Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cristi767

Mai e un aspect: exproprierea e de fapt o operațiune unilaterală din partea statului (nu interesează acordul proprietarului, el putând contesta doar suma de bani evaluată/oferită, nu exproprierea în sine).

Dar la închiriere statul nu mai are un astfel de temei în baza căruia să acționeze și e nevoie de o înțelegere cu proprietarul. Sau cel puțin eu nu văd cum ar mai putea interveni unilateral.

carutasul

Pai ma gandeam ca proprietarul ar avea interesul sa primeasca pamantul inapoi. Daca statul il expropriaza.... adio, nu cred ca i-l mai vinde inapoi vreodata. Pe de alta parte poate asta si vrea :)

Ionut

Avem thread pentru exproprieri. Folositi-l va rog.

Horațiu 87

Valoarea lucrărilor de la centură s-a dublat, în 8 ani

Iniţial a fost estimată suma de 220 de milioane de lei, în 2010, prin reproiectare, s-a ajuns la un necesar de 370 de milioane de lei, pentru ca, recent, CNADNR să semneze un contract de finanţare europeană nerambursabilă de 279 de milioane de lei * ,,Unii au executat, au realizat, iar alţii nu au făcut altceva decât să crească preţul lucrărilor", susţine Cătălin Nechifor, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean
Pentru centura ocolitoare a municipiului Suceava se plăteşte imens, a spus  fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, Cătălin Nechifor, care crede că de vină sunt greşelile de proiectare şi că erorile au adus inclusiv pierderi de timp şi bani. ,,Oare cine şi-a asumat răspunderea pentru faptul că au murit oameni acolo? A plătit cineva, proiectant, executant, autorităţi. Nu, din păcate!", a subliniat Nechifor, făcând referire la ,,Zidul morţii" de pe DN17, în zona căruia în anii trecuţi au avut loc mai multe accidente mortale de circulaţie.


Actualmente consilier judeţean, Nechifor a reamintit că inelul ocolitor al Sucevei a fost proiectat în anii 2007-2008 şi dat în execuţie, după licitaţie, la o valoare de 220 de milioane de lei, pentru amenajări desfăşurate pe 12,84 km, ceea ce la cursul de 3,6 lei pentru 1 euro, însemna 6 milioane de euro/km. În 2009-2010, prin reproiectare şi refacerea valorii de execuţie, ,,preţurile au crescut peste noapte" până la aproape 370 de milioane de lei, adăugându-se încă 150 de milioane de lei, iar la un curs de 4,1 lei pentru 1 euro, s-a ajuns la 7 milioane de euro/km. În anul 2014, s-a reuşit darea în folosinţă a tronsonului nr. Pătrăuţi- Şcheia, în lungime de 5,2 km, cu efecte asupra descongestionării traficului, până în prezent valoarea decontată pentru lucrările efectuate însumând 250 de milioane de lei.

Rectificare de tot râsul pentru Suceava


8 ani de aşteptare
Până acum s-a plătit mai mult decât a fost stabilit iniţial. ,,Constatăm că, astăzi, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat cu Comisia Europeană un nou contract de finanţare pentru suma de 279 de milioane de lei. Adică, după ce am cheltuit 250 de milioane de lei, ne mai trebuie 279 de milioane de lei, ceea ce înseamnă 529 de milioane de lei, respectiv 9,36 milioane de lei pe kilometru. Sigur, vinovatul principal este CNADNR şi trebuie şi un răspuns în acest sens", reliefează consilierul judeţean PSD.

Nechifor crede că lucrările nu vor fi terminate prea curând, printr-o poziţie oficială Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţând că o nouă licitaţie va fi ţinută în iarnă, cu termen de dare în folosinţă luna decembrie 2018. Iar toate acestea în condiţiile în care valoarea execuţiei s-a dublat. ,,Unii au executat, au realizat, iar alţii nu au făcut altceva decât să crească preţul lucrărilor. Şi, iată că, după mai mult de 8 ani de aşteptare, centura încă nu este gata", a conchis Cătălin Nechifor, fostul preşedinte al Consiliului judeţean Suceava.                   


,,Vinovatul principal este CNADNR şi trebuie şi un răspuns în acest sens" – Cătălin Nechifor

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/valoarea-lucrarilor-de-la-centura-s-a-dublat-in-8-ani--217332543.html

ticker

QuoteQuote from: tudor
CNADNR a lansat astazi licitatia pentru "Servicii de proiectare PT + DE + DATC + Asistenta Tehnica + Executie lucrari inclusiv servicii cadastrale si intabularea coridorului de expropriere pentru obiectivul "Amenajare intersectie cu sens giratoriu pe DN CB km 6+000 la Tunari cu DJ 200B"".

Solutia 1, de mai jos [...]


Ma intreb de ce nu sunt preferate giratoriile cu turbogiratie, cele la care banda a doua sa devina banda 1 si banda 1 sa fie banda obligatorie de iesire dupa caz. ca in exemplul (modificat incomplet) de mai jos:
.
Si de ce sunt treceri de pietoni asa aproape de iesirea din giratoriu....

Eu nu inteleg de ce nu se poate ca prima banda din sensul DN1->A3 sa fie exclusiva de inainte si sa nu intre in giratoriu deloc.
Nu ar creste MZA-ul "intersectiei"? Si ar creste si viteza medie de tranzit...
Aceeasi intrebare si pentru nodul de la A3.

Banda exclusiva spre inainte e deja pe DNCB sub pasajul de la Otopeni in directia Chitila si mi se pare foarte utila.

Ref la giratoriile cu turbogiratie, cand trec prin Brasov am placerea sa trec prin cateva si nimeni nu isi tine banda.
Mi se pare ca inca nu suntem suficient de civilizati (educati) ca soferi (romanii in general) ca sa mergem pe solutia asta...

qsv

Quote from: ticker on September 02, 2016, 10:19:04 AM
Eu nu inteleg de ce nu se poate ca prima banda din sensul DN1->A3 sa fie exclusiva de inainte si sa nu intre in giratoriu deloc.
Nu ar creste MZA-ul "intersectiei"? Si ar creste si viteza medie de tranzit...

Dupa cum am spus anterior, CNADNR-ul a vrut doar sa elimine accidentele grave din acest punct fara a se gandi la fluenta traficului. Din ce vad, pentru realizarea unei benzi dedicate pe directia inainte, si a celor 2 benzi ale giratiei, ar fi fost necesara "tragerea" intregii intersectii inspre Tunari si porbabil ca ar fi fost afectate cladirile din zona, in special cea de pe coltul intersectiei (C6).
Intradevar banda dedicata ar fi crescut "MZA-ul" capacitatea de circulatie a intersectiei, dar tot insuficient dupa parerea mea, in raport cu traficul din orele de varf sau cu cel de perspectiva.

pasadia

QuoteRef la giratoriile cu turbogiratie, cand trec prin Brasov am placerea sa trec prin cateva si nimeni nu isi tine banda.

Acolo ai o problema mai adanca: initial giratoriile au fost desenate "concentric" si toata lumea s-a invatat cu ele asa. Apoi, cand s-a trecut la turbo-giratie, nu a mai stat nimeni sa faca educatie (nici Primaria, nici Politia, nici putinii soferi ce intelegeau diferenta). Mai incerc din cand in cand sa respect marcajele prin acele intersectii dar prea des simt ca ma pun in pericol datorita neatentiei celorlalti soferi. Si cum tin la a mea masina, nu imi permit prea mult sa fac educatie.

ticker

QSV, acum inteleg mai bine, dar chiar o fi nevoie de 2 benzi de intrare in giratoriu pe axa respectiva?

Creste siguranta, dar si aglomeratia si scade viteza de deplasare.

Ionut

Quote from: trifrazvan1977 on September 02, 2016, 09:12:25 AM
Are cineva planurile centuri de sud a orasului Cluj-Napoca propusa pentru intrarea in master plan ?

qsv

#4164
^^
2 benzi la intrare in general/in teorie asigura o capacitate mai mare de circulatie.


In acest caz particular insa, daca am avea datele de trafic, sa stim care e numarul de vehicule care vireaza la stanga spre Tunari de pe aceasta directie, cred ca am putea sa ne facem o idee daca nu era mai bine sa fie configurata altfel acea intersectie. Din pacate, dupa cum am spus, nu s-a dat nicio importanta acestui aspect al capacitatii de circulatie a intersectie la DALI, si asa va merge mai departe si la PT+DE..

Horațiu 87

Exproprieri lungi pentru o centură de trei kilometri

Riscă să le fie demolate casele, deşi nu au primit încă niciun ban drept expropriere. Este situaţia prin care trec 200 de locuitori din Mihăileşti, acolo unde au început pregătirile pentru construcţia centurii. De patru ani încearcă CNADNR să înceapă lucrările la cei trei kilometri de drum, dar nici acum n-au dat banii pentru terenurile pe unde va trece şoseaua. Ba mai mult, reprezentanţii Companiei ar vrea reevaluarea terenurilor.

La sfârşit şi început de săptămână, dar şi de sărbători, parcurgerea celor aproape 80 kilometri dintre Bucureşti şi Alexandria durează ore bune din cauza traficului aglomerat, iar cozile sunt formate la intrarea în Mihăileşti. Cei 3 kilometri de centură a Mihăileştiului ar trebui să uşureze circulaţia pe DN6.

În martie 2012, guvernul condus de Mihai Răzvan Ungureanu aproba exproprierea terenurilor din zonă. Aproape 200 de proprietari urmau să-şi împartă peste 2,1 milioane de lei. Şefii de la Drumuri au bătut palma cu un constructor abia în primăvara acestui an. Cei trei kilometri de şosea vor fi construiţi de spaniolii de la Copisa pentru 31 de milioane de lei.

Oamenii se plâng, însă, că lucrările au început deşi ei nu încasat niciun ban. Ba mai mult, au mai şi plătit impozit pe terenul care le-a fost luat.

,,Din 2012 nu s-a primit niciun leu. Ei au venit la mine, au bătut ţăruşi. La nea Titea deja au început să dărâme. Vedeţi ce este pe aici. În partea astalaltă locuieşte un văr de-al meu. Vrea să-i dărâme casa", spune Adrian Matei, proprietar teren expropriat.

Acum, Compania de Drumuri ar vrea să facă o nouă evaluare a terenurilor.

,,Sunt 124 de metri - 19.595 lei. Pe urmă cel din spate pe care îl am eu acolo 756 de metri - 119.462 de lei. Eu am fost de acord cu suma asta. Nu mai vor să dea aceeaşi despăgubire. Dar măcar să-mi spună cât vrea să-mi dea ca să ştiu dacă sunt de acord sau nu ca după aceea să trecem la judecată", mai spune Adrian Matei.

,,Vrea acuma să ne bage la extravilan. Adică aici de la colţul casei este pe câmp. E în mijlocul câmpului unde se cultivă cereale. Deşi am patru case la rând acolo, pe 250 de metri sunt patru case", spune Dumitru Anca, proprietar teren expropriat.

CNADNR spune că este nevoie de modificarea hotărârii de guvern din 2012 deoarece s-au constatat diferenţe la Oficiul de Cadastru faţă de informaţiile primite de la Primăria Mihăileşti.

Compania estimează că abia după aprilie anul viitor cei pe ale căror terenuri trece centura vor fi chemaţi pentru a spune dacă sunt sau nu de acord cu banii pe care îi vor primi la schimb. Până în prezent, doar trei persoane au fost despăgubite.

,,Estimăm că după promovarea hotărârii Guvernului de modificare şi completare, în cursul lunii aprilie 2017, persoanele expropriate vor fi invitate la lucrările comisiei de analiză a dreptului de proprietate sau a altui drept real pentru a-şi dovedi dreptul de proprietate şi pentru a accepta contravaloarea despăgubirii", se arată într-un răspuns al CNADNR.

,,Există un mecanism și o procedură foarte clară, foarte strictă legat de exproprieri, vor primi banii consemnați prin hotărârea de guvern, ulterior vor fi expropriați propriu-zis", declară Cătălin Homor, director general al CNADNR.

Centura Mihăileștiului ar trebui să fie gata în iulie anul viitor.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/exproprieri-lungi-pentru-o-centura-de-trei-kilometri-558431

Horațiu 87

Centura de Sud va fi gata cam in acelasi timp cu Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad! Cu explicatii vine intr-un interviu VIDEO directorul DRDP Timisoara Horatiu Simion

Vesti bune si informatii incurajatoare vin dinspre Directia de Drumuri si Poduri Timisoara. Despre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Timis, vorbeste intr-un amplu interviu video acordat opiniatimisoarei.ro Horatiu Simion, directorul DRDP Timisoara.

Asadar, cel mai important decident in materie de drumuri din vestul tarii si un specialist in domeniu spune ca, pana la finele acestui an, aproape sigur vom putea circula pe inca o bucata de autostrada in Timis.

,,Avem 90-95% sanse ca anul acesta, pana de Craciun sa dam in folosinta inca 15 km de autostrada, de la Traian Vuia pana la nodul Margina. Asta e pe anul acesta. Anul viitor cred, pentru ca lucrarile stau destul de bine in acest sens, cam 65% sunt finalizate, ca undeva dupa releul de la Cosevita sa intram pe autostrada pana la Ilia si poate chiar sa ne conectam la autostrada catre Sibiu,,, afirma pentru opiniatimisoarei.ro seful DRDP.

Arzatoarea centura de sud a Timisoarei se afla in mijlocul preocuparilor directorului Directiei de Drumuri Timisoara.

,,Nu exista vreo deplasarea de-a mea la Bucuresti fara sa amintesc de centura. Centura este in Masterplan, este in programul de finantare pana in 2030. Asta este sigur! Trebuie sa luptam ca acest termen sa fie adus cat mai aproape. Nu stiu ce am putea sa facem mai mult, dar eu sunt un luptator si eu incerc sa aduc acest termen cat mai aproape. Eu sper ca in 2020 sa putem circula pe aceasta centura,,, sustine Horatiu Simion.

Ba mai mult, seful DRDP face si o proiectie interesanta.

,,Activitatea DRDP a fost cuplata de-a lungul timpului la diferitele programe de guvernare. La un anumit moment, a fost vehiculata ideea cu drumurile expres. Atunci a aparut ideea de a face un drum expres intre Timisoara si Moravita si intre Arad si Oradea. Primul nu mai este in discutie pentru ca se va face autostrada pe relatia Timisoara – Moravita. Cred ca aceasta autostrada se va finaliza cam in acelasi timp cu centura de sud a Timisoarei,,, adauga directorul Directiei de Drumuri Timisoara.

http://www.opiniatimisoarei.ro/centura-de-sud-va-fi-gata-cam-in-acelasi-timp-cu-autostrada-timisoara-moravita-belgrad-cu-explicatii-vine-intr-un-interviu-video-directorul-drdp-timisoara-horatiu-simion/03/09/2016

cezar.ionescu

Quote from: Hory1987 on September 02, 2016, 07:09:03 PM
Exproprieri lungi pentru o centură de trei kilometri

Riscă să le fie demolate casele, deşi nu au primit încă niciun ban drept expropriere. Este situaţia prin care trec 200 de locuitori din Mihăileşti, acolo unde au început pregătirile pentru construcţia centurii. De patru ani încearcă CNADNR să înceapă lucrările la cei trei kilometri de drum, dar nici acum n-au dat banii pentru terenurile pe unde va trece şoseaua. Ba mai mult, reprezentanţii Companiei ar vrea reevaluarea terenurilor.

La sfârşit şi început de săptămână, dar şi de sărbători, parcurgerea celor aproape 80 kilometri dintre Bucureşti şi Alexandria durează ore bune din cauza traficului aglomerat, iar cozile sunt formate la intrarea în Mihăileşti. Cei 3 kilometri de centură a Mihăileştiului ar trebui să uşureze circulaţia pe DN6.

În martie 2012, guvernul condus de Mihai Răzvan Ungureanu aproba exproprierea terenurilor din zonă. Aproape 200 de proprietari urmau să-şi împartă peste 2,1 milioane de lei. Şefii de la Drumuri au bătut palma cu un constructor abia în primăvara acestui an. Cei trei kilometri de şosea vor fi construiţi de spaniolii de la Copisa pentru 31 de milioane de lei.

Oamenii se plâng, însă, că lucrările au început deşi ei nu încasat niciun ban. Ba mai mult, au mai şi plătit impozit pe terenul care le-a fost luat.

,,Din 2012 nu s-a primit niciun leu. Ei au venit la mine, au bătut ţăruşi. La nea Titea deja au început să dărâme. Vedeţi ce este pe aici. În partea astalaltă locuieşte un văr de-al meu. Vrea să-i dărâme casa", spune Adrian Matei, proprietar teren expropriat.

Acum, Compania de Drumuri ar vrea să facă o nouă evaluare a terenurilor.

,,Sunt 124 de metri - 19.595 lei. Pe urmă cel din spate pe care îl am eu acolo 756 de metri - 119.462 de lei. Eu am fost de acord cu suma asta. Nu mai vor să dea aceeaşi despăgubire. Dar măcar să-mi spună cât vrea să-mi dea ca să ştiu dacă sunt de acord sau nu ca după aceea să trecem la judecată", mai spune Adrian Matei.

,,Vrea acuma să ne bage la extravilan. Adică aici de la colţul casei este pe câmp. E în mijlocul câmpului unde se cultivă cereale. Deşi am patru case la rând acolo, pe 250 de metri sunt patru case", spune Dumitru Anca, proprietar teren expropriat.

CNADNR spune că este nevoie de modificarea hotărârii de guvern din 2012 deoarece s-au constatat diferenţe la Oficiul de Cadastru faţă de informaţiile primite de la Primăria Mihăileşti.

Compania estimează că abia după aprilie anul viitor cei pe ale căror terenuri trece centura vor fi chemaţi pentru a spune dacă sunt sau nu de acord cu banii pe care îi vor primi la schimb. Până în prezent, doar trei persoane au fost despăgubite.

,,Estimăm că după promovarea hotărârii Guvernului de modificare şi completare, în cursul lunii aprilie 2017, persoanele expropriate vor fi invitate la lucrările comisiei de analiză a dreptului de proprietate sau a altui drept real pentru a-şi dovedi dreptul de proprietate şi pentru a accepta contravaloarea despăgubirii", se arată într-un răspuns al CNADNR.

,,Există un mecanism și o procedură foarte clară, foarte strictă legat de exproprieri, vor primi banii consemnați prin hotărârea de guvern, ulterior vor fi expropriați propriu-zis", declară Cătălin Homor, director general al CNADNR.

Centura Mihăileștiului ar trebui să fie gata în iulie anul viitor.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/exproprieri-lungi-pentru-o-centura-de-trei-kilometri-558431
De ce oare nu s-o fi putut proiecta centura Mihailesti prin afara localitatii? E campie in toate directiile si centura trece fix prin localitate. Nu mai zic de racordarea la DN6. Da, mai trebuia un pod peste Arges in aval de barajul de la Mihailesti dar iesea o centura ca la carte. Asa, nici centura cum trebuie nu iese, nici oamenii nu sunt multumiti. O prostie realizata din faza de proiectare. Daca nu ne-ar manca birocratia ar trebui centura re-proiectata cu pod peste Arges.

carutasul

Am mai comentat si eu asta ceva mai demult. Problema e ca dupa parerea mea ar fi trebuit dusa in asa fel incat sa ajunga in Bucuresti ocolind localitatile urmatoare ( Cornetu si Bragadiru) ; asa s-ar obtine si o separare a traficului local care e foarte mare si el de cel de lunga distanta.Dar pe unde sa intri in Bucuresti?  Poate amplasamentul viitoarei ipotetice autostrazi? Acum insă e cam târziu...

marinul

Pasajele peste  Centura Oradea se vor inaugura luna asta ,pun comentariul si cateva poze de pe pagina de facebook a primarului

"Cele două noi pasaje peste centură din zona Ciheiului şi Nojoridului sunt aproape gata. E o lucrare la care Primăria Oradea a realizat proiectul tehnic şi exproprierile – cam 1,5 milioane euro, iar CNADNR a făcut lucrarea, din bani europeni – cam 11 milioane euro. Un merit important l-a avut în realizarea acestei colaborări Marcel Boloş, şeful Autorităţii de Management pe programul Transporturi şi directorul CNADNR, dl Mircea Pop, din 2013. Le mulţumesc tuturor celor care au contribuit la realizarea pasajelor. Vom circula mai repede şi mai sigur pe centură datorită acestora." Ilie Bolojan

Nojoridului



Ciheiului