Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GrmmrNzi

^^
100% ECO este să mergem toți pe jos. :)

Îți înțeleg dezamăgirea, se pare că ai avut așteptări nerealiste.

Eu am mai zis că "electricele" nu sunt panaceu, și poate din anumite puncte de vedere nu sunt, sau sunt doar marginal, mai "bune" decât "termicele" cu combustibili fosili. Este doar o tehnologie care va înlocui treptat pe cea actuală, și care la rândul ei, peste 50-100-150 ani va fi "înghesuită" de ceva mai bun - iar la momentul respectiv, lobbyul corporațiilor "electrice" va scoate studii peste studii cum că să vedeți că nu e chiar așa și de fapt tot noi facem mai bine. Așa cum s-a întâmplat și când s-a trecut de la cal la abur. Au fost doctori britanici care "demonstrau" că omul nu poate suporta mai mult de 25 km/h și deci toată tevatura cu locomotivele era inutilă, nefolositoare și pe deasupra și periculoasă. Nimic nou sub soare.


Mamutu


Mamutu

Indiferent de opinie, taxiurile electrice ar trebui sa fie acceptate de toți de mai sus ca fiind pasul logic urmator.
So apropo de emisii, un diesel iarna in oras are emisii de gaze mai mari decat in cartea tehnica (parca am auzit ca cineva a trisat la masuratori) :-)

thinker

electrice

multi producatori auto tot anunta ca renunta la diesel, si trec pe benzina si electrice.
Cantitatea de petrol rafinata genereaza un sfert benzina si de 3 ori mai multa motorina. Cine o sa consume motorina nu va genera poluare? Daca nu se va mai vinde, ce se face cu ea?  Suporta benzina tot pretul petrolului si al rafinarii?
Europa face eforturi uriase sa mearga cu EURO 6 etc, dar in restul lumii nu prea conteza, partea asiatica polueaza la greu. Europa va trage de una singura in aceasta cursa pana va fi invinsa economic definitiv de zona asiatica.
Pai daca noi vrem sa fim green atunci de ce importam produse din zone unde se lucreaza in afara normelor de mediu? Asta nu e un dumping economic masiv?

China are sau a cumparat cam toate minele cu pamanturi rare - necesare bateriilor in procesul de electrificare.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Europiu

Quote from: thinker on October 28, 2018, 02:02:02 AM
China are sau a cumparat cam toate minele cu pamanturi rare - necesare bateriilor in procesul de electrificare.

Este exact motivul pentru care cercetarea in domeniul hard-magnets inca nu a murit. Si nu se mai umbla "cu manusi": la conferintele de magnetism exista tot mai multi speakeri care, pe folia/follile cu "Motivation" scriu clar: "circumvent China's monopoly on rare earths".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Liviu M

Quote from: GrmmrNzi on October 27, 2018, 09:16:56 PM
Cunosc oameni care au adus din Germania mașini cu peste 200.000 km, le-au condius ei încă 5-6-7-8 ani, deci alte 200-250.000 și le-au vândut mai departe. Pe nimic, dar mașinile ălea încă merg și poluează. Și nu poluează la fel ca atunci când erau noi.
Intrebarea e daca mersul a inca 200000 km cu termica deja produsa e mai poluant decat producerea unei electrice + mersul aceleasi distante cu asta din urma.

Ionut

Nissan Leaf - primul automobil electric autorizat în Germania pentru a vinde curent în rețea

Germania a acordat prima autorizație ,,vehicle-to-grid" (V2G) unui vehicul electric, pentru Nissan Leaf, o autorizație în virtutea căreia mașina are dreptul să injecteze curent electric în rețea, nu doar să se încarce. Proprietarii de Nissan Leaf, generația a doua, din Germania, vor putea să vândă curent electric în rețeaua publică, ca urmare a autorizației emisă de autoritățile federale acestui automobil, primul care primește acest acord. Tehnologia V2G este o conexiune bidirecțională între mașină și rețea, astfel că permite nu doar încărcarea bateriei, ci și revânzarea curentului electric. Cea mai practică utilizare a acestui sistem este cea de backup a rețelei, în situațiile de cerere mare sau de avarie. Nissan a declarat că țintește pentru început clienții corporate, cu flote de peste 60 de vehicule, care ar putea constitui o sursă importantă de energie.

Profit.ro

cristi5

#637
^^ E clar ca folosirea unei masini de calitate deja existente este 1) mai putin poluanta (ca nu se produce una noua) 2) muuult mai ieftina decat cumpararea uneia noi. In plus (3) amanarea upgrade-ului masinii iti da posibilitatea sa cumperi tehnologie mai avansata la pret mai scazut peste 2-3 ani cand in sfarsit cade masina de calitate. O masina care a mers 200k si mai duce 200k este de calitate.

Conduc in continuare Subaru Legacy din 2000 :) , 300+ la bord. Ne-am tot uitat la electrice si hibride, dar factorul determinant a fost asigurarea. Subarul nostru mai valoreaza vreo 500 euro pentru asiguratori, deci asigurarea (chiar full) costa alune. In schimb un Leaf din 2013 (cand au imbunatatit tehnologia semnificativ fata de 2012) inca arde la asigurare, chiar daca taxele pe electrice sunt mici.

Ma tot uit cu coada ochiului cum se depreciaza la mana a doua Tesla model S. Ma gandesc ca desi masina e veche, software se actualizeaza mereu (cred), dar se pare ca asa gandeste si vanzatorul :). Asta afecteaza mult asigurarea... Deci nu sunt incurajat de ce vad... Plus ca ma cam sperie consumul de cauciucuri. Pretul pe luna e mai important decat cel de cumparare.

Alta problema e ca desi au legal 5 locuri, modelele mai noi sunt inghesuite in spate, Subarul e limuzina in spate pe langa Mitsubishi PHEV de exemplu. E hard requirement la noi sa aiba 3 locuri comfortabile in spate. Cele doua locuri extra la Tesla in portbagaj ar fi ideale pt dus colegi ai copiilor la activitati. Dar cat astept sa se ieftineasca Tesla, sunt deja prea mari copiii pentru scaune :)))


Liviu M

Quote from: cristi5 on October 28, 2018, 09:12:12 AM
Subarul nostru mai valoreaza vreo 500 euro pentru asiguratori, deci asigurarea (chiar full) costa alune.
Si cu o masina de valoare negativa tot poti produce pagube uneia de lux. Asa ca mie rationametul mi se pare gresit. :)
E probabil valabil pentru casco, da' cine face casco la o masina care nu mai valoreaza nimic?

adiarc

nu stiu cum e la cristi dar in Romanica nu iti mai face nimeni Casco la masini peste 10 ani vechime
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

cristi5... asta cu anvelopele, nu tine neaparat de Tesla, ci e mai mult problema anvelopelor de dimenisuni mari.
Ex concret:
- La Peugeot am 195/65/15 si anvelopele au cu totul alt cost (cumpar un set pana in 1000 de ron) si ma tin cam 70-80 de mii de km.
- La Ford am 235/45/17, niciodata nu m-au ajuns mai jos de 2500 RON si nu reusesc sa fac mai mult 45k cu un set de anvelope.

Din cate stiu la Model S janta e de minim 19", chiar si de 21, nici nu vreau sa ma gandesc cat costa un set de anvelope.
Dar, pentru un Leaf sau Ioniq, anvelopele au un pret derizoriu.

Cat despre asigurari... desi am permis de 11 ani si masina de tot atatia ani si n-am avut nici o dauna, avand sub 30 de ani, oricum platesc niste sume imense la RCA... la CASCO am renuntat de ceva ani

kitsune

Quote from: cristi5 on October 28, 2018, 09:12:12 AM
Ma tot uit cu coada ochiului cum se depreciaza la mana a doua Tesla model S. Ma gandesc ca desi masina e veche, software se actualizeaza mereu (cred)...
Da, softul se actualizează, dar la primele modele hardware-ul e mai vechi. Se va ajunge la situația de la telefoane, când nu vei mai putea instala OS 7 pentru că nu permite hardware. Din câte imi aduc aminte primele Tesla S nu au senzorii si camerele celor de azi, deci multe functii din noile update-uri nu vor merge. Si bine-înțeles că nu vei găsi masini mai noi la preț mic (cu toate că văzusem un P85D anul trecut cu vreo 38k €).
Pentru noi in România problema rămâne infrastructura,  cea de încărcare şi de service. Că timid, apar electrice pe ici pe colo, in general entuziaşti cu venituri mai mari decat media. Nu inteleg totusi de ce totusi nu trec taximetriştii pe electric? Oare costurile unui (să zicem) Leaf sunt mai mari decât ale unui Logan cu GPL (aici sunt ironic, nu dați cu minusuri!)  Cu toate că, nu stiu să fi făcut cineva vreun calcul, pe intreaga durată de folosire a unui taxi, care e mai avantajos financiar, GPL, Diesel, Hibrid sau electric. Şi mă refer aici la maşini noi, nu dinalea crem murdar din Germania, aduse aici după 5-6 ani de taximetrie pe acolo si cu km dați înapoi. Poate că şansa noastră să fie atunci când vor ieşi la pensie taxiurile hibride si electrice de prin Olanda?  Că prin Constanța asta văd, ori e Logan cu GPL, ori e diesel SH obosit. Probabil că primele hibride care vor intra pe piață or să fie şi alea convertite pe GPL (n-am nimic cu gpl-ul, dar am sunat odată la gaze crezând că s-a spart vreo țeavă şi de fapt era un taxi prin zonă)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

GPL-ul ramane cea mai buna optiune pentru taxi-uri (Logan cu GPL).
Pe un litraj mic diesel 1.5-1.6 nu e departe nici diesel-ul (dar alte costuri de intretinere: turbina o schimbi pana 200.000, injectoarele si alea la un moment dat). La benzina nu sunt costurile astea.

Un hibrid costa minim 5000E si te poate rupe oricand o factura de 3000-4000E pentru baterie sau cam 10.000E de vreo 5 - 7 ani.
Poti sa pui GPL si pe hibrid si atunci ... cu 3l in oras, rupi tot targul.

Electrica costa ... mult si foarte mult. Costuri mici dupa achizitie, dar taximetristii nu au bani pentru costul de achizitie.

Deci ramane cum am stabilit:
GPL si motorina (pentru ca i-au Mercedes cu 5000E si 500.000 in D, marind tarfiul si sperand sa atraga clienti prin brand-ul masinii).
Restul e riscant, dar noroc cu UBER green  :) Se formeaza piata si aici.

cristi5

#643
Quote from: Liviu M on October 28, 2018, 11:21:52 AM
E probabil valabil pentru casco, da' cine face casco la o masina care nu mai valoreaza nimic?
Nu stiu daca avem topic de asigurari in afara. Pe de alta parte e relevant pt ca parte din ce economisesti pe "combustibil" la o masina veche dai pe asigurare la electrica.

Corect, asigurarea obligatorie nu variaza asa mult cu valoarea masinii. Dar daca dai 20-30 mii euro, o asiguri macar jumatate de casco.

Exemple de pret pe an la jumatate de casco:
- Subarul nostru, valoare 0, 230 EUR (dar include si ceva suplimentar cred)
- Nissan Leaf 2015, 20kEUR pe blocket.se 350 EUR
- Toyota RAV4 hibrid 2017, 30kEUR, 550 EUR

Asigurarea obligatorie e intre 140 si 200 EUR pe an pt aceste modele.

georgec

Tesla a lansat update-ul la Navigate Autopilot, masina nu e doar electrica ci si autonoma. In timpul noptii aceste update software a inceput sa se autoinstaleze in SUA.

https://www.tesla.com/blog/introducing-navigate-autopilot?utm_campaign=&utm_source=twitter&utm_medium=social