News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Allex

Quoteveste cat se poate de rea pentru Autostrada 13 Bacau – Brasov. Joi, in sedinta de progres de la CNAIR, compania Search Corporation, cea care realizeaza Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic, a cerut rezilierea contractului, pe motiv ca nu poate acoperi costurile cu studiile geotehnice.

Sursa

Adevarat? Un certificat negativ si niste penalizari se poate?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

vancouver

Nu este deloc o veste rea, este chiar cea mai buna veste posibila. Search a luat mult prea multe contracte si nu are cum sa faca fata. Singura solutie este sa renunte la o parte dintre ele si sa se concentreze pe cele prioritare.

Pe Brasov-Bacau daca s-ar insista sa faca Search studiile geo ar dura inca 10 ani. Ar fi sinuciderea proiectului.

Nu se poate da nici un certificat negativ si nici vreo penalizare. Sau poate CNAIR sa-si dea singur certificat negativ. A explicat destul de clar omul de la Search, ca lungimea tunelurilor prevazuta de CNAIR in documentatia de licitatie pentru SF a fost de 4km si acum, dupa alegerea traseului s-a ajuns la 13km. La poduri la fel, de la 12 la 25. Sa ca le iese o crestere a costurilor pentru studiul geo de la 9 la 24 de milioane. Asta depaseste 50% maxim posibil legal, deci contractul nu poate fi facut din motive ce nu tin de antreprenor.

CNAIR urmeaza sa raspunda (sa speram repede) cererii Search. Eu in locul lor si in interesul Romaniei, nu as sta prea mult pe ganduri, as accepta ce spune Search si gata, s-a inchis treaba. In 2-3 luni se poate face o noua licitatie. De data asta se stie exact lungimea tunelurilor si podurilor, deci se poate actualiza valoarea la un nivel corect. Traseul e deja stabilit, asa ca noua firma poate intra direct in studiul geo.

Eu va propun sa fiti mai calmi si mai putin porniti pe imediata pedepsire a copilului obraznic prin bataie - un reflex al unei educatii primitive si care inca mai este comuna in Romania (de ne miram de ce prin occident sunt luati de acasa copii romanilor si dusi la centre). Hai sa analizam intai de zice Search, chiar daca in mod cert a gresit pe ici pe colo si s-au aruncat la prea multe contracte. Si in primul rand sa vedem interesul Romaniei, care este sa lasam pe Search sa se concentreze pe Pascani-Suceava-Siret si nu sa-i pedepsim, de asa natura ca poate dau faliment si ne lasa cu buza umflata pe toate contractele.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

mdragos

100% deacord cu Vancouver. Cel mai bine sa rezilieze cat mai repede fara certificat negativ. Nu e vina lor ca au iesit de doua ori mai multi km de tunele si poduri. O alta licitatie clara: acuma se stie cati metri liniari de foraje sunt necesari si cel mai important : "unde". Una e sa forezi in varf de munte si alta in campie.

adiarc

miram-as...dupa cum ne-au obisnuit,probabil cei din cnair se vor bate inutil ( si pe banii contribuabilului ),pt o batalie deja pierduta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mirceaeliade

mi se pare ciudat sa reziliezi un contract chiar fara nici un fel de negociere.  oare chiar nu e posibil sa se faca studiul complet pe zonele de campie ca sa nu ne mai lalaim ani la rand chiar fara absolut nici un progres?  daca tunelurile sunt problema, recalculati contractul pentru partea fara tuneluri si anulati partea cu tunelurile

oneLess

Quote from: mdragos on June 16, 2022, 04:13:54 PM100% deacord cu Vancouver. ....

Hai Bravo. Search a făcut copii românilor din occident!

horatiu.cosma

Aia cu X km de tunel și pod în plus e trasa de par. Pe contractele de proiectare nu sunt sume forfetare, ci se plătește într-un sistem mixt inclusiv cu plati la metru liniar de foraj executat. Fiindcă pur și simplu nu se poate oferta o suma forfetară pentru o linie trasa pe harta care nici macar nu e traseu final, cu lungimi de structuri, tunele etc.

Problema la Search e că a sublicitat și nu vine nimeni la ei sa facă foraje în vârf de munte pe banii licitați. Ei au crezut că merge ca acu ceva ani cu studii din birou, dar sper că s a terminat perioada aia.

Guvernul le a oferit un exit cu ultima ordonanța pe ajustarea prețurilor, unde le a dat fie o formula de ajustare (insuficienta), fie o reziliere amiabila pe motiv că formula nu acoperă intreaga creștere a prețurilor din piața. Search a luat cu doua mâini colacul asta de salvare și probabil îl va mai lua și pe alte contracte, că altfel faliment cert ar scrie pe ei.

De acord că nu trebuie mers pe sancțiunea maximală, că piața de proiectare și așa subțire ar intra in colaps.

Însă statul ar trebui în cazul de fata sa dea un semnal ferm și pe aceste contracte de proiectare, gen "în 10 ani vrem sa ajungem aici, sa facem precalificare, concurs de soluții, indicatori de performanta, inovație, eliminat prețul cel mai mic, cerințe minime pe geo, topo, selectare traseu a b c d, și vrem sa ajungem aici prin etapele intermediare x y z t, iar sancțiunile pentru nerespectare sunt transparente și suna așa așa așa".

Altfel, mesajul in piata că "se poate cu șmecherii, luat contracte prin sublicitare că poate nu mai trebe făcut geo profesionist, iar daca ni le cer totuși, găsim o ieșire din joc" nu va schimba nimic pe termen lung în piața, ba dimpotrivă, puținii serioși rămași se vor îmbolnăvi și ei de boala șmecheriei, că e mai simpla și mai sigura.

dargauda

Un consilier al ministrului Transporturilor anunţă că firma care realizează studiul de fezabilitate pentru autostrada A13 Bacău-Braşov a cerut rezilierea contractului

Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, susţine că firma care realizează proiectarea şi studiul de fezabilitate pentru autostrada A13 Bacău-Braşov solicită rezilierea contractului, fiind depusă o cerere în acest sens la CNAIR.

,,Astăzi a fost o nouă şedinţă de progres la CNAIR. Din păcate, proiectantul (Search Corporation) a transmis către CNAIR cererea de reziliere a contractului de SF + Proiectare pe A13. Din acest moment, singurul proiect aflat într-un stadiu avansat de maturizare şi care poate deveni realizabil în următoarele patru luni de zile (se vor obţine în premieră acordurile de Mediu pe sectoarele de munte) astfel încât în următorii ani să putem străpunge munţii din Moldova spre Ardeal, este autostrada Unirii A8, cu finalizare până în 2030, conform legii!", a scris joi seară pe Facebook, Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu.

Potrivit lui Urtoi, întreaga clasa politică din Moldova, indiferent de judeţ sau partid politic, trebuie să demonstreze maturitate şi să lupte pentru celelalte două proiecte, respectiv A7 (Ploieşti-Paşcani-Suceava-Siret) şi A8 (Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş).

,,Nu mai avem timp de discuţii şi lamentări. Cei din Ministerul Transporturilor şi CNAIR sunt conectaţi şi susţin evoluţia pozitivă a acestor proiecte, dar trebuie cu mic cu mare să ne implicăm. Eu cred în realizarea celor două proiecte", a afirmat Cătălin Urtoi.

Consilierul ministrului Transporturilor a precizat că firmele care au semnat primele două contracte de execuţie pentru A7 au dat deja anunţuri că angajează ingineri de drumuri, economişti şi IT-işti, iar acest lucru înseamnă ,,dezvoltare reală" pentru Moldova.

,,Este vorba despre personal cu înaltă calificare care va fi plătit foarte bine. Aştept să văd producători autohtoni de prefabricate beton, profile laminate, tablă, ciment, betoane, produse de balastieră că vor începe să-şi vândă marfa, inclusiv să închirieze utilaje", a afirmat Cătălin Urtoi.

https://www.g4media.ro/un-consilier-al-ministrului-transporturilor-anunta-ca-firma-care-realizeaza-studiul-de-fezabilitate-pentru-autostrada-a13-bacau-brasov-a-cerut-rezilierea-contractului.html

alecu26

Vorba aia...duca-se pe pustiu. O autostrada scoasa din joben de unii care între timp au făcut puscarie și o firma care s-a retras din Romania....doar ca să justifice o concesiune de multe multe miliarde de euro.
Drumurile noastre POATE;

montaniardul

#2034
Macar sa se faca aia pe sectorul dintre Sibiu si Fagaras cu prelungire la Brasov. Concluzia este una singura: incompetenta, reaua credinta/vointa, sabotajul si tradarea fata de tara si fata de poporul roman.  >:(  Nu se va schimba nimic daca nu se va schimba varful piramidei (factorul de decizie).  :((  Vorba aia ..."pestele de la cap se impute".  :(

Calin88

#2035
Pai Sibiu-Fagaras are SF terminat de luni bune si nu s-a mai lansat nici o licitatie pentru proiect + executie.
Pentru Fagaras-Brasov, parca se semnase pe vremea lui Drula un contract pentru SF+PT, dar nu s-a mai auzit nimic de atunci. Probabil va fi trecut iar la sertar, ca in ultimii 15 ani.

pasadia

Nu am traversat Oituzul decat de vreo 8 ori in ultimele 3 luni. Nu e ca si cum nu as sti oricum despre ce e vorba in proiectul Brasov - Bacau. Si am mai zis si in trecut ca:
- nu exista trafic de autostrada
- e suficient si un half-profile
- optim ar fi fost sa fie rezolvate cateva puncte esentiale pe care se pierde mult timp (in primul rand tunel pe sub pasul Oituz)
- solutia mea era sa fie co-interesate autoritatile locale si derulat astfel de contracte de DRDP-uri si CJ-uri cu finantare lor (si eventual partial finantare de la bugenul national /CNAIR).

Dar:
- toata lumea viseaza numai autostrada
- in afara de @north nici un alt om prezent pe forum si care a avut totodata ceva de spus in administratia publica nu a avut curaj sa spuna ca e suficient HP
- in continuare visam numai proiecte gigantice fara sa ne uitam la "quick-win"-uri ieftine si utile
- iar descentralizarea dorita de mine nu o mai vrea nimeni, toti ati visat ca vom avea CNIR functiona (si cumva mult mai eficient decat CNAIR).

Vorba cuiva - GHINION!

Feri

Cred că și pentru half-profile este nevoie de SF ca pentru full, cel putin pentru tuneluri și lucrari de artă mari. Deci oricum se impotmoleau.

Iar cu descentralizarea depinde de la caz la caz. Vedem ce bine gândesc autoritățile locale DX-urile și cocoașele din zona Focșani-Buzau-Braila-Galati de exemplu.

naivu

QuotePai Sibiu-Fagaras are SF terminat de luni bune
De unde ai informația asta? Eu am rămas cu impresia că tot mai este câte ceva pe la PT, AM, etc și că SF nu se consideră complet până nu sunt gata și astea!

razvan96

Acordul de mediu a ieșit, proiectul tehnic nu are legătură cu sf-ul si oricum nu se fac pe acelasi contract, e fidic galben aici.