Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

RaduG

Quote from: vancouver on February 01, 2021, 07:58:53 PM
Cand se deschide un sector nou de autostrada de regula timpul scade la jumatate pentru autoturisme (medie 120 in loc de 60). Regula grosiera.

Constatări personale, pe distanțe lungi și foarte lungi. Autostradă medie 110 (exemplu Arad-Frankfurt). Alte tipuri de șosele 70 (exemplu Slobozia-Iași). Constant în ultimii ani, în care am făcut în medie între 40-80.000 km pe an, și indiferent de țară. Bine, asta include și opririle de pe traseu, pe care oricum le faci indiferent de tipul de șosea.
Este deci, în experiența mea, un plus de 40 km/h, similar cu diferența de 30-40 km/h dintre vitezele maxime permise. Nu este chiar de la simplu la dublu, pentru că nici viteza nu crește de la 90-100 km/h la 180-200 km/h. Mă rog, mai câștigi 10km/h în plus la autostrăzi pentru că nu treci prin intravilan.

dorum

Si eu iti spun la fel din experienta personala, ce insemna TM-Deva inainte ca primul lot de A1 sa fie deschis...
Probabil multi "colegi" de suferinta imi vor da dreptate ca faceai in 3h acest drum... medie de maxim 50kmph!
Acum, cu tot cu Margina-Coseviva, faci o medie de 100-105kmph (circuland regulamentar 140kmph pe bord -> 130kmph pe GPS).
Deci, cel putin in situatia asta, timpul s-a scurtat sub jumatate!

pasadia

Puteți vorbi voi cat vreți despre timp, dar marele avantaj e confortul (nici măcar siguranță). Adică să fac Brașov - Timișoara și să mă simt cat de cat ok, nu rupt de oboseala...e o diferență mare pentru orice șofer.

Dar pe de altă parte, că sa revin la A8 (sau A13 dacă vreți - și eu sunt de părere că half-profile-ul e soluția potrivită pe multe sectoare. E mult prea puțin trafic, în continuare nu cred că va fi nevoie sa dublam HP-ul nici la 10 ani după inaugurarea lui.

JohannDB

#2583
     Dacă vreți o "medie pe bune", DAR la regim cu "căpăstru", pe camion/cap tractor, vă ofer aici un exemplu CONCRET pe parcurs cu oră și minut, de la care puteți divaga la autoturisme.... Plecare "Nădlac 2" la ora 21:00 pe A1, km 584....ieșire A1/km 459 în A6/km 00 la ora 23:08 (126 km parcurși).... A6/km 10 ieșire giratoriu VO.LU./DN6 km 500+400, ora 23:16 (total 136,6 km parcurși)....VO.LU/DN6 km 494+100, ora 23:33 (total 143,5 km parcurși)...  O scurtez, pentru că v-aș prezenta parcursul, cel puțin până la Șimian bifurcație DN6/DN56A..... (la Șimian am ajuns la ora 02:39 cu 307,1 km total parcurși în care includ și-o pauză de 30 de minute făcută de colegul "tractorist"/de pe capul tractor....
      De aici.... faceți ceea ce credeți cu turismele... Traseul meu a fost Nădlac 2 - A1 - A6 - VO.LU (variantă Lugoj...varianta Lugoj e combinată cu DN6 și nu diferă la kilometraj; așa e și marcată), apoi Orșova - CTDS (Centura Drobeta Turnu Severin) - DN6 Șimian DN56A.....
     Restul Cel de Sus cu mila.... Drumuri bune !!!!
     P.S. Colegul "tractorist", era unul rodat și fără teamă de-o eventuală deplasare în Italia.... Noi realizam o V/medie de cca 70-75 km/h ținând cont de autostradă pe cca. 136 km....
     Și nota bene ::: Am experimentat, la condusul în formulă simplă/individuală, pe autostradă (dar și pe DN), dacă te "ții" constant cu 90km/h parcurgi 1,5 km/minut... Cu 140/145 km/h faci 2-2,3 km/h/minut și pentru 3km/minut trebuie să sari pe la 150-160 km/h.....
     Ca "extravaganță", am reușit, de la Nădlac 2 la Brașov (scor de etapă) pe A1-DN68A-A1 (Ilia-Sibiu) DN7/1- (Veștem)-DN1 Brașov 4:45 (4 ore 45 minute) într-o sâmbătă noaptea spre duminică... Aveam 3 ore și 2 minute la girația de la Veștem, lucru ce mai spune ceva de DN1 Sibiu-Brașov, unde s-au mai complicat lucrurile deși era "bine", după miez de noapte.........
Sănătate , cap limpede și nu riscați.... Mai ales nu alergați mai repede decât îngerul vostru păzitor.....!!!!!!!

     L.E.   Deși sutem la A8, se vorbea de timpi de parcurs, de medii.....

dr4qul4

Acum 1 an si 1 luna (traficul era lejer cu mici exceptii, dar am mers relaxat), de la Gura Humorului la Lacul Rosu am facut cei 159 de km in 2h34. Adica o medie de 60 km/h, cu autoturismul.
Asadar Orientalii mijlocii se pot traversa cu o medie de 50-55 km/h cu autoturismul. Este o viteza mai mult decat decenta.
Dar asta e viteza de acum cand traficul este scazut. Cand se vor face capetele, cele 2 DN-uri (15 si 12C) isi vor atinge capacitatea de trafic si viteza de deplasare va scadea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elphax

atat de mult se discuta despre oportunitate, foloase, utilitate, MZA - si noi inca nu avem studii finalizate , nu avem trasee clare
si mai departe ne chinuim jumatate de zi sa trecem muntii respectivi. si este lejer inca pentru ca principala activitate economica este transportul lemnelor.
daca am avea drumuri ar exploda toate, incepand cu turismul . mai ales acum cand nu prea mai mergem in exterior - in vara am trecut  de 3 ori muntii respectivi, e frumos odata sa o iei lejer , fara stres, incet, cu 50kmph. dar daca vrei sa o faci zilnic, dupa o saptamana iti dai seama ca ai pierdut 25% din timp pe drum

hvm

#2586
^^
Am facut acum 6 ani traseul: Pojorata > Vatra Dornei > Dej > Baia mare > Satu Mare (prin oras) > Petea (plecare de la 6:30 am ajuns la ora 13:15 deci 6 ore si 45 minute) cu o singura oprire de 10 min pentru alimentare total 326 de km conform GMaps. Ar rezulta o medie de 50-53km/h. (viteza maxima cred ca a fost pe o portiune de vre 10 km undeva in 100km/h in rest am mers doar cu 30-40km/h in localitati si 70-80km/h in afara).

a durat aprox 1 ora si un sfert sa facem o pauza de realimentare si apoi sa trecem de vama. Mai departe am mers Petea > Intrat pe M3 > Budapesta > Maribor > Lubliajana > Trieste > Venetia > Verona (plecare aprox 14:30 si am ajuns in Verona la 23:55 deci un total de 1150 km conform Gmaps in 10 ore si 30 de minute - daca nu da diferenta e din cauza schimbarii orei) am avut doua oprii pentru alimentare si cumparat Sandwich-uri. Sa spunem max 45 de min dar e posibil sa fi fost o ora. Mentionez ca am mers cu max 140km/h (consider ca e foarte important).  Deci o medie de aprox 105-110 km/h.

Nu imi spuneti voi mie ca la drum lung, circulatul pe DNurile romanesti e decent. Daca merg de la Iasi la Gura Humorului poate e ok sa fac aproape 3 ore in ritm cu traficul (ca in limitele legii le depasesti) dar daca plec de la Iasi si vreua sa ajung in Munchen, nu mai e ok ca distanta de la Iasi la granita sa o fac in 10-11 ore, iar de la granita pana la Munchen, o distanta de doua ori mai lunga sa o fac tot in 10-11 ore.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

@JohannDB, gresesti un pic...

"Cu 140/145 km/h faci 2-2,3 km/h/minut și pentru 3km/minut trebuie să sari pe la 150-160 km/h....."

Pentru 3 km/minut trebuie sa te deplasezi cu viteza de fix 180 km/h, echivalenta cu 3 km/minut.

t=S/v, si v=S/t. Respectand omogenitatea unitatilor de masura:

180 km/h = 180 km/60 min = 3 km/min

@all

Cresterea vitezei cu 50% nu iti reduce timpul de deplasare cu 50%, ci cu doar 30%.
La fel cum reducerea vitezei cu 1/3 (33,33%) iti prelungeste durata calatoriei cu 50%...

Cinematica este o ramură a fizicii mai veche decat statica (mai nouă, potrivită lucrărilor de artă) sau decât dinamica (și mai nouă, și potrivită situației în care ai mai mult de o mârțoagă putere - mult respect, domnule Newton!... :cheers: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioji

Quote from: dorum on February 01, 2021, 10:50:22 PM
Si eu iti spun la fel din experienta personala, ce insemna TM-Deva inainte ca primul lot de A1 sa fie deschis...
Probabil multi "colegi" de suferinta imi vor da dreptate ca faceai in 3h acest drum...

Asa este, iar cand reuseam sa fac sub 3 ore, ma laudam la colegi  :p Ca sa nu mai vorbim de perioada cand TM-Lugoj era in reparatie...

Europiu

#2589
Quote from: TibiV on February 02, 2021, 01:46:23 PM

t=S/v, si v=S/t.

[...]

Cresterea vitezei cu 50% nu iti reduce timpul de deplasare cu 50%, ci cu doar 30%.
La fel cum reducerea vitezei cu 1/3 (33,33%) iti prelungeste durata calatoriei cu 50%...


Ehm... dacă v*t = constant (relația corectă scrisă de tine) atunci afirmația care îi urmează e okay doar dacă lămurești lumea că "50% creștere a vitezei" înseamnă că viteza nouă e 1,5 viteza veche... :)

Nu e atât CINE- cât MATEmatică...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Multumesc pentru intelegerea matematic...

Dar eu as vrea sa ii conving pe antevorbitori ca "afirmația care îi urmează e okay doar dacă lămurești lumea că "50% creștere a vitezei" înseamnă că viteza nouă e 1,5 viteza veche" se traduce simplu:

Cresterea vitezei (medii) cu 50% inseamna reducerea timpului intre punctele A si B cu doar 33%.
Si ca reducerea vitezei cu doar 33% inseamna cresterea timpului de parcurs cu 50% intre aceleasi puncte A si B....

(Nu am mai pus zecimalele ,33333....)

Adica viteza si durata pe traseul A<-B->A nu sunt "proportionale".
Chiar daca cresti viteza cu 50%, durata NU scade cu 50%, ci doar cu 30%...
(Exceptie simplificatoare si "intuitiva": dublezi viteza, durata scade la jumatate. Doar ca nu "nu merge" pe trepte...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SerbanS

https://www.topiasi.ro/homepage/topiasi/23543-ministrul-transporturilor-ne-d%C4%83-speran%C8%9Be-%E2%80%9Davem-acum-un-proiect-de-la-t%C3%A2rgu-frumos-la-le%C8%9Bcani-pe-pnrr%E2%80%9D.html

Pe langa cele 2 capete, s-ar incerca si prinderea Letcani-Tg Frumos prin PNRR.
E cel mai circulat sector, nu inteleg de ce nu s-a inceput cu el de la bun inceput.

alin2pas

Urmăresc discuțiile dacă o autostradă (chiar și hp) crește viteza cu 30%, 50 sau peste 100%. Asta va depinde de la un tronson la altul, după declivitate, curbe, etc. Avantajul principal e că nu vor mai fi treceri de pietoni, mașini care virează la stânga, depășiri cu intrări pe contrasens în cele mai idioate locuri și alte asemenea ,,încercări "pentru șoferi care cresc riscul de accidente și oboseala șoferilor. Creșterea vitezei de proiectare de la 90-100 km/h la 130 km/h pe un traseu montan poate însemna dublarea sau chiar triplarea costurilor, ceea ce ar putea însemna amânarea construcției până la Sfântu' Așteaptă.

mirceaeliade

Am si eu o intrebare despre Miercurea Nirajului: unde vor iesi cei de pe A8 daca se construieste pana acolo?  ca pe harta vad doar DJ in zona.  va fi tranzitul mai rapid daca trebuie sa iesi pe DJ in loc de DN?

gicu

Din Miercurea Nirajului se poate continua pe DJ135 spre Sărățeni, Sovata, Odorheiu Secuiesc. Drumul e bun pentru autoturisme, eu folosesc întotdeauna varianta Acățari - Miercurea - Nirajului - Sărățeni pentru ruta asta pentru că e mai liber decât DN-urile.

Dar vital este sectorul Ungheni Acățari care în momentul de față este foarte aglomerat, îngust și virajat pe DJ.