News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BogdanPetrini

Trenul celor de la Regio Călători este într-adevăr trasat cu maximul posibil pe toate distanțele. Cam așa arată trasa lui, 140 - 160 km/h pe mare parte din traseu, iar pentru mine cel puțin este o surpriză la Ram. Pajura unde VS a crescut de la 70 km/h anul trecut, la 100 km/h.







Powered by API/PUM imgur uploader

neobluenet

Regio Calatori a cumparat niste rame frantuzesti de la sfarsitul anilor '90, inceput de 2000. Acestea sunt apte de 160 km/h si le folosesc pe ruta asta, uneori cuplate cate 2. Acum vreo saptamana a fost un incident cand s-a rupt cupla uneia la Timisul de Jos.


Dagda

@vancouver ft buna viteza medie pe Bucuresti Baneasa - Fetesti, totusi tinand cont ca ajunge destul de des mai repede poate ar fi o idee sa mai scurteze timpii.


Sorinus

Nu vreau sa stiu cat consuma o rama de-aia diesel la 160km/h .  De ce nu folosesc rama electrica frantuzeaza de-aia veche, de batzaie din toate partile (RIO). Asa avea un alti ani. Extensia pana la Mangalia nu genereaza mare profit (cu diesel, chiar deloc).

TibiV

@neobluenet,
cupla rupta a trenului X72500 Regio Calatori o poti vedea aici:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=706.msg289299#msg289299

@Sorinus,
de la Constanta la Mangalia singura alternativa la Diesel ar fi "aburoase"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Stiu, sunt din Cta. Dar nu mi se pare asa mare traficul spre Mangalia. Pot sa puna un Caravele d-ala vechi sa plece la 15 minute spre Mangalia dupa ce ajunge rama electrica.

AndreiB

Mi-am pus si eu problema de eficienta operarii trenurilor directe pana la Mangalia in general, avand in vedere diferenta masiva de timp dintre un tren clasic (c.90 min CFR Calatori vs. c.58 min cu un automotor usor, cu acceleratie puternica). Teoretic, ai scoate timpi multi mai buni pentru aproape toate directiile fara vagoane de dormit cu trenuri directe pana la Constanta, si automotoare Desiro trase la peronul alaturat penduland pe Constanta-Mangalia.

Cred insa ca trenul direct pana in statiuni constituie una din putinele atractii ale Caii ferate vs. Auto, asa ca operarea directa cred ca e mai benefica pentru toata lumea.

Eu as pune problema altfel. Constanta-Mangalia este destul de atractiva pentru traficul de calatori in sezon, si are un potential ridicat de trafic de naveta pe termen lung. Pe masura ce avanseaza lucrarile pe CIV, raman o gramada de materiale semi-bune de electrificare, cupoane de sine etc. As incerca sa electrific si sa dublez partial linia pe portiunile usor de realizat, utilizand materiale semi bune recuperate de pe CIV. Cu un efort financiar relativ modest, se poate elimina linia Diesel infundata si elimina aproape complet tractiunea Diesel pe Regionala Constanta (in afara de Medgidia-Tulcea, care ar putea fi deservita de un Desiro & conexiuni in Medgidia).

Dublarea ar permite eliminarea statiei Neptun, folosita doar ca punct de trecere (nu halta Neptun). As desfiinta si Halta Agigea Ecluza (prea departe de oras si prea aproape de Constanta vs microbuzul de pe DN). Sectiile usor de dublat sunt:

1. Tuzla - Gara Costinesti
2. Agigea - Eforie Nord (doar daca pasajul de pe DN e suficient de lat)
3. Iesirea sudica din Costinesti - Mangalia

Cu sectiile astea dublate, cred ca se poate asigura o cadenta de 2tph, cu incrucisari pe sectiunile de linie dubla. O tinta de 45min pentru Constanta - Mangalia si 2h45 pentru Bucuresti-Mangalia cred ca ar fi relativ usor de realizat.

In acelasi timp, cred ca trebuie descurajata operarea cu tractiune diesel pe linii electrificate pe distante lungi. Un TUI mai ridicat pentru tractiune diesel sub catenara ar putea fi unul din mecanismele implementate.

Dagda

Quote from: vancouver on June 10, 2020, 11:02:26 PM
PS. Iar azi, pe 10.06 din nou a ajuns timpuriu cu 8 minute in Baneasa si 3 min in Ploiesti Vest. Deci nu e intamplare.

Se pare ca Regio Calatori a ajuns si astazi mai repede, tot cu 9 min in Bucuresti si cu 4 min in Ploiesti.


Deci ar fi fezabila o calatorie Bucuresti Nord - Constanta sub 2h fara opriri...

vancouver

Nu numai ca este posibil, dar chiar se si intampla in mod real. De ex. ieri, 12.06.2020, trenul 1682 a facut 1:51 real intre Constanta si Bucuresti Nord. Planificat este in 1:59, a ajuns cu 8 minute mai devreme:



Azi a ajuns in 1:53 real.

Exista filmare pe net cu tren in sens invers, Bucuresti-Constanta, in 1:51, pe vremea cand inca se lucra la podurile dunarene. Acum ca se merge cu 100 pe pod se castiga minim 2 minute fata de acele vremuri si nu stiu sa existe alt puncte in care sa se piarda ceva. Deci posibili sunt si timpi sub 1:50.

De altfel azi si 1684, cu o oprire la Medgidia, a ajuns in 1:55 ! Ceea ce arata clar ca s-ar putea scurta timpii din mers de la 1:59 macar la 1:55 fara oprire. Iar daca CFR ar lua o rama electrica moderna pentru aceste trenuri in loc de locomotiva cu vagoane cu siguranta ar scoate in jur de 1:45 si oficial ar putea sa puna 1:50 in mers.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Andi

Si nici macar raportarile nu-s mereu reale, trenurile in teren ajungand chiar mai repede.

razvan96

1h48 a fost cel mai rapid tren Bucuresti Nord-Constanta conform raportarii oficiale, atat cat am urmarit eu.

AndreiB

Sunt beneficii relativ minore la 1h50 vs 2h. Dar, daca ar reusi sa scoata 1h45, ar putea sa penduleze doua rame electrice cu frecventa de un tren la doua ore, 15min fiind suficiente pentru turnaround daca se face curatenie din mers (cu personal la bord).

vancouver

Si hai sa aruncam o privire la Softrans. Azi ajunge timpuriu de la Cta la Buc Nord, in 2:08 cu 4 opriri. (5 minute mai devreme decat programat). Mai departe pleaca la ora programata din Buc Nord spre Craiova, la Videle iar ajunge timpuriu cu 7 minute... la final mai intarzie cateva minute pe la Caracal, dar la Craiova ajunge la timp.

Deci sunt clar inca posibilitati de reducere a timpilor. Sincer ma intreb cati calatori are Softrans de la Ciulnita, daca nu cumva e chiar contraproductiv, ca se aglomereaza si enerveaza calatorii cei mai "productivi", cei care merg pe distanta mai lunga. Eu as renunta la opririle de la Cernavoda si Ciulnita si cu 2 opriri ramase as incerca sa vad daca se poate face o trasa fix in 2 ore. Ca e posibil am vazut mai sus la trenul CFR, care a ajuns in 1:55 cu 1 oprire, deci 2 opriri ar fi ajuns in aprox. 1:57.

Ce ar mai trebui facut, fara legatura cu vreo companie: pe liniile reabilitate o mica depasire de +2 sau 3 km/h in plus fata de 160 nu e absolut nici o problema. Normele actuale prevad pedepse draconice chiar si la 1 km/h peste VS, ceea ce e OK pe linii de 50 daca un marfar merge cu 51 sau 52, dar e absurd pe liniile noi. Si atunci mecanicii merg cu 156-158 si nu ajung efectiv aproape niciodata la 160. Pentru a mentine cu adevarat 160 ar trebui schimbata aceasta regula invechita. Numai pentru magistrale reabilitate, numai pentru zonele cu viteza mai mare de 140 si numai pentru trenuri de calatori. Ceva gen toleranta +3 km/ora fara absolut nici o consecinta si inca +3 km/h doar inregistrare la "dosar" si mustrare. Inregistrarea la dosar poate ulterior sa conteza la o depasire mai mare, adica astfel exista antecedent de "vitezoman".

Si astfel chiar se poate mentine 160, adica real 159 - 161 km/h.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#298
,,Grupul Grampet va intra în posesia unui parc de 1.200 de vagoane-cisternă tip Zacs de capacitate mare (85 mc), valoarea acestora depăşind suma de 100 de milioane de euro"

ZF

Reamintesc:
Quote from: tom_sawyer on July 27, 2020, 02:44:06 PM
Gruia Stoica a preluat platforma RAFO, unde va dezvolta cel mai mare centru logistic pentru containere și produse petroliere [din Moldova]

Sorinus

#299
vancouver, aveai mare dreptate cu timpii. Sunt inca fooooarte trasi de par. Am mers sambata dimineata cu Softrans la Constanta, si in absolut toate garile a stat macar 5 minute, la Ciulnita ma saturasem.
Legea feroviara spune ca nu poti pleca mai devreme, deci daca trenurile ajung mai devreme de exemplu la Nord,inseamna ca doar pe ultimul tronson au recuperat acele minute, ptr ca la ultima statie a stat pana i-a venit ora de plecare.

Cumulat, cred ca se pot barbieri 10 minute numai facand mersul un pic mai la limita, pe Buc-Cta.

Trenul a mers snur in rest, doar iesirea din nord / intrarea in Cta fiind lente. Liniile din gara Cta au fost reabilitate anul acesta, iar la Nord stim situatia.

Trenul a fost plin ochi de la Bucuresti, deci intr-adevar, nu stiu cat sens au acele opriri. Pe de alta parte, e trasat la RE, deci trebuie sa cam opreasca.