Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

vancouver,

dă-mi voie să te contrazic într-o problemă fundamentală:
mașinile înfipte în copacii de la marginea drumului NU o duc la fel de bine precum copacii...

;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

DN68A Traian-Vuia - Lugoj. L-au rașchetat pe alocuri și l-au lasat așa. Să mor dacă înțeleg asta. Unde-i groapă așa rămâne unde nu-i hai să rașchetăm și să nu astupăm. Nici un semn, nimic. Prima dată am crezut că le-au reparat, dar după ce a dat cel din fața mea în una, m-am lămurit.

Bucata "reabilitată" unde lipsește A1 (Margina) nu se vede absolut nici un marcaj pe ploaie. Pur și simplu se merge orbește.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#6272
@vancouver e foarte interesant ca lista ta e orientata pe soferi, dar problema majora e la neprotejati. Sunt 70% din victime in localitate si 32% din victime in afara. 47% per total sunt neprotejati.

Si probabil majoritatea factorilor de decizie in Politia rutiera si CNAIR gandesc "ca soferi" pt ca nu prea umbla pe jos sau cu bici. Si cand se gandesc la pietoni si ciclisti au tendinta sa-i blameze ("indisciplina pietonilor"...) in loc sa gandeasca infrastructura ca sa-i protejeze. Problema de mentalitate.

Despre treceri la nivel: gasesti aici pe topic o analiza din care reiese ca Romania *nu* are mai multe treceri la nivel decat Ungaria sau chiar Austria. Problema e amenajarea...

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg322300#msg322300

gruiarew

cristi5, normal că ai morți în rândul pietonilor și bicicliștilor când treci cu europeanul prin sate. Treci la unguri si ai să vezi ceva ce la noi nu s-a pomenit. Drum separat de-a lungul șoselei pentru biciclete. UIte, chiar lângă vamă:

https://goo.gl/maps/c1Wp4bajHyMA2KaY6

Prin comparație noi avem.... tufe: https://goo.gl/maps/es1RsAQvCfWs7bjr8

O să ziceți ca nu trece nimeni cu bicla granița, și probail așa și este. Dar de exemplu ar fi mers așa ceva de la Cenad la Sânnicolau Mare sau de la Sânandrei la Timișoara (se aplică pentru toate satele din jur). Pistă la Timișoara știu doar spre Utvin, că e ceva asfalt turnat pe malul Begăi.

https://goo.gl/maps/ESWeZW5fV6BtAMhF6
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

De acord, Ungaria si multe alte tari au investit in separarea traficului pietonal si velo de traficul auto. Exact asta trebuie sa faca si Romania. Cum naiba aprobi trecere de pietoni la bretea de centura rutiera noua-nouta?? Vezi Mosnita Noua.

Sunt foarte curios cate victime avem pe traficul de tranzit fata de traficul local. Toate astea trebuie analizate.

Dar sa credem ca cu autostrazile vom rezolva problema, e o naivitate. Protejarea celor vulnerabili e o problema structurala care va cere extrem de mult efort.

PS: eu am trecut granita la Nadlac  cu bici, de mai multe ori :)

gruiarew

Până una-alta e foarte greu de separat traficul de tranzit de traficul local. N-ai cum să faci asta în 99% din localitățile din RO. Am mai scris și o mai scriu o dată. Am sărit și noi la autostrăzi ca găina la muci. Nu e neapărat un lucru rău, dar din punct de vedere al siguranței circulației cred că se rezolva mult mai ieftin și mai rapid cu scoaterea traficului din localități.

Fără supărare, dar A1 bucata Lugoj - Margina nu are trafic de autostradă. Eram mult, mult mai câștigați cu modernizarea DN68A și scoaterea lui completă din sate, bandă separată pentru vehicule lente unde este cazul, intersecții denivelate, drum separat pentru biciclete, șamd. Și banii rămași redirecționati acolo unde chiar era nevoie (spre Caransebeș de exemplu, sau un A0 ce trebuia să fie gata în mileniul trecut). Dar nah, ăștia suntem și cu asta defilăm. Bine că nu-i mai rău.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

      Oradea..... cred că este "caz singular", cu o pistă "velo" din oraș la Borș/PTF și legată de Nagylak și Artand.... Se vede pe marginea DN1 până-n vamă.....

Earthchild

Quote from: gruiarew on April 21, 2021, 11:16:50 AM
Fără supărare, dar A1 bucata Lugoj - Margina nu are trafic de autostradă.

Nu are, pentru ca lipsesc tunelurile de la Cosava, altfel va colecta traficul dupa ce vor fi (in sfarsit) conectate tronsoanele.
In rest, de acord cu tot ce scrii despre traficul local, ar trebui sa faca parte dintr-o planificare separata in care sa se investeasca la fel de mult ca in autostrazi.

TibiV

@gruiarew,
acum mulți evită traseul tocmai din cauza "găurii" Margina - Holdea...

gândește-te că după ce va fi gata A10, și cei din Cluj ar putea să prefere traseul pe la Nădlac (Cluj-Turda-Sebeș-Deva-Nădlac)
Iar când s-o găta și A3 Târgu Mureș - Câmpia Turzii, va fi și mai și...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: cristi5 on April 21, 2021, 12:15:53 AM
@vancouver e foarte interesant ca lista ta e orientata pe soferi, dar problema majora e la neprotejati.

.... sincer nu stiu de unde stii tu ca lista mea e orientata spre soferi.... lista mea e orientata spre un singur lucru: ce este altfel in Romania fata de Germania. Si asa a iesit lista.

Dar nu ma supar daca iti faci si tu lista ta (care sigura va fi mai buna decat a mea) si atunci voi avea si eu ocazia sa-ti critic lista.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Romania mai are ceva diferit fata de Germania: Pedepsele pentru condus agresiv (depasiri de coloane, amenzi viteza si linie continua, flashuri si mers lipit de cel din fata) si mai ales pedepsele pentru accindente care duc la vatamari grave sau chiar decese.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

gruiarew

@TibiV eu mă refeream strict la partea de siguranță rutieră. Cum să scazi numărul de morți / milion cu cât mai puține costuri. Ceva de genul efort minim satisfacție maximă. Că acum nu mă ajută cu nimic că vin ață de la Atlantic doar ca să-mi rup roțile într-o groapă la Coșevița în pădure. De nu făcea față, mai pui o bandă sau faci un drum alternativ, paralel. Prin alte părți cu apă mai caldă între două sate prăpădite ai 2 sau trei variante de drumuri. La noi la DN68A nu ai nici un fel de alternativă viabilă sau circulabilă fără un ocol substanțial. Mă tot iau de drumul ăsta, pentru că ceva mai penibil n-am văzut. Și dacă citești ce postează cei de la CNAIR / DRPD pe facebook și prin alte locuri, te umpli de spume.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

^^ @dr4qul4: da si nu. Exista intr-adevar o politica de pedepsire a condusului agresiv pe autostrada, cu amenzi pentru nepastrarea distantei si pentru flashuri, inclusiv se ajunge la condamnari penale pentru fortarea celui din fata sa se dea la o parte. Toate astea insa nu se aplica la viteze sub 80 km/h si politia nu le urmareste in afara autostrazii, unde rarisim se ajunge la peste 100 km/h.

Dar legatura cu accidentele grave este minima. Cum spunea si @cristi5, majoritatea accidentelor cu morti sau grav raniti sunt in localitati (valabil si in Germania si mai ales in Romania) si pe locul 2 sunt pe DN-uri in afara localitatii - aici in mare masura in curbe periculoase, intersectii puncte negre si coliziuni frontale.

Autostrazile au numar extrem de redus de victime. Daca nu intelegi cauzele, te duci intr-o directie gresita. Nu vei rezolva accidentele cu victime daca o sa dai o noua lege impotriva condusului foarte aproape si agresiv. Departe de mine sa sustin acest mod de condus agresiv, dar repet, in alta parte trebuie sa cauti.

In schimb daca vei elimina capetele de pod chiar o sa salvezi oameni. Multi. Nu doar morti, dar si raniti grav. Daca vei scoate DN-urile din localitate la fel, multi. Mai ales pietoni sau biciclisti. Mai ales bauti. La fel ai aproape zilnic accident la trecerile cu calea ferata. Dar nu am vazut de mult accident mortal cauzat de un bizon pe autostrada. Cele care sunt pe autostrada de regula au alte cauze, cel mai des masina oprita sau ceata.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

JohannDB

       Apropo de afirmația: """ bucata Lugoj - Margina nu are trafic de autostradă"""... Ca unul care trece pe aici des/foate des, aveți imprasia de rarefiere, la anumite ore. După ce "coloana" de Vidin/Craiova iese la km 459 pe A6, da, pare  că nu mai e înghesuială; la anumite ore, așa pare (repet), plus că fiecare camion are setată o viteză mai "sub" sau "peste" 90km/h și se distanțeză, după "puteri"..... Valorile de trafic mari sunt legate și de probabilele ore "de descărcare" după vamă (spre interior), în limita unor kilometrii până la destinații, urmând A1, dar și invers, fiecare planificându-și ieșirea peste vamă (ținând cont și de haosul ce se generează la granițe prin interdicțiile totale de tranzit pe Ungaria la sărbătorile de aici (nu ca la noi cu tranzit între 22:00-06:00 în zilele de sărbătoare)..... depinde în ce perioade ale zilei treci pe zona împricinată.
         În particular, poți spune că nu-i trafic , chiar zilnic, noaptea între 01:30 și 03, ...  03:30 când 95% din șoferi sunt la somn și autostrada pare goală, mai ales că există și interdicția pentru "omul de rând" între orele 22:00-05:00, cu variațiunile de weekend.....
         În rest, ceea ce spune @TibiV, cu afluirea treficului spre zona asta de pe A10 și zona Mureș, într-un an, an și ceva, (după deschiderea completă pe A10) se vor vedea rezultatele pe A1, în ciuda faptului că de la Cp. Turzii la Borș2 sunt cca 240 km (din care 52 de A3) și ungurii au autostradă de la Debrecen la.... Biharia. "Vom trăi și vom vedea", sau eu am fost băftosul care-am dat de trafic mediu spre dens în zonă !

dr4qul4

@vancouver: Daca treci cu 150+ km/h printr-o localitate (limita de 50) nu te duci nici macar o noapte in arest?
Dar daca omori un pieton pe trecere, scapi doar cu 3 ani cu suspendare?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024