Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

[offtopic] cred ca bagi lejer un cx-30 intr-un kodiaq. Am condus cateva saptamani un cx-5 automat si mi-a placut, dar... sunt optiuni mult mai bune decat ambele, la aceeasi bani [/offtopic]

adiarc

ca sa fim si on topic...ma gandesc demult la o electrica,dar deocamdată costul electricitatii m-a potolit...mai vedem peste cativa ani..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

panzer

Concluzia din primul meu post, ma citez singur:
QuoteE nevoie de umblat la taxe ca sa se schimbe trendul. Taxe de acces in oras, taxa anuala, etc. Nu sunt suficienti cei 10.000€ la cumparare.

Ia uite ce spune Economica.net:

Aproximativ 10.800 de bucureșteni pot parca gratuit pe spațiile primăriei
QuotePosesorii de autoturisme hibrid sau electrice pot parca gratuit în parcările de utilitate publică generală din București, dacă solicită Primăriei viniete. Până acum, aproximativ 10.800 de autoturisme pot fi parcate gratuit în aceste spații.
Bineinteles ca era mai simplu cu numere de culoare verde, dar e un inceput.

Mamutu

Vanzarile de automobile plug-in pe plan mondial au ajuns in 2021 la 6.495.000 de unitati. Tesla conduce cu cca 14,4%



https://cleantechnica.com/2022/01/31/tesla-1-in-world-ev-sales-in-2021/

adiarc

^Renault/Nissan stau incredibil de prost...tinand cont ca au Zoe si Leaf de o eternitate...dar le-au tinut cam la acelasi nivel ,o decada..in timp ce altii nu au pierdut timpul
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ionut_16

https://www.nwradu.ro/2022/01/record-incarcare-porsche-taycan-america/

QuoteUn Porsche Taycan a circulat 4.560 de km cu doar 2 ore și 27 de minute pauze de încărcare - nwradu blog
Ăsta da record. Cineva a condus un Porsche Taycan din Los Angeles în New York, un drum de 4.560 km în total, și a stabilit un nou record pentru cel mai puțin timp petrecut încărcând o mașină electrică la acest drum: 2 ore, 26 de minute și 48 de secunde. Totul a fost super-supravegheat și măsurat pentru certificarea recordului în Guinness World Record.

Recordul anterior, cu altă mașină electrică, era de 7 ore și 10 minute. Asta înseamnă dezvoltarea rețelelor de încărcare și a încărcării rapide. Taycan-ul se încarcă la 350 kW și cei care au condus mașina spuneau că de la 6% la 82% dura doar 22 de minute.

Mi se pare remarcabil acest record. 4.560 km, ffs! Prin comparație, de la mine de acasă și până la Calais sunt 2.500 de km. De la mine de acasă și până în Lisabona, în cel mai vestic punct al Europei continentale, sunt 3.900 de km pe șosea. Spre est, aș ajunge în capitala Kazahstanului după 4.366 km de condus.

America este foarte mare. Să o străbați în diagonală și să faci doar 2 ore și 27 de minute pauze pentru încărcare mi se pare extraordinar. Sigur, sunt alte probleme de rezolvat: scalarea sistemului de încărcare, mai multe mașini cu încărcare ultra-rapidă pentru a beneficia de aceste puteri șamd. Și, sigur, acum trebuie să apară diverși șoferi care să declare că 2 ore și 27 de minute la un drum de 4.500 km e prea mult, ei conduc atât cu pauză de maxim 30 de minute și își vor lua mașină electrică doar când nu va fi nevoie să oprească deloc.

horyatm

Fără să fiu sceptic, din păcate tipul acesta de știri nu va fi prea popular, din cauza lobby-ului puternic anti-mașini electrice. Dar clar, tehnologia există și este accesibilă. Deocamdată doar anumite mașini pot încărca cu viteze așa mari. Însă cred că e clar pentru toată lumea că o mașină electrică e net superioară unei mașini pe combustie din toate punctele de vedere. Piedica deocamdată e prețul, capacitatea de producție și infrastructura rețelelor electrice și a stațiilor electrice. În timp vor apărea tehnologii mai bune și mai ieftine.

Oricum mulțumesc pentru articol, chiar e foarte interesant!

dumbravaandrei

pretul a sarit la toate automobilele, nu numai la cele electrice.
Inflatie + criza componente + probleme de transport/aprovizionare duc preturile doar in sus, pentru mult timp de acum inainte (macar 4-5 ani)

horyatm

nu mă refeream la prețul mașinilor în general. Mă refeream la prețul mașinilor electrice care au tehnologiile din articol, putere de încărcare mare, baterie mare. Nici care nu e sub 90k euro.

panzer

Si daca solutia finala este cu baterii mici (poluare mai mica), capacitate mare de incarcare si statii dese?

naivu

^Atentie, capacitatea de incarcare este legata de capacitatea bateriei (cel putin la actuala tehnologie LiIon, capacitate de incarcare a bateriei, fie ea mica sau mare, tot pe la juma de ora pana la 80% este limitata  :))
Dupa mine, solutia ideala pt incarcare ar fi statii de mare putere pe marginea prin principalelor drumuri (A, DX, DN) plus ff multe statii de 2-3kW in zonele rezidentiale si pe langa locurile de munca (adica pe unde masina ramane parcata cu orele)! Si intradevar, cu o incarcare usor accesibila 90% din clienti s-ar putea multumi cu o baterie mai mica (si 2-300km autonomie); dar de exemplu un taximetrist ar avea nevoie de o baterie suficient de mare ca sa-l tina o zi intreaga de lucru.

panzer

Imi aduc aminte ca Zoe devenise masina favorita la Uber. Nu erau alocate pentru RO cata cerere era. Asta desi nu are cine stie ce autonomie.
Nu trebuie sa ii tina o zi intreaga, au si timpi morti. Sa le spunem "tehnologici". Decat sa stea gramada la Gara de Nord sau la Aeroport sa le vina randul, pot sa stea "la incarcat", pe unde este posibil, dar cat mai aproape de rutele aglomerate, chiar si la Mall-uri.

La timpii rapizi de incarcare nu am studiat foarte atent. Dar marketing-ul spune ca la cele noi pe 900v incarcarea e mult mai rapida decat la Spring (unde e jale indeed). Deci depinde.

Ce am vrut sa spun este ca in mare judecam cam absolut: vrem sa vedem in bord 1000 km autonomie (sa nu avem fobii), vrem sa incarcam in xx minute pana la 80%. Si asa ajungem la 90.000€ o masina. Nesustenabil imho.

Cand de fapt statiile sunt mult mai usor de facut, dese. Si ne putem descurca si cu 300 km autonomie. Cam asta vad pe la japoneze. Daca te poti opri undeva si in 20 minute incarci 100 km => issue solved. Dar trebuie sa ai unde. Si sa fie locuri.
In UE parca distanta medie zilnica era sub 50 km. SUA mai mult.

adiarc

pe de alta parte, ca sa-i convingi si pe cei ca mine ( sau Pasadia,cred..presupun,nu dau cu paru ), care facem multi km zilnic ( cam 300..uneori si peste ), va fii nevoie de cei 1000 km ( cam cat ai acum cu un plin, plus/minus in fct de mai multe aspecte ), ca sa mergi in Peco  :lol:, la fel de des ca pt o termica, sa nu stai prea mult ( sa zicem ca as intelege max ,max o ora, odata la 3-4 zile ) si sa si coste cat o termica decenta - 25...35.000 euro...cred ca vom ajunge si acolo in sub 10 ani,pt ca investitiile masive in domeniu au inceput doar de cativa ani
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

Faceți mai mult de 75k km pe an? Că eu fac.
Și crede-mă că am bătut țara asta și-n lung, și-n lat, și-n adâncime....
Dar... fiecare cu plăcerile sale

naivu

Ideal nu e sa incarci BEVul cu 1000km la putere maxima o data la trei zile, ideal este sa-l poti incarca de fiecare data cand sta parcat o perioada mai lunga chiar daca la putere mica (si la trei zile va mai fi nevoie de fast charging doar pt 500km 8))
^salut @dumbravaandrei, explica-le te rog cum se pot face peste 1000km/saptamana cu jumatate din kWh incarcati la 2,3kW!