Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#645
E "autonoma" numai pe autostrada, noutatea e ca intra si iese singura, la iesirea corecta (!), si poate schimba banda daca confirmi cu semnalizarea directiei.

Autopilot este un nume de marketing si ar trebui interzis. Nivelul de autonomie este foarte scazut, si problema e cand masina detecteaza (sau nu detecteaza...) ca nu se mai poate descurca singura. S-au intamplat accidente foarte urate. Bine, si soferii dormeau, se uitau la filme...

georgec

Poti sa imi dai si un link cu aceste accidente groaznice din cauza autopilot la Tesla?

voicul

Nu sunt multe e adevarat, dar exista: https://www.theguardian.com/technology/2016/jun/30/tesla-autopilot-death-self-driving-car-elon-musk

Da, trebuie interzis autopilot-ul care nu e autopilot, e asistare la condus (in cel mai bun caz).

La fel cum trebuie interzis "Twin turbo" de la BMW, care conform numelui, in cele mai multe cazuri, are doar 1 turbina.  :D

cristi5

^^ cred ca le gasesti pe topicul de vehicule autonome

voicul

#ElectricChallenge: Cu Nissan Leaf de la București la Sibiu cu o singură încărcare

Mașinile electrice nasc multe provocări. Mai ales în România, unde infrastructura dedicată acestor mașini este imatură. Așa că ce ziceți de un drum București-Sibiu cu un Nissan Leaf, doar cu un plin al bateriei? Reușim?

Fiecare dintre noi își propune destinații imposibile, în care speră să ajungă într-o zi. Uitați-vă, spre exemplu, la Elon Musk. După ce a avut toată planeta la picioare, vizionarul american își dorește să ajungă pe Marte. Și, probabil, în 10 ani o va face cu ajutorul companiei sale Space X.
Destinația mea imposibilă în acest moment pare a fi Sibiul. Este cel mai frumos oraș din România, în viziunea mea, dar și mult prea departe de București. M-am tot gândit că, în prezent, să parcurgi un traseu București-Sibiu cu o mașină electrică disponibilă în România este un chin fără să te oprești pentru o realimentare. Și totuși...

Dacă Elon Musk face tot posibilul să ajungă pe Marte, cred că merită să încerc să ating și eu destinația imposibilă. Ca să ajungi pe Marte ai nevoie de resurse financiare nelimitate. Ca să ajungi la Sibiu cu o mașină electrică ai nevoie de o autonomie destul de generoasă, de multă răbdare și de un traseu care să țină cu tine.

Restul pe: http://www.automarket.ro/stiri/electricchallenge-cu-nissan-leaf-de-la-bucuresti-la-sibiu-cu-o-singura-87667.html?fbclid=IwAR3_2TYsJDS8B_O-4iRDT1XuLmhtoRsJyfnKJOnXGmRGfyrVyAGrDC0Jdu4

dr4qul4

Taxiuri electrice nu vom vedea prea curand la noi. Ca se lucreaza in ture pe ele, nu ai cand sa le lasi la incarcat.
Insa niste taxiuri hibride cu GPL poate vedem :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mamutu

In Cluj exista deja de anul trecut ZOE care face taxi, la incarcare rapida cred ca baga cam 300km autonomie in cca o ora.
Pana una alta moca de la Kaufland.
Daca se lucreaza in 2ture cred ca se acopera distanta asta.
Economie cam 300Eur/luna, 3600Eur/an fata de un Diesel care consuma cam 5l/100km (estimare optimista consider eu). In 5ani sunt 18.000Eur.
Mașina acoperită de garanție!
Pare sa fie OK.
Dacă încarcă noaptea acasă costul s-ar ridica la 80Eur/luna.

voicul

#652
Mai e (sau era) o flota de 5 Kangoo electric la Arad.

@Mamutu nu am verificat calcul, dar pare ok. Totusi, cati au 22.000 de euro (asta cu eco-ticket) sa cumpere ZOE nou, cand Logan-ul nou e de la 6000E.
Sa nu zicem ca la 4000 gasesti unul de 5 ani cu multe optiuni (nu conteaza km daca o sa il faci taxi :) )

Deci e ceva un ZOE cu sau 4 Logan-uri. Si e probabil ca 4 sa produca mai multi bani decat 1.


dr4qul4

5-10-50 sunt pentru impresie artistica. Nu discutam aici de a doua zecimala din total.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#654
Quote from: dumbravaandrei on October 28, 2018, 11:51:06 AM
Din cate stiu la Model S janta e de minim 19", chiar si de 21, nici nu vreau sa ma gandesc cat costa un set de anvelope.
Dar, pentru un Leaf sau Ioniq, anvelopele au un pret derizoriu.

Problema e exacerbata de greutatea masinii (pana la 2,2 tone, fata de 1,5 tone o masina conventionala de 4,8m lungime).

Cauciucurile de 21 tin 24000 km... Costul cauciucurilor poate ajunge la 10 centi pe km! Mult mai scumpe decat electricitatea!

Cu pneuri mai modeste se poate merge cu 2-3 centi pe km... aproape la fel ca curentul.

https://www.greencarreports.com/news/1095439_life-with-tesla-model-s-tires-cost-me-more-than-my-fuel-does

Ionut

Tesla va lansa Model 3 în Europa la începutul anului viitor. "Lucrăm din greu să coborâm prețul la 35.000 dolari"

Tesla Model 3 va fi lansată în Europa la începutul anului viitor, potrivit producătorului american de mașini electrice, care precizează că "lucrează din greu" pentru a coborî prețul celui mai important model al mărcii la 35.000 de dolari. Tesla a livrat 56.065 de automobile Model 3 în trimestrul al treilea din acest an, potrivit raportului financiar al companiei. A fost un trimestru "cu adevărat istoric" pentru Tesla, Model 3 fiind cel mai bine vândut automobil în SUA după veniturile realizate și al 5-lea cel mai bine vândut în funcție de volum, spun reprezentanții companiei. Constructorul american de mașini a trecut pe profit în perioada august-septembrie, cu un rezultat pozitiv de 311,5 milioane de dolari, de la pierderi de 619,3 milioane de dolari în intervalul similar din 2017, pe fondul majorării producției. Vânzările au crescut de la 4 miliarde de dolari la peste 6,8 miliarde de dolari.

Profit.ro

voicul

Zic ca mai e si alt aspect: Jeep-urile au o greutate similara: 2t sau chiar 2.3t. Pe de alta parte putine Jeep-uri au 0-100 in 3 secunde.

La secunda 0.15 se aude un sunet si nu e tunetul. De acolo vine consumul de cauciucuri.



La asa plecari sunt si asa franari, care nici ele nu ajuta cauciucul sa reziste foarte mult.

Mamutu

Exact, comparați cu cauciucurile de Porsche și nu de Dacia.

voicul

WOW! Presupun ca a fost socat de aceasta situatie.

Ministrul Energiei si-a luat masina electrica, dar n-a putut merge cu ea nici pana la Constanta

Romania mai are multe de facut pentru a incuraja utilizarea masinilor electrice, a afirmat, luni, ministrul Energiei, Anton Anton, precizand ca nu a putut merge cu un astfel de vehicul de la Bucuresti la Constanta intrucat, pe acest drum, nu exista nicio statie de alimentare.

"Eu cred ca este normal ca ministrul Energiei sa mearga cu masina electrica. Mi-am luat o masina electrica si primul lucru am zis: 'Hai sa mergem la Ploiesti, ca pana acolo si inapoi avem autonomie'. Apoi am zis 'Hai la Constanta!', dar ne-am oprit. Autonomia automobilului este 200 si ceva de kilometri, drumul pana la Constanta este 200 si ceva de kilometri si, daca se intampla ceva pe drum, acolo am ramas, pentru ca nu avem nicio alimentare intermediara intre Bucuresti si Constanta", a spus ministrul, prezent la o conferinta de profil.

El a aratat ca, desi la Bucuresti si la Constanta sunt nenumarate statii de alimentare, acest lucru nu se intampla si pe drumul dintre cele doua localitati.

"Deci, trebuie sa mai lucram la asta. Ganditi-va ca la gaze e si mai complicat un pic!", a adaugat Anton, referindu-se la automobilele care circula cu gaz natural comprimat, de asemenea o alternativa la carburantii clasici.

Numarul autoturismelor verzi (electrice si hibride) vandute in Romania, in perioada ianuarie - septembrie 2018, a ajuns la 2.922 de unitati, in crestere cu 63,69% fata de aceeasi perioada din anul anterior, releva datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) .

http://www.business24.ro/auto/masini-electrice/ministrul-energiei-si-a-luat-masina-electrica-dar-nu-a-putut-merge-cu-ea-la-constanta-din-lipsa-statiilor-de-alimentare-1598780?utm_source=business24.ro-Cross&utm_medium=Ministrul+Energiei+si-a+luat+masina+e

voicul

O firmă din Bulgaria ia fața TESLA în Europa!

Acestea vor fi fabricate de Sin Cars International Eood, un fabricant bulgar de supercar-uri.

Sin Cars International Eood, producător bulgar de mașini de curse care sunt prezente in competițiile GT4 lansează o ofertă publică la Bursa din Sofia pentru a finanța realizarea uni vehicul electric, potrivit Bloomberg.

Valoarea ofertei lansate de fabricantul bulgar ale căruik mașini concurează Porsche, Aston Martin și Maserati este de 20 milioane leva, echivalentul a 11,7 milioane dolari. Oferta va fi lansată anul viitor a spus proprietarul Sin Car, Rosen Daskalov, in cursul unui interviu ce a avut loc la fabrica sa din Ruse Bulgaria.

https://www.money.ro/o-firma-din-bulgaria-ia-fata-tesla-in-europa/