2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Quote from: ghrt on January 05, 2020, 07:43:24 PM
Propun marcarea carosabilului. Când depăşeşti un TIR e posibil să nu vezi panotajul lateral.

Nu sunt indicatoare de trecere 2->1 pe partea stanga? Trebuie puse pe ambele parti... Si trebuie puse repetat cum zice @vancouver.

tom_sawyer

#1036
Parca la min. 1:25 si 1:30 din filmarea recenta se vede ceva pe stanga, cam mici. Si la 4:18

ghrt

Poţi să ai convoi de TIR-uri şi pe stânga, acolo e zonă de 1 bandă, e firesc să meargă trenuleţ. De ce sunt dificile 3 marcaje pe asfalt?!
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#1038
Ce intelegi prin marcaje pe asfalt? Sunt 3 sageti pe asfalt. Plus insula hasurata.

Asta cred ca e accidentul, 15.12 la ora 5. Nu am gasit niciun alt eveniment major in 14 sau 15 dec. Traficul a fost blocat aproape 2h. Era intuneric bine. La ora aia nu cred ca era nicio coloana de TIRuri si daca stalpisorii sunt reflectorizanti, sigur erau vizibili. Si clar nu e prima alternanta, soferul vinovat mai vazuse cel putin una.







Si indicatoarele de 2->1 in Suedia... Sunt albe si maaari. Vezi si video . Exista si indicatoare 1->2 (doua sageti)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#1039
Traficul a fost complet verde pe Sinesti-Movilita in saptamana 30.12-05.01 . Faptul ca a fost verde duminica e cam ciudat. Probabil cei care s-au intors la Bucuresti din vancata au facut-o in diferite zile, sau o vor face...

cristi5

API pe Facebook

https://www.facebook.com/411782165662463/posts/1468955013278501/?d=n

Intrarea pe contrasens a fost cauza multora din tragicele accidente din ultimele săptămâni. Există soluții simple și ieftine de separare completă a sensurilor de mers, lăsând însă posibilitatea depășirii.

La câțiva kilometri sud de locul accidentului cu 7 victime din 25 decembrie de pe DN2 de lângă Urziceni, CNAIR a dovedit, la sugestia API, că acest drum poate fi reamenajat aproape de siguranța unei autostrăzi! Marcajul "2+1 alternativ" (http://bit.ly/2Qs0Kyg) asigură separarea sensurilor, oferind o bandă de depășire alternativ pe fiecare sens. Zona pilot între Sinești si Movilița a fost inaugurată în iulie 2019. Rezultatul: pe tronsonul care înainte era printre cele mai mortale de pe DN2 a avut loc în primele 6 luni o singură ciocnire frontală, care putea fi și ea evitată daca CNAIR instala parapete median.

Chiar dacă există loc de mai bine, monitorizarea noastră arată că testul pe cei 10 km ai DN2 a fost un succes. Felicităm CNAIR și solicităm de urgență generalizarea sistemului "2+1 alternativ" pe cei aproape 400 km din DN2 și DN28 care au lățime suficientă (Afumați-Săbăoani-Iași) și pe alte drumuri naționale cu aceeași lățime (de exemplu DN1C Cluj Napoca-Dej). Sistemul poate fi implementat și pe celelalte drumuri naționale prin extinderea platformei la minimum 13 metri, lucru realizat deja de CNAIR pe porțiuni din DN7 Valea Oltului. Este timpul să nu mai avem victime pe contrasens!

Când am propus acest sistem, mulți șoferi și-au exprimat temerea că drumul nu va rezista la trafic intens sau că va fi blocat de vehicule avariate. Monitorizarea de trafic minut cu minut realizată de către API din iulie până astăzi (http://bit.ly/2SBJCIX) arată că, deși este una din cele mai aglomerate porțiuni din DN2, Sinești-Movilița funcționează la parametri normali în aproximativ 97% din timp pe fiecare sens. Ambuteiaje au loc vinerea după-masa pe sensul spre Moldova, si duminica după-masa pe sensul spre București. Mai mult, am observat că durata acestor ambuteiaje de weekend a scăzut de la o lună la alta.

Acesta este un exemplu de investiție relativ mică, cu rezultate foarte bune în materie de siguranță rutieră, folosind creativ drumul existent. Există și alte posibilități, dar fondurile de la bugetul de stat pentru astfel de investiții și întreținerea drumurilor au scăzut de la 800 milioane lei cheltuiți în 2019 la 200 milioane lei alocați inițial de guvern pentru 2020, sumă crescută prin amendament la doar 360 milioane.

Astfel de reamenajări sunt imperativ necesare în țara cu cele mai nesigure drumuri din Europa: 5 decese pe zi în medie, ajungând la 10 pe zi de sărbători. De asemenea, nu ar mai trebui permisă construirea de drumuri noi, spre exemplu centuri rutiere, fără separare de sens, cum e cazul centurii Timișoara, Iași, Zalău sau parte din centura Bacău! O lărgire a drumului la faza de proiect de la 10 la 13 metri asigură implementarea unui sistem cu separare de sens și bandă de depășire.


cristi5

#1042
Mi-am petrecut cateva ore din vacanta raspunzand la comentariile de pe Facebook ale pozitiei 2+1.  Stiu din experiente precedente pe Fb API si pe alte pagini Fb ca e absolut ineficient din multe puncte de vedere: comentariile sunt mult mai putin vizibile decat postul in sine, discutiile pe Fb sunt de cele mai multe ori sterile si se sfarsec deseori cu inuraturi, etc. Singurul avantaj este ca numarul mare de comentarii creste vizibilitatea postarii in algoritmii Fb. 

Pot sa spun ca mi-am amintit de acelasi sport facut aici pe topic acum cateva luni :) Pe de alta parte aceasta idee afecteaza vietile oamenilor si pentru ca am promovat ideea ma simt obligat sa inteleg cum le afecteaza, asa ca am citit si raspuns cu rabdare la toate remarcile mai mult sau mai putin constructive.

Oamenii care sunt impotriva 2+1 (sunt vreo 2 sau 3 care posteaza vreo 5 comentarii fiecare dar primesc pana la 10 like-uri deci nu sunt singuri) au cateva idei
- ca ei sunt siguri ca drumul merge mai prost decat inainte, ca doar au fost acolo, si eu nu.
- ca sunt convinsi ca drumul va fi largit cu un metru, largirea este iminenta.
- largirea este foarte simpla. Nu realizeaza deranjul provocat de un astfel de proiect
- A7 nu se va face niciodata. Oricum sigur nu in 5 ani.
- foarte interesant cum vedem ca se merge cu 70 (? alteori se clameaza 50, 40, ceea ce nu ar fi verde pe Google traffic) pe portiunea de o banda si asta e o blasfemie. Faptul ca se poate depasi in maxima siguranta pe portinuea de doua benzi e jumatatea plina a paharului si pe aia nu o vedem.
- un rationament extrem de interesant: orice scadere a viteze pentru cresterea sigurantei este inacceptabila pentru ca cel mai sigur este sa stai pe loc, atunci sigur nu faci accident. Sigur, faptul ca viteza medie creste la transformarea drumului de 13m in 2+1 este irelevant pt bizonii a caror viteza medie scade
- am vazut multe afirmatii aberante care mie imi sugereaza ca unii oameni sunt foarte deranjati de amenajarea 2+1 dar nu pentru un motiv cu care se pot lauda. Probabil sunt cei care se baga in toate depasirile posibile si fireste ca cu asta nu te poti lauda decat la o intalnire de macho dick measurement. Asta e cel mai tare, chestii clar inventate din burta fara nicio dovada, unele copiate de la noi "pe invers".
Quote
În zona localității movilita unde a fost amenajat acest sistem în 97% din cazuri sunt ambuteiaje, iar accidentele sunt și ele de cel puțin 2 ori mai frecvente și violente.

Pozitia a adunat 276 de click-uri pe primul ink (articolul Contributors, link in primul paragraf) si 122 click-uri pe al doilea (playlist-ul timelapse Google traffic, link in paragraful 3). Foarte putine click-uri pe video-uri in sine. Concluzia e simpla: daca vreti sa promovati ceva pe Fb, link-ul trebuie sa fie in primul paragraf si sa nu necesite alte click-uri. Cred ca ar trebui promovat direct un video dintr-o anumita saptamana.

Unul din cei mai inversunati comentatori a crezut ca dovezile mele de trafic sunt 18 screenshots. Nu 18 video-uri cu 10000 de cadre fiecare :) Adica credea saracul ca avem de zece mii de ori mai putine date decat avem :) Mi-a sugerat sa scriu un disclaimer si m-a amenintat ca ma raporteaza (la Fb?) pentru raspandit de informatii false. Poate a si facut-o :) Un alt domn chiar ne trimite un video facut de dumnealui duminica 3 noiembrie drept dovada suprema. Morala este: pentru cei care stau in ambuteiaj, este de necrezut ca drumul e verde tot restul saptamanii!. De-asta e important de promovat video-ul direct.

Alte idei rezultate din discutii
- este foarte important de aflat ce inseamna verde pe Google Traffic. Daca limita e 80, pana la cat e verde? 70, 60? Sau nu conteaza limita de viteza, ci rangul drumului?
- limita de 80 este o aberatie la siguranta aratata deja de Sinesti-Movilita. Bine ca restul drumului, plin de ciocniri frontale si intrari riscante pe contrasens, are limita 100. Eu cred c-ar trebui sa cerem cat mai curand ridicarea restrictiei la pachet cu parapete median solid. Dar eu as fi multumit si fara, sigur, nu la fel de multumit, dar Sinesti-Movilita a aratat siguranta de pana acum *fara* acest parapete.
- cel mai probabil ambuteiajele au scazut pentru ca oamenii au invatat ca drumul e aglomerat la anumite ore si folosesc rute alternative. Atata timp cat ruta alternativa este o autostrada (A3) eu zic ca asta e un fapt pozitiv.

O singura persoana a vorbit de MZA. Si aici vine paradoxul. Un om care pare documentat, spune nici mai mult nici mai putin ca "2+1 e prea tarziu pentru DN2". E prea tarziu sa salvam 4 vieti din 5. Uneori lipsa de respect pentru viata omului ma lasa fara cuvinte.

Ionut

Si eu am promovat MASIV ideea si mi-o asum pana la capat 100%. Asta for the record. Daca ar fi dupa mine, as transforma de maine tot DN2 (si DN1C si alte sectiuni de DN pe acelasi profil cretin) la profil 2+1 alternativ din motivele pe care le-am amintit de n ori. Asa ca daca vreti sa injurati pe cineva, injurati-ma pe mine (alaturi de Cristi, ca sa nu ma simt asa singur).

cristi5

#1044
:thumbsup:

Eu am si folosit retorica asta pe Fb: e mai bine sa injuri pe cei vii decat sa-i plangi pe cei morti...

Un punchline pentru urmatoarea pozitie: viteza medie creste usor prin transformarea la 2+1 alternativ. Dar viteza bizonilor care se baga in toate depasirile scade, si pentru asta, nu ne pare rau! 2+1 practic democratizeaza drumul.

cristi5

#1045
Apropo de "2+1 denial", un comentariu de pe contributors

Bogdan R spune:
Quote
16/09/2019 la 14:43
Incepe sa se observe din ce in ce mai clar ca solutia DN2+1 pentru E85 (DN2) a fost o idee foarte gresita. Pe forumul Pe unde merg sint acomentarii care arata ca apar blocaje din cauza accidentelor.

Din nefericire, cei care au sustinut-o cu tarie (Asociatia ProInfrastructura si Cristian Bogdan alias Cristi5) nu sint suficient de onesti incit sa recunoasca ca au gresit, ci propun reguli birocratice suplimentare, asemenea comunistilor care nu voiau sa recunoasca faptul ca sistemul este gresit si, in schimb, dadeau vina pe oameni ca nu se ridica la nivelul sistemului comunist:

altfel spune:
Quote
29/12/2019 la 13:28
Si sunt si alte comentarii care arata ca e mult mai sigur si confortabil de condus pe segmentul experimental de 2+1 decat era inainte, cu circulatia haotica pe acostament.

Foarte interesant asta cu "reguli birocratice suplimentare", nu prea inteleg la ce se refera dar mi as incadra-o la capitolul argumentelor irationale scoase din burta, in lipsa de altceva.

yetiman

Pana la un punct, am citit si eu comentariile de pe Fb, dar m-au lasat nervii la un moment dat.
Sunt convins ca majoritatea comentariilor negative vin de la bizonii care nu-si mai pot "satisface" nevoile de a fi bizoni. Iar restul de la cei care nu inteleg avantajele si rezultatele (daca ei circula doar cand sunt ambuteiaje, cred si eu ca nu sunt multumiti).
Iar cativa "idioti" (ca nu-i pot numi altfel) tot insista ca doar largirea e solutia magica - de parca largirea cu 1m s-ar putea face peste noapte. Marcajul, in schimb, SE POATE FACE PESTE NOAPTE.

Dupa parerea mea, ce trebuie inteles:
1. COSTURILE - schimbarea din 1,5+1,5 in 2+1 se poate face cu CELE MAI MICI COSTURI posibile. 
2. TIMPUL - schimbarea se poate face in cel mai scurt timp
3. SIGURANTA - 2+1 este mult mai sigur decat 1,5 + 1,5.

Ca sunt solutii mult mai bune (2+2) e clar. Dar aici 1. si 2. nu mai sunt valabile.

PS: Am uitat de faptul ca: "noi stim mai bine decat altii...", "la noi, la romani, nu se poate..."
2 din cele mai tampite idei posibile!
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Toti idiotii astia care zic ca API/Cristi sau eu nu mai sustinem ideea de 2+1 sunt niste idioti. Si da, imi asum si asta! Pentru ca daca ar citi ce a scris API, ce a scris Cristi si ce am scris si zic eu PUBLIC chiar si in presa despre asta, n-ar mai fi asa vocali. Dar n-ai ce sa-i faci. Prostia si cretinatatea sunt la rang de arta pe soselele patriei.

ovideatza

#1048
Am citit si eu raspunsurile tale (@Cristi), si te felicit pentru determinare si rezistenta. E foarte bine ca ai raspuns majoritatii, chiar daca unii sunt evident pe langa subiect, cum ai postat si tu diverse exemple care sunt departe de o discutie normala.

Insa eu v-as ruga sa aveti grija cu urmatoarele:
1. Nu toti cei care nu agreeaza aceasta idee inseamna automat ca fac parte din categoria "bizoni". Nu ii desconsiderati, nu ii atacati, nu impartiti oamenii in 2 categorii. Lucrurile nu sunt asa simple. Promovati ideea fara a lovi in altii la persoana. A vrea sa conduci cu 110-120km/h in exteriorul localitatilor fara a fi in pericol nu inseamna bizon. Ca totusi bizonii cu 150-160km/h, ca aia ii vad eu bizoni, adica cei care circula semnificativ mai tare decat majoritatea celorlalti, nu cred ca s-au adunat chiar toti pe FCB sa combata ideea de 2+1, pt ca in trafic eu nu i-am vazut chiar atat de des, in general am vazut ca se circula cam pana in 120-130 grosul.
2. Incercand sa citesc detasat toate postarile, observ ca intreaga argumentatie vine in urma traficul de pe google. Intrebarea corecta care ar fi trebuit sa apara prin acele comentarii ar fi: cat de siguri sunteti ca informatiile sunt reprezentative pt trafic? Pentru ca tot citind iti vine greu sa ii crezi pe toti ca vorbesc prostii (desi e perfect posibili). In mintea mea s-a infiripat ideea ca mai exista mici ambuteiaje care nu sunt sesizate pe inregistrari (nu toti au smartphone/ nu toti dau acces la aplicatii/ nu toti folosesc aplicatia in mod activ   etc ->nu cunosc felul in care se preiau aceste informatii). Chiar v-as ruga cei care stiti sa explicati pe scurt daca info de trafic se iau doar de la cei cu google maps/waze pornit sau nu si care sunt parametrii de la care incepe sa se inregistreze "inrosire", etc.

Eu personal am trecut strict in primele zile de lucrari si de atunci nu am mai trecut, cu alte ocazii fiind in nordul capitalei la ore de varf am iesit pe A3, conform waze.

Dar m-as bucura ca in acest pas sa faceti si o verificare a informatiilor pe baza carora s-au tras aceste concluzii, de acel 97%.

PS:
-eu personal tot sunt pentru o solutie combinata (2+1) + (2+2) in functie de MZA si transformare punctuala simultan cu fiecare investitie in DN2/DN28 care se va face (acele intretineri, asfaltari pe suprafete intinse care se fac periodic).
-Mi-as dori ca discursul public actual 2+1 de genul "totul sau nimic" de acum sa evolueze si sa ajungem la "2+1 preponderent si completat de 2+2 in apropierea marilor orase+noduri cu viitoarea A7"
- segmentul de test in continuare e prost ales in opinia mea. Ca sa nu ai acele excese de care mai vorbesc unii prin comentarii de dupa sectiunea 2+1, ar fi trebuit segmentul sa fie intre 2 localitati mari, unde MZA permitea, iar localitatile folosesc ca si reglementare de viteza si fluenta trafic. As zice Ramnicu Sarat-Focsani? Sau poate in continuarea portiunii 2+2 catre Ramnicu Sarat pt o distanta mai mica.
@yetiman: multumesc de incadrarea in categoria celor cu idei multe  :) destul de greu sa continui normal cand ajungi sa primesti astfel de epitete doar pentru ca ai alta parere. Derapajele nu fac bine "cauzei".

nirolf

Aici e și o problemă românească mai complexă, ține de psihologia poporului român și istoria lui: toată lumea "vrea o țară ca afară", dar mare parte din ei susțin ideea până când le este impactat confortul personal.

Am destule exemple în grupul de prieteni/colegi de birou care vor "schimbare" în timp ce ei merg cu 80 în localitatea, parchează pe trotuar blocând-ul, depășesc coloana pe linia de tramvai, parchează aiurea la doi pași de parcarea cu plată deși au bani, etc. Bineînțeles că au totdeauna "justificări", se mint pe eu înșiși că nu au de ales sau că de fapt nu încurcă pe nimeni. Și aici vorbim de oameni educați, poziții bune în multinaționale, etc. Dacă coborâm nivelul justificările ajung la nivelul "când o să fie toți corecți, atunci o să fiu și eu" (un "Scorseze" oprit pe banda de biciclete).

Cu toate astea impresia mea e că încet-încet, deși opun rezistență, oamenii progresează - își mai nuanțează pozițiile, mai merg în afara țării și văd cum e acolo.

Părerea mea e că trebuie perseverat cu educația rutieră, că nu prea are cine o face la noi din păcate. Postări de genul acesta ajută la conștientizare - marea masă nu e pasionată de domeniul siguranței rutiere, dar citind și vizualizând informația descoperă  lucruri la care poate nu s-au gândit niciodată.

Vor fi totdeauna mai gălăgioși cei nemulțumiți, chiar dacă ei sunt puțini de fapt. Apreciez efortul de a răspunde la comentarii, cred că ajută, chiar dacă pare dialogul surzilor (altă meteahnă românească). Eu am mai răspuns la câteva comentarii de pe Hotnews și acolo sunt 2-3 foarte gălăgioși, dar sunt puțini la 10.000 de vizualizări.