Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

JohannDB

             @ vancouver.... Capetele de pod și rigolele tip șanț antitanc, adânci de-un stat de om (în loc să fie tip canal, acoperite cu dale-grilă), care sub nicio formă, nu te lasă s-o iei în decor cu bună știință, pentru a scăpa de cel ce vine glonț pe sensul tău.... De multă vreme chițăi și eu unde pot, când am treabă pe la cei cu drumurile, cu problema "tranșeelor", dar nimeni nu te bagă-n seamă... Exemple recente, destule, cu camioane și nu numai, răsturnate  în șanț, că na-u avut cum să evite un kamikaze.... Cu vreo 30 de ani în urmă, mai puteai s-o iei "pe arătură", pe bune, cu minime pagube la mașină și toate oasele întregi !!

vancouver

Quote from: dr4qul4 on April 21, 2021, 01:06:23 PM
@vancouver: Daca treci cu 150+ km/h printr-o localitate (limita de 50) nu te duci nici macar o noapte in arest?
Dar daca omori un pieton pe trecere, scapi doar cu 3 ani cu suspendare?

Repet, poate ca nu intelegi: daca nu intelegi cauza, nu poti rezolva problema. Cauzele accidentelor mortale sunt: capete de pod, treceri la nivel, copaci, lipsa centuri si DN-uri care trec prin localitati infinite, punctele negre, curbele accentuate etc... Daca stai sa te ocupi de cai verzi si teorii despre legislatie pe o tema pe care ai tu capsa pusa, nu vei rezolva problema.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

In general nu pot decat sa va recomand: incetati cu cultura razbunarii si a cautarii vinovatilor. Incetati cu cultura care-i vede pe majoritatea concetatenilor ca potentiali infractori. (sechele ale modului de gandire din perioada comunista, dar cu radacini in gandirea primitiva, medievala, aka arderi pe rug)

Incepeti cultura rezolvarii problemelor concrete si cultura premizei ca toti oamenii trebuie respectati.

Ce pot face imediat sa reduc numarul de morti? Concret.

Pun parapet median, ajuta?
Acopar rigolele si fac canalizari? Ajuta?
Pun bariere la treceri? Ajuta?

Dau o lege noua. Ajuta? .... cum naibii sa ajute, daca in Romania doar 46% din amenzi se platesc si in general in lume doar 1% din incalcari sunt observate de autoritati?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Pana la strategiile sufletului si nemuririi, poate ar trebui sa gasim un mecanism prin care:
1) semnalizarea rutiera sa fie intretinuta. in mare parte este inexistenta (marcaje sterse, indicatoare neinlocuite, rute nesemnalizate) sau ilizibila (deteriorata din varii motive) sau neobservabila (indicatoare puse dupa copaci, pozitionare neclara a unor indicatoare incat nu-ti dai seama carei strazi ii este adresata). O problema majora avem cu marcajele longitudinale, de multe ori fiind greu de distins limita dintre benzile de circulatie sau chiar limitele drumurilor.
2) Iluminarea si semnalizarea corespunzatoare (atat acustic cat si optic) a tuturor trecerilor de pietoni situate cel putin pe DN-uri. Eu as merge chiar pana la nivel de DJ. Aici trebuie studiat si posibilitatea introducerii semaforului cu buton pentru acele treceri de pietoni unde traficul este destul de intens, dar o lumina galbena de avertizare ar trebui sa existe la fiecare trecere.
3) interzicerea circulatiei pe timp de noapte, inafara zonelor cu iluminare stradala, a bicicletelor, mopedelor, sau a altor vehicule si atelaje care nu pot asigura mijloace de semnalizare care sa le asigure vizibilitatea de la o distanta de cel putin 50m.
4) Corectarea anumitor intersectii pentru a mai elimina din conflictele de trafic si pentru a imbunatati vizibilitatea
5) Obligarea CFR-ului de a monta BLA-uri la toate trecerile de cale ferata la nivel cu DN-ul (aici ma gandesc direct la Bistrita-Vatra Dornei)
6) Gandirea de sisteme de calmare a traficului si implementarea punctuala a acestora. Cateva exemple triviale:
    a) Pe bulevardele constituite pe DN-uri, sau in interiorul localitatilor, INTERZICEREA parcarii / stationarii pe DN. In foarte multe municipii, la DN-ul se transforma in bulevard cu 2 benzi/sens din care o banda e folosita ca parcare
    b) La intrarea in localitate, construirea de insule de calmare, corespunzator semnalizate, astfel incat sa nu permita intrarea in localitate cu mai mult de 70km/h
    c) identificarea si implentarea zonelor de depasire cu separare fizica fata de sensul opus (pe linii drepte foarte lungi, rampe, banda de incadrare fata de drumuri secundare, banda dedicata pentru virajul la stanga)
7) Din cand in cand mai merge si un radar fix... asta bineinteles dupa ce scoatem anumite zone cu restrictii aberante.
8) un sistem de sanctionare a tuturor celor care trebuie sa asigure mentenanta si din oarecare motiv (politic, economic, personal, etc) nu "misca actele". Adica responsabilizare.


Teoretic astea nu ar avea impact bugetar semnificativ pentru ca teoretic alocam deja bani. Ca banii se scurg in alte parti, nu este o justificare pentru cetateanul care plateste taxa care i se cere, la cat i se cere.

elphax

pentru radarele fixe este nevoie de legislatie noua

in schimb pentru semnele de circulatie, pot si autoritatile locale sa se implice, sa evalueze, sa sesizeze politia etc

AndreiB

Daca ne trebuie legislatie noua, avem un numar imens de parlamentari, guvern cu majoritate parlamentara si tot ce ne trebuie.

danutzu_1069

Nu uitați ca parlamentari au vrut masini radar doar inscriptionate si presemnalizate , deci... inutile...
Nu se vrea "controlul" vitezei pentru ca ii afecteaza si pe ei...

andrey_rsu

Nu se vrea nimic real și palpabil pe partea asta de prevenție. Acum câțiva ani a fost un proiect în politie prin care se foloseau mașini neinscriptionate dotate cu radar și camere de filmat, în special pe A2 in perioada estivala. Sistemul este folosit în multe tari europene ca metoda de prevenție însă la noi a deranjat se pare Distinșii Aleși care au tras proiectul pe linie moarta, din motive evidente pentru toată lumea.


punktnet

Nu s-a tras nimic pe dreapta, pe toate autostrazile si DN-urile sunt masini confiscate cu aparate bee3 montate pe ele sau chiar cu trucam, ultimul vazut de mine acum 2 saptamani pe A1 Buc-Pit, BMW E60 cu geamuri negre si radar in bord.
Singurul proiect tras pe linie moarta este cel al radarelor fixe, acolo niste lasere la intrarea in localitati ar fi de aur.
Just kidding.


JohannDB

                      Atenție la "idei trăznite".....    https://alephnews.ro/guvern/video-o-femeie-este-acuzata-ca-a-incercat-sa-insceneze-un-accident-in-capitala-s-a-aruncat-in-fata-unei-masini/

                       Pe undeva este bine să ai o cameră de bord, pornită tot timpul cât ești în mers; nu de alta, dar într-un concurs de împrejurări proaste, fără alți martori sau camere de supraveghere și cu eventuale mici semne lăsate pe mașină de cel ce "înscenează" o astfel de porcărie, poți fi bun de plată.....

cristi5

#6296
In unele tari (Coreea de Sud, Rusia) se practica "insurance scam", aruncat in fata masinii pt a primi bani de asigurare. Am auzit ca si in Sacele se intampla, cu copii unei minoritati...

Cred ca asta e motivul pt care sunt asa de multe camere de bord in Rusia





gruiarew

Și capota îndoită a omului cine o plătește? Să nu-i rupi capul unuia d-ăsta? Dacă tot se vrea lovit....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Eu nu inteleg ceva...daca nu e pe trecere, de ce primesc bani? Atat timp cat soferul cricula regulamentar si pietonul NU, pietonul ar trebui sa fie cel care plateste reparatiile. Sa-mi sara unul din asta in fata, ca dupa ce se pune jos ma urc putin cu botul masinii pe el (nu si cu rotile). La politisti le zic ca m-am panicat si nu am nimerit marsarierul sau cand am vrut sa ies din masina am uitat sa mut din drive.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ionut_16

Codul rutier îți dă dreptate, dar pe codul civil te taxează