News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Trasa respectivă a fost cerută așa de Softrans. 1686 de la CFR deși e tren convențional cu locomotivă clasică și deci teoretic cu accelerații mai slabe, are o trasa mult mai strânsă, cu multe zone in care face 30 secunde - 2 minute in minus pe o interstatie.

De ce a cerut Softrans trasa asta nu știu - n-or vrea sa forțeze automotorul...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Stellantis și Russian Railways vor să vândă compania de logistică auto Gefco

Firma Gefco, lider european în logistica auto, a fost scoasă la vânzare de proprietarii săi, operatorul feroviar Russian Railways şi constructorul auto Stellantis, într-o tranzacţie evaluată la peste două miliarde de euro, au declarat pentru Reuters surse din apropierea acestui dosar, relatează Agerpres.

Înfiinţată în 1949, Gefco are 11.500 de angajaţi în 47 de ţări, printre care se numără şi România. Compania vinde servicii de transport producătorilor auto Stellantis, Ford, Renault, Skoda şi Toyota dar şi altor companii precum Nestle şi Electrolux.

În 2012, constructorul auto francez PSA Group a vândut o participaţie de 75% din acţiunile Gefco către Russian Railways pentru 800 de milioane de euro. PSA Group a devenit Stellantis anul trecut după fuziunea cu constructorul auto italian FCA.

economica.net

tom_sawyer

VTG Germania se extinde pe piața românească și cumpără E-P Rail și CER Fersped

Compania germană VTG Rail, subsidiară VTG, specializată în operațiuni de logistică și management active feroviare intră pe piața românească prin achiziția E-P Rail și CER Fersped, companii deținute de omul de afaceri Radu Gheorghiu.

Una dintre clauzele convenite este menținerea actualului manager al companiilor și acționar Radu Gheorghiu cel puțin trei ani după semnarea contractului. Operatorul E-P Rail va deține un avantaj competitiv pe piață în urma accesului la parcul de vagoane deținut de cea mai mare firmă de management de profil din Europa, VTG Rail.

E-P Rail este o companie din România cu capital social integral privat care are ca obiect principal de activitate prestarea serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi a serviciilor conexe transportului feroviar. Compania a fost înființată în anul 2013 și deține subfiliale în Slovacia, Slovenia, Ungaria, Austria și Germania.

CER Fersped, cealaltă companie preluată, functionează ca operator privat de transport marfă pe calea ferată din anul 2004. Compania are ca principal client deservit Grupul EP Rail.

clubferoviar.ro

etravel

#303
Quote from: frunzaverde on August 11, 2019, 09:23:56 AM
Rezolvarea pare... neaosa. Din ce se vede pare a fi un mecanic in fiecare automotor, cu coordonare prin statie - se si vede ca al doilea motor are postul de conducere ocupat - e usa deschisa...
Nu. Mi-am amintit in gara Predeal de ceea ce ai scris , cand am vazut cele doua vehicule cuplate, si am profitat putin de ocazie sa vad daca era un mecanic in postul celulalt automotor. Nu era. Dovada pozele -










Se pare ca au gasit cumva solutia sa faca sa functioneze cupla automata, softul si ce mai trebuie ca astea sa se comande dintr-un singur post.
Ca la venire am mers cu o roata "patrata" sub noi, care a facut un zgomot la limita (in)suportabilului, ca s-a oprit in mod inexplicabil de doua-trei ori intre Ploiesti si Floresti, astea sunt amanunte  8)
Imagini de la inceputul lunii ianuarie a.c.

frunzaverde

Inseamna ca au rezolvat. Intrebare : s-a simtit motorul la automotorul din spate? Posibil sa fi rezolvat doar cu cupla electrica, nu si cu controlul, si sa circule in regim de remorca.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#305
Quote from: frunzaverde on March 12, 2022, 12:50:34 AM
s-a simtit motorul la automotorul din spate
Da, categoric. Atunci cand s-a oprit intre Ploiesti si Floresti, a oprit si repornit motorul de cateva ori. Stiu pentru ca am stat in automotorul din spate.
Nu stiu daca in regim de remorca, cu doar o unitate activa, ar avea putere suficienta sa urce de la Timis la Predeal, si asa parea in mai multe randuri ca se chinuie destul de tare la urcare.

etravel

Nou operator de transport pe ruta Bucuresti Nord - Brasov: Transferoviar Calatori



AndreiB

Doua vagoane si diesel sub catenara. Ce risipa colosala de subventie & trase.

Xenos

Era mai bine sa urmeze planul initial sa le puna pe traseele Cluj-Oradea si Cluj-Tg Mures, oricum total sau partial neelectrificate.
Este intr-adevar o risipa de trase sa le bage pe Buc-Brasov, ruta oricum bine deservita de CFR si de alti operatori.

Sorinus

Inteleg ca automotoarele diesel sunt muuuult mai ieftine decat orice rama electrica. De-asta plimba diesel sub catenara?

frunzaverde

Nu costul de achizitie al automotoarelor e problema (desi da, in momentul asta, exista o abundenta de automotoare diesel din anii '90-2000 pe piata, in parte datorita electrificarilor din Danemarca, UK si Franta si reinnoirilor din Germania), ci modul absolut idiot in care se calculeaza TUI-ul.

Este mult mai ieftin sa exploatezi in Romania automotoare usoare Diesel sub catenara decat automotoare usoare electrice, pentru ca platesti TUI suplimentar sa utilizezi electrificarea.

Un automotor lejer Diesel plateste cu 81-85 de bani in minus pe km TUI fata de un automotor lejer electric, si asta inainte de costul cu combustibilul. Costul cu combustibilul este de cam 9-10 lei/km in campie, costul cu curentul e undeva la 8-10 lei/km din cauza consumurilor foarte mici (care fac ca toate taxele pe MWh sa fie incasate per-MWh, cand un operator gen TFC sau RegioCalatori nu ar ajunge la mai mult de 0.5 MWh pe toata reteaua, avand foarte putini consumatori posibili).

Pe scurt, statul te incurajeaza sa poluezi. Refacerea de la zero a metodologiei TUI ar trebui sa fie una din primele griji ale unui ministru al transporturilor, mai ales ca e treaba de cateva zile de munca, urmate de cateva saptamani de negociere (operatorii fiind oricum nemultumiti de situatia curenta).

Tot sistemul TUI e de altfel foarte contra-productiv - te incurajeaza, de exemplu, sa vrei sa ai linii cat mai rele la marfa : pe o linie clasa C (VS 90 km/h) platesti cu 1.1 lei / km mai putin ca pe o linie clasa A (VS 140 km/h), desi si pe linia de 90 si pe linia de 140 km/h tot cu <=90 vei circula, ca asta e viteza maxima permisa la marfa in Romania...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#311
Și UE lasă lucrurile așa? Nu dă vreo directivă care să fie obligatoriu de aplicat? Că ministrul și CFR SA nu cred că își bat capul.

frunzaverde

ERA (agentia UE pe calea ferata) este un monument de incompetenta si ea... Ea a venit cu toate ideile crete gen unbundling orizontal (separarea infrastructurii de trafic), open-access, pachetul IV, si alte aberatii inspirate de modelul britanic falimentar...

Si persista in prostie in conditiile in care UK renunta si renationalizeaza totul intr-o corporatie unificata (GBR) in 2023.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dobrogean

Romania a avut procedura de infringement deoarece CFR aplica in trecut pe liniile electrificate acelasi TUI (tarif de utilizare a infrastructurii) si la trenuri cu tractiune electrica si la trenuri cu tractiune diesel. Operatorii de transport au reclamat la Comisia Europeana ca platesc ceea ce nu consuma (adica mentenanta liniei de contact) si au avut castig de cauza, CFR a trebuit sa reduca TUI pentru trenurile cu tractiune diesel care circula pe liniile electrificate. Are CFR multe pacate, dar aici chiar nu este de vina, a fost obligata de Comisia Europeana sa procedeza asa.

dan tm

Dar ce treaba are TUI plătit către CFR SA pentru linii cu infrastructura de electrificare?

asta e problema, că electrificarea este la altă firmă respectiv Electrificare SA.

Mă rog cel puțin era că s-au mai făcut comasări parcă.

Asa s-a explicat pe alt forum.