Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

P3trut

#4830
@tom_sawyer Pai sunt cut&cover dar tot gemene sunt. Au aceeasi sectiune transversala, ca in documentatia pe care ai selectat-o in postarea din link-ul tau.

Acum, daca la A8 SF-ul propune solutia asta pentru tuneluri forate, nu stiu ce sa zic. Ei o propun pentru tuneluri scurte, ceea ce ma face sa cred ca tot cut&cover sunt si alea.

Hercule



Ce e chestia aceea rotunda?
Deșteaptă-te române!

piXel

Pare a fi un bazin colector pentru ape pluviale.

a.l.x

Este breteaua de urcare spre Târgu Mureș.E diferență prea mare în altitudine între autostradă și DN15B .Se vede mai clar pe hartă.

tom_sawyer

#4834
@P3trut Poate n-am fost eu suficient de clar. SF-ul propune tuneluri cu bolți gemene realizate cu săpătură în galerie, nu cut-and-cover (la care evident că n-ai nevoie de umbrelă de țevi).
Sunt 5 faze de execuție descrise acolo, clar nu e cut-and-cover.
La bulgari n-ai umbrelă de țevi, nici ancore, chiar dacă arată la fel în secțiune.

Or eu n-am găsit exemple de astfel de tuneluri rutiere, doar ceva prin China la care nu găsesc poze și GoogleMaps e inaccesibil. Din câte înțeleg, soluția e mai mult folosită pe feroviar.
Cam toate tunelurile din Europa ce nu sunt cut-and-cover sunt cu tuburile suficient de depărtate unul de altul, chiar și cele scurte.


LE. Faze execuție conform SF:




Chinezii propun o metodă diferită față de Faza 1 de mai sus.
https://www.researchgate.net/publication/380002794_Damage_and_reliability_analysis_of_double-arch_tunnel_without_a_middle_pilot_tunnel_under_blast_load








Planșe din SF-ul Acciona, tunel 59. Umbrela de țevi se folosește pe distanța de 10 m la intrare/ieșire din tunel (secțiunea transversală tip I). În rest, bolta este susținută de ancore de fricțiune (secțiunea transversală tip II).







tom_sawyer

#4835
Ciolacu nu exclude împrumuturi. N-a îndrăznit să spună că are finanțare asigurată prin PT 2021-2027, ca Urtoi&prietenii:
https://apix.ro/video-premierul-ciolacu-la-iasi-analizam-surse-de-finantare-pentru-a8-nu-sunt-excluse-imprumuturi/

@vancouver propune prioritizarea tronsonului Tulgheș-Ditrău, în ideea că e singurul care nu e dublat de un DN. Mi se pare o idee bună.





Quote from: tom_sawyer on April 28, 2024, 02:49:31 PM2a Ditrău-Grințieș (Bradu) (64 poduri/pasaje/viaducte)
- T22 = 250 m, bidirecțional
- T23 = 120 m, bidirecțional
- T24 = 850 m, bidirecțional
- T25 = 110 m, bidirecțional
- T26 = 250 m, bidirecțional
- T27 = 500 m, bidirecțional
- T28 = 150 m, bidirecțional
- T29 = 130 m, bidirecțional
- T30 = 270 m, bidirecțional
- T31 = 240 m, unidirecțional
- T32 = 130 m, unidirecțional
- T33 = 380 m, unidirecțional
- T34 = 200 m, unidirecțional
- T35 = 330 m, bidirecțional
- T36 = 140 m, unidirecțional
- T37 = 290 m, bidirecțional
- T38 = 450 m, bidirecțional
- T39 = 110 m, bidirecțional
- T40 = 100 m, unidirecțional
- T42 = 220 m, bidirecțional
Total 20 tuneluri: 5220 m



bim14

Cred ca g4media nu a avut sursele bune, ar fi trebuit sa dubleze, daca nu chiar tripleze valoarea estimata.
2 centuri, la Podu Iloaiei si Tg. Frumos ar putea sa ne linisteasca, atat pe noi care circulam pe acest sector de drum cat si pe locuitorii din cele 2 localitati care nu mai trebuie sa respire toate noxele. E posibil ca intr-un orizont relativ scurt de timp, vreo 2-3 ani, sa o avem pe prima la Podu Iloaiei.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

RazesIesean

Au mai depus ei SF-ul si a fost intors fiindca era varza de Bruxelles.
Chiar crede cineva aceasta coincidenta, exact cand a venit ala de se simte jignit ca i se zice moldovean, vine unul care face PR pentru acest partid cu asemenea informatie?
Am o mare indoiala ca de data asta e facut cum trebuie.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

tom_sawyer

#4839
Am găsit un exemplu de tunel ca cele de pe A8: Tunelul Valik, din Cehia, 380 m (centura Plzen).



sursa


sursa


sursa


sursa

www.ita-aites.cz/en/underground-constructions/the-valik-tunnel.html

https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2006/1/tunel-0601-6.pdf

https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-stavba-dvoutubusoveho-tunelu-valik-soucast-obchvatu-plzne-na-dalnici-d-5.html


Rămâne de văzut dacă soluția se păstrează și pentru loturile din A8 cu foraje geotehnice insuficiente.


LE: în podcastul Urtoi-Bucur l-au invitat prin telefon pe Andrei Caramitru să vorbească despre PPP. O decizie bună. Încet, încet, de la negare vehementă încep să recunoască că sacul cu bani e pe terminate (PT 2021-2027). Bucur: "Concluzia este clară, în perioada următoare, că ne place, că nu ne place, va trebui să abordăm și problema PPP." :) "...am prezentat și o realitate: tu, ca țară, nu te vei mai putea împrumuta; de unde iei banii? de la sănătate? din învățământ?" :)
Iluț: "Trebuie să fim cât se poate de conștienți, 100% de la bugetul de stat nu există ca opțiune în momentul de față, nu avem atâta spațiu vizavi de deficit." "N-o să mai ai încă un PNRR, n-o să mai vină fonduri europene la fel cum au venit până acuma, deja scad":)

Interesant cum la podcasturile astea nu le pune nimeni cifrele în față și întrebarea de baraj: avem disponibilă suma S din fonduri europene, avem contractat până în prezent suma C, de unde mai rămân bani până în 2030 pentru A8, Focșani-Braila, Craiova-Filiași, Pașcani-Suceava, Gura Humorului și alte proiecte pe care le anunțați într-o veselie?

P3trut

@tom_sawyer foarte interesant. Sincer, pentru mine pare mai mult de munca. Presupun ca utilajele folosite au o complexitate mai redusa?

AdrianB1

#4841
Tunelul ala e complicat din cauza geologiei; au facut prima data un tunel mic central pentru investigatii geo, folosind NATM, si apoi au facut tunelul dublu. E facut asa de nevoie, nu din cauza utilajelor si complexitatea e mai putin importanta, e foarte scurt, are 385m in medie. Au mai fost si constrangeri legate de suprafata mare a profilului tunelelor si a aprobarilor de mediu.

dumbravaandrei

#4842
Cand am citit in ce conditii geologice a fost facut tunelul asta, nu am incetat sa ma intreb daca nu puteau ocoli cu totul traseul pentru a lucra in conditii mai acatarii (3km mai la nord)...
Teoretic pe A8 ar trebui sa fie conditii geo mai tolerabile si sa se poata sapa cu metode mai simple sau chiar prin ceea ce face PORR acum pe A1.

AdrianB1

Pe la 3 km mai spre nord treceau prin sate sau suburbii.

La noi asa ceva s-ar face cut&cover. La ei din ratiuni de mediu nu s-a aprobat. Pe A8 depinde de adancimea tunelurilor, alea mai adanci o sa fie NATM, cele aproape de suprafata probabil cut&cover, nu cred ca o sa fie aceleasi restrictii decat daca se apuca organizatiile de mediu sa faca scandal in mod deosebil. La Plzen era chiar langa un oras mare, la noi prin Carpatii meridionali nu e cazul.