News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 4 Guests are viewing this topic.

P3trut

@naivu CNAIR ramane cu proiectul pana in faza unde e facut. Urmatorul proiectant va prelua de acolo - va trebui desigur sa reconfirme unele lucruri (traseul nu e final, din ce stiu eu), asa ca partial e o revizuire.

mirceaeliade

Din cate inteleg eu, traseul ar trebui sa fie cel final.  S-a ales varianta cu conexiunea A7 la Racaciuni, si mai multe CU au fost alese+acceptate. Daca se rezolva repede, nu ar trebui sa apara cladiri "neasteptate" pe traseu. Sincer as vrea sa se imparta SFul ramas pe 2 contracte, cu 1 pana la TgSecuiesc, cu termen SF+PT gen 12 luni, si dupa aia, altul cu trecerea montana, care poate sa ia si 5 ani, pt ca (sigur) nu se vor gasi fonduri pt el in urmatorii 5 ani pana nu se rezolva A8 si A3.

mirceaeliade

QuoteConsiliul Județean Brașov a eliberat certificatul de urbanism pentru Autostrada Brașov-Făgăraș, inclusiv relocarea rețelelor de utilități de pe culoarul șoselei de mare viteză, a anunțat președintele instituției, Adrian Veștea. Traseul tronsonului Braşov – Făgăraş din autostrada A 13 Braşov – Sibiu măsoară aproximativ 48 de km şi se va desfăşura pe teritoriul administrativ al localităţilor Codlea, Dumbrăviţa, Şinca, Şercaia şi Mândra.
https://economedia.ro/autostrada-brasov-fagaras-consiliul-judetean-brasov-a-eliberat-certificatul-de-urbanism.html

tom_sawyer

#2223
Quote from: naivu on September 11, 2022, 10:28:12 PMCa tot se reziliaza amiabil contractul cu Search pe Brasov-Bacau, oare cu ce ramane Beneficiarul dupa reziliere? Ramane macar cu traseul selectat (rezultat din AMC1+2)? Putem spera sa predea si proiectul pe Codlea-ocolireBrasov-TgSecuiesc (pe zona cu mai putine studii geo necesare)? Sau urmatorul castigator al urmatoarei licitatii ia totul de la zero?!

Chiar mă gândeam dacă se poate negocia cumva cu Search să predea măcar SF-ul parțial + studii geotehnice pe Brașov-Tg.Secuiesc și să poată fi scoasă apoi la licitație proiectare + execuție.

Încă nu e reziliat oficial, deci ar trebui insistat cu chestia asta. Măcar pe o porțiune să se predea documentație validă pentru a fi scoasă la licitație.

horatiu.cosma

Formal încă nu e reziliat, însă tehnic e, nu se mai întâmplă nimic pe contract. Se va folosi analiza multi-criterială Search împreună cu traseul selectat pe următorul contract.

tom_sawyer

#2225
Deci mai există o mică șansă să se negocieze cu Search să continue contractul doar pe Brașov - Tg. Secuiesc. Și să predea un SF (eventual și Proiect tehnic) doar pe segmentul acesta.

Statul ar trebui să aibă ceva forță de negociere cu Search (care a cerut reziliere amiabilă), că e principalul client și Search a făcut bani frumoși cu statul de-a lungul timpului. Mi se pare foarte aiurea să lase baltă un contract făra să dea nimic licitabil.

Motivul rezilierii: nu mai poate acoperi costurile suplimentare pentru investigațiile geotehnice. OK, atunci să le facă pe porțiunea de relief accesibil, în aceiași bani și să predea documentatia.

horatiu.cosma

Mai incerc odata, poate de data asta se intelege: Search a iesit de pe acest contract, si-a luat catrafusele, a trimis hârtiile pentru reziliere, asteapta după stat să finalizeze procesul. S-a încheiat contractul despre care vorbim, nu se mai întoarce din groapă.

tom_sawyer

#2227
Și statul, ca să nu-și bată capul, acceptă tot ce vrea Search...Dacă nu face nimeni scandal, toate bune și frumoase.


Eu zic că se poate scoate mai mult din contractul ăsta și mă uimește că toată lumea pare împăcată cu situația, în primul rând cei din zona Bacău-Brașov.

horatiu.cosma

Păi statul le-a creat portița de ieșire prin acea ordonanță cu ajustarea prețurilor (cine e pe minus inclusiv cu noua ajustare poate ieși din contract unilateral). Așa că Search a folosit portița din plin.

tom_sawyer

#2229
Horațiu, înțeleg ce zici legat de situația juridică prezentă. Dar ți se pare o propunere așa nerezonabilă să se ocupe firma doar de partea de câmpie? (bănuiesc ca grosul costurilor pentru foraje vin din zona de munte).

Îi modifici contractul și iese și cu profit la sfârșit. Adică poate chiar își dorește să continue.

Guvernul se poate prevala și de situația excepțională cu razboiul din Ucraina pentru a modifica legislația prin ordonanțe.
Autostrada asta e strategică. Trupele de la Cincu trebuie sa ajungă repede la granița de est în caz de ceva. Populația trebuie să se poată evacua rapid în caz de mai rău.
Mai pierdem iar cel puțin 1-2 ani cu o nouă licitație.

timisoreanul

Nimic nu se poate face in afara cadrului legal. E usor sa comentam de pe margine, dar daca ati fi situatia celor care trebuie sa semneze riscandu-si carierea si chiar libertatea v-ati schimba complet parerea. Contractele de achizitie publica care trec de o anumita valoare, cum e cazul autostrazilor, se incheie in urma unor licitatii publice, incercand sa se obtina pretul cel mai mic, pentru ca se platesc din bani publici. Se poate suplimenta valoarea contractului, insa doar in cazuri temeinic justificate si intr-o anumita limita. Daca executantul nu se incadreaza in suma cu care a castigat licitatie, singura solutie este incetarea contractului. Ajustarile contractelor pentru cresterea pretului materialelor reprezinta situatii particulare ce au o justificare obiectiva, iar nu faptul ca se cer mai multi bani de catre constructor pentru lucrarile initiale sau suplimentare. Cam asta este realitatea. Ce se poate face este ca in cazul unei rezilieri lucrurile sa se miste foarte repede in organizarea unei noi licitatii.

horatiu.cosma

Mi se pare foarte rezonabil să se ocupe de contract în continuare și să proiecteze secțiuni din autostradă, dar pentru asta trebuie cineva cu creier de partea statului român care sa facă această muncă de negociere contractuală. Grindeanu din declarații și din ce info mai am a aruncat complet prosopul. In general el el și echipa lui funcționează foarte mult pe inerție și pe fugă de răspundere (drumurile, gările și porturile sa le dea la autorități locale, metroul la primăria București, aviația la AVAS), în condițiile date putem discuta doar conceptual "ce ar fi fost daca". Însă pe situația concretă de azi mai zic odată și închei subiectul din partea mea: contractul actual e ca și închis.

mirceaeliade

horatiu my 2cents: cu cat ziceti voi mai mult si mai tare ca Grindeanu NU poate, cu atat mariti sansele sa il ambitionati sa va contrazica  ;)

pasadia

Quote from: mirceaeliade on September 12, 2022, 09:55:58 AM...mai multe CU au fost alese+acceptate.

Tu te referi la CU, adica la niste bucati de hartii ce anunta solicitantul ce avize si ce conditii trebuie sa respecte proiectul pentru a fi avizat de CJ-ul respectiv (ma rog, de institutia emitenta a CU-ului)? Practic CU e un document prealabil SF-ului, nu e un rezultat al acestuia... Ele nu sunt "alese" ci doar emise, nu sunt acceptate (caci nu exista negociere).
Vorbim strict de o lista de conditionalitati puse de CJ pentru antreprenorul ce face SF-ul vizavi de continutul muncii sale viitoare... Munca care nu e finalizata, deci emiterea CU-urilor e doar un pas birocratic ce se va dovedi inutil...

montaniardul

#2234
Cand va fi gata autostrada Sibiu - Fagaras, traficul de pe relatia Cluj - Brasov se va muta pe A3-A10-A1-A13, iar traficul de pe DN13 (Brasov - Sighisoara - Targu Mures) va fi mult mai lejer.