Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

dragos76

#3600
Eu am prins o coloană și mai și pe porțiunea aia, în o zi de joi, pe la 5 după masa. Coloana pe sensul către Alba începea cam din mijlocul Lancrămului, cred că lua o oră ca să ajungi la intrarea pe centura Alba (eu mergeam pe sensul opus). Chiar nu îmi dau seama ce s-ar putea face acolo ca să se îmbunătățească un pic traficul.

Pentru creșterea fluenței în ideea deschiderii ST4 eu văd foarte utilă (dar nu neapărat critică) și legătura A3-DN1 din zona mărtinești. Ceva noutăți de acolo? erau parcă la faza hârtii pe partea AM, din cauza suprapunerii parțiale cu situl Natura 2000 tureni, nu?

Stefan01

#3601
^^

Nu mai reprezinta o noutate faptul ca traficul este de cosmar pe portiunea DN1 cuprinsa intre iesirea din Sebes (catre Lancram) si intrarea in centura Alba Iulia (iesirea din cartierul Partos). Fara a se produce vreun accident, se observa ca in intervalul orar 15-19 apar blocaje in trafic. Ce determina aceste blocaje ?

1.   Lipsa drumurilor alternative si faptul ca o singura banda pe sens este disponibila intre Sebes si Partos
Portiunea in discutie este singura legatura directa de la sud la nord (de la nord la sud), intre Sebes, Alba Iulia si Turda.

2.   Cresterea numarului de masini la nivel national

3.   Avantul industrial din Sebes
Dezvoltarea industriala a Sebesului este binecunoscuta. Stindardul il poarta fabrica de cutii de viteza Mercedes. Multi albaiulieni lucreaza acolo. Ei contribuie la traficul pe acest sector de drum.

4.   Neutilizarea benzii nr. 1 pe portiunea lui DN1 cuprinsa intre podul peste Mures si intrarea pe soseaua de centura Alba Iulia
Majoritatea soferilor care conduc masini de mare tonaj sunt disciplinati in trafic. Datorita starii proaste a DN1 (gropi la gurile de canal si denivelari), pe portiunea cuprinsa intre podul peste Mures si intrarea pe centura Alba Iulia, ei evita sa o utilizeze atunci cand se indreapta catre Turda. Nu risca sa-si strice masina sau marfa ce o transporta. Asadar, peste 90 % din participantii la trafic folosesc banda 2 de deplasare pana la intrarea pe centura. Fluidizarea traficului are enorm de suferit datorita faptului ca banda nr. 1 nu este utilizata.

5.   Colectarea de catre DN1 a traficului dinspre Vintu de Jos si giratoriul din zona respectiva - caz practic conform interesantului videoclip publicat astazi, de colegul Archi, la sectiunea "Siguranta circulatiei rutiere in Romania"

6.   Aglomerarea intersectiei unde soferii care vin dinspre podul de la Mures vireaza stanga pentru a intra in cartierul Oarda de Jos – ca reper al acestei intersectii este benzinaria Petrom. Aceasta intersectie reprezinta singura varianta directa. Ei au interzis sa vireze la stanga imediat dupa podul de la Mures, cu exceptia autobuzelor locale de transport in comun.

Singura solutie viabila si pe termen lung consta in realizarea A10.


Si soseaua ce leaga A3 de DN1 pentru a ocoli orasul Turda este necesara cat mai curand posibil. Intersectia semaforizata care colecteaza traficul de pe variantele ocolitoare, in cazul masinilor care merg inspre Cluj-Napoca, a devenit foarte aglomerata. Se formeaza cozi mari, pierzandu-se mult timp. Mai adaug si renumitele gropi din Turda. Sunt groaznice drumurile din oras. Practic, va fi o parte din centura orasului Turda. Cealalta parte este o bucata din A3.

dr4qul4

Am fost sapt trecuta cu masina in Grecia si nu pot sa nu remarc urmatoarele:
- DX inseamna drum pe care putem avea limitari de viteza si de 60kmh, virajate. Chiar in unele locuri (unde s-a modernizat drumul vechi) avem intrari direct din drumuri laterale, cu benzi de accelerare scurte sau deloc.
- spatiile verzi pe mijloc nu au ce cauta la noi.Desi erau iesiti la intretinere, erau multe locuri unde boschetii ajungeau pana la carosabil.
- perdelele forestiere sunt bune doar daca sunt la ceva distanta, altfel ne trezim cu crengi pe carosabil (pe DN in Bulgaria e destul de nasol de condus noaptea pt ca mergi ca prin tunel).
-alunecari la greu, restrictii peste restrictii, multe lucrari de intretinere (chiar si la portiuni noi si fara spor), dar circulatia se deviaza pe sensul celalalt, NU se inchide complet.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Si in Germania anul acesta a plouat mai mult ca alta data si a fost totodata si cald. Ca atare vegetatia a explodat, inclusiv pe marginea autostrazilor si pe mijlocul lor. Datorita ambuteiajelor gigant ce se creeaza si injuraturilor nici nu prea au iesit la tuns vegetatia de pe mijlocul autostrazilor. Rezultatul: tufe de 2-3 metri inaltime si 1-2m latime, care intra bine in spatiul autostrazilor, acoperind complet parapetii laterali pe alocuri si chiar parapetii mediani. NU ARATA BINE. Chiar si unde au tuns, a crescut repede la loc si repet: ambuteiajele generate de lucrari de tuns iarba si buruieni sunt printre cele mai enervante si injurate de toata lumea.

In schimb unde au montat parapeti mediani din beton si au umplut cu pietris, arata muuult mai bine si asta cu intretinere zero.

In Romania clima oricum este mai torida vara si acum am vedea mai ales buruieni uscate, un peisaj dezolant. Asa ca reiterez ceea ce am mai spus: NU VEGETATIE PE MIJLOCUL AUTOSTRAZILOR IN ROMANIA.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

olea10

#3604
Quote from: vancouver on September 02, 2016, 10:24:33 PM

In Romania clima oricum este mai torida vara si acum am vedea mai ales buruieni uscate, un peisaj dezolant. Asa ca reiterez ceea ce am mai spus: NU VEGETATIE PE MIJLOCUL AUTOSTRAZILOR IN ROMANIA.

+1. In plus pe langa acele antiorbitoare verzi sa fie plasa de sarma desa ca in HU sau CZ. Ar fi mult mai eficienta la noi.
Beton cu pietris ca in DE, ar fi deja lux.

Earthchild

#3605
Nu pe lângă, ci în loc de paletele acelea din plastic ar trebui plasa de sarma ca în Ungaria. De mult timp susțin această idee.


voicul

^^
1. Pe M5 am prins trafic ingreunat din cauza intretinerii vegetatiei pe mijloc.
2. Tinand cont ca la noi parapetii cam zboara la furtuni sau sunt luati ca suveniri de diversi ;) ...
3. Nu cumva e mai ieftin cu plasa decat cu parapeti?

esendy

#3607
sal, are cineva SF-ul pt DX Baia Mare - Satu Mare - Petea - Ungaria ?

Cel putin o harta cu traseul propus pt centura Baia Mare, harta de detaliu pe centura Baia Mare

staude6

#3608
^
Te ajuta asta?


esendy

merci, acesta l-am gasit si eu pe site cnadnr

ma intereseaza mai in detaliu centura Baia Mare

Horațiu 87

Promisiuni, promisiuni.........

Harta prezentată eronat cu noul drum expres de pe Litoral?

Compania de Drumuri a încurcat poziționarea localităților 23 August și Costinești pe harta destinată prezentării noului drum expres de pe Litoral, afirmă publicația Ziua de Constanța.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a început cu stângul realizarea unui nou drum expres pe Litoral care să plece din zona Agigea și să ajungă în sudul Litoralului făcând publică o hartă ce conține localități din zonă amplasate eronat, susține publicația Ziua de Constanța.

"Pe harta CNADNR localitatea 23 August se află înainte de Costineşti, în timp ce în realitate aceasta se află după Costineşti", scrie publicația constănțeană. În punctul unde noul drum expres va intersecta actuala șosea spre sudul Litoralului, respectiv DN 39, figurează spre sud, după localitatea 23 August, cu direcții de deplasare spre Costinești , Neptun, Mangalia și Varna. Ori localitatea Costinești se află la nord-est de 23 August. Pentru a ajunge la Costinești nu este necesar să te deplasezi în zona localității 23 August ci poți alege din DN 39, drumul DC6, pe care se parcurg doar 2 kilometri.

Explicația. Direcțiile geografice, diferite de cele rutiere

Chestionați asupra situației, oficialii CNADNR au explicat că au trecut localitatea Costinești spre sud căci harta indică nu neaparat georgrafic localitățile, ci relațiile de circulație spre acestea. Într-adevăr cine ar vrea să ajungă la Costinești, venind pe noul drum expres, ar trebui mai întâi să se deplaseze spre sud până la intersecția cu DN 39 pentru ca apoi să urce spre nord către stațiune.

Şoseaua de 22 km va avea două benzi pe sens, iar şoferii nu vor mai fi nevoiţi să stea blocaţi în trafic în zona Agigea sau Eforie, aşa cum s-a întâmplat în această vară, potrivit informațiilor furnizate de șeful Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) într-un interviu acordat Hotnews.ro.

Deocamdată, acest drum există doar pe hârtie. Potrivit conducerii CNADNR, vor fi scoase la licitaţie studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic.

Drumul va fi construit în continuarea autostrăzii, va ocoli lacul Techirghiol şi se va conecta cu DN39 în zona localităţii 23 August. Valoarea proiectului este de aproape 53 de milioane de euro.

Planurile CNADNR prevăd ca licitația pentru SF și proiectul tehnic să fie lansată în noiembrie 2016, iar studiile și proiectarea să fie gata până la final de 2017. Ulterior, realizarea lucrărilor în regie proprie ar urma să dureze circa un an, iar deschiderea ar urma să aibă loc la sfârșitul anului 2018, susține Hotnews.ro.

Digi24.ro a explicat aici însă că proiectul CNADNR prezintă trei puncte slabe referitoare la neincluderea noului drum în niciun plan prioritar de infrastructură, incapacitatea CNADNR de a îl construi în regie proprie și nerentabilitatea economică a acestuia.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/harta-prezentata-eronat-de-compania-de-drumuri-cu-noul-drum-expres-de-pe-litoral-562064

nenea_hartia

^ Hai, măi, ce facem, ne apucăm să-l cităm și pe PUM pe Bașulescu? Cred că o vreme ar trebui abandonat orice link spre Digi24.

marisRO

De ce nu au fost cheltuiţi toţi banii pentru autostrăzi în primul semestru

Premierul Dacian Cioloş a tăiat cel mai mult de la Transporturi, la prima rectificare bugetară din acest an, după ce Compania de Drumuri din subordine nu a cheltuit toţi banii alocaţi pentru autostrăzi. Oficialii din minister au explicat pentru ECONOMICA.NET de ce nu au fost utilizate integral fondurile.

Sursa: http://www.economica.net/de-ce-nu-au-fost-cheltuiti-toti-banii-pentru-autostrazi-in-primul-semestru_124359.html

voicul

Guvernul fentează Parlamentul în privința Master Planului General Transporturi

După ce luni de zile a tot promis că va trimite Parlamentului spre dezbateri un proiect de Lege privind Master Planul General Transporturi (MPGT), Guvernul s-a hotărât brusc să promoveze documentul prin Hotărâre de Guvern (HG). Nu este o simplă schimbare. Ca HG proiectul nu va ajunge la parlamentari, iar procesul electoral pare a fi cauza deciziei guvernamentale.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/guvernul-fenteaza-parlamentul-in-privinta-master-planului-general-transporturi-565529

dragos76

Apoi aș zice că scopul scuză mijloacele. În principiu e mai ok să fie o dezbatere și o decizie politică, pentru a nu mai exista apoi modificări și toată lumea să se țină de MPGT, indiferent când și cine va guverna. Dar tare mi-e că în condițiile astea de pre-campanie, totul ar fi un circ ieftin, și se va îngropa sau mutila documentul.