Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Valentin

^^ dar ti se pare in regula ca acolo sa nu fie trecere sau sa fie prost marcata? Lasand la o parte persoana respectiva, sunt multe intersectii unde NU exista nici marcaj si nici semn, ceea ce e o prostie, aici nu vorbesc numai de strazi intre blocuri, exista chiar si strazi care dau de exemplu in I.Maniu si n-au marcaj si nici semn de trecere, ghici ce, unii soferi inteleg problema si lasa pietonii sa treaca, altii care se dau zmei cu legea in mana se apropie mult de pietoni si ii injura, chit ca oricum e blocaj pe I.Maniu si nu are unde sa se duca. Deci mai usor cu pianul pe scari, orasul ar trebui sa fie in primul rand pentru oameni.

dr4qul4

sa inteleg ca soferii sunt maimute? Daca vrei trecere de pietoni faci frumos solicitare la primarie. O vor analiza si vor decide (pe baza unor criterii doar de ei stiute) daca trebuie sau nu.
Chiar aseara am facut o sesizare cerand amplasarea unei treceri de pietoni intr-un loc periculos (nu exista vizibilitate). chiar cu trotuar inaltat in capatul acelei alei (au facut ceva identic la 50m distanta).
Dar asta nu inseamna ca, daca sunt pieton pot sa traversez pe unde vrea muschiul meu, fara sa ma asigur sau mai rau,  sa am pretentia ca un sofer sa-mi dea prioritate pentru ca asa consider eu.
Circulatia rutiera se desfasoara dupa semne, marcaje si reguli de circulatie, nu dupa cheful tau. Si se aplica inclusiv pietonilor si ciclistilor.
Nici nu stii cat ma bucur cand vad cum la sta Politia la Unirii si dau amenzi celor care traverseaza aiurea. La fel de mult ca si atunci cand sta si ia carnete in acelasi loc celor care forteaza semaforul sau nu acorda prioritate pietonilor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Valentin

Pai după logica ta, înseamnă ca in 75% din cazuri nu mai pot sa trec pe nicăieri, că dacă nu e trecere și nici semn, stau acolo în vidul intelectual al unor deștepți de la primărie eventual dorm peste noapte acolo. Eu nu vorbesc de traversatul ilegal printre N benzi de mașini. Eu vorbesc strict de prostia care are loc la anumite intersecții între străzi secundare cu bulevarde chiar importante, acolo unde ar fi logic să și fie de altfel o trecere, dar ți am zis realitatea, nu teoria din legi, pe aia o știu și eu nu trebuie sa ajungem la citate din legi. Te am întrebat dacă e ok sa nu exista treceri la nivelul anului 2021 între un bulevard important și o stradă secundara, nu am zis de șoferi că sunt maimuțe, ci pur și simplu că există un vid in realitate, 50% sunt morali, 50% cu legea in mână, in loc sa fie 100% lege . O:-)

Cristi N

#6303
Acolo unde nu e trecere se aplica partea a doua a frazei asteia din codul rutier:

Quote(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

Pe de alta parte, pe stradutele din spatele blocurilor ar trebui sa se faca o resistematizare prin care sa se desfiinteze trecerile de pietoni, create sicane si semnalizata toata zona ca rezidentiala.

Cristi N

Din contra, articolul 72 e destul de clar, prioritate ai doar daca traversezi pe trecere (locuri special amenajate), pe la coltul strazi ai doar voie nu si prioritate. Legat de partea cu asigurarea, pietonul e obligat sa se asigure chiar si atunci cand e pe trecere nu doar atunci cand traverseaza pe la coltul strazii.

gruiarew

Nu știu voi dar eu mă sperii de ce văd pe șosele. De mult, foarte de mult n-am mai bătut DN6 Lugoj - Timisoara dar ieri fiind la Dedeman Lugoj am zis să nu mai ocolesc pe A1 și am luat-o pe DN6.

Eu așa raceri n-am mai văzut. 60 în localitate, mă depășeau. În afară am ajuns chiar și la 120 (știu, știu e ilegal) dar ghici ce.... tot am fost depășit... și nu de unul-doi... toți! Am depășit și eu un tractor și o basculantă că deh...

Drumul în schimb, deși cam zgomotos, e ca masa (mai puțin niște poduri unde veșnicele rosturi). Și nu pare să fi fost reabilitat recent... Să-mi explice și mie cineva de ce acolo S-A PUTUT dar pe DN68A NU SE POATE. DN6 era și el vălurit vai mama lui în trecut s-a scos tot și s-a făcut nou.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Când se lucrează cu 3 utilaje și 5 muncitori nu avem cum să ne așteptăm la alte rezultate. Dacă ar fi lucrat acolo doar o parte din utilajele care le are UMB doar pe un șantier, în maxim o lună refăceau drumul complet. De ce nu concentrează acolo mai mulți oameni și mai multe utilaje? Poate pentru că trăim în țara lui ,,merge și așa". Deși CNAIR e unul, fiecare DRDP se descurcă și se gospodărește pe cont propriu. Nu sunt în stare să-și concentreze forțele și ani de zile drumul a fost neglijat complet, deși se știa că va fi foarte mare nevoie de el și ar fi putut să organizeze licitație cu ani în urmă pentru refacerea drumului.

gruiarew

Deci sa înțeleg ca DRDP-ul în afară de a strânge gunoaie nu pot face nimic în regie proprie? N-ai nici un excavator, nimic? Doar 3 oameni 2 lopeți și o roabă? Și restul la birou fac licitații? Nu fac ironie ieftină, chiar nu înțeleg cum funcționează...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mircea

A ieșit Horațiu Simion în pensie și probabil nu mai are cine să-i tragă de mânecă.

gruiarew

DN-ul ăla e așa de când îl știu. 30 ani și mai bine. De unde sunt eu am fi mult mai aproape de Deva. Dar tot timpul a trebuit să mergem la Timișoara, altfel îmbatrâneam pe drum...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

API pe facebook, va rugam sa dati share. Cum vedeti, multi comentatori cred ca autostrazile ne vor rezolva toate problemele vietii.

https://www.facebook.com/411782165662463/posts/1904106689763329


Chiar și în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranței rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. Comisarul Adina Vălean cere investiții în domeniu. Suntem de acord, cu mențiunea că banii trebuie cheltuiți cu cap. Fără o schimbare radicală de strategie și de atitudine față de factorul uman, vom rămâne repetenții Europei (și) la acest capitol.

Spre exemplu, adăugarea de benzi la bulevardele urbane, preferată de mulți primari deoarece aduce voturi, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni. Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziția codașă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni și bicicliști, cea mai mare pondere din Europa!

Discutăm de mulți ani pe forumul peundemerg.ro despre Viziunea Zero pentru siguranță rutieră (detalii în document: https://bit.ly/3nSWYhG) care pornește de la ideea că oamenii nu sunt perfecți și că pot greși. Niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare. Numărul acceptabil de vieți umane pierdute pe șosele este zero.

Deci siguranța poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislație. Așadar, propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă este caraghioasă. Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii și bicicliștii sunt participanți la trafic neprotejați, deci trebuie protejați cu infrastructură, și nu blamați regulat cu expresii de tipul "indisciplina pietonilor". Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceștia pentru că mulți dintre ei se deplasează exclusiv cu mașina.

Viziunea Zero presupune și ținte clare, precum reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu. Ea nu poate fi aplicată de un singur minister, ci la nivel guvernamental, iar responsabilul cu siguranța rutieră din guvern trebuie să fie tras la răspundere dacă țintele parțiale la 2 ani nu sunt atinse.

Investițiile necesare trebuie derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naționale la măsuri de protecție a pietonilor și bicicliștilor în localități. Observăm zi de zi dificultăți de coordonare între autorități și implementarea Viziunii Zero știm că va fi o provocare, dar trebuie luat taurul de coarne!

#DrumulEsteLung #ViațaArePrioritate

gruiarew

Share-ul nostru nu ajunge unde trebuie. Sper că măcar acum când e "la butoane" cine trebuie să se mai schimbe din mentalități și viziuni.

Oricum suntem de tot râsul. Azi în zi de duminică pe național, paralel cu A1, pe undeva între Traian Vuia și Lugoj era s-o comit de 3 ori. Pur și simplu se bagă ORBEȘTE în depășire și n-am fost cu ceva mic ci e ditamai duba mare și albă. Nu știu dacă în total să fi fost 15-20 mașini din sens opus. Dar de fiecare dată când au fost două, una era la mine pe bandă și a trebuit să frânez să-l las pe bou să treacă. Acolo este autostradă paralelă, iar pe DN tufe până în buza drumului.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

in Fagaras s-au montat stâlpișori de îngustare a benzilor in preajma trecerilor de pietoni,fara presemnalizare...fara nimic...consecinta...multi forteaza inainte ingustare...sau te trezesti direct in fata cu ea

Rezultatul - siguranță mult redusa atat pt pietoni cat si pe soferi....efectul exact opus intenționat de cretinii( probabil din primăria Fagaras), care mai dau si o groaza de bani pe stâlpișorii aceia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

oc7avian

Din filmarea lui Radu Ignat: mi se pare mie sau Pizzarotti o caută cu lumânarea (aia finală)?








Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#6314
Văd că nu s-a vorbit aici de accidentul ăsta:

FOTO Accident la un pasaj de cale ferată de pe linia 509. Doi morți și doi răniți
11 mai 2021

Poarta de gabarit de la un pasaj de cale ferată de pe linia 509 Piatra Neamț-Bicaz, la km 81+180, a fost lovită marți dimineață de un TIR, iar în urma accidentului și-au pierdut viața două persoane.

Alte două persoane sunt grav rănite, încarcerate, după ce bucăţi dintr-un pasaj de cale ferată care a fost agăţat de un TIR s-au prăbuşit peste un microbuz de transport persoane, pe drumul naţional DN 15, în localitatea Tarcău, conform reprezentanţilor ISU şi IPJ Neamţ. Accidentul a avut loc pe DN 15, la km 292 +000, în localitatea Tarcău, după ce un trailrer încărcat cu un utilaj a lovit poarta de gabarit de la pasajul CF și grinda superioară a porții de gabarit a căzut peste un microbuz aflat în  trafic pe sens opus.




https://clubferoviar.ro/accident-la-un-pasaj-de-cale-ferata/


Tragedia de la Tarcău putea fi evitată. Un camion plin cu bușteni a doborât, acum câteva luni, celălalt limitator de înălțime care proteja podul
15 mai 2021

În toamna anului trecut, într-o noapte, un camion încărcat cu bușteni, cu mult peste limita de înălțime, a lovit celălalt limitator de protecție a podului, situat în partea dinspre Piatra-Neamț, care, în urma impactului, a căzut pe carosabil.

Diferența dintre cele două incidente este că, în acel moment, nu era nicio mașină în trafic, iar evenimentul nu s-a soldat cu victime. Speculând acest lucru, șoferul camionului încărcat cu bușteni a șters putina fără să anunțe Poliția. Bineînțeles, nimeni nu s-a obosit să-l identifice și să-l sancționeze, deși acest lucru putea fi făcut folosind imaginile camerelor video de supraveghere de pe traseu.

A doua zi, grinda din fier a fost găsită pe marginea drumului, ocupând și o porțiune din carosabil. Anunțați, reprezentanții CFR au intervenit și au scos limitatorul în afara carosabilului, loc în care se află și în prezent.



,,Limitatorul dinspre Piatra-Neamț a fost dat jos, anul trecut, într-o noapte, de un TIR încărcat cu lemn. Când cei de la Drumuri au ajuns în zonă, au găsit grinda jos și resturi de lemn. Marele noroc a fost că nu a trecut nicio mașină în momentul ăla. În plus, în urma impactului cu  lemnele, grinda a căzut în dreapta, spre marginea carosabilului. Șoferul TIR-ului nu a fost identificat, dar nici nu cred că și-a bătut cineva capul cu asta", ne-au declarat surse din rândul anchetatorilor.

A fost un semnal clar că există șoferi de camioane care nu dau importanță înălțimii încărcăturii, atunci când pleacă la drum. Evenimentul ar fi trebuit să oblige autoritățile să identifice soluții pentru a preveni eventuale tragedii. Nu au făcut-o și s-a întâmplat nenorocirea. Pe lângă o atenție mai mare la autovehiculele cu gabarit depășit, polițiștii rutieri ar fi putut să propună un alt sistem de atenționare ori, de ce nu, înlocuirea grinzii din fier cu o alta dintr-un alt material mult mai ușor.

Nenorocirea rutieră s-a petrecut pe 11 mai, în jurul orei 10. Un autocamion înmatriculat în Neamț, proprietatea unei firme din Târgu-Neamț, transporta, pe direcția Bicaz-Piatra-Neamț, un excavator (FOTO) care fusese folosit la lucrări silvice în zona Potoci. Când a ajuns în apropierea podului feroviar de peste DN 15, în comuna Tarcău, brațul excavatorului a agățat limitatorul de viteză, iar acesta a căzut peste un microbuz care transporta persoane și se deplasa din sens opus. Rezultatul: două persoane decedate și alte trei rănite.

https://atacul.ro/2021/05/15/tragedia-de-la-tarcau-putea-fi-evitata/