[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xed

Oricum e noaptea mintii traseul GdN - Obor. Mi-e imposibil sa cred ca cineva va utiliza toata aceasta ruta

hefaistos

Filozofic:
1. Pe banii cui?
2. Pe infrastructura cui?
3. Operata de cine?
4. Cu sistem de bilete si abonamente, care?

Eu daca as fi CFR calatori nu m-as implica in nici un fel in initiativa. Daca PMB vrea, PMB sa-si faca companie privata de CF.

Si inca ceva, eu l-as provoca pe "premarele" sa foloseasca de doua ori pe zi trenul asta, ca sa vada singur ce ***** a gandit.

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Xed

Eu zic ca ne frustram degeaba. Daca timp de 2 ani nu a inteles ca e o idiotenie toata treaba asa cum o gandeste el (si probabil echipa din spate) o sa ii dea inainte pana cand o sa descopere ca nimeni nu va avea niciun interes sa se invarta in jurul Bucurestiului cand ai metrou, autobuze si tramvaie care sunt mai eficiente.

Sa ia exemplu Parisul unde ai radiale ce deservesc zonele sub-urbane ale orasului. Sa sustina astfel de radiale si in Bucuresti iar daca chiar vrea sa faca pasul urmator sa porneasca proiect pe o line si gara subterana centrala in Bucuresti. Investeste banii in viitor nu intr-o cale ferata care a avut un scop definit la 1890.

In fine...

cristi5

#633
Asa cum ati vazut, totul depinde de niste pasaje in stadiu de SF si PSF. Plus acceptul CFR pt PO... deci mai dureaza, se mai discuta probabil.

Am mai primit doua, din aceeasi sursa. Parca venitul asta din Ilfov, daca-s trenuri civilizate, are mai mult sens. E mai "radial"

Progresu-Razoare inteleg ca nu se poate materializa. Primarul sectorului 6 s-a opus.







Powered by API/PUM imgur uploader

survola

De ce se nu face tramvai Progresu - Răzoare?

survola

Quote from: Hef on August 12, 2022, 06:01:13 PMFOTOGALERIE Cum arată ruta din Nordul Capitalei care ar urma să fie parcursă de Trenul Metropolitan Bucureşti-Ilfov: străbate mai multe câmpuri goale decât aglomerări urbane

https://www.g4media.ro/fotogalerie-cum-arata-ruta-din-nordul-capitalei-care-ar-urma-sa-fie-parcursa-de-trenul-metropolitan-bucuresti-ilfov-strabate-mai-multe-campuri-goale-decat-aglomerari-urbane.html
Sunt sigur că o linie metropolitană ar atrage dezvoltări urbane, așa cum atrage o stație de metrou.

dr4qul4

pt ca mucusor vrea sa faca tren. Nu e multitasking ca sa faca si altceva.
Si e si prea simplu sa faca tramvai pe acolo, ca pe jumatate din distanta exista deja (chiar cu linie separata).
Dar CFR suna altfel. Progresu-Razoare NU mai exista de 20 de ani. Nu sunt chiar atat de batran sa-mi amintesc cum era inainte de 89, dar ceva imi zice ca linia aia simpla era folosita strict ca si CF industriala. Nu au circulat niciodata calatori pe acolo.
Tren la Razoare nu am mai avut.....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

Si aia cu Ilfov e ilogica. De ce ai opri trenul la Scrovistea in loc sa il duci la Ploiesti (lasand deoparte ca Scrovistea nu poate rebrusa trenuri). Sau Sabareni vs Titu. Etc etc

dan tm

Inseamna ca cei care vin cu ideile nu cunosc zona si propun (asa la oha) si ei ceva.

Daca ar circula cu trenurile ar sti ca cei care pleaca la 18.18 din Arad sint treziti dimineata la 04.05 de cei din Rosiori Nord care naveteaza la Bucuresti?

si exemplele pot continua.

d-aia ei propun Scorvistea,

Oare nu au mers prin alte tari sa vada cum functioneaza sistemul feroviar in zona marilor aglomerari?


BogdanPetrini

De la Progresul la Răzoare și mai departe până la Preciziei există linia 25 de tramvai care are un interval foarte bun de urmărire (cam 5 minute), cale dedicată pe tot traseul și mai merge și paralel cu CF pe aproape tot traseul. Mai mult, linia e pe lista celor care vor primi tramvaie Imperio.

Multe din serviciile gândite sunt ilogice. Da, de la Gara de Nord la Obor nu e nimeni nebun să ia trenul, când are metrou (pentru cine vrea să ajungă în zona pieței) sau troleul 85 (pentru cine chiar vrea să ajungă pe Bd. Gării Obor), dar e posibil să se găsească câțiva care să folosească serviciul pe bucăți, în special ca să ajungă în Pipera.

Trenul acesta, ca să aibe succes trebuie să se concentreze pe servicii pe liniile radiale și care să meargă până spre limita de navetism spre București (Ploiești, Titu, Videle?), nu la limita Ilfovului și mai ales trebuie insistat pe conexiuni intermodale facile cu alte radiale urbane spre centru. De exemplu, la Progesul ar trebui prelungită linia de tramvai de la bucla de pe Șos. Giurgiului până în fața gării.

cristi5

#640
Vreau sa va rog sa nu presupuneti din start ca sunt oameni care nu stiu ce fac. Dar trebuie sa lucreze in constrangerile legislative si bugetare pe care noi pe forum nu le avem :)

Sunt doua probleme aici
- bani de linii noi nu par sa existe, poate de PO noi. O diagonala ici-colo poate. Asta bate in cuie topologia retelei.
- legislatia limiteaza la judet *compensarea opertorilor* si *bilete/abonamente unice* (indiferent de mijlocul de transport)

Ambele (linii si judete) mosteniri comuniste practic. Tragic ca nu s-a facut nimic la ambele capitole in 30+ ani

S-a incercat tram-train Vasile Milea-Progresul (si mai departe), au gasit si vehicule bi-tensiune, dar a cazut.

PS:  la capitolul linii, mi se pare extrem de greu sa faci tren metropolitan pe un singur fir. Daca cererea va creste, nu o va putea nimeni satisface, ca nu mai e capacitate. Plafonat din start.

hefaistos

#641
Pai tocmai ai explicat ca sunt oameni care nu stiu ce fac.
Pe infrastructura CFR:
1. Nu poti sa asiguri frecventa rezonabila pentru un transport intraurban
2. Pe anumite segmente (de ex magistrala Bucuresti Constanta) deja infrastructura este saturata si are probleme de trecere la nivel cu artere rutiere aglomerate.
3. Traseele merg in majoritatea timpului prin zone pustii, neaccesibile.
4. Traseele sunt foarte ocolite si din cauza asta durata de parcurs este foarte mare.

Pentru o infrastructura noua:
1. Ar trebui sa treaca prin centrul Bucurestiului sau aproape de el.
2. Bucurestiul este un  oras foate dens construit, nu exista spatii unde s-ar putea dezvolta o infrastructura feroviara independenta.
3. Infrastructura ar trebui coborata in subteran. UPS! Infrastructura feroviara coborata in subteran se cheama Metrou.
QED.
Si daca tot vorbim de profesionalism, poate mi-a scapat mie dar cine ar trebui sa opereze povestea asta. Ca, scuzat sa-mi fie, dar trenurile nu merg singure si nici nu cresc in campul de levantica.

Daca ar fi intradevar o initiativa serioasa ar fi trebuit sa apara o socierare comerciala care sa creasca pe masura ce proiectul s-ar maruriza, sa-si defineasca daca inchiriaza trenuile sau le cumpara, sa discute cu CFR si sa stabileasca protocoale de administarre a infrastructurii la comun, sa iasa in fata cu o planificare bugetara. In schimb vad ca ruleaza tot la nivel de centru de reflexie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

oc7avian

2. ERTMS + pasaje (despre care @cristi5 deja a spus mai sus)
3. Da, dar și metroul de Pipera dădea în mai nimic acum un deceniu. Evident că e un efort pe orizontală dacă vrei să iasă ceva bun
4. Profităm deocamdată de moșteniri. Dar din Militari aș pleca oricând pe ocolite

Tocmai, că la cât de dens e Bucureștiul M1, M2, M3 sunt un fel de trenuri suburbane. Stații rare, frecvență meh (mai puțin M2). Nu are rost economic deocamdată să bagi ceva prin el, că până și Gara de Nord e la o aruncătură de băț de centru. Trebuie continuat cu rețeaua de metrou că încă e într-o formă neeficientă + integrare muuuuult mai bună cu STB-ul (inclusiv la nivel de proiectare noduri intermodale)

AndreiB

@cristi5

De ce nu ai putea face trenurile normale pana la Ploiesti/Titu si biletele regionale sa fie valabile doar in Ilfov, cu partea din trasa non-regionala compensata prin CSP-ul national.

Pe M901 ultima statie in Ilfov e Sabareni. Ar fi cretin un tren Sabareni - GdN.

Asta pana ajungem la faptul ca se pot asocia cu restul judetelor, la fel cum exista asocierea Bucuresti - Ilfov.

hefaistos

Pasajele, da, sunt utile independent de trenul urban. Dar mai devreme de 3 ani sanse minime (=0) sa fie gata. Adica dincolo de alegeri. Si sunt pesimist pentru ca pasajele sunt partajate cu primaria Voluntari.
In ceea ce priveste deplasarea din Militari, propunerile nu includ in prima etapa decat Chiajna. Si probabil niciodata avand in vedere investitiile necesare in refacerea infrastructurii (intr-o varianta moderna necesitand interectii denivelate cu toate strazile). Asta in conditiile in care exista Metrou pe Iuliu Maniu si tramvai pe Timisoara plus tramvaiul 41.
De acord ca infrastructura Metrou este incompleta, aici ar trebui sa lucram, dar nu metrou la Otopeni si tren in Bucuresti.       
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.