Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Primăria Mogoșoaia are o licitație în curs pentru 12 autobuze electrice, pentru o linie Străulești-Mogoșoaia-Buftea:
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100132050

Cred că va impulsiona folosirea stației de tren de la Parc Mogoșoaia.

medicul de garda

Pai linia Straulesti-Mogosoaia-Buftea exista si acum, ii zice 436 si are o frecventa decenta pentru o linie regionala. E operata in prezent de STB, probabil primaria Mogosoaia vrea sa isi creeze propriul operator si sa ceara de la TPBI preluarea liniei, s-a mai practicat la Buftea.

Nu vad ce legatura are asta cu statia de la Parc Mogosoaia, avand in vedere ca vorbim de ceva ce deja exista, cu cea mai apropiata statie la capatul pasajului subteran rutier, la vreo 200m distanta de statia de tren...
Trust me, I'm an east-european doctor!

AndreiB

Mai degraba sa creasca numarul de calatori pe M4 daca e mai atractiva linia de autobuz.

De ce nu fac o statie de autobuz sub pod? Loc ar fi.

TibiV

https://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6513-30-septembrie-2022-lucrari-de-revizie-bianuale-la-aparatele-de-cale-din-pajura-si-mogosoaia

Lucrări de revizie bianuale la aparatele de cale din Pajura și Mogoșoaia
Bucureşti, 30 septembrie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, marți 4 octombrie 2022, în intervalul orar 09:35 - 13:00, personalul feroviar de specialitate desfășoară reviziile bianuale la electromecanismele de macaz și la schimbătoarele de cale din Pajura și Mogoșoaia, conform reglementărilor feroviare.

Reviziile bianuale la electromecanismele de macaz și la schimbătoarele de cale, prevăzute de reglementărilor feroviare, se vor desfășura în prima parte a zilei de marți, 4 octombrie 2022, între orele 09.35 - 13.00,în hm. Pajura și Mogoșoaia cu închiderea temporară a circulației feroviare pe relația București Nord - Pajura - Mogoșoaia - Aeroport.

În acest context, vă informăm că pentru legătura directă spre și dinspre Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC), Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov redeschide linia 780 Gara Basarab - Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHB), pe care vor circula 4 autobuze, în intervalul orar 09.00 - 13.30, cu plecări de la Gara Basarab, respectiv AIHC, la un interval de succedare de 30 de minute:
- plecări de la Gara Basarab în intervalul orar 09.00 - 12.30;
- plecări de la Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC) în intervalul orar 10.00 - 13.30.

Menționăm faptul că, în intervalul orar necesar desfășurării lucrărilor feroviare, 09:35 - 13:00,CFR SA a solicitat celor doi operatori de transport feroviar de călători - CFR Călători și Transferoviar Călători - anularea a 12 curse, din cele 72 prevăzute în orarul zilnic de circulație pe relațiaBucurești Nord - Aeroport International Henri Coandă BucureștiT1, celelalte trenuri respectând programul de circulație stabilit în Mersul Trenurilor.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. le mulțumește călătorilor pentru înțelegere și, totodată, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov pentru redeschiderea liniei 780 Gara Basarab - Aeroportul Internațional Henri Coandă și asigurarea transportului public spre și dinspre Aeroport, în ziua de 4 octombrie 2022, între orele 09.00 – 13.30.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Într-un articol despre trenul metropolitan București-Ilfov apare citatul acesta:

QuoteÎnsă estimările din studiu pot fi depășite, având în vedere un caz precedent, când estimarea numărului de călători pentru trenul Gara de Nord- Aeroportul Henri Coandă a fost depășită deja de trei ori.

Știe cineva care a fost estimarea numărului de călători pentru trenul de aeroport?

tom_sawyer

#2690
Campania TRAIN TO SKATE – reduceri la intrarea la Patinoarul Allianz-Țiriac Arena pentru cei care prezintă biletul de tren

Campania vine în sprijinul iubitorilor sporturilor pe gheață care doresc să le practice indiferent de vremea de afară și să ajungă cu trenul la Patinoarul Allianz – Țiriac Arena din Otopeni.

CFR Călători în colaborare cu Fundația Țiriac și Patinoarul Allianz – Țiriac Arena încurajează practicarea sportului în rândul copiilor, tinerilor și adulților.  Cei care călătoresc cu trenul pe ruta București Nord – Patinoarul PO (Otopeni) vor beneficia de reduceri la intrarea la Patinoarul Allianz-Țiriac Arena, în baza biletului de tren.

Campania TRAIN TO SKATE se derulează în perioada 03-30 noiembrie 2022, astfel:

Publicul doritor să patineze își achiziționează bilet la trenurile CFR Călători pe ruta București Nord – Patinoarul PO (Otopeni) de la punctele oficiale menționate în regulamentul ofertei, iar la recepția patinoarului prețul pentru călătoria cu trenul va fi scăzut din valoarea tichetului de acces pe gheață. Reducerea se acordă doar în baza unui bilet fizic sau digital de călătorie. În cazul în care plata s-a efectuat la aparatele din tren, discountul nu poate fi aplicat în absența unui bilet tipărit sau digital. Reducerea se aplică doar pentru călătoriile realizate cu trenurile operate de CFR Călători.

Regulamentul campaniei TRAIN TO STAKE precum și tarifele, programul și locația patinoarului pot fi consultate pe website-ul www.fundatiaiontiriac.ro. Programul de circulație a trenurilor CFR Călători poate fi consultat pe www.cfrcalatori.ro.

cfrcalatori.ro

Redox

Foarte faină inițiativa aceasta. Aș vrea să văd cât mai multe parteneriate de acest fel și în alte locuri.

Ca și o paranteză, astă vară călătoream cu Trenitalia în zona Bologna când mi-a atras atenția una din reclamele care rulau pe sistemul infotainment: citez din memorie "vino cu trenul la muzeul Ferrari din Modena și beneficiezi de reducere 50% la achiziția biletului". Nu era în plan să ajung la muzeu dar pentru că aveam timp, reclama și oferta au fost atrăgătoare am spus, de ce nu? Surpriza a continuat o dată ajuns acolo pentru că am beneficiat și de alte reduceri, de exemplu la simulatorul de F1 din Maranello, doar arătând biletul de tren.

tom_sawyer

#2692
𝟭.𝟬𝟬𝟬.𝟬𝟬𝟬 - 𝗣𝗥𝗜𝗠𝗨𝗟 𝗠𝗜𝗟𝗜𝗢𝗡

✅️ În 2 ani de la deschiderea liniei feroviare Gara de Nord București - Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, peste 𝟭.𝟬𝟬𝟬.𝟬𝟬𝟬 𝗰𝗮𝗹𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶 au folosit această rută, prima rută de 𝘁𝗿𝗲𝗻 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻 din România: aproximativ 300.000 călători în anul 2021 și 700.000 călători în anul 2022.

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu


Un comentariu la postare:

Momentan, daca frecventa este pastrata la 40 minute, cele 2 vagoane sunt total sub-dimensionate. La ultima calatorie, eu am reusit sa ma urc in tren pentru ca am ajuns cu 10 minute inainte de plecare, dar au fost foarte multi calatori care au ajuns cu 5 minute inainte de plecare si n-au mai reusit sa se urce. Iar daca aglomeratia se desfasoara in capetele de linie (cum am observat in cazul de fata), statiile intermediare din Mogosoaia si de la patinoar Otopeni devin total inutile pentru ca nimeni nu se mai poate urca. Cu atat mai mult cu cat in difuzoarele din aeroport este pozitionata ca cea mai rapida varianta spre oras, este pacat sa n-o gestionam eficient. Am facut si o reclamatie catre CFR in acest sens, dar raspunsul lasa de dorit

"Stimate client,
SNTFC "CFR Călători" SA răspunde petenților în termen legal în conformitate cu prevederile
Vă rugăm să regăsiți mai jos răspunsul/soluția petiției dumneavoastră.
Mesajul dumneavoastră a fost directionat catre departamentele abilitate, insa datorită unui deficit in ceea ce privește parcul de materialul rulant nu se pot asigura suplimentari pe relatia București - Aeroport.
Cu stimă,
Echipa CFR Călători"

frunzaverde

Deci o medie de 27 calatori pe tren in 2022, adica un grad mediu de cam 25%.

Ceea ce confirma ce-am vazut in practica la ora de varf, in zi de varf cand am mers cu el Otopeni - Bucuresti. Chiar si la ora de varf, adesea NU sunt multi calatori, as zice o treime, poate o jumatate din locuri nu au funduri in ele. Dar trenul e plin cu bagaje, pentru ca Desiro-ul, menit pentru naveta rural-urban mic, fara spatii de bagaje, e complet impropriu transportului de aeroport. Asa ca e plin de valize, geamantane, plase, etc. pe scaune, pe intervale, in fata WC-ului (supradimensionat pentru o calatorie de 25 de minute), peste tot, fiecare pasager real ocupand 2-3 scaune.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

In 2021 din 7 mil pasageri 4,3% (300k) au ales trenul.
In 2022 din aprox 12 mil  5,8% (700k) au ales trenul.
Daca in 2023 ajungem la cei 14 mil din anul 2019 si crestem procentul celor care aleg trenul la un rezonabil 7% vom avea 980k pasageri la CFR ,medie de aproximativ 37 calatori/tren.
Foarte interesant ar fi gradul de incarcare al fiecarui tren din cele 72.

Eurocopter

Am calatorit cu trenul de aeroport de aproximativ 30 de ori anul acesta. Din primavara 2022 incoace, am prins de cateva ori garnituri absolut pline, cu pasageri care stateau ca sarmalele în picioare, si nu era nu stiu ce ora de varf. În vreo 4-5 cazuri se preta cu siguranță dublarea garniturii. În rest nu am mai vazut sub 50 pax/tren de ceva vreme. Poate pe perechile de la 5 dimineața...

Media de 27 pax/2022 nu mai corespunde cu realitatea, mai ales de când s-a dublat prețul combustibilului/uber în a doua parte a anului 2022. Trenul spre aeroport e un succes neașteptat dupa parerea mea. Plus ca din ce în ce mai multa lume urca și coboară la Mogoșoaia.

PS: am găsit și o poza din mai 2022.

carutasul

parcă am mai zis că știu pe cineva care ia trenul la Otopeni și de acolo microbuz spre orașul lui. Apropo de legarea liniei de alte localități. Și de neglijarea potențialului noilor zone rezidențiale (mi s-a zis că ăștia merg cu BMW-ul) . Merg ei cu BMW-ul, dar au copii, bătrâni, angajați etc, plus că mai ies la un local, zonele astea produc cerere destul de mare care e neglijată. La noi a pus STB autobuze și văd că funcționează și ei și microbuzele în continuare...

AndreiB

In opinia mea, trenul de la aeroport ar avea mult mai mult succes daca ar creste frecventa la 2tph. In primul rand psihologic s-ar reduce timpul de asteptare, dar ar permite si o sincronizare mai buna cu anumite linii regionale din localitatile apropriate, care au 2bph: e.g. Corbeanca, Balotesti, Saftica.

Asta ar trebui sa fie prioritatea #1: fir nou care sa se intepe in fir III K.

carutasul

Presupun că dacă în continuare crește cererea o să crească și numărul de trenuri, cel puțin așa mi se pare firesc. Mai sunt și alte lucruri care se pot face, de exemplu analizarea traficului și corelarea, dacă e cazul, cu programul unor instituții (dacă sunt de ex copii care merg la liceu, mulți angajați care vin/pleacă de la birou la anumite ore... Aș fi curios dacă după deschiderea căii ferate de Giurgiu s-ar putea găsi o soluție de aducere a trenurilor dinspre Ruse direct aici...

Xed

^^ Da, prioritatea nr. 1 ar trebui sa fie cresterea capacitatii liniei catre aeroport si poate o corelare un pic mai buna cu programul de plecari/sosiri.

In acelasi timp, asa cum zice si @frunzaverde , Desiro este impropriu transportului de la si catre aeroport, mai ales in momentele in care se ocupa in mare parte sau complet locurile. Chiar si asa, pana o sa se schimbe garnitura de tren ar trebui si CFR-ul sa se ocupe mai des de curatenie. Nu o singura data am dat de scaune mizerabile, podea nespalata sau miros ciudat in acest tren si este foarte deranjant.

@carutasul , la cate curse de microbuz, taxiuri sau masine personale sunt zilnic pe ruta Ruse-Otopeni, cred ca un tren ar prelua destul trafic. Nu stiu daca ar merge dus direct pana in Otopeni dar chiar si pana in Bucuresti Nord, corelat cu cel de BUC-OTP ar ajuta destul de mult. Ar putea exista 2 astfel de trenuri pe zi care sa ajunga aproape de intervalele orare cu cel mai mult trafic aerian.