Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

s-au inventat bill acceptoarele.
Functioneaza la vendinguri, ca metoda alternativa la card. Daca poti sa-ti iei o cafea/suc, poti sa platesti si biletul de tren.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dan tm

ultima postare s-ar putea traduce in romana?

poza aia e cu titlu de exemplificare nu? adica cine merge cu șlapi la aeroport in 2 ianuarie, chiar daca e mai cald ca de obicei?

Eu cel mai simplu la STPT(fosta RATT) platesc cu SMS.

frunzaverde

#2717
@AndreiB : am primit bilet pentru moneda mea de 1 Euro, scoasa direct din masinaria cu hartie termala pe care o au pe ruta respectiva. M-a surprins si pe mine. Am si decontat biletul, ca mergeam la aeroport sa ma duc la munca. Si nu l-am cerut expres. Deci CFR Calatori a primit 4 lei pe euroul meu. Si da, faptul ca "cash is king" nu e neaparat pozitiv, dar "cash is king" in Japonia (conceptul de card de credit efectiv nu exista in spatiu public, se folosesc doar la hoteluri etc. si am inteles ca Covid n-a schimbat in asta) si le merge foarte bine. In Romania n-o sa se schimba "cash is king" pana cand bancile nu vor renunta la comisioanele idioate, si nu vor trece la un alt model de comisionare decat cel curent. Adica la "pausal" cum e in UK si SE - majoritatea bancilor inca comisioneaza orice tranzactie inclusiv in multe cazuri depunerile. Inca vezi in magazine pe bietul vanzator cu 5 POS-uri, unul de la fiecare banca mare... Eu as fi fericit ca acceptarea cardurilor sa se generalizeze macar la nivelul din Portugalia sau Spania, dar mai e mult pana acolo.

Cat de platit cash pe bilet, m-a surprins si pe mine. Exista o gramada de agentii care accepta plata cash sau prin virament. Si exista o gramada de oameni care n-au avut niciodata card sau cont in banca. Taica-miu e un exemplu, nu a avut si nu are cont in banca, toata viata a lucrat si trait exclusiv cu cash, economiile si le-a tinut si si le tine in chestii lichide sau usor lichefiabile. Si a calatorit o viata, si calatoreste si azi. Si cumva rezolva si biletele si tot. Pentru mine, problema a fost ca n-am putut cumpara cu cardurile existente, am putut plati doar cu cash, ca nu-mi accepta nimic. Nici Visa nici MasterCard, chiar si cel mai "plain" (un Eurocard credit garantat direct de Mastercard), deci si asta pare a fi o problema. In tramvai merge cu cash, exista "tonetele argintii" in toate statiile mari si multe statii mai mici. Unele nici macar nu vand abonamente, doar bilete, doar cu cash.

@dan tm : @dr4qul4 spune ca s-au inventat automatele de vanzare/tonomatele ("vending" in limbaj comercial) care accepta bancnote. Problema cu ele e ca nu le poti baga pe tren, din doua motive - 1. ati mers cu Desiro? Unde bagi un automat "full size"? si 2. Zgaltaie linia aia serios (in parte din cauza pernelor de aer praf de pe Desiro, in parte ca e plin de macazuri pe parcurs). In juma' de zi s-a stricat mecanismul mecanic de la hudruncaturi. Poti cumpara bilet cu cash de la casa, dar cine sa faca coada la casa, cand poti plati in tren?

Si da, poza aia pare veche - oamenii nu au geci, sunt imbracati subtire, si mai ales, poarta masti - si da, in Bucuresti inca se mai poarta masca, pe o scara mult mai larga ca in alte parti - dar de textila chiar n-am mai vazut.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on January 19, 2023, 04:58:23 PMPlus ca nu stiu ce-au validatoarele lor, dar mie din trei carduri nu-mi accepta decat unul, plus Apple Pay.
Stai sa vezi daca ai fi platit cu telefonul, prin NFC. Din cinci telefoane merge unul, maxim merg doua, din cauza variatiilor in implementarea standardului NFC.

frunzaverde

@etravel - Mai foloseste cineva altceva decat Apple Pay si Google Pay in Europa?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Da, eu. Platesc utilizand aplicatia bancii, nu APay si GPay. Oricum, si astea tot prin interfata NFC trec.

dr4qul4

@frunzaverde,
un acceptor de bancnote e cat o unitate PC. Una mica daca vorbim de varianta care doar accepta si cat una de gaming, daca vorbim de varianta care are si dispenser de bancnote (adica iti da rest tot in bancnote). Cu tot cu 2 stackere (cutii) de 500 de bancnote.
Si rezista la zgaltaieli. Crede-ma ca stiu ce zic. Primesc si tichete cu cod de bara, si bani strambi, chiar si uzi (doar la cola si cafea fac mofturi).
Note recycler
Coin acceptoarele sunt putin mai mari. Si mai sensibile. Si pe cale de disparitie.


Am dat exemplu vendingurile pentru ca le stie toata lumea. Si poate nu ar strica sa-ti poti lua o cafea/suc/snack in tren.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#2722
Poate odată cu accidentul din Grecia vor implementa mai repede circulația în regim de cale dublă pentru trenul de aeroport.

https://clubferoviar.ro/agifer-accident-feroviar-grav-evitat/

shift2rail

Calea dubla nu i-a ajutat pe greci sa evite coliziunea frontala...

TibiV

Nu i-a ajutat pentru ca in momentul respectiv celalat fir NU era functional (parca probleme la linia de contact) si se circula practic pe linie simpla...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Club Feroviar pare ca a ajuns fituica de scandal. Nu "viteza redusa a cailor ferate romane" a salvat situatia (acolo VS=100 km/h fara restrictii, si chiar se circula 100 km/h, iar o coliziune la 200 km/h nu difera cu mult de una la 240 km/h, cum a fost in Grecia), ci fix existenta unui sistem de semnalizare functional, si a unor reguli stricte de circulatie cand sistemul nu functioneaza, sau se ordoneaza circulatia in regim de avarie.

Trenurile aveau 20 km/h nu ca mecanicii asa aveau chef, ci pentru ca erau obligati - tocmai pentru ca s-a trecut peste un rosu activ, tocmai pentru ca aia care au facut sistemul de semnalizare au prevazut ca daca n-ai semnale si circuli la avarie, sa poti vedea daca cineva iti vine din fata, si sa ai cum frana.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

FB CFR Calatori

Bucureşti, 10 martie 2023
🚌 Linia de autobuz 780 va asigura, în zilele de 14-15.03.2023, legătura până la ✈AEROPORT și retur
ℹ În zilele de 14 și 15 martie, în intervalul orar 09:00 - 13:30, personalul feroviar de specialitate desfășoară reviziile bianuale la electromecanismele de macaz și la schimbătoarele de cale în HM Pajura, Mogoșoaia și în zona racordului spre Aeroport, conform reglementărilor feroviare.
🚧 Reviziile bianuale la electromecanismele de macaz și la schimbătoarele de cale se vor desfășura timp de două zile în stațiile HM Pajura, Mogoșoaia și în zona racordului spre Aeroport, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact și închiderea temporară a circulației trenurilor pe relația București Nord - Pajura - Mogoșoaia - Aeroport, între orele 09:00 - 13.30.
‼ Astfel, în zilele de 14 și 15 martie legătura directă spre și dinspre Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC) va fi asigurată de Societatea de Transport București Ilfov, care redeschide linia 780 Gara Basarab - Aeroportul Internațional Henri Coandă, pe care vor circula 4 autobuze, în intervalul orar 09.00 - 14.20, cu plecări de la Gara Basarab, respectiv AIHC, la un interval de succedare de 30 de minute.
(...)
🚆 În perioada desfășurării lucrărilor feroviare, respectiv 14-15 martie 2023, CFR SA a solicitat celor doi operatori de transport feroviar de călători - CFR Călători și Transferoviar Călători - anularea a 12 curse, din cele 72 prevăzute în orarul zilnic de circulație pe relația București Nord - Aeroport International Henri Coandă București T1, celelalte trenuri respectând programul de circulație stabilit în Mersul Trenurilor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Nu pot sa inteleg de ce lucrarile astea se fac intre 9:30 si 13:30 pe o linie de naveta urbana. Ar trebui facute intre orele 1 si 5 dimineata, cand deranjeaza pe cei mai putini.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BogdanPetrini

În mersul trenurilor chiar sunt prevăzute închideri noaptea cu devierea unor trenuri prin Chitila - Buciumeni. Dar probabil preferă să facă reviziile în mijlocul zilei ca să scutească din orele de noapte. Altă explicație nu pot găsi.

etravel

Quote from: frunzaverde on March 11, 2023, 12:27:41 AMNu pot sa inteleg de ce lucrarile astea se fac intre 9:30 si 13:30 pe o linie de naveta urbana.
E simplu, societatea face lucrari la ce ora vrea ea. Calatorii sunt un amanunt jenant, care oricum nu conteaza. Sa ne mai lase, ca avem treaba.