Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Tare as vrea sa stiu cine este "geniul" care a aprobat construirea unui nou "drum al mortii" pe sistem 1,5+1,5....

Pe DN2 am inteles - era pe fonduri ISPA, aia nu au vrut sa plateasca 2+2, si ministrul de atunci a ales "cea mai lata" varianta 1+1 (teroretic 1+1...)

Dar aici?!....  :o

Ce au castigat cu 0,5 de banda / sens?!...
Nu ne-am saturat de carnagiul continuu de pe DN2?

La aceiasi bani, largeau pe 3/4 din distanta, dar macar largeau ca lumea - 2+2 full...

>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Zicea cineva ( nu cumva Horațiu?) că ar fi 2+1 alternativ.... Oricum și acum se practică depășirea "printre", m-am cam speriat ieri când o tanti a depășit printre mine și un tir, până acum nu văzusem decât printre două autoturisme, ceea ce hai mai treacă-meargă :) Pe mine ce m-a debusolat cel mai tare e că au lărgit până la giratoriul de la Centura Alexandriei, dar fix la rond se îngustează, în loc să poți sta pe dreapta și să intri lejer pe centură în timp ce mașinile care intră în oraș merg pe cealaltă bandă trebuie să te întorci exact când să intri în rond. Două roabe de asfalt dacă mai puneau făceau ceva cu cap...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Duta C


carutasul

Hai că am găsit și secvența. Observați cum se racordează la giratoriu

tom_sawyer

DRUMUL NAŢIONAL DE PĂMÂNT DIN VÂLCEA, REABILTAT
3 sept. 2021

Unul dintre puţinele drumuri naţionale de pământ din România va fi reabilitat. Este vorba despre DN 7D, care traversează patru comune din judeţ şi care ar putea deveni o variantă pentru şoferii care vor să scape de blocajele de pe Valea Oltului. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a acceptat să predea drumul spre administrare Consiliului Judeţean Vâlcea.

DN 7D are o lungime de 31 de kilometri. Drumul porneşte din dreptul localităţii vâlcene  Câineni, traversează comunele Boişoara, Titeşti şi Perişani şi asigură  legătura cu oraşul  Curtea de Argeş. Deşi  a fost administrat de CNAIR  încă din 2003, acest drum nu a fost niciodată asfaltat de la un capăt la altul.  După numeroase demersuri ale autorităţilor din Vâlcea, CNAIR  a fost de acord să declare drumul de interes judeţean şi să-l predea spre administrare Consiliului Judeţean Vâlcea.  Autorităţile din Vâlcea vor să intervină acum în regim de urgenţă în zonele în care drumul s-a surpat, iar în viitorul apropiat să-l asfalteze de la un capăt la altul.

Dacă drumul de pământ ar fi modernizat, traficul  rutier pe Valea Oltului s-ar fluidiza, iar distanţa pe care şoferii trebuie să o parcurgă de la Sibiu la Piteşti s-ar reduce la jumătate. De asemenea, modernizarea şoselei ar fi o variantă pentru conducătorii auto până la construcţia autostrăzii care va lega Sibiul de Piteşti.


zeckesan

Quote from: tom_sawyer on October 02, 2021, 08:37:24 PM
Dacă drumul de pământ ar fi modernizat, traficul  rutier pe Valea Oltului s-ar fluidiza, iar distanţa pe care şoferii trebuie să o parcurgă de la Sibiu la Piteşti s-ar reduce la jumătate

Încurcate sunt căile jurnalismului ;):lol:

dr4qul4

daca la DN2 nu sustin largirea la 2+2 (ci sa se insiste pt A7), aici nu inteleg logica unei largiri atat de mici. Pai daca tot faci procedurile birocratice, de ce sa nu expropriezi inca 4 m in plus?
La DN2 au facut-o acum 15-20 de ani. Chiar nu putem sa gandim la cifrele actuale de trafic?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Adisan


NGC

Zilele trecute a fost lansata licitatia [CN1035350] "Prestari Servicii de proiectare Reactualizare Proiect tehnic conform Expertize tehnice actualizate, Detalii de executie, Asistenta tehnica la obiectivul "Modernizare DN 67 B Scoarta –Pitesti km 0+000 – km 188+200"".

Valoare estimata: 7.124.685,06 RON fara TVA

Durata contractului: 3 luni reactualizare PT + DTAC + verificare PT, 1 luna elaborare DE, 72 luni asistenta tehnica

Finantare: Fonduri bugetare

Termen depunere oferte: 05.11.2021

pasadia

Recunoscand ca nu am fost niciodata in zona deservita de acest DN67B, vin si eu cu cateva intrebari pe seama lui:

- contractul cu Strabag pentru lucrarile pe acest DN mai e in vigoare? Eu asa imi amintesc, ca era semnat cu Strabag dar nu prea stie CNADNR ce lucrari sa ceara Strabag-ului sa execute (prin urmare aceste reactualizari de PT in baza unor expertize actualizate, etc...)

- DRDP-urile si SDN-urile din zona se servesc de pretextul ca drumul e in modernizare si, suspectez, nu prea fac lucrari de intretinere pe el, nu? Poate confirma cineva prin comparatie cu lucrarile de pe DN-urile mai importante din zona (DN7, DN67, DN6, DN 66)?

- de ce vorbim despre punctul de plecare Scoarta in conditiile in care teoretic acel capat (Scoarta - Targu Carbunesti) va fi inlocuit de DX-ul Craiova - Targu Jiu? Nu de alta dar parca vad un viitor (5-7 ani) in care noi vom moderniza un DN si vom construi la 2 metri mai incolo un DX paralel cu el.

- si oricum, ca principiu, exista vreo logica pentru care se insista sa fie tratat tot DN-ul, pe tot cei 188 de km ai sai, la pachet? Imi inchipui ca exista variatii foarte mari de trafic intre unele sectoare si altele si prin urmare cred ca ar trebui tratate diferite intre ele (unele modernizate, altele doar intretinute). Plus ca oricum imi inchipui ca chiar si pentru locuitorii din zona sunt mult mai utile alte trasee - de exemplu cele care merg spre Craiova (DN6B, DN65C) sau alte DJ-uri din zona (DJ703 sau DJ643).

miahi

^ @Pasadia - harta calitatii drumurilor ( http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=199.0 ) exemplifica f bine in ce stare e drumul. Parti din Olt, Valcea si Arges sunt impracticabile ... In Gorj nu am mai trecut de mult dar nici acolo nu era foarte bun, plus ca e mai tot drumul este foarte virajat si platforma ingusta .

Ce e suprinzator este ca asta vara (2021) la "presiunea" publicului au frezat si asfaltat portiuni mari dinspre Dragasani spre Pitesti in Valcea si Olt (cam pe unde e roz pe harta calitatii dumurilor ). Au frezat 5 cm de beton si au turnat direct asfalt fara nicio folie antifisuri sau alte "tehnologii" mai de secolul 21. A iesit ceva foarte denivelat, dar macar poti sa mergi cu 60 la ora unde au lucrat.

Legat de contract:

"Problema, pasată între CNAIR şi DRDP Modernizarea DN 67 B Scoarţa – Piteşti a fost licitată şi atribuită cu 11 ani în urmă asocierii de firme Delta ACM 93 – Strabag – Euroconstruct. Astăzi, liderul asocierii – DELTA ACM 93 -  este în insolvenţă. CNAIR s-a spălat pe mâini în 2019, când contractul a fost redirecţionat către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova.

http://adev.ro/qtga25"

Si eu cred ca solutia mai inteligenta era retrogradare la DJ si reparat pe sectiuni.


dr4qul4

eu am mers de cateva ori pe el (de la Pitesti pana dupa Giulesti in Valcea), dar asta era acum vreo 10 ani si numai pana in Valcea.
Drumul nu era foarte rau, dar avea denivelari si calitatea astfaltului lasa de dorit. In schimb era complet gol. Tin minte ca se asfalta DN65 si pe aici tot gol era  :lol:
Desi pare direct si trece doar prin localitati pustii, este extrem de imbarligat. Cand are zone de ii dai 100, cand face brusc o curba de 90 de grade de nu mai intelegi nimic.
Pe bucata din Valcea am mers mai recent (vreo 6 ani ultima data..), dar pe acolo era si cel mai prost asfalt. Parca mergeam cu tramvaiul prin Bucuresti.

Dupa niste inundatii, 2 poduri (pe la Paduroiu) au fost deteriorate si o perioada lunga a fost inchis, dupa care se circula pe ceva provizoriu. De atunci nu am mai auzit sa se fi facut vreo reparatie pe el. Dar punctuale sigur s-au facut pentru ca a fost folosit ca drum de santier pt BRUA.
Eu nu inteleg cum de este DN. Ar trebui sa fie spart in bucati si dat CJ-urilor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cassyo

Quote from: dr4qul4 on October 06, 2021, 09:51:55 PM

Eu nu inteleg cum de este DN. Ar trebui sa fie spart in bucati si dat CJ-urilor.
O astfel de idee poate sa mearga in cazul unui judet precum Valcea (vezi intentia de modernizarea a DN7D) dar la Arges- unde are capatul estic -  ar fi mai greu de pus in practica, asta ca sa folosesc un eufemism.
Calatorului ii sade bine cu drumul

b1

Au început lucrările de reciclare in-situ pe DN73A între Poiana Mărului și Șinca Noua pe un tronson de aproximativ 3 km. Lucrările constau în frezarea stratului de asfalt existent, ranforsarea structurii drumului și așternerea unui covor asfaltic nou.
Pe perioada lucrărilor circulația este restricționată pe o bandă iar traficul este dirijat de semafoare.
Lucrări de reciclare DN73A - 07.10.2021:


Sursa: DRDP Brașov
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)