News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: TVlad on March 06, 2023, 01:55:35 PMO fi spus ce nu trebuie si l-au retrogradat temporar la reportaje de santier.

Viceversa...
Cred ca NU a spus ce trebuia: nu a pomenit NIMIC despre "mult stimatul si iubitul Nicolae Ceausescu, cel mai bun fiu al poporului..." ;)

A vorbit cu nume si prenume despre ingineri, maistri, sefi de echipa... dar nimic despre "Geniul Carpatilor", cel care - cu siguranta! - le-a spus prostilor de pe santier cum sa foreze pilotii, cum sa ridice elevatiile si cum sa translateze tablierul...

Acum vorbind la modul serios, am avut si mult noroc: podul a fost terminat in august 1989. Va dati seama cum ar fi fost daca avea termen de finalizare dupa 22 decembrie 1989?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

un mic update ....pasajul peste cf 200 de langa gara Ilia ....Ce face legatura cu localitatile BACEA SI BRETEA MURESANA ... :)  8)

 

mirceaeliade

QuoteCNAIR ANUNTA SITUATIA PODURILOR DIN ROMANIA – Se pregatesc lucrari de 3,2 miliarde lei in reabilitarea a peste 380 de poduri vechi

CNAIR a publicat un raport privind situatia podurilor de clasa tehnica IV si V, conform Normativului AND 522, pe care CNAIR le are in administrare.

Din cele 4.778 de poduri aflate in administrare, 17% sunt incadrate in clasa tehnica IV si 0,2% in clasa tehnica V.

Podurile din clasa tehnica IV necesita lucrari de reabilitare sau inlocuire a unor elemente, dar nu reprezinta un pericol pentru cei care le tranziteaza.

"Pentru 69 dintre podurile din clasele IV si V sunt deja incheiate contractele pentru lucrarile de reabilitare sau inlocuire in valoare de aproximativ 500 milioane lei", anunta CNAIR.

Sunt curios care e lista celor 10 poduri din clasa V.

https://infrapress.ro/2023/03/14/cnair-anunta-situatia-podurilor-din-romania-se-pregatesc-lucrari-de-32-miliarde-lei-in-reabilitarea-a-peste-380-de-poduri-vechi/

TibiV

Cred ca este reactia la stirea asta: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/o-portiune-dintr-un-pod-din-oltenia-care-trebuia-reablitat-acum-12-ani-s-a-prabusit-circulatia-a-fost-restrictionata.html

QuoteO porțiune dintr-un pod din Oltenia, care trebuia reablitat acum 12 ani, s-a prăbușit. Situație disperată și în Timiș
09-03-2023

Podul se află pe Drumul Național Târgu Jiu - Pitești, e vechi de 120 de ani și a fost reabilitat ultima dată în urmă cu 60 de ani.

O bucată de beton, lungă de peste 25 de metri, din trotuarul podului s-a prabușit de la înălțime cu tot cu balustrada de protecție. Ruptura a fost marcată cu indicatoare. Mașinile de mare tonaj și pietonii nu mai au voie să circule pe podul șubred, iar viteza maximă pentru autoturisme a fost redusa la 20 de kilometri pe oră.

Șofer: "Pică podul ăsta, domnule. Dacă nu se face ceva, e vai de mama noastră".
Reporter: "Circulați cu teamă?".
Șofer: "Mi-e foarte frică să trec. Avem familii, copii, trebuie să facă neapărat ceva".

Podul este mai vechi de un secol și face legătura între județele Vâlcea și Olt. Ultima dată a fost reabilitat complet în 1964. În ultimele decenii, s-au făcut doar câteva cârpeli.

Șofer: "E un pod vechi, creă ca e monument istoric. Trebuia întreținut".

Reporter: "Simțiți vibrațiile?".
Șofer: "Da, se simte și la mașini, vibrează...".

Podul trebuia reabilitat în urmă cu 13 ani
Construcția urma să fie reabilitată în 2010, însă, potrivit Direcției de Drumuri și Poduri din Craiova, firma care a câștigat licitația la vremea respectivă nici măcar nu a început lucrările. Statul a cerut în instanță rezilierea contractului, dar procesul nu s-a finalizat nici acum, după 13 ani.

Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: "Să vedem dacă acest antreprenor va face apel, lucru care ne va mai duce o perioadă de timp până vom reuși să relicitam acest sector de drum".

Între timp, autoritățile se gândesc să ridice un pod nou.

Un alt pod, din comuna Parța, județul Timiș, vechi de 68 de ani, nu a fost reabilitat niciodată. Construcția înaltă de 20 de metri este vizibil deteriorată. Consiliul Județean Timiș vrea să ridice unul nou, paralel.

Daniel Drăgan, primar Parța: "Este vorba despre 55 de milioane de lei. Am primit documentația vis-a-vis de amplasarea și realizarea noului pod".

53 de poduri din țară ar trebui înlocuite și 700 de poduri au nevoie de reabilitare.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Niciunul dintre aceste poduri nu sunt în risc de colaps iminent. Podul, în sine, nu prezintă risc pentru circulația rutieră. El prezintă risc pentru ce trece pe dedesubt".

În toată țara sunt 4.650 de poduri.

Bravo, Alin Serbanescu!...  :lol:

Gasiti si video in link-ul stirii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#3754
Quote from: tom_sawyer on February 21, 2023, 05:18:54 PMAu fost transmise spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentațiile de atribuire pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru încă 6 pasaje rutiere pe drumurile naționale.

✅️ Pasaj rutier denivelat pe DN 6 (km 9+200) intersecție cu Strada Cristalului Bragadiru (zona Strada Smârdan)
📍 localizat în orașul Bragadiru, județul Ilfov

✅️ Pasaj rutier denivelat pe DN 1 (km 27+500) intersecție cu DJ 101B (km 11+200)
📍 localizat în zona satului Tâncăbeşti, județul Ilfov

✅️ Pasaj rutier denivelat pe DN 2 (km 55+800) intersecție cu DN 2A (km 0+000)
📍 localizat în Municipiul Urziceni, județul Ialomița

✅️ Pasaj rutier denivelat pe DN 1 (km 79+580) intersecție cu DJ 100F (km 0+000)
📍 localizat între localitățile Bărcăneşti și Bănești (spre Băicoi), județul Prahova

✅️ Pasaj rutier denivelat pe DN 1 (km 80+700) intersecție cu DJ 720 (km 30+000)
📍 localizat între localitățile Bărcăneşti și Bănești (spre Floreşti), județul Prahova

✅️ Pasaj rutier denivelat pe DN 28 (km 56+136) intersecție cu CF 613 Lețcani – Dorohoi (km 1+632)
📍 localizat între localitățile Podu Ilioaiei și Lețcani, județul Iași

ℹ️ Cele 6 obiective de investiții de mai sus sunt finanțate 50% de Banca Europeană de Investiții #BEI.
ℹ️ Este prevăzut un termen de 180 zile pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și 60 zile pentru Proiectul de Autorizarea Lucrărilor de Construire.

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu

[CN1053049] Elaborare S.F. si P.A.C. pentru:

Lot 1 – DRDP Bucuresti – PASAJ RUTIER DENIVELAT pe DN 2 KM 55+800 intersectie cu DN 2A km 0+000
Lot 2 - DRDP Bucuresti – PASAJ RUTIER DENIVELAT pe DN 6 km 9+200 intersectie cu Strada Cristalului Bragadiru (zona Strada Smardan)
Lot 3 - DRDP Bucuresti – PASAJ RUTIER DENIVELAT pe DN 1 km 27+500 intersectie cu DJ 101B km 11+200
Lot 4 - DRDP Bucuresti – PASAJ RUTIER DENIVELAT pe DN 1 km 79+580 intersectie cu DJ 100F km 0+000
Lot 5 - DRDP Bucuresti – PASAJ RUTIER DENIVELAT pe DN 1 km 80+700 intersectie cu DJ 720 km 30+000
Lot 6 – DRDP IASI - PASAJ RUTIER DENIVELAT pe DN 28 km 56+136 intersectie cu CF 613 Letcani – Dorohoi km 1+632


Data publicare: 15.03.2023


TibiV

Podul DN5 peste Arges (cel care il enerveaza pe @JohannDB) filmat de Ionut Ivasca: Cum arata Podul peste Arges DN5 \ Bucucresti-Giurgiu \ Adunatii Copaceni 14.03.2023


Podul temporar din aval a disparut de parca nu ar fi  existat niciodata...
Dar a existat, credeti-ma...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

De cite ori trec pe acolo ma revolt contra prostiei de a incarca suplimentar si inutil podul, in asa hal incit sa fie nevoie sa reintroduca restrictii de tonaj. E ca in filmele cu prosti si un exemplu clar de incompetenta a functionarilor de stat cu consecinte directe asupra preturilor platite de altii, nevinovati: poluare suplimentara, timp pierdut si costuri mai mari suportate in final de toata lumea.

TibiV

#3757
Quote from: TibiV on March 15, 2023, 01:20:53 PMAlin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Niciunul dintre aceste poduri nu sunt în risc de colaps iminent. Podul, în sine, nu prezintă risc pentru circulația rutieră. El prezintă risc pentru ce trece pe dedesubt".

În toată țara sunt 4.650 de poduri.
Bravo, Alin Serbanescu!...  :lol:

https://www.gandul.ro/actualitate/podul-dintre-judetele-olt-si-valcea-se-inchide-pentru-ca-nu-mai-prezinta-siguranta-rutele-ocolitoare-mai-lungi-cu-zeci-de-kilometri-19946519
QuotePodul dintre județele Olt și Vâlcea se ÎNCHIDE, pentru ca nu mai prezintă siguranță.

Podul peste Olt de pe DN 67B, între Drăgășani și Poganu, se închide de marți seara.

Podul peste râul Olt, care leagă județele Olt și Vâlcea, din care au început să cadă bucăți cu două săptămâni în urmă nu mai prezintă siguranță, au constatat experții. Autoritățile au decis închiderea circulației, începând de marți, ora 18.00, și pentru autoturisme.

Secția de Drumuri Naționale Slatina a transmis decizia către prefecturile Olt și Vâlcea, către consiliile județene Olt și Vâlcea, dar și către ISU, IPJ și serviciile județene de ambulanță din cele două județe și primăriile Drăgășani (Vâlcea), Verguleasa (Olt) și Dobroteasa (Olt). Cu două săptămâni în urmă, drumarii au anunțat restricționarea traficului pe acest pod.

Astfel, începând de marți, 21 martie 2023, de la ora 18.00, circulația pe pod a fost oprită pentru toate autoturismele.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Astăzi, 22 martie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni", România – Județul Iași, Republica Moldova - Raionul Ungheni

Documentația tehnico-economică aferentă obiectivului de investiții "Pod peste Prut la Ungheni", România – Județul Iași, Republica Moldova – Raionul Ungheni, a fost avizată în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe cu Avizul nr.6 din 24.02.2023. Au fost aprobați următorii indicatori tehnico-economici: lungime traseu 1,00 km, lățime platformă 19,53-26,00 m, lungime pod/sens 261,20 m, punct control frontieră + parcări 1 buc.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) 198.215 mii lei, din care construcții + montaj (inclusiv TVA) 162.023 mii lei.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile (Programul Connecting Europe Facility (CEF) 2021-2027) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

MT

mirceaeliade

#3759
Quote from: minisoferul on March 31, 2023, 01:24:24 PM,,Am transmis astăzi spre validare către ANAP documentația pentru lansarea licitației necesară proiectării și autorizării lucrărilor de construire pentru patru noi pasaje denivelate!
- Intersecție denivelată Centura București cu localitățile Dragomirești și Chiajna (județul Ilfov);
- Pasaj rutier denivelat la intersecția DN1 (km. 61+900) cu DJ129 (județul Prahova);
- Pasaj rutier denivelat la intersecția DN2A (km. 62+700) cu DN2C, km. 81+150, (Slobozia, județul Ialomița);
- Pasaj rutier denivelat la intersecția DN12 (km. 26+650) cu trecerea la nivel cu calea ferată M400 – Malnaș (județul Covasna).
Durata fiecărui contract este de 180 de zile, din care 120 de zile pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate și 60 de zile pentru proiectele necesare autorizării lucrărilor de construire.
Proiectele au ca scop:
- Creșterea capacității de transport;
- Eliminarea blocajelor din trafic;
- Asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului rutier.
Sursa de finanțare va fi asigurată din Planul National de Redresare și Reziliență (PNRR).
După validarea documentației de către ANAP, CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă aferentă contractelor de proiectare."
A declarat Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol. Preluare de pe pagina de Facebook a CNAIR.

Cele de pe DNCB si de pe centura Ploiesti cred ca sunt punctele critice ale fiecarei centuri in parte.

QuoteCOMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul national de redresare si rezilienta, au convenit în data de 21.03.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.21 pentru proiectul "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru autorizarea Lucrarilor de Construire pentru Pasaje rutiere denivelate pe reteaua de drumuri nationale in vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Componenta  4. Transport sustenabil.

Obiectivul general al proiectului este: Proiectul are ca obiect cresterea mobilitatii pe reteaua de infrastructură rutiera TEN-T, asigurand cresterea gradului de siguranta rutiera in aria de incidenta a localitatilor Balotesti, Breaza, Giurgiu, Siculeni, Iasi si Harsova, prin scaderea numarului de accidente rutiere si fluidizarea traficului.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Realizarea studiilor de fezabilitate si a Proiectelor pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru 6 pasaje rutiere:
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 20+750 cu DJ 101;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 95+650;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 5 km 56+150 cu VO Giurgiu (DN 5D) ;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 87+200 cu trecerea la nivel cu calea ferată;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 28 km 63+290 cu DN 28D km 0+000;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 2A km 126+980 cu DN 22A km 85+925.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/elaborare-studiu-de-fezabilitate-si-proiect-pentru-0

JohannDB

        Sunt nevoit să citez: ..... @TibiV:  Podul DN5 peste Arges (cel care il enerveaza pe @JohannDB) filmat de Ionut Ivasca: Cum arata Podul peste Arges DN5 \ Bucucresti-Giurgiu \ Adunatii Copaceni 14.03.2023

Păăiiiii, cum să nu  mă inerveze, pentru că și azi ceva se bagă sub preș și proștii n-au decât să facă "turism" prin România, pe banii tuturor și pe răspunderea NIMĂNUI !!



..............Ia uite ce spuneam cu ceva vreme în urmă, legat de acest pod !! Și s-au întâlnit niște "oameni" s-au discutat "discuții" cu referire la două expertize pe tema podului, care expertize vor fi declasificate peste 100 de ani, că ăștia de azi n-au voie să știe realitatea idioată....

March 05, 2023, 02:39:26 PM
O întrebare de "parcare"....
Undeva, într-un  cadru organizat, s-a spus ca podul peste Argeș, DN 5 km 19,0-19,3..., după terminarea reabilitării și instalarea celor cca 65 de tone de parapet de despărțire a sensurilor, ar fi avut 2 (doua) expertize ulterioare, de la momentul la care s-a constatat ca podul "se cocoșează" sub tonajul suplimentar, permanent....
S-a cerut prezentarea acestora, dar nimeni nu vrea nimic... să arate....
 Și din ce văzusem prin proiect, acele "betoane", ar fi trebuit să fie niște  parapeți metalici pentru protecție "de tip greu", adică  ceva ușor  și  rezistent, asa cum utilizează  și  alții, mai la vest...
Deci: Ce spun acele expertize ??


??   ??   ??   ?? Hâmmmm ?? Tăcere...de "aur"......

TibiV

@JohannDB,

se pare ca rahatul a devenit atat de mare si urat mirositor incat n-au mai putut sa-l bage "sub pres"...

Expertizele au devenit foarte publice odata cu filmarea de ASTAZI a lui Ionut Ivasca (care merita felicitari!): ⚠️ATENTIE!⚠️Denivelare la Podul peste Arges DN5 \ Bucucresti-Giurgiu \ Adunatii Copaceni 06.04.2022


A se observa ca au ridicat parapetii NJ de pe deschiderile podului, si au pus "bidoane colorate".
Dar fisurile care au aparut in pilele podului abia reabilitat cine le plateste?!...

Va fi nasol, ca s-a eliminat orice prag valoric la "abuzul in serviciu".
Iar bataia de joc la acest pod se pare ca va depasi valoric si pragul de 250.000 lei...

PS

Oare este cazul pentru o pozitie API?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

^^^
[CN1053949] Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: Lot 1, Lot 2, Lot 3, Lot 4

Obiectivul general al contractelor este Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii:
Lot 1: ,,Intersectie denivelata Centura Bucuresti cu localitatile Dragomiresti si Chiajna";
Lot 2: ,,Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 61+900 cu DJ 129";
Lot 3: ,,Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 2A km 62+700 cu DN 2C km 81+150 (Slobozia) ";
Lot 4: ,,Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 26+650 cu trecere la nivel cu calea ferata M400 - Malnas".

tom_sawyer

#3763
Autorizatie  nr.  15/04.04.2023 - ,,Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu strada Prahovei (Azuga)"
MT





Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Bine ca le-a venit mintea la cap si nu trintesc o porcarie supraterana.