Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

JohannDB

#6240
                  De zilele trecute.....
             https://www.ebihoreanul.ro/stiri/accident-mortal-un-tanar-de-28-de-ani-din-bihor-a-murit-pe-autostrada-a11-dupa-ce-s-a-rasturnat-cu-tir-ul-163004.html
...............
    eBihoreanul \
    Știri Bihor

11 Aprilie 2021, 10:41
Accident mortal: Un tânăr de 28 de ani din Bihor a murit pe autostrada A11, după ce s-a răsturnat cu TIR-ul

Elena Marinescu   
Un bărbat în vârstă de 28 de ani din Bihor a murit în noaptea de sâmbătă spre duminică pe Autostrada A11 Arad-Oradea, în apropierea municipiului Arad. Aflat la volanul unui TIR, tânărul a pierdut controlul asupra direcţiei de deplasare şi s-a răsturnat peste glisiera mediană a şoselei.

"Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, în cursul nopţii, pe autostrada A11 Arad-Oradea, pe breteaua de ieşire către DN7, la kilometrul 2+800 de metri, în apropierea municipiului Arad, judeţul Arad, conducătorul unui autotren a pierdut controlul asupra direcţiei de deplasare şi s-a răsturnat peste glisiera mediană. Impactul s-a soldat cu decesul şoferului", se arată într-o informare a Poliţiei.

Din primele cercetări, poliţiştii au stabilit că la volan se afla un bărbat de 28 de ani din Bihor. Potrivit portalului Romania24.ro, accidentul s-a petrecut în urma efectuării unui viraj pentru ieşirea de pe autostradă.

După accident, tirul a fost semnalizat corespunzător şi s-a circulat pe prima bandă în zona respectivă, în ambele direcţii.
......................
                                  Zona o cunosc foarte bine; este una care "fură"..... După ce ieși din A1 la km 544 pentru zona industrială Arad vest și rulezi pe "interminabila" bucată de A11 (de 4,1km) ajungi la circa 800 de metrii, până-n DN7, în acest loc, unde ai o curbă la dreapta, accentuată (dar  care nu se arată așa) și-n cca 100m mai faci o curbă la stânga, după care rulezi drept spre giratoriul de la "Lukoil ce leagă A11 de DN7, km 553+850.....
                                  Exact în același loc, acum cca doi ani, am găsit răsturnat un "tir" turcesc, în acceași poziție și soferul decedat (fusese deja luat).  Pe lângă toate, acești parapeți mai sunt și depozitați, pe două rânduri aici, lucru ce-i face să devină "cuțite" perfecte, dacă te culci pe ei......  Nu spun ce culori (rămășițe) și urme de anvelope  au parapeții, în acest loc !!
                 

TVlad

Portiunea respectiva bag de seama ca a fost configurata asa pentru a fi refolosita pe post de iesire in momentul cind autostrada  se va continua catre Oradea. Sint foarte periculoase locurile astea; desi nu era o succesiune de curbe la fel de strinse, se produceau accidente si pe A1 la intrarea in Pitesti inainte sa se construiasca tronsonul "centura" pina la Bascov, centura care se termina si ea intr-un mod destul de dubios, cu un viraj de raza si mai mica.

adiarc

am mai adus in discutie problema iesirilor,a benzilor de decelerare sau a întrărilor, a benzilor de accelerare....este la limita pt mine cu o masina de sub 3,5 to sa ies dar mai ales sa intru...la limita,la viteza legala si cu o masina normala...pt un 7,5 to sau tir ...este practic imposibil la orice viteza sa nu muște din prima banda...

si standardul ceva mai lat de pe centura SB a fost inlocuit cu unul mai ingust la noile proiecte..ulterioare acestuia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Ați văzut chestia asta?

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24736181-proiect-privind-codul-rutier-biclistii-vor-avea-limita-viteza-30-reglementeaza-criculatia-trotinete-pietonii-nu-mai-voie-traverseze-ochii-telefon-sau-castile-urechi.htm

Mie mi se par chestii de bun simț, deși se critică maxim în comentarii. Nu de putine ori m-am trezit cu omuleți sărind pe trecere, sau ieșind de pe după mașini vorbind la telefon. Cât despre biciclete, desi folosesc aproape în fiecare deplasare bicicleta, nu-i suport pe cei în colanți. Merg tot timpul unul în dreptul altuia, sau pe mijlocul benzii. Dacă ești cu mașina sunt cazuri în care e imposibil să-i depășești. Dacă ești cu bicicleta sau pieton, ai toate șansele să dea cu tine pe jos.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nirolf

#6244
Și cum rezolvă asta limita de 30 km/h? O să meargă si mai încet, te ajută?

Și pe mine mă deranjează ca șofer, dar înțeleg de ce o fac, pentru că altfel sunt șoferi care îi depășesc razant pentru că nu au răbdare să facă o depășire păstrând o distanță sigură.

Prin limitarea asta ciclismul de performanță va fi practic desființat în România, cicliștii de șosea nu vor mai avea unde să se antreneze. Sport olimpic (2 cicliști calificați pentru Tokyo) desființat de MAI, bravo! Poate totuși bancurile cu polițiști nu erau bancuri.

Totul e absurd, poate nu am ciclo-computer, de unde știu cu ce viteză merg?

Iar de rezolvat nu va rezolva nimic, cauzele accidentelor cauzate de bicicliști sunt evident altele decât viteza. Dar atât îi duce capul pe purtătorii de caschetă: punem limită de viteză! Sigur va rezolva problema vizibilității, a bicicliștilor băuți sau care nu cunosc sau respectă regulile de circulație. Nu mai zic de șoferi.

LE: Sunt curios dacă mai există undeva în lumea largă așa o aberație, caut și nu găsesc un exemplu pe net.

gruiarew

Mulțam de minus.

Până la urmă drumul public, e public nu de făcut curse sau antrenamente. Văd că te-ai luat fix de limitarea aia de 30km/h.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

Limitarea la 30km/h ar fi fost rezonabila in interiorul localitatilor la fel cum e si limita generala pentru autovehicule la 50km/h, in afara ar trebui sa ii lase sa pedaleze cu cat ii tin muschii picioarelor.

dragos76

Și mie mi se pare aberant asta cu limita de viteză pentru cicliști; nu va afecta doar cicliști de performanță, sunt foarte mulți amatori care practică acest sport. Și încă suntem extrem de departe de nivelul de popularitate pe care îl are în tările oleacă mai la vest.
Acuma, că ăștia în colanți îi enervează pe alții în trafic, ce să zic... e o opinie personală. Cât timp respectă reglementările legale și cele de bun simț, nu știu de ce trebuie să ne tot enervăm și să nu fim un pic îngăduitori unii cu alții. Dar clar e o aberație asta cu limita de viteză. Sunt de acord cu ea doar în context de trafic unde sunt șanse mari ca să te intersectezi cu pietoni (de ex piste de biciclete trasate pe trotuar).

nirolf

#6248
@gruiarew Și unde propui să se antreneze? Cicliștii din întreaga lume se antrenează pe drumuri publice. Velodromul e pentru o disciplină separată și oricum singurul velodrom din țară e în paragină, campionatele naționale se țin în Bulgaria.

Și da, cum au zis și alții, chiar și un ciclist amator depășește 30 km/h, e absurd. Și problema e că nu viteza e cauza accidentelor care implică bicicliști. Nu a bicicliștilor cel puțin.

Nu eu ți-am dat minus, nu aș da pentru atât de puțin și oricum nu pot de pe Tapatalk.

Valentin

Deci daca Garcea sta jos la academia militara si eu vin cu o bicicleta clasica (nu electrica, aia poate sa prinda viteze mai mari) sunt bun de plata  O:-) , ce sa zic, o masura care incurajeaza transportul alternativ..

Poate gasim solutii la problemele adevarate si nu cum sa se castige bani la bugetul de stat? Te deranjeaza colantatii? Asigura-le piste de biciclete si sigur o sa le foloseasca, asta e cercul vicios in care pica multi. Te deranjeaza oamenii/biciclistii care vin de dupa masini? Amendeaza drastic si ridica zilnic masinile parcate ILEGAL in jurul trecerilor de pietoni si apoi amendeaza (NU e vina biciclistilor ca politia e absenta in cazurile unde se justifica..). Nu mai bine investesti niste bani, faci niste educatie rutiera in scoli, creezi baza unei reglementari corecte? (permis de bicicleta, un registru al bicicletelor ca sa scazi si furtul lor, si alte n-spe mii de idei)


ionut_16

Ce aberație... De unde să știu cu ce viteză merg cu bicicleta?
E ca legea pentru trotinete să fie parcate în stradă că auto, dar ghici unde sunt lăsate... Tot pe trotuar  :lol:

TVlad

Aversiunea fata de colantati e probabil amplificata si de clipurile de pe youtube incarcate de unii dintre ei care cam cauta scandal. De multe ori se iau aiurea de ceilalti participanti la trafic, sint incarcati de frustrari.
Daca tot e vorba de aversiuni mai aparte, va marturisesc ca mie nu imi plac masinile cu folie fumurie. In ultima vreme au aparut foarte multe. Sint agasante pentru ca nu poti vedea cum trebuie daca sint parcate linga coltul intersectiei sau in alte situatii. Eu de exemplu am luat singura amenda pentru viteza din cariera de sofer depasindu-l pe unu din asta. Daca nu ar fi avut geamuri fumurii as fi vazut masina de politie inainte sa fac manevra gresita. Stiu, putea fi duba sau camion si oricum depasirea vitezei legale nu e scuzabila dar de atunci am inceput sa imi dau seama cit de multi 'infoliati' sint.

dr4qul4

Eu sunt curios cu ce radare avizate metrologic vor masura ei viteza unei biciclete :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

Ca să lămurim un lucru: sunt și eu ciclist. Am drăcia echipată cum trebuie, trag pe mine o vestă și când mă duc pe drum îs conștient că mai sunt și alții pe lângă mine cu niște chestii care mă pot băga în spital.

Ultima întâlnire de genul:

Câți dintre voi ați fi procedat la fel? De ambele părți zic. Asta e doar un exemplu (țin filmarea că e prima dată când am fost pe acolo, nu mă interesează să vânez greșelile altora).

În oraș nu oprește unul la zebră sau la semafor. Trotinetiștii îs și mai periculoși că sunt si mai greu de observat.

Apropo de viteză, cu bicla normală și cu ceva antrenament scoți undeva la 20 - 25 km/h Care are scule mai sofisticate are și un GPS sau un kilometraj atașat. Și totuși drumul public nu este pentru antrenamente. Sau dacă vrei s-o faci, o faci legal. N-ati pățit niciodată să prindeti câte un "cârd" de ei care merg în paralel și să nu poți trece nicicum?

Ce zic eu ca e cel mai important e că se încearcă o reglementare și în această privință, chiar dacă poate nu trebuia să se ia din prima de viteza aia de 30km/h.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

#6254
Eu nu prea înteleg mania asta a reglementării. Reglementezi dacă e o problemă, dar hai să vedem, care naiba e problema aici?

Trotinetiștii? Da, da da... aici total de acord că e o problemă din cauza deplasării cu viteză prea mare a unui vehicul totuși foarte instabil, deplasare deseori pe trotuar. Și au fost destule cazuri recente cu accidente (în România), chiar și mortale. În plus e o diferență imensă între deplasarea cu un vehicul propulsat cu forța proprie, unde viteza totuși e direct proporțională cu efortul depus, față de a te folosi de un motor (electric în acest caz). Aici total de acord că trebuie reglementat. Plus că se și poate face asta, fizic (se pot limita aceste trotinete să nu depășească o anumită viteză).

Bicicletele? Da, sunt probleme în orașe (sau sate) în ce privește nerespectarea regulilor de deplasare (traversarea în mers pe zebră, schimbări de bandă fără asigurare, consum de alcool etc). Pentru toate astea sunt deja reguli și trebuie doar să se aplice.
Eu nu știu de probleme cauzate de viteza prea mare a unei biciclete. Cu atât mai puțin nu am auzit de probleme legate de deplasarea cu viteză a bicicletelor în afara localităților. Dar personal, deși merg relativ des (și) cu mașina, nu am întâlnit nici probleme. Poate, paradoxal, din cauza vitezei mici a unui biciclist ce urcă o pantă în față, am linie continuă și nu pot să îl depășesc în condiții de siguranță (pentru amândoi). Ei și? Aștept 30 de secunde și apoi trec. E loc pentru toată lumea.