News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

FMFM


dumbravaandrei

pe TV se vad ca niste tole de fier-beton, nu crapaturi

tom_sawyer

Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat miercuri că își dorește ca anul acesta să înceapă licitația și să fie semnat contractul pentru construcția podului de la Ungheni. Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a acordat astăzi CNAIR un grant în valoare de 16,15 milioane de euro.

Banii au fost alocați prin componenta mobilității militare a CEF (Mecanismul pentru Interconectarea Europei), și sunt destinați proiectării și construcției Podului rutier Ungheni, peste Prut, la frontiera cu Republica Moldova.

La finele anului trecut, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu menționa că studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie 2022.

Lungimea totală a podului, punctului transfrontalier și locurilor de parcare adiacente este de 1.000 metri, din care lungimea podului este de 261,20 metri. Proiectul mai include si realizarea unui tronson de autostradă cu 2×2 benzi de circulatie cu lungimea de 0,5 km care va asigura funcționalitatea independentă a podului până la finalizarea integrală a Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni (A8), potrivit lui Scrioșteanu.

Valoarea totală a proiectului este de 33 de milioane de euro din care contribuția Uniunii Europene este de 16,486 milioane de euro (valori fără TVA).


economica.net

Xed

QuotePentru realizarea Podului Giurgiu Ruse II trebuie construită o companie de proiect între România şi Bulgaria, care să poată propune acest proiect comun, a declarat, joi, la Bucureşti, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, transmite Agerpres.

,,Pentru podul Giurgiu-Ruse, acesta este un proiect susţinut şi de Comisia Europeană. Pentru a putea progresa, trebuie construită o companie de proiect între România şi Bulgaria, care să poate propune acest proiect comun. Acum există într-adevăr şi sunt şi aceste instabilităţi politice în Bulgaria şi aşteptăm, dacă mă întrebaţi, Comisia Europeană aşteptăm o stabilizare a situaţiei în Bulgaria, în sensul în care să identificăm interlocutori care pot lua decizii pe care să le urmeze şi să le susţină o perioadă mai lungă de timp, nu o lună, două. Cred că asta este şi o problemă. Din partea bulgară aşteptăm de asemenea studiul de mediu pentru navigabilitatea Dunării pentru Fast Danube 2 tot aşa pentru a putea progresa în acest proiect comun cu România. Ce face Comisia? Pune presiune permanentă pe autorităţi, în cazul acesta mai mult pe cele bulgare, pentru că din partea României există deschidere către realizarea acestor proiecte", a spus Adina Vălean.

Sursa: G4Media

Allex

Langa podul prabusit de la Lutca:

https://tvmneamt.ro/podul-privat-de-la-lutca-a-primit-unda-verde-va-fi-cu-taxa/


QuoteAlbert Lungu, primarul comunei Doljești, a confirmat informația. "Este vorba despre o firmă din comuna Tămășeni, care intenționează să construiască un pod de pontoane, fiind în faza de obținere a certificatului de urbanism și a autorizației de construire. Cererile au fost înaintate deja către Consiliul Județean Neamț. Primăria Doljești a emis un aviz favorabil, necesar firmei private, pentru a obține documentația finală", a declarat primarul Lungu pentru tvmneamt. Acesta a mai precizat că nu ar trebui să dureze foarte mult până ce se va monta podul, pentru că săptămâna viitoare, Apele Române vor finaliza intabularea terenului din zona în care urmează să fie amplasat podul, procedură absolut necesară pentru intenția întreprinzătorului privat. În cazul intabulării, lucrurile sunt la un stadiu foarte avansat, pentru că cererea a fost depusă la Apele Române anul trecut, după ce un alt întreprinzător privat, ar fi vrut să facă un pod de pontoane în același loc.

Cum podul va fi privat, în mod cert se va percepe și o taxă de traversare. Dacă CJ Neamț ar fi acceptat oferta MAPN făcută imediat după prăbușirea podului consolidat cu polistiren de o firmă de casă a PSD, locuitorii din cele 5 comune afectate, ar fi traversat astă Siretul gratis.

Traseul către Roman pe podul de pontoane privat, va fi scurtat cu aproximativ 15 km dus-întors.

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în cadrul ședinței Guvernului României din 17 mai 2023

1. MEMORANDUM cu tema: Încheierea unui Acord între Guvernul României şi Cabinetul de Miniştri al Ucrainei privind deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene Sighetu Marmaţiei (România) şi Bila Ţerkva (Ucraina)

Noul punct de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene Sighetu Marmației (România) - Bila Terkva (Ucraina) urmează a fi realizat prin construirea, la Sighetu Marmației, a unui pod de beton armat peste râul Tisa, într-o altă locație decât cea a punctului de trecere deja existent în localitatea menționată.
Această infrastructură va permite trecere pentru toate capacitățile de transport. În prezent, greutatea maximă admisă pentru punctul de trecere a frontierei de la Sighetu Marmației este de 3,5 tone.
Proiectul este finanțat prin instrumente ale programelor de cooperare Transfrontalieră în cadrul exercițiului bugetar al Uniunii Europene pentru perioada 2014-2020.

gov.ro

tom_sawyer

Quote from: NGC on December 23, 2022, 11:21:42 AMZilele trecute a fost lansata licitatia [CN1050521] "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii:
Lot1 - Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 20+750 cu DJ 101,
Lot 2 - Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 95+650 cu DJ 101R,
Lot 3 - Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 5 km 56+150 cu VO Giurgiu (DN 5D),
Lot 4 - Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 87+200 cu trecerea la nivel cu calea ferată,
Lot 5 - Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 28 km 63+290 cu DN 28D km 0+000 ,
Lot 6 - Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 2A km 126+980 cu DN 22A km 85+925"
.

Termen depunere oferte: 31.01.2023

Valoare estimata lot 1:  792.942,75 RON fara TVA
Valoare estimata lot 2:  793.622,75 RON fara TVA
Valoare estimata lot 3:  793.122,75 RON fara TVA
Valoare estimata lot 4:  795.184,75 RON fara TVA
Valoare estimata lot 5:  795.004,75 RON fara TVA
Valoare estimata lot 6:  817.838,75 RON fara TVA

Este vorba despre pasaje noi. Are cineva timp sa le identifice pe harta si sa puna aici niste capturi?

𝗦𝗲 𝗽𝗼𝘁 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗮 𝟱 𝗱𝗶𝗻 𝟲 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝗲 𝗽𝗲 𝗱𝗿𝘂𝗺𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝗶𝗻 𝗷𝘂𝗱𝗲𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃, 𝗣𝗿𝗮𝗵𝗼𝘃𝗮, 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂, 𝗜𝗮𝘀𝗶 𝘀𝗶 𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗮𝗻𝘁𝗮

În termenul legal de 10 zile, nu au fost depuse contestații la procedura de atribuire a contractelor pentru proiectarea a 5 pasaje rutiere denivelate pe mai multe drumuri naționale cuprinse în Planul Național de Redresare și Reziliență. Este vorba despre:

✅️ Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 20+750 cu DJ 101 (lotul 1)
📍 Localizat în comuna Balotești, județul Ilfov
✅️ Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 95+650 cu DJ 101R (lotul 2)
📍 Localizat la intrarea localității Breaza, județul Prahova
✅️ Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 5 km 56+150 cu VO Giurgiu (lotul 3)
📍 Localizat în orașul Giurgiu, județul Giurgiu
✅️ Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 28 km 63+290 cu DN 28D km 0+000 (lotul 5)
📍 Localizat în localitatea Letcani, județul Iași
✅️ Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 2A km 126+980 cu DN 22A km 85+925 (lotul 6)
📍 Localizat la ieșirea din orașul Hârșova, județul Constanța
Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate semna contractele, după aducerea documentelor solicitate de către câștigători.

⭕️ Pentru unul din loturi, respectiv Pasaj rutier denivelat pe DN 12 km 87+200 la intersecția cu CF 400 Brașov – Deda (lotul 4), localizat în localitatea Siculeni, județul Harghita, a fost depusă o contestație, iar semnarea contractului se poate face după soluționarea acesteia.

Contractantul pentru cele 5 pasaje este TQM MANAGEMENT SRL, cu o valoare cumulată estimată la 3,145 milioane lei, fără TVA, iar ofertantul pentru lotul contestat este Asocierea Mega Muhendislik Musavirlik A.S. - TOTAL BUSINESS LAND SRL, cu o valoare de 637.172,68 lei, fără TVA.

Indicatorii tehnico-economici solicitați în implementarea proiectului sunt:
● denivelarea intersecției
● trotuare tehnice prevăzute cu treceri pentru fibra optică (daca în zonă există fibră optică)
● iluminat;
● panouri fonoabsorbante, după caz
● parapete conform normative în vigoare
● stații mijloace de transport persoane, după caz
● încadrare în mediul înconjurător din punct de vedere arhitectural

ℹ️ Durata fiecărui contract este de 180 zile, din care 120 zile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și 60 zile pentru elaborarea Proiectelor pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire.
ℹ️ Sursa de finanțare a obiectivelor de investiții de mai sus este din Planul Național de Redresare și Reziliență #PNRR.

facebook.com/IrinelScriosteanu

tom_sawyer

#3787
Lucrările la noul pod peste Prut de la punctul de trecere a frontierei Bumbăta - Leova sunt aproape de finalizare, spun autorităţile din judeţul Vaslui.
13 Mai 2023

Autorităţile din județul Vaslui susțin că lucrările de la noul punct de trecere a frontierei cu Republica Moldova, Bumbăta - Leova, sunt avansate și obiectivul este ca până la finele lunii în curs, acestea să fie finalizate, iar podul peste Prut să fie dat în folosință.

Zona care duce la noul punct de trecere a frontierei este amenajată atât pe malul românesc, cât și pe cel moldovenesc.

Podul de pontoane este în curs de realizare, astfel că, după cum apreciază prefectul județului Vaslui, Daniel Onofrei, sunt toate premisele ca până pe 25 mai, noul punct de trecere a frontierei de stat Bumbăta - Leova să fie dat în folosință.

De altfel, prefectul de Vaslui, Daniel Onofrei, susține că acest pod de pontoane de peste Prut este doar o soluție provizorie, planul fiind acela de a se construi și la Bumbăta un pod precum cel de la Albița.

romania-actualitati.ro




piataauto.md

JohannDB

#3788
  Poduri, pasaje și viaducte...... De data asta o scurtă notă despre un pod nou, dat traficului anul trecut.
    DN 11 km 93+700 la Poiana Sărată, după parcarea de aici spre Onești....
      Zilele trecute am trecut pe acest pod, în drum spre Bacău și am avut o mare și prea puțin plăcută surpriză :  la ieșirea de pe acest scurt pod (reabilitat complet, practic reconstruit, cel vechi fiind demolat complet) la capătul dinspre Onești are o bruscă și mare tasare......  Dai cu mașina-n bot la ieșire de pe el, o surpriză și șoc pentru suspensii. O vizită a constructorului e mai mult decât binevenită.

Later edit: Folosesc o poză mai veche în care pe stânga imaginii se mai vede podul temporar folosit pe perioada reconstrucției și care, când am trecut zilele trecute, nu mai există fiind îndepărtat complet....



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#3789
^^
Astăzi a avut loc deschiderea noului punct vamal provizoriu de la granița României cu Republica Moldova, la Bumbăta (comuna Vetrișoaia), în județul Vaslui.

Acest punct vamal va funcționa până la darea în trafic a noului pod împreună cu punctul de frontieră.
facebook.com/IrinelScriosteanu

Acesta va permite inițial trecerea autovehiculelor de maximum 3,5 tone, iar după finalizarea lucrărilor, în data de 30 iunie, vor putea circula pe aici și autovehicule de mare tonaj.

CNAIR a construit un drum care asigură legătura  DN 24A cu Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) și a amenajat platforma necesară activităților de frontieră, iar MApN a construit un pod de pontoane peste Prut.

Punctul Provizoriu de Trecere - a cărui realizare a costat 13,2 milioane de lei (alocați de la Bugetul de Stat)- reprezintă o alternativă la PTF Albița, care este la ora actuală extrem de aglomerat.

În paralel, am început demersurile pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și ulterior construcția în această zonă a unui  Punct de Trecere definitiv a frontierei cu Republica Moldova.
facebook.com/grindeanusorin

















Powered by API/PUM imgur uploader

Stef

Am trecut și eu azi în Leova pe podul acesta. Aș fi vrut să filmez cu drona, dar am zis să nu o fac chiar clandestin și să întreb Poliția de Frontieră și s-au cam fâstâcit așa că o las după ce obțin, poate, o autorizare de la Inspectorat. Interesant podul. Dar e de menționat că drumul comunal din Bumbăta e refăcut în totalitate, iar peste Prut drumul de legătură cu orașul Leova e chiar EXCELENT. Și ăla făcut recent.

stangabriel



survola


mirceaeliade

QuoteS-a deschis pasajul de la Drajna. Constructorul Arcada a terminat podul peste linia de tren București – Constanța, cu 2 luni înainte de termen

https://economedia.ro/s-a-deschis-pasajul-de-la-drajna-constructorul-arcada-a-terminat-podul-peste-linia-de-tren-bucuresti-constanta-cu-2-luni-inainte-de-termen.html