Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: AndreiB on March 22, 2022, 01:05:08 PMDoua vagoane si diesel sub catenara.
Asta nu e nimic - uite poza de aici. Eu am venit la 10:25, automotorul pleca la 11:05. In tot intervalul acesta de timp a stat la peron cu toate motoarele pornite, nu numai cu cel auxiliar pentru utilitati.
Poluare placuta.

GML

#316
Am avut norocul, ca saptamana asta sa vin de la Sighisoara la Cluj cu TFC. Era curatenie pe tren, partea mai putin buna era, ca scaunele erau foarte tari sa stau 3 ore acolo.

O intrebare: de ce nu poate sa zica TFC ul direct pe site sau in orar, ca trenul respectiv merge de la Brasov la Cluj? In orar apar 2 trenuri: Brasov-Campia Turzii, si CT-Cluj Napoca.Practic e acelasi tren, cu 2 numere diferite. (10031 si 10429)

Problema mea e ca pe site nu apare ca si tren direct, un tren, care e direct.

alexandru_m

#317
Am ramas placut surprins de IR 11500 al Astra Trans Carpatic.

Mama mea a calatorit recent Bucuresti Nord - Arad si retur si conditiile au fost foarte ok.

Vagoanele de dormit cred ca sunt achizitionate din Austria (sau Germania). Oricum ceva tara vorbitoare de limba germana.

Curatenie inauntru foarte ok.

La o cuseta de 2 paturi am intrat si eu 2 minute sa arunc un ochi inainte de plecare.

Individual cusetele au o chiuveta ascunsa de o usa ce se deschide (un fel de dulapior). Totul curat si functional inclusiv oglinda, bateria, etc. Inauntru era chiar si o cutie cu servetele uscate. Deasemenea exista o priza langa oglinda pentru aparat de barbierit, priza parea comuna pt 110 / 220.

Paturi, asternuturi curate.

Un fel de jaluzea care se poate cobori peste geamuri.

Un cuier cu 4 prinderi.

Toaleta era la capatul vagonului, deasemenea curata si in stare buna.

Prize, lumini, totul funcional in cuseta. Luminile sunt atat "generale" cat si individuale la fiecare pat.

In functie de rezervari personalul incearca sa distribuie calatorii astfel incat sa mearga singuri in cuseta.

O apa si un sandwich sunt distribuite gratuit, din partea operatorului.

Am fost super placut surprinsi.

Pretul a fost de 252 de Ron pe sens pentru un pensionar, cuseta standard cu 2 paturi.

40-0802-5

Vagoanele de la ATC sunt inmatriculate "pe Austria" (61 81 xx-xx xxx-x) - nr-ul in bold indica codul tarii membre UIC.

Nu exista cuseta de doua paturi, ci vagon de dormit.
Cuseta are servicii doar de cate 4, respectiv 6 locuri / compartiment. 
Vagon seria 59-80 (apt de 160 km/h) daca am retinut bine.
In cazul de fata e vorba de probabil de un 70-70.

Toata garnitura ATC-ului e facuta cu vagoane fabricate de catre ei, care inteleg ca ar fi ramas pe stoc din ceva contract cu RegioJet. Altfel nu-mi explic de ce nu s-au extins cu trenuri de lung parcurs pe la noi.

Conditiile sunt foarte ok, salonul de clasa a doua (20-90) mi se pare foarte comod, chiar daca iluminatul e destul de obositor.

Si la cuseta e in regula desi paturile mi s-au parut intotdeauna inclinate si putin cam incomode din cauza asta.

AndreiB


alexandru_m

Scuze, nu stapanesc prea bine termenii.

Dar mi-a deschis apetitul de mers cu trenul. La urmatoarea vizita la ai mei clar las masina in parcare si ascult glasul rotilor  :lol:

AndreiB

Stai sa vezi vagonul de dormit cu baie ensuite - eu pe ala il recomand :)

frunzaverde

#322
Mie vagoanele Astra de dormit mi s-au parut, pentru ce sunt (vagoane contemporane de dormit) ok si atat. Indiferent ca vorbim de 70-70 ATC sau 70-91 CFR.

Bine, comparativ cu epavele 71-31 ale CFR, care-s niste carute vechi de 70 de ani, bune doar de topitorie orice e lux... Dar fata de vagoanele noi MAV, PKP sau Nightjet, din aceiasi generatie, vagoanele Astra sunt chiar modeste.

Se vede clar ca Astra Vagoane nu are experienta in vagoane de noapte. Vagoanele sunt derivate din vagoane de zi, suspensiile identice cu cele de la AVA Zarand, izolarea fonica identica cu vagoanele de zi, adica 50+ dB noaptea, deci dopuri de urechi obligatorii.

Multe chestii sunt plasate neergonomic, cel mai rau e panoul cu butoane care iese in relief fix deasupra patului de sus (loc de dat cu capul) si cuierul rabatabil metalic fix pe laterala patului de sus care pica pe tine la macazuri (stiu ca la ultimul 70-70 au renuntat la el). Chiar si comparativ cu MAV-urile modernizate (cu spatiul destept de bagaje sus, in paralel cu patul), compartimentarea si ergonomia interiorului pare arhaica (si chiar este - dispunerea interioara e o clona de MU din anii '60). Nu mai zic comparativ cu noile Nightjet-uri care sunt inovative cap-coada (cusetele mini-cabin, oferind intimitate chiar si la cuseta singur, paturile unde dormi de-a lungul trenului, in directia de mers a trenui, astfel incat nu te mai zbuciuma...). Inteleg de ce Astra nu gaseste cumparatori pentru dormitoarele lor.

Iar saltelele sunt pur si simplu proaste. Ieftine, subtiri - mai proaste chiar si decat cele de pe 71-31 cand erau in stare rezonabila. Cred ca sunt jumate ca grosime ca cele de pe MAV...

Mai ales ca serviciul nu e deloc low-cost, la 52 euro/pat pentru 533 km, nu suntem departe de NJ sau SJ natt, unde pe distanta asta vorbim de 70-80 euro (si salariile personalului austriac sau scandinav sunt altele in totalul de costuri) si sunt peste MAV sau PKP...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Eu am mers Arad - Bucuresti ca parte dintr-o calatorie epica Londra - Bucuresti doar cu trenul (cu vacanta per parcurs, nu direct) si nu am remarcat chestii asa nasoale pe partea de hard. Sunt nemultumit doar de doua lucruri: schema de culoare interioara maronie e nasoala rau. Anii '90. Asortata cu uniforma verde stil "Willy Wonka" a personalului de bord. Dar asta e o chestie absolut minora si probabil legata de gusturile de design ale lui Blidar.

Chestia care m-a deranjat mai mult insa a fost pe partea soft: nu exista sistem de cartele de incuiat camera cand pleci (chestie mega facila azi). Si, mult mai important, serviciul de catering la bord e foarte low cost. Bautura ieftina si proasta. Snack-uri la fel. Si fara serviciu in cabina - trebuia sa ma duc eu la insotitor. Pentru ceva totusi targetat la nivel premium ma asteptam la un serviciu mai bun - call button in cabina (mai ales ca insotitorul de vagon freaca menta in afara statiilor) si o lista de bautura mai putin apropriata de birtul din sat. Trenul are o capacitate derizorie oricum - 1-2 vagoane de dormit + 1-2 cuseta + 1 vagon de clasa. Derizoriu. Faptul ca nu au mai fabricat altele si folosesc doar cele returnate de RegioJet arata, probabil atractivitatea serviciului.

frunzaverde

Tarifele sunt foarte mari - Bucuresti - Timisoara e 500 lei un dus-intors, intr-o cabina impartita cu un strain, pentru o calatorie de 11 ore. O cabina single trece de 700 lei. A, si intarzie, destul de des peste o ora, din cauza starii infecte a liniei pe cam toata distanta. Din Timisoara, avionul, inclusiv last minute, este 350-600 lei chiar si aproape de ziua de plecare, si poate fi si mai ieftin (vara zboara Ryanair, cu 10-15 euro pe segment), luat in avans, si face 40-50 minute.

Desigur ca trenul nu va avea foarte multi clienti...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Apropo, de ce nu apare sau cand apare si la noi un fel de Regio Jet? Un operator privat care sa cumpere vreo 20-30-40 de vagoane noi (pot fi si Astra, ca tot fac ei mare tamtam peste tot, mai degraba insa pot fi si second si refurbished de pe afara) si vreo 4-6 locomotive noi si sa acopere cu trenuri decente, electrice si de capacitate rutele principale, la ore comercial atractive, cu trase atat de bune (maximizate) cat permite linia?
Pe multe linii ar fi o paine de mancat.

AndreiB

Din pacate nu prea e o paine de mancat. Viteza comerciala e prea mica.

frunzaverde

Plus linii foarte proaste, rezultand in defectiuni foarte frecvente la suspensii si roti monobloc, facand intretinerea foarte scumpa...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexandru_m

Penultima postare a lui @frunzaverde mi se pare ca foloseste o matematica selectiva, dar fiind bucuros ca a revenit aici nu o sa ma cert cu el  :p

zeckesan

Un scurt video dintr-un tren Regio Călători de ieri 7 mai 2023. R11038 Brașov - București, filmarea este făcută de mine undeva între Ploiești și Periș. Recomand un volum mai scăzut, sunete puternice în clip