[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

panda_no 5

Evident ca ar fi mai multi cei din zona de birouri.
Poti sa imi dai un amplasament al garii pe M800 in asa fel incat sa fie la indemana celor din cladirile de birouri?
Ce i-ar face pe cei din cladirile Up Ground sa nu coboare la metrou ( 100 metri de cladiri ) ci sa mearga la gara?

Utilitatea unor rame de tren/metrou nu o vad decat pe niste linii radiale dinpre localitatile limitrofe spre Bucuresti. Si in toate localitatile limitrofe park&ride .

De fapt , doar discutam, eu nu cred ca se va face ceva.......

carutasul

păi dacă respectivul locuiește în Chiajna pare un motiv suficient să nu coboare la metrou ci la tren. Având în vedere că dacă ia mașina face cam o oră până acasă, orice timp până în 30-40 de minute ar fi un mare avantaj, dar trebuie să fie timp total, adică incluzând și timpii "morți".

AndreiB

Trenurile RER de pe M800 ar fi utile pentru directia Domnesti/Pajura/Branesti/Fundulea catre Pipera, deservite prost de reteaua de transport actuala (inclusiv rutiera).

Nu foarte utile intra-muros, unde exista deja legaturi mai bune cu M2.

As mai vedea o axa utila Ploiesti - Buftea - Pipera, alta ruta unde feroviar ar putea fi mai rapida va rutier (exceptand Ploiesti).

oc7avian

Inclusiv pentru zona Militari ar putea fi tentant trenul. Durata călătoriei cu metroul e semnificativă, iar la orele de vârf era extraordinar de aglomerat pre-pandemie. Practic echilibrezi fluxuri pe M3 la ora de vârf, unii mergând spre casă dinspre Preciziei. În plus, avem și conexiune cu tramvaiul.

Dar dacă Gara de Vest e amplasamentul actual, trebuie o soluție pentru a evita transbordarea până la metrou.

AndreiB

Cred ca frecventa va determina gradul de utilizare intramuros. Preciziei > Pipera via Unirii dureaza cam 30min, cu timpii medii de asteptare.

Pe CF, Bucuresti Vest > Pipera sunt can 18km. Probabil cam 15-20min in functie de viteza comerciala. Dar, a) nimeni nu locuieste la distanta de mers pe jos de Bucuresti Vest, deci mai adaugi ~10-15min de transbordare in "contra-sens" cu tramvai sau metrou, si ajungi probabil tot la c30min de calatorie si b) frecventa o sa fie probabil relativ proasta - 2-3tph maxim vs metroul la 10tph.

Cred ca o combinatie de frecventa scazuta si timp de calatorie similar va face optiunea mai putin populara, atata vreme cat nu e Gara la distanta foarte mica de destinatia finala / originala.

Cred ca sunt trei zone pe traseul asta cu potential de shift pe CF:

1. Comuna Chiajna, daca se face un PO undeva la trecerea de nivel si prin Gara principala. NB: trecerea ar trebui denivelata daca vrem un serviciu cat de cat intens - chiar si la 4tph ar fi problematica (2tph inel si 2tph Giurgiu)
2. Bucurestii Noi (gara) din Giulesti-Sarbi, dar zona e foarte slab populata.
3. Cartierul Pajura, unde o legatura directa pe CF ar fi imbatabila ca timp de calatorie, chiar si cu frecventa modesta.

oc7avian

O analiză bună și identic am mari emoții cu Gara de Vest. Am doar o mică corectură: Preciziei -> Pipera e în caz ideal 40min. De la Lujerului n-am făcut niciodată sub 30min până la Aurel Vlaicu, în afara orelor de vârf.

Ora de vârf poate însemna schimb lent la Unirii (mers la "pas de melc" prin tunelul de schimb; am pățit și e horror) plus riscul de a nu avea loc să intri în primul metrou.

Nimeni nu vorbea plăcut despre drumul la muncă în Pipera. Destui îmi povesteau cum și-au decalat programul. Deci e posibil ca oamenii să prefere să meargă la oră fixă la tren (rapid pot determina ora exactă de plecat de la birou să ajungă confortabil), cât timp oferă mai puțin stres și mai mult confort (asta înseamnă și înghesuială mai mică).

Iar trenul spre aeroport a arătat că se poate implementa un sistem de tarifare lejer, fără bătăi de cap ori cozi. Adică nu stai după un bilet clasic CFR.

TibiV

Cred ca este foarte important...

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6233-19-aprilie-2022-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-modernizarea-complexului-feroviar-bucuresti-etapa-studiu-de-fezabilitate

CFR SA a semnat contractul pentru prima etapă a programului de modernizare a Complexului Feroviar București (605,7 km)
Bucureşti, 19 aprilie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA și Asocierea ISPCF SA - BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare totală de 20.742.050 RON (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București(605,7 km), conform standardelor europene și cerințelor tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,700 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:
   ⦁ Complexul Feroviar București Nord - în lungime de 156,055 km;
   ⦁ Inelul Feroviar București - în lungime de 316,323 km;       
   ⦁ Conexiunile cu Inelul Feroviar București - în lungime de 133,348 km.

Obiectivul generalal proiectului de referință este de a identifica soluțiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar București (infrastructură, echipamente tehnice, sisteme de operare și de siguranță feroviară etc.), cu un accent special pe Complexul Feroviar București Nord, în vederea asigurării interoperabilității depline a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar București cu rețeaua feroviară TEN-T, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1315/2013, Regulamentul Comisiei 1299/2014 și Directiva de interoperabilitate 2008/57/CE.

O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală.

Obiectivele specificeale investiției sunt:
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranță a circulației feroviare la nivelul Complexului Feroviar București;
► eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul rețelei feroviare naționale;
► prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii București-Ilfov.
►decongestionarea traficului rutier în Municipiul București și implicit reducerea factorului poluant
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

O hartă a Complexului feroviar București:




sursa

hefaistos

#593
https://clubferoviar.ro/ciprian-ciucu-ii-da-peste-nas-primarului-general-face-parc-acolo-unde-nicusor-dan-vrea-tren-metropolitan-proiectul-pe-repede-inainte/

"Ciprian Ciucu îi dă peste nas primarului general. Face parc acolo unde Nicușor Dan ,,vrea tren metropolitan". Proiectul, pe ,,repede înainte"

Pe scurt
Quote,,Luni, 2 mai, la ora 13.00, încep lucrările la Parcul Liniei, pe un fost teren industrial, acolo unde PMB vrea tren metropolitan. În prima fază, se va lucra pe o suprafață de 41.000 mp, iar până la finele anului pe încă 30.000 mp. Este cel mai mare parc amenajat în București după Revoluție. Locul respectiv se află de zeci de ani în paragină. Primarul Ciprian Ciucu va fi prezent"

Quoteîn aceeași direcție de mers, oamenii au la dispoziție metroul (bulevardul Iuliu Maniu) sau tramvaiul (bulevardul Timișoara), arterele aflându-se la nici 200 de metri una de cealaltă. Pentru a-și demonstra utilitatea, spune Ciucu, proiectul lui Nicușor Dan trebuie să aibă la bază studii

Quote,,nu-i pot condamna pe oamenii ăștia la mizerie, nu șase ani, ci poate chiar zece ani", spune Ciucu, precizând că amenajările parcului sunt ,,reversibile", dacă studiile vor demonstra că trenul este necesar și se va face.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Barcelo

Quote from: panda_no 5 on April 18, 2022, 08:45:58 PMEvident ca ar fi mai multi cei din zona de birouri.
Poti sa imi dai un amplasament al garii pe M800 in asa fel incat sa fie la indemana celor din cladirile de birouri?

Cel unde am pus obiectul rosu pe harta.
Se ajunge, mergand pe jos sub 10 minute incepand din stanga: Porsche Nord + Meridian Renault +toate firmele si acum blocurile de pe langa bd Pipera (care devin din ce in ce mai multe) pana-n rondul de la OMV ,nu mai vorbesc de Swan Offices, Pipera Plaza etc +parte din cladirile de pe Pompeiu si ar putea fi alimentata si cu populatie locala din Pipera venita cu autobuzul.




BIGRED1984

Mai trebuie doar sa se sincronizeze cu autostrada suspendata ...sau cu pasajul ...care o fi primul

AndreiB

Mai degraba cu extinderea M2 cu doua statii - ar face gara mult mai functionala.

dr4qul4

acolo trebuie nod intermodal e transport. Dar eu as pune-o exact pe diagonala, unde este loc si de gara tren+metrou si de parcare si de terminal de statie de autobuz. Eventual dus si tramvaiul pana acolo.
Si mai trebuie gandit si pasajul rutier peste CF.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

TPBI demarează procedurile pentru realizarea unei noi stații de tren la PO Buciumeni

Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov, a demarat procedura de consultare a pieței pentru determinarea valorii estimate pentru achizitia de: ,,Serviciu de intocmire studiu de fezabilitate (SF) Realizarea și amenajarea pct. de oprire feroviar nou Buciumeni, partea a proiectului "Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urbarban in B-IF"

Conform proiectului realizat de TPBI, pentru cele două noi peroane ale stației se vor executa următoarele lucrări:

Peronul de la linia I va avea o lungime de 150,00m, o lățime de minim 3,00m și va avea cotă +0,38 m față de N.S.S. Stratul finit al peronului se va executa din mixturi asfaltice. În capetele peronului se va executa câte o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități și scări din beton armat monolit, la mijlocul peronului, finisajul fiind din beton aparent amprentat. Pentru protecția călătorilor și dirijarea fluxului de călători, rampa, scările, toată lungimea peronului, precum și capătul acestuia vor fi protejate cu parapet de protecție din țeavă galvanizată. Pe marginea peronului se va aplica un marcaj sub forma unei benzi de avertizare pentru persoanele cu dizabilități. Pentru confortul călătorilor în condiții meteo necorespunzătoare, vor fi prevazute trei (3) refugii pentru călători, alcătuite din policarbonat, pe structură metalică. Fiecare refugiu va fi prevăzut cu scaune rezistente de exterior – 10 buc. Se vor prevedea 2 coșuri de gunoi metalice, cu scrumieră pentru fiecare refugiu. Acestea vor fi rezistente la intemperii și la uzură.

Pentru asigurarea unei vizibilități optime pe timp de noapte, se va realiza sistemul de iluminat pe lungimea peronului. Circuitele de iluminat exterior vor fi alimentate dintr-un tablou de iluminat exterior (TIE) care va fi plasat în P.O. Buciumeni. Pentru iluminatul peronului se vor folosi 5 (cinci) stâlpi metalici noi, echipați cu corpuri de iluminat care să asigure un nivel de iluminare corespunzător. Alimentarea cu energie electrică se va realiza cu cabluri din cupru montate îngropat și protejate în țeavă tip PEID. Comanda iluminatului se va face automat, dar și manual. Stâlpii liniei de contact din zona peronului vor rămane pe același amplasament.

https://mobilitate.eu/tpbi-tren-buciumeni/


Unde mai exact va fi acest nou PO?

AndreiB

Probabil ca in Buciumeni in Buftea. Bizara alegere oricum - PO in linie curenta reduce capacitatea liniei.

Peroane la +38cm? Nu era standardul impus prin TSI de +55cm?

Vad ca nu se propune nici o pasarela pietonala. Iara facem lucruri ieftine si proaste, in loc sa gandim in perspectiva.

Decat improvizatii de genul asta, mai bine nu fac nimic.