Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

elphax

RaduC - probabil cineva cu multa putere de anticipatie s-a gandit ca pe linia aceea dreapta dintre cele 2 pasaje se poate amplasa statie de taxare dubla. Si poate sa evite amplasarea de giratorii tocmai pentru fluenta in trafic.
Alta explicatie nu vad, un nod cu 2 giratorii paralele este cel mai bun si mai ieftin

dr4qul4

Explicatia este simpla: Copy-Paste de la nodurile de pe A3, care erau gandite cu statie de taxare fizica (inutila in ziua de azi) si cu o a doua trompeta pentru a costa cat mai mult (Bechtel erau platiti la cantitate, nu la proiect)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danvoicu

Cea aleasa este eleganta fara conflicte de trafic. Solutia ta o fi mai ieftina dar si mai slaba calitativ. Retine ti! Solutia de acolo este cea mai buna si asa ar trebui toate facute daca permite terenul.
O alta problema care se perpetueaza la proiectantii nostrii sunt acele traversari/pasaje peste autostrazi intr-un "S" intortocheat desi linia dreapta(nu neaparat perpendiculara pe A) este si estetica si de siguranta mai ridicata.

dr4qul4

suntem rupti in fund dar facem trompete duble pe drumuri nationale care vor fi goale cand va fi gata autostrada.
Nu inteleg insa de ce am avea nevoie de 2 giratorii pe DN. Se poate amenaja o trefla simpla, astfel incat nu va fi nici un conficlt de trafic.

Si cele 2 pasaje economisite le luam si le punem peste 2 cai ferate. Cum ar fi cea de la Balauseri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

In zona Acatari, de ce zici ca va fi gol DN-ul? A8 e pe directia Vest-Est iar DN13 pe directia Nord-Sud. Tot traficul ce vine dinspre sud vine pe DN13 care va fi mai intens folosit dupa constructia A3/A8 pana la Acatari. Intre Acatari si Tg Mures traficul va ramane neschimbat.
Eventual DN13 va putea fi gol dupa prelungirea A3 spre sud/Sighisoara. O sa dau slujbe pentru asta  :lol:
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

1. Ideal ar fi sa facem trefla completa fara nici un conflict de trafic.
2. Daca totusi facem 2 giratorii, cu prin ele va mai ramane doar traficul BV_CJ. pt celalat sens va exista bretea de bypass.
3. Traficul de pe DN13 nu este atat de ridicat incat sa se blocheze intr-un giratoriu. 
4. vei face mai putin oprind 5 secunde la giratoriu (vb de BV => CJ) decat daca: vei trece pe sub autostrada (desi tu vrei sa urci pe ea), vei merge spre Est (desi destinatia ta e in Vest) si apoi vei intoarce la 180.  Aceeasi manevra este necesara si pt trefla simpla pe care o propun, dar manevra va fi efectuata la o viteza mai mica.
Iar pentru sensul CJ=> BV situatia devine interesanta: treci de DN-ul pe care vrei sa intri (si treci cu 1 km). Intorci la 360, si inca o data la 270.

Peste tot pe unde avem camp si un drum nu foarte aglomerat trebuie sa facem noduri trefla.
Adica asa ceva:



Powered by API/PUM imgur uploader

Trompete duble putem face la intersectia cu DN-uri cu 2 benzi pe sens sau in locuri unde nu avem loc decat pe o parte a autostrazii. Sau unde terenul este foarte scump/implica defrisari etc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

Alocare bugetara 2021 pentru SF Tg Mures-Tg Neamt 9,715 milioane RON; pentru Ungheni-Tg Neamt 4,824 milioane RON.

RaduC

^^ Ce nu-mi place mie la acea configurație e alternanta fluxurilor de ieșire/intrare/ieșire/intrare pe autostrada din zona nodului, cu încrucișarea fluxurilor de intrare/ieșire pe o lungime relativ scurta - cat poti permite acolo zonă comună, 200m-300m?
La fel si pe DN.

La cum știm noi sa pre-semnalizăm pentru încadrare, sa vezi veselie-bucurie cu oameni care o iau pe unde nu trebuie sau încadrări pe bandă făcute in așa fel încât cel din spate sa trebuiască sa frâneze, sau chiar sa schimbe banda.

Cum spuneai si tu, traficul de pe DN nu pare a rămâne mare pe axa Bv-TgMs, deci giratoriile nu l-ar sufoca.
Totuși, la o analiza mai atentă, posibil ca giratoriul din Sud sa poate fi înlocuit cu o intersecție in T la ieșire pentru direcția CJ-TgMs si bretea dedicata pt direcția CJ-BV si BV-Est(pt future proofing)





Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad T.

Eu as propune si varianta cu o trompeta simpla si giratoriu pe DN

naivu

#2619
DN13 nu este vreun DJ prafuit uitat de trafic! In prezent pe langa traficul local atrage si mare parte din traficul Bucuresti-Brasov-Cluj-Oradea, trafic care va parasi (partial) DN13 abia dupa inaugurarea A10+PiSi (cel de Bucuresti) si dupa inaugurarea A13 Brasov-Sibiu (cel de Brasov). Eu zic ca nu are ce cauta un giratoriu in mijlocul DN13; mai incolo nodul de la Chetani e tot o trompeta dubla; la Tureni era sa-l linseze pe ala de a propus giratoriu pe DN1 (ma mir ca inca nu s-a luat nimeni de voi, in special localnicii)!

dr4qul4

Hai sa nu exageram acum. La Tureni aveai DN1 cu 2 benzi pe sens si accesul principal catre Cluj (si Dej).
Si eu am fost unul din cei care "erau sa-i linseze".
Am fost de cateva ori la Targu Mures si un giratoriu nu creeaza nici o problema. Ba din contra, u nod mai mic te scuteste sa ocolesti 3 km prin trompeta aia supradimensionata.

Degeaba faci aici 2 pasaje in plus cand putin mai in spate ai avut o trecere la nivel cu CF si imediat dupa urmeaza o succesiune de curbe ac de par.
Pe DN68A ai 2 noduri cu giratorii duble. 1 chiar in capat la Margina. Si DN68A este mult mai important ca DN13.
Haideti sa adaptam solutiile la nevoi, nu sa facem megastructuri unde nu e nevoie si sa trantim giratorii unde traficul chiar o cere (de ex la Deva sau la Simeria unde ai si orase si 2 DN-uri ce deservesc zone intinse fara sansa de a fi dublate de o autostrada..vreodata)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

#2621
Trompeta e intradevar cam mare, iar DN13 la Acatari nu e la nivelul DN1 la Tureni, dar macar o trefla; nod cu doua giratorii paralele faci la Cunța (la 15km de Sebes)!
LE: Importanta DN68A este un accident aparut pt ca niste guvernari antiinfrastructura au creat o imbârligătură care nu a fost rezolvată nici până acum. Cand se va termina LD2E va fi doar un drum local printr-o zona rarefiata paralel cu o autostrada, iar nodurile cu giratorii duble vor fi exact ce trebuie (o copie a Cunței).

dr4qul4

Pai si DN13, cand va fi gata A3, va ramane doar un DJ cu trafic rarefiat.
In schimb DN76 (Deva) si DN66 (Simeria) vor ramane pentru totdeauna rute principale de transport pe directia N-S.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danvoicu

Lasati-ne fratilor cu giratoriile astea retardate. Dupa ce ca nu sunt bune uneori nici in orase, cu atat mai mult pe DN-uri. Giratoriile se preteaza doar in anumite intersectii si exclusiv in orase. Acum astept replici negative ca numai altii sunt destepti. Eu sunt pentru interdictia constructiei giratoriilor in afara localitatilor.

naivu

^^Cand va fi gata A3 Fagaras-Acatari, DN13 va ramane cu destul de putin trafic (si un nod a la Cunța va fi OK); din pacate orizontul pt Fagaras-Acatari e (indiferent de ce scrie in ultimul program de guvernare) probabil undeva spre 20ani. Probabil nici nu vom mai primi finantare europeana pt bucata aia de A3.