre Adunați Copăceni, DN 5, km 19+250, la o greutate aproximată, conform catalogului de fabrică, ce adună cca 70 de tone SARCINĂ PERMANENTĂ pe grinzile longitudinale principale, să nu "lase urme"........
Pe undeva găsisem (că cum e greu de găsit, dacă nu cumva s-a șters), în proiectul inițial era vorba de parapeți metalici pentru trafic de tip greu adică niște construcii metalice, ușoare, de mare rezistență (de exemplu nemții sunt plini de astfel de parapeți) care cântăresc puțin și NU COCOȘEAZĂ PODUL..... Aia cu "fisuri în piloni" oare de ce n-o cred ??? Că e făcut, podul, sub regimul "Ceașcă (??) și la reabilitare s-a făcut totul la "superlativ"....
VREȚI POZE ȘI FILMĂRI cu PARAPEȚII DE BETON PE POD, care ziceți că nu au fost puși imediat după reabilitare până acum ?? De la reabilitaare acei nenorociți de parapeți supergrei au COCOȘAT podul....... Se împute brânza acum ??
Ce ați făcut la întâlnirile cu transportatorii care reclamau situația și le-ați râs în nas, iar la cererea prezentării celor 2 (două) expertize, ați evitat orice evidență...!!!
Motivați "fisuri în piloni" !! (!!) Din surse cele 2 expertize vorbesc de o săgeată de încovoiere a tablierului, prima dată cu cca 3 cm și la a doua cu încă 4 cm.... Pilonii sunt una iar tablierul rezemat pe o grindă continuă de profil trapezpidal, metalică cap coadă, de la o culee la cealaltă, supusă traficului și greutății adiționale de cca 70 de tone cap coadă, e altceva.... Chiar suntem proști cu toții ??

Aceeași temă :::::  https://www.b1tv.ro/eveniment/un-pod-din-apropierea-capitalei-s-a-fisurat-la-mai-putin-de-trei-ani-de-cand-a-fost-reparat-concluzia-celor-de-la-transporturi-1289759.html

TibiV

Nu este "aceeasi tema"...

Au preluat practic stirea de la ProTV. Evident, fara partea video...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

Astia cu parapetele de beton pe pod sint oare chiar atit de retardati sa nu priceapa ca nu e bine? Si un copil poate sa isi dea seama. Eu incep sa banuiesc niste tentative de sabotaj.

Marius Papadopol

 :thumbsup:
10.04.2023

PASAJ peste calea ferata CF M800 DRAJNA


PASAJ peste calea ferata CF M800 DRAJNA


PASAJ peste calea ferata CF M800 DRAJNA



Powered by API/PUM imgur uploader
Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

JohannDB

                       Frumos și bine la "pasajul Drajna".... Sper din tot sufletul, ca pe pasaj să nu lipsească mult-doritele betoane separatoare și pentru maxima siguranță a celor ce nu-s în stare s-o țină drept și pe linie dreaptă, să mai  facă un ban și cei cu parapeții, să se pună parapeți (înafara celor mediani/dintre sensuri) și între banda 1-2 pe sens; după imagine, pasajul are 2 benzi/sens, deci se poate........ Ohhhh, în niciun caz parapeți metalici (ușori ca greutate, dar de rezistență) pentru trafic greu...... Și peste vreo 2 ani să-l restricționeze "și pe ăsta", care e (va fi) nou-nouț "acum"( acum, peste nu mult timp, când va fi dat traficului)......

Marius Papadopol

Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

dan tm

trecerea la nivel o sa ramina sau se desfiinteaza?

tom_sawyer

#3775
Pod nou peste Siret, Nănești(VN)-Lungoci(GL). Din păcate, doar o bandă/sens, deși DN25 se lărgește la 4 benzi (Galați-Hanu Conachi), iar DEx Focșani-Brăila ajunge foarte aproape de Nănești.

anpm.ro







Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Ar fi putut sa il lase pe cel vechi si sa faca unul langa ca sa avem 2+2?  Sau era prea degradat? Caz in care nu puteau macar sa il lase pentru pietoni si carute locale?

tom_sawyer

#3777
^ ar fi o șansă să îl preia CJ Galați. SF-ul pentru Hanu Conachi-Nănești încă nu e lansat, doar cel pentru Galați-Hanu Conachi (care e pe final). Sper ca partea aia cu modernizarea bolduită mai jos să fie reală și nu doar o exprimare inexactă (să se refere la demolarea și reconstrucția prezentată mai sus, proiect CNAIR).

CJ-ul are interes să atragă trafic dinspre Focșani pentru aeroportul dorit la Braniștea.

21 Decembrie 2022
Proiect pentru modernizarea DN25A, Hanu Conachi – Fundeni – Lungoci - Nănești. Astfel, în cadrul ultimei ședințe a Consiliului Județean, a fost aprobat proiectul de elaborare a studiului de fezabilitate și a documentației tehnice necesare pentru obținerea autorizației de construcție.

"În cadrul parteneriatului pe care îl avem cu CNAIR, Consiliul Județean va realiza studiul de fezabilitate pentru extinderea la patru benzi și modernizarea drumului care leagă județele Galați și Vrancea, pe ruta Hanu Conachi – Nănești. Acest proiect include și modernizarea podului de peste Siret, construit acum mai bine de 100 de ani.

Vom demara în scurt timp licitația pentru desemnarea unei firme care să realizeze această documentație tehnică, astfel încât acest proiect să fie depus cât mai repede spre finanțare pe Programul Operațional de Transport, valoarea investiției urmând să fie stabilită după realizarea studiului de fezabilitate. Sunt pași necesari pentru a putea accesa fonduri europene și a moderniza acest important drum, care va lega DN25 de viitorul drum expres Brăila – Focșani și mai departe de Autostrada Moldovei", a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați. 

Pentru finanțarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice aferente, Consiliul Județean va depune un proiect pe fonduri europene.

mediainfo.ro

Podul nu are chiar 100 de ani:




http://www.drdpiasi.ro/descarcari/2018/05/2018-05-29-Caiet-De-Ssarcini-Revizuit.pdf

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on February 27, 2023, 11:32:04 PM[CN1052398] Servicii de proiectare faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivele:
Pod nou peste Prut, Stanca (RO) – Costesti (MD);
Pod nou peste Prut, Bumbata (RO) – Leova (MD);
Pod nou peste Prut, Falciu (RO) – Leca (MD)


Pentru proiectarea a 3 poduri rutiere noi peste Prut, conform planului comun de acțiuni care vizează creșterea capacității de transport între România și Republica Moldova, până la termenul limită de depunere, au fost depuse 3 oferte de către SC Total Business Land SRL.

facebook.com/IrinelScriosteanu

TibiV

FB CNAIR:
Lucrări executate în ultima perioadă pe podul peste brațul Borcea, calea II, de pe A2❗
▶️ Lucrări de frezare;
▶️ Lucrări de demolare și refacere a betonului din structura de rezistență;
▶️ Lucrări de hidroizolație;
▶️ Refacere grinzi.
Se lucrează intens pentru a afecta cât mai puțin posibil sezonul estival.


Postarea contine un video foarte interesant:
https://www.facebook.com/CNAIRSA/videos/574738944638748/

Oare cat costa o astfel de lucrare?
Asta avand in vedere ca unii colegi spun ca "platim degeaba taxa de pod la Fetesti"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)