Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

altr

^^
In caz normal, as fi de acord.

Insa, A8 e neprofitabila, iar daca ne gandim si la costuri de intretinere etc. al unui tronson de 10-15 km (Acatari - M. Nirajului) care ar fi circulat mai ales numai de niste localnici (adica ar avea trafic foarte redus) pana cand va fi construit si tronsonul M. Nirajului - Sovata, rezulta o pierdere dura.

Exista si alte proiecte, mai importante in acest moment, iar banii nu stau la dispozitie in mod nelimitat, chiar daca unii au aceasta impresie.

Bachus01

 :wtf:  ?


Vreau sa stiu si eu care autostrada din Romania e profitabila. Orice km in plus este un castig pentru tara .

Cred ca vrei sa deschizi iar cutia pandorei . A8 e mai multe decat obligatorie indiferent de tronsoanele lansate in executie .


elphax

#2567
Ca și potențial de dezvoltare economica, cred ca A8 are șanse mai mari sa aducă bani din vest și investiții . A3 și ulterior A7 sunt mai mult pentru a susține ce avem acum, activitatea economica ce gravitează în jurul capitalei. Vedem asta de 10-15 ani, cât de mult a crescut vestul țării față de est

AlexxC

#2568
Va rog nu mai militati pentru A8 ca un intreg si nu neaparat full profile; realizabil este sa o construim pe segmente,incepand cu cele prioritare deja declarate.
A8 o sa aduca dezvoltare si investitii asa cum a facut-o si A1 pentru Valea Jiului...desi este la o aruncatura de bat.
Dezvoltarea se face cu resurse umane calificate si mai putin doar prin apropiere geografica...vezi exemplul Filnlanda sau Islanda.

Bachus01

Daca mergem pe logica aceasta , hai sa numai construim nici DX12 , nici A3 , nici A7 ca doar locuitorii din Moldova nu platesc taxe si impozite la bugetul Romaniei .

Oare Polonia si Ungaria cum de au construit A/DX aproape peste tot ? Chiar daca unele nu au nici 50% MZA de A .

athosga

Quote from: hvm on February 01, 2021, 09:42:10 AM
^
ce e facut e bun facut. Daca se livreaza SF pana Miercurea Nirajului si nu pana la Sovata, nu trebuie sa ne punem dea curmezisul ca noi nu facem nimic decat daca e pana la Sovata ca nu se circula.

E vorba doar fe faptul ca, zic eu, ne-am cam saturat cu totii de bucatile "muzee" de pana acum. Dar in fine, daca ai SF doar pana la M.Nirajului, atunci asta e, n-ai ce face. Plus, mi-am schimbat putin parerea. M-am uitat pe streetview si Dj-ul pare in conditii mult mai bune decat ma asteptam (cam ca DN68 pe A1), deci poate ar putea face fata, totusi in cazul asta. Dar nu inteleg partea ca de ce nu se face SF pe tronsoanele "cu folos", adica Acatari - Sovata - Borzont - Ditrau etc. Dar in fine, poate imi scapa ceva.

Quote from: hvm on February 01, 2021, 09:42:10 AM
... Dar atunci cand ai autostrada pe o singura platforma e mult mai scump sa faci half profile si apoi sa continui si cu restul... ca sa fie rezonabil dpdv economic, ar trebui ca cele doua sensuri sa fie pe platforme diferite. (dpmdv...)

E, sincer, habar n-am cum e asta cu platformele, stiu doar ca am vazut autostrazi in mai multe locuri facute asa (in Ungaria de ex): half-profile la inceput si completate mai tarziu. Deci stiu doar ca se poate. :)

AlexxC

Judeca si tu putin ce zici!! A8 costa cat toate drumurile expres ale polonezilor si ungurilor la un loc.
Inceteaza sa mai compari mere cu pere si adu argumente de bun simt nu tot felul de petarde...si e valabil si pe alte topicuri unde bati campii grav de tot.
Lasa la o parte argumentele de tip "dezvoltare economica,drum strategic sau si moldovenii platesc taxe..." si zimi o singura trecere peste Orientali care se congestioneaza in mod frecvent.
Pe o latime de 200km a Orientalilor Moldova de bine de rau are 6 traversari la standard de drum national...cate una pentru fiecare oras :Suceava,Tg-Neamt,Piatra Neamt,Bacau,Adjud,Focsani.
Daca iti doresti cu adevarat ceva bun pentru Moldova cere ca cele 6 traversari sa fie la un standard decent,cere centuri,cere A7 ,cere A8 Iasi-Tg Neamt...dar nu cere A8 cap coada pentru ca va suge toate resursele necesare celorlalte proiecte din zona.

Bachus01

A8 nu , A13 nu , atunci cum rezolvam? Eu unul as prefera A13 (mai usor si mai ieftin de construit)  .

Nu va suge toate resusele , in primul nu vor fi lansate in licitatie concomitent toate tronsoanele , iar acele tronsoane lansate au un timp de executie . Din punctul meu de vedere daca incepem de anul acesta si terminam ultima licitatie de lansat in 4-5  ani efortul bugetar nu va fi unul mare (anual ma refer)  . Dar daca tot gasim pretexte mereu  si nu incepem odata o sa avem aceeasi telenovela ca pe VP. 

Ok , avem 6 traversari cate una pentru fiecare oras . Si de acolo incotro ?




danpandrea

@AlexxC: o autostradă are și rolul de a apropia provinciile între ele. Din curiozitate, am făcut un exercițiu pe Google Maps. De la ieșirea din Pașcani până la intrarea pe A3 de la Ungheni, Mureș, Maps spune că ai nevoie de 4 ore și 22 de minute. Asta înseamnă o viteză medie de aproape 60 km/h. Imaginează-ți ce salt spectaculos reprezintă pentru transporturile de marfă creșterea acestei viteze la 90 km/h.

Evident că apariția centurilor ocolitoare în zonele sensibile de pe traseu ar crește viteza medie a deplasării, fără a pune o presiune enormă asupra bugetului (așa cum ar face-o o autostradă). Din păcate, sunt prea multe localități înșirate pe DN-uri pentru a face ocolitoare pentru fiecare în parte.

alin2pas

Aceste ocolitoare pot fi făcute și pentru toate localitățile deodată, sub formă de autostradă hp care poate avea și profil montan, cu viteze mai reduse, declivități mai mari și curbe mai strânse. Nici în alte țări nu sunt toate autostrăzile prin munți cu limită de 130 km/h ca la câmpie, mai au inclusiv porțiuni cu limitări de viteză de 80 - 100 - 110 km/h. Cu cât creștem pretențiile, cu atât cresc și costurile, iar termenul de realizare se îndepărtează. În zona Carpaților Orientali sunt mai multe studii ale ong-urilor privind populațiile de animale sălbatice și traseele de migrație a acestora, dacă nu avem pretenții de autobahn prin munți și se pun la masă toate părțile implicate, putem vedea rezultate în intervale acceptabile de timp și nu după ce ies copii mei la pensie.

AlexxC

De la 60kmph o cresti la un 85kmph real pe autostrada...asta inseamna 3'05''. Ai scutit 1'17''...ce ti se pare asa spectaculos? 30min economisesti si cu niste centuri decente.
Cand vorbim de trafic usor la medii de 115-120kmph DA! acolo e spectaculos! ajungi la 2'10''...ai injumatatit timpul.
La marfa nu se vede cine stie ce la economia de timp din cauza limitarii la 90kmph. Foarte important e sa ai declivitati reduse si drum cat mai drept fara serpentine si puncte care provoaca start-stop.

Hercule

Alex, interpretezi gresit cifrele, in speta sa arate ce iti doresti. Pandrea a zis media de 60 km/h, care se aplica la autoturisme mici. Si cu autoturismul e greu de obtinut media de 60 km/h prin munti, de camioane ce sa mai zic? Poate ne zice Johann care sunt vitezele medii la camioane, dar catre 45 mi se pare a fi cifra reala. De acolo camioanele sa ajunga la 90 cu zice Dan (nu 85 cum socotesti tu) e dublu. La fel autoturismele cred ca vor urca de la 60->100 km/h in medie.
Deșteaptă-te române!

vancouver

Cand se deschide un sector nou de autostrada de regula timpul scade la jumatate pentru autoturisme (medie 120 in loc de 60). Regula grosiera.
Pentru camioane timpul nu scade chiar la jumatate, pentru ca ele urca de la o medie de 60 la 90.

Asta insa nu se aplica la munte. Acolo camioanele urca extrem de greu pe serpentine, iau curbele lent, etc.. si nu depasesc in medie 30-40 km/h. Pe autostrada montana camioanele ajung la o medie de 80km/h.

DAR, drumul actual montan este extrem de intortocheat si astfel mai lung. Unde acum sunt 250km (exemplul Pascani-Tg. Mures), pe autostrada o sa fie 190-200km (sunt 180 in linie dreapta).

Comparatia corecta este (Pascani centru - Tg. Mures centru):
- acum: 4:15 - 5:30 (la peste 4:30 camioanele trebuie sa faca o pauza de 45 min, de aceea timpul creste brusc de la 4:30+0:45=5:15, asa ca intre 4:15 si 5:30 nu e decat o diferenta de 30 min)
- A8 gata: 2:15 - 2:25

O diferenta fabuloasa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Bachus01

Asta fara sa mai luam in calcul consumul de carburant si uzura mașinii (indiferent daca este turism sau camion) , timpi mai scurți de parcurs ,  nervi/stres,  impactul social economic pentru secuime si moldova , scăderea numărului de accidente ,  dezvoltarea turismului si lista continua .
E usor sa arunci ca argument contra construcției costul , dar nu este chiar asa.

Vrei sa stii impactul la A7/VO Bacău? 15 min câștigate dimineata , si 30 min câștigate seara personal de către mine  .  Zi-mi acum cum se traduce economic asta raportat la costul construcției . Strict pentru locuitorii Bacaului fara sa luam in calcul traficul de tranzit . Unde sa redus la orele de vârf de la 1h-1h:30 la 20 min .

6-8 miliarde de euro , din care 50% ii putem lua de la UE , iar 3-4 miliarde euro diferenta ÷ 10 ani , avem un efort bugetar de 300-400 mil euro ? E mult ? Cam cât plătește statul claim uri pt incompententa ?

Sau cazul Metrorex expus de ministrul transportului . Aprox 180 mil euro anul acesta bani de la buget pt a acoperi costurile de funcționare? Asta cum suna ? Sau Moldova e buna doar la platit taxe .

Bachus01

Dacă tot dam exemplu cu alte țări , atunci grecii de ce au mai construit A5/8 de la Ioannina -Patras- Atena, sau de Kavala- granita cu Turcia . Autostrăzi care trec prin relief dificil , si goale mai mereu . Nu cred ca au trafic nici de DN pe respectivele porțiuni ,  aglomerări urbane nici atat.