News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

cove_adrian

#4860
@dumbravaandrei

Inteleg si agreez in linii mari ce ai spus.
Insa nu pot sa inteleg de ce deodata nu mai este de interes Iasi-Neamt-Tg. Mures ci din contra Iasi-Bacau-Brasov mai ales ca Bacau-Brasov e de interes secundar, fiind si pe TEN-T comprehensive core.

QuotePe cat pariu ca daca avem A7 Bucuresti-Bacau-Pascani, DX Galati/Braila -> Buzau, capatul A13 va fi in Focsani si nu in Bacau?
Corect. La fel as argumenta si eu pentru Ungheni-Iasi-Tg. Mures. Capatul la A7 nu e la Iasi ci Chisinau si chiar Odessa intr-un viitor context pe termen mediu (atunci cand si Ditrau-Tg.Mures va fi de interes) favorabil.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

cove_adrian

Quote from: dr4qul4 on December 15, 2017, 03:09:12 PM
pe Brasov-Bacau nu avem trafic de autostrada. Dar pe Tg Neamt-Ditrau avem?
Manevrezi cuvintele exact ca un politician. Subliniezi doar ce iti convine.
In timp ce voi visati autostrazi de 10 ori mai dificile decat tot ce am construit pana acum, prin 100+km de munti adevarati, noi ne chinuim de cativa ani buni cu 2 delusoare pe LD.

Dualismul intre Iasi-Tg. Mures si Brasov-Bacau vine in contextul istoric (recent) in care Bacaul s-a opus in mod deschis la orice initiativa legata de vreo autostrada cu plecare din Iasi. Info aci: https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/un-geograf-il-pune-la-punct-cu-argumente-pe-senatorul-a-anti-autostradaa-la-iasi--175948.html


Legat de trafic: https://imgur.com/is4CAht
Da. Nu o ascund si datele sunt publice si le poate orice verifica (la nivel de D.N. si nu de tronsoane). Tg. Mures-Ditrau nu are trafic de autostrada. Suntem constienti de asta. Insa pentru a discuta de Tg. Mures-Ditrau tre sa avem obiectul discutiei, respectiv autostrada pe Iasi-Tg. Mures. Vezi traficul "la capete" care induce faptul ca este trafic pe relatia Moldova-Transilvania.
Intrebare: in momentul in care s-a construit Bucuresti-Lehliu pe A2 aveam trafic de autostrada? Nu. Pentru ca nu asa se pune problema. Nici in 2010 cf Cestrin nu avem trafic (de autostrada) pe zona respectiva. Insa spunem ca autostrazile leaga punctul X de Y. Corect,nu? De ce nu am lega Iasul de Cluj pe autostrada? De ce nu am lega cele 2 capitale?



http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

TibiV

Dragi colegi,
nu va mai mai contrati inutil....

Discutia dintre voi seamana cu discutia despre "sexul ingerilor".
O discutie teoretic interesanta, dar absolut inutila.

Discutia voastra porneste de la premisa "avem bani fie pentru A8, fie pentru A13".

FALS.

NU mai avem bani pentru nimic.
Nu va aruncati in "visele europene" de genul "ne da UE bani sa facem ce vrem".

1. UE nu are o conducta de bani "nesfarsita", sugem de acolo ca betivii cat vrem...
2. Orice proiect cu finantare europeana (sa zicem de 85%) presupune ca tu, ca beneficiar, trebuie sa dai "din buzunarul tau diferenta de 15%.

Super-competentul guvern sustinut de mega-specialistii in economie din parlamentul Romaniei (lipsa majusculelor G  si P nu este o greseala) NU mai are bani pentru 15% din NIMIC.

Incep sa ma intreb la modul foarte serios daca toate "rateurile" din procedurile de licitatii (SF sau executie) sunt rateuri asa cum le vedem noi, sau sunt de fapt bine gandite ca sa putem respecta "programul de guvernare"....
Respectat la "pomeni", ca la investitii nu i-a luat nimeni la intrebari... :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dorin Dobrincu

În fiecare an, la fiecare discuție pe marginea bugetului României, se amintesc vag proiectele esențiale pentru Moldova, după care se găsesc tot felul de pretexte să nu se aloce niciun sfanț. Ori se inventează dispute artificiale, se aruncă fumigene în spațiul public. De exemplu, contrapunerea autostrăzii Bacău-Brașov celei de la Iași la Târgu Mureș. Disputa între două orașe, între două județe din Moldova - Iași și Bacău - este una indusă din afara regiunii. Și care nu ajută în niciun fel pe nimeni de aici. Dimpotrivă, contribuie suplimentar la diviziunea internă. Avem anumite mijloace la îndemână și le vom utiliza pentru a susține cauza Moldovei, nu doar a Iașului.

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/iesenii-ies-iar-in-strada-duminica-aceasta-autostrada-sa-treaca-pe-unde-vor-ei-nu-pe-unde-vrea-ministrul--177720.html

dr4qul4

Disputa intre cele 2 orase se poate rezolva intr-un singur fel: trebuie insistat pe Iasi-Bacau. Odata ce va fi inceput acest segment se poate vorbi de continuarea spre vest.
Dar cat timp voi insitati pentru Tg Mures-Iasi, nu veti primi nimic. Motivul e simplu: vorbim de cel mai greu si mai scump proiect de autostrada. Unul pe care noi nu suntem in stare sa-l realizam.
Treziti-va la realitate.

Spui ca se va termina la Brasov dar ca A8 are continuitate ca se lucreaza/e in plan pana la Bors. Dar ignori pur si simplu ca A8 montan nu poate fi gata mai devreme de 20 ani (in scenaiul super optimist in care avem finantare in fiecare an).
Inainte sa fie gata A8 in intregime, vom avea gata si Brasov-Sibiu. De fapt portiunea asta va fi gata chiar si inainte de Brasov-Bacau.

Daca acum nu insistati doar pentru Iasi-Bacau, nu veti primi nimic.

Si va rog sa terminati cu prostiile gen Odessa. Ca sa avem autostrada pana la Odessa ar trebui sa dispara Transnistria. Chisinaul e capatul. Dar chiar si asa, pana sa intre R Moldova in EU, sunt sanse sa intre Ucraina. Si atunci vorbim de alt coridor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Vice33

( :weird: :weird: :weird: :unsure: :unsure: :unsure: :wtf: :wtf: :wtf: )
QuoteMinistrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat joi, la Parlament, că în 2018 vor fi dați în folosință 156,7 kilometri de autostradă.

,,Vor fi minim 156,7 kilometri dați în folosință. Ca exemple, avem Ogra – Târgu Mureș, apoi trei sectoare din Târgu Mureș – Câmpia Turzii, Sebeș-Turda, vom finaliza și București-Ploiești, Lugoj-Deva și o parte din tronsonul de la Gilău", a spus Felix Stroe, la audierea în Comisiile reunite de buget-finanțe pentru adoptarea bugetului Ministerului Transporturilor (MT) pe 2018.
Pentru programul de autostrăzi și variante ocolitoare în regim de autostradă, MT are un buget principal de 1,6 miliarde de lei (cu 300 de milioane de lei mai mult decât în 2017), la care poate adăuga credite de angajament de 15,6 miliarde de lei. Adăugând și fondurile pentru șosele și drumuri naționale, ,,bugetul total al MT destinat sectorului rutier este de 2,7 miliarde de lei, cu 24% mai mult decât bugetul din 2017", a mai spus Felix Stroe.

Moșul iară a luat-o pe ulei înainte de sărbători...? O fi afectat de moartea Majestății Sale și a decis că în memoria lui la anul va face minuni cu antreprenorii și vor fi dați, atenție, exact 156 km (VIRGULĂ 7!!:lol: :lol: .

M-am întrebat și data trecută de unde i-au ieșit atâția km și singura concluzie a fost că are fantezii foarte frumoase. Oare ce filme a mai urmărit moșul la Minister?

Sau îl așteaptă pe Moș Crăciun și când îl va întreba: "Ai fost cuminte? Câți km de autostrăzi ai inaugurat în acest an?", va răspunde: "Dragă Moș Crăciun, în loc să simplific birocrația și Legea Recepțiilor, am fost ocupat cu vizite de propagandă pe șantierele patriei, însă fără succes, nu am inaugurat nimic în acest an, dar promit solemn că la anul când vii în Decembrie, să îți fac o bucurie. Voi face un cântecel despre cât de multe autostrăzi și gări am inaugurat/reabilitat, și nu orice cântecel, exact cu 156 de strofe și 7 cuvinte magice de mulțumire".

Ionut


horatiu.cosma

#4867
Se pare că după poziția API de zilele trecute prin care s-a solicitat lui Stroe demiterea conducerii CNAIR, chiloții au început să tremure și mai ales să miroasă prin Companie, drept dovadă au ieșit ieri cu niște comunicate de presă kilometrice în care se cam citește frica. E o reacție psihologică normală, atunci când ești prins cu mâța în sac, răspunzi cu multă vorbăraie, pe lângă subiect, dezinformări, jumătăți de adevăr, ca să iei focusul de pe tine. Nu îmi dau seama dacă API ar trebui să se coboare la nivelul lor și să răspundă la inepțiile din comunicate, dar dacă se hotărăsc să o facă, le dau material aici de inspirație. Iau rând pe rând proiectele și aspectele invocate în comunicatele CNAIR:

1. "Potrivit HG 343/2017, darea în exploatare a construcțiilor este posibilă doar după recepția la terminarea lucrărilor, care poate avea loc numai după finalizarea totală a lucrărilor." Jumătate de adevăr. Au omis partea din HG 343/2017 care spune foarte clar că se pot recepționa părți din lucrare, care evident, trebuie să fie finalizate. Spre exemplu o parte din lucrarea ST 3 și ST 4 e calea de rulare, care e finalizată pe ST 3 și în curs de finalizare pe ST 4 (chestiune de zile). Deștepții din CNAIR justifică noul regulament de recepție, invocând deschiderea Orăștie-Sibiu lotul 3. E o mare prostie, am sărit de la o extremă la alta. De la o recepție abuzivă, ilegală, penală, unde s-au șters cu buretele sute de neconformități, soluția e să nu mai facem recepții până nu curge apa la chiuveta din CIC. S-au făcut zeci de recepții pe regulamentul vechi cu anexe de lucrări nefinalizate la momentul deschiderii circulației și care s-au finalizat după deschidere și totul a fost în regulă.

2. Pe Lugoj - Deva lotul 3, într-adevăr deficiențele de la km 76 (nod Ilia) și 68 (lângă podul peste Mureș) sunt responsabilitatea constructorului. Și putem observa și din filmări că s-a scot asfaltul, terasamentul, au început să refacă, deci se repară. Pe orice șantier de autostradă apar probleme nespecificate în proiect, dar se remediază din mers. Faptul că le-a luat așa de mult la cei de la Comsa e o altă discuție, acolo există prevederi contractuale dacă se demonstrează că Antreprenorul a acumulat întârzieri peste perioada contractuală, dar nu cred că e cazul. De ce? Fiindcă drumul critic al lotului, problema 0 de care CNAIR nu spune nimic în comunicat e nodul Holdea. CNAIR l-a cerut, l-a ales din variantele propuse de constructor, a aprobat PT-ul, a solicitat MT-ului să emită AC și acum nu mai recunoaște nimic, nu mai vrea să plătească, se face că plouă, deși se încadrează perfect în cei 10% diverse și neprevăzute. Aici e cheia LD 3, nu într-o cedare de terasament sau crăpătură locală în terasament. E în curtea CNAIR rezolvarea, altfel dejaba rezolvă constructorul crăpăturile, că tot nu vom putea circula pe LD 3.

3. Pe lotul 4 din Lugoj - Deva doar în august au reînceput lucrările, conform CNAIR, fiindcă abia atunci s-au relocat liliecii. CNAIR uită să spună că lucrările au (re)început în august doar pe cei 250 de metri din zona peșterii. În rest au început în 2013 pe vreo 10 km și în martie 2017 (oficial) pe alți 10 km. Faptul că LD 4 nu e gata în 2017, așa cum CNAIR a declarat constant prin Ioniță pe parcursul anului 2017, nu are nicio legătură cu liliecii. Dacă liliecii ar fi problema, ar fi trebuit să avem autostrada la cheie astăzi mai puțin acei 250 de metri, dar se poate observa cu ochiul liber că mai e mult până departe la Șoimuș, la viaductele de urcare și coborâre de pe deal, la Minția etc.

4. Pe Sebeș - Turda lot 3, explicațiile CNAIR sunt halucinante. Nu se face recepția, fiindcă asfaltul de pe poduri nu e conform cu cel din proiectul aprobat, becurile nu sunt cu LED, ci cu sodiu și există anumite zone cu mai mult bitum decât e cazul. Ca să spunem și restul de adevăr, asfaltul de pe pod nu e ca și în proiect, ci e vorba de o rețetă superioară celei din proiect și există o expertiză tehnică care atestă acest fapt(altfel spus, TS le-a făcut un serviciu CNAIR-ului, punând 2 straturi de uzură pe poduri și acum CNAIR vrea ca TS să elimine unul dintre ele, masochiști, ce să mai). Referitor la becuri, am participat la ședințe din CNAIR în care s-a discutat despre LED vs sodiu. Discuțiile sună cam așa: cei de la întreținere, care emană incompetență la fiecare pas și întreținerea de pe autostrăzile noastre dovedește acest fapt, din dorința de a scăpa de cât mai multe responsabilități după preluarea sectorului de autostradă, solicită constructorului chestiuni de genul garanție de 50 de ani pentru dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație (tembelie, există 1 sau 2 producători în lume care pot da așa ceva), LED în loc de sodiu la becuri, cărucioare mobile sub poduri. La toate aceste solicitări care nu erau inițial la licitație, constructorul spune că se pot face fără probleme, dar pe bani în plus. Știm cu toții cât de mult iubește CNAIR-ul adiționalele și banii în plus, așa că toate aceste solicitări rămân în aer, fiind trecute în avizul CTE într-o formă greu de înțeles în limba română, astfel încât să nu fie clar dacă trebuie sau dacă nu. Când constructorul întreabă ce au vrut să zică cu acele formulări, CNAIR nu răspunde. Același caz îl avem și aici. La CTE de siguranța circulației, CNAIR a trecut în aviz o formulare de genul "să se studieze posibilitatea utilizării de becuri led cu teledetecție". Constructorul a întrebat ce înseamnă asta, CNAIR nu a răspuns, așa că TS a executat ce avea în ofertă, declarație de proiectare, PT aprobat, adică becuri cu sodiu fără teledetecție. Inginerul (ironia sorții face să fie tot CNAIR prin DRDP Cluj) le-a certificat, le-a plătit și acum CNAIR nu face recepția fiindcă nu a fost respectat avizul :))))). E amuzant, dar din păcate e trist. Niște tâmpiți fac jocurile astea, în timp ce vine frigul, zăpada, condițiile cele mai periculoase din an de circulație și în loc să facă tot ce e posibil să dea drumul la trafic pe autostradă și poate să salveze niște potențiale vieți pierdute pe DN 1, își încoardă mușchii prin comunicate penibile.

5. Sebeș - Turda lot 4. Aici alunecarea într-adevăr e din vina lui Porr. În SF Search proiectase un zid de sprijin acolo și Porr l-a "optimizat". Însă Porr și-a respectat blazonul, a recunoscut greșeala și în 2 luni a rezolvat problema. Zilele acestea va finaliza lucrările acolo. Tot zilele astea va termina cu marcajele și cu parapeții. Ce va mai rămâne nefinalizat? Alimentarea cu apă în CIC, așa cum zice și CNAIR în comunicat. Porr a forat la CIC până la vreo 250 de metri, nu a găsit apă, e o zonă sărată, fără depozite de apă dulce. Soluția e să aducă apă de la Inoc, din rețeaua de apă de acolo, dar va dura probabil până prin iunie, că trebuie proiect, avizat la CTTA Alba, executat etc. Stăm cu autostrada finalizată și nu o punem în circulație până în iunie fiindcă nu curge apa în CIC? Vi se pare normal? Promit că o să solicit lunar la poliție toate accidentele cu victime de pe DN 1 între Turda și Decea și o să direcționez familiile victimelor spre domnii Ioniță, Șomode, Dicu și care or mai fii șefii din CNAIR cu salarii de 10.000+ lei pe lună care ar trebui să rezolve recepția pe ST 4. Da, eu o să vă consider pe dumneavoastră autorii morali pentru aceste tragedii și mă gândesc că și familiile îndoliate.

Acest comunicat se încheie în stilul CNAIR/Guvern/PSD de anul acesta. Nu e vina CNAIR, ci a constructorilor care și-au asumat un grafic de lucrări, ei sunt de vină că nu se pot face recepțiile, CNAIR nu e firmă de construcție, că doar CNAIR e cineva rătăcit în toată ecuația asta, a apărut să întrebe ceva, să ceară o informație la ghișeu și acum toată lumea dă vina pe ei? Păi cum e posibil, mergeți băi la constructori să cereți socoteală, nu la inocenții rătăciți de la CNAIR  :lol:.

Tot ieri CNAIR a mai ieșit cu un comunicat, probabil li se terminaseră caracterele maxime permise la primul comunicat. În acest al doilea comunicat s-au lăudat că "Lansarea în licitație publică reprezintă practic principala etapă pentru succesul unui proiect." Am râs bine de tot la propoziția asta. Vă dați seama cum gândesc "creierele", "strategii" care ne fac nouă drumurile? Adică au ridicat pe SEAP orice le-a ieșit în cale, gata, e garantat succesul acelor proiecte, nu mai e nevoie de nimic altceva. Sunt foarte curios cum explică acest "succes" referitor la iminenta anulare a licitațiilor pentru loturile 3 și 4 ale drumului expres Craiova - Pitești? Oare va trebui să schimbăm definiția din dicționar a cuvântului "succes" în momentul în care semnarea contractelor pentru PiSi 1 și 5 se va bloca, din lipsa acordului de mediu? Cu singuranță, mai ales când ne uităm la lista lungă de amânări și suspendări ale procedurilor de licitație pentru toate aceste licitații de succes lansate anul acesta.

Tot la partea de ridicări pe SEAP aș vrea să mă opresc separat la proiectul centurii Bacău, fiindcă aici e o altă problemă. Săptămânile trecute, la CM (Comitet Monitorizare) POIM, ministrul Stroe și cei din CNAIR au declarat oficial în fața reprezentantului pentru România din partea UE și a celorlalți membri CM POIM, după ce au fost urecheați în mod repetat pentru ordinul 600, că nu vor mai lansa proceduri de licitație până la apariția noului contract național FIDIC și abrogarea ordinului 600. Tocmai au încălcat această promisiune prin lansarea pe SEAP a centurii Bacău și e foarte grav. Nu m-ar fi surprins dacă ar fi făcut afirmațiile respective în fața presei, sau într-un răspuns pe 544, sau răspuns la interpelarea unor deputați, fiindcă m-am obișnuit să le aud minciunile în acest cadru, dar față de UE, față de reprezentantul lor în România, față de comitetul care aprobă finanțarea europeana pe proiecte, după ce ți se atrage atenția că faci o prostie și că ar trebui să te oprești, tu zici că îți pare rău și că te oprești, dar defapt, pe la spate, continui, e foarte grav. Sper ca acest aspect să ajungă la urechile celor de la Fonduri Europene, UE and so on fiindcă cineva trebuie să ia atitudine în fața măgăriilor acestor indivizi.

Dan027

Quote from: cove_adrian on December 15, 2017, 02:44:15 PM
Ideea este ca abordarea Moldova-Vest pe relatia Bacau-Brasov nu avantajeaza deloc Iasul si am sa explic de ce.

In contextul negocierilor si al lobby-ului politic din Moldova, Iasul prin inventia/autostrada Iasi-Bacau-Brasov a pierdut principalul (daca nu singurul) aliat din Moldova pentru Iasi-Tg. Mures. Si aci ma refer la judetul Neamt. Unii ar spune ca am castigat un aliat, respectiv Bacau. Fals. Bacau se va lupta pentru Bacau-Brasov. Ce interes ar avea Bacaul sa ajunga mai rapid in est, adica in Iasi? Se "multumesc" cu DN 2/DN 28 cu acostament largit. Consider ca Iasi-Bacau-Brasov este o greseala si o eroare pentru ieseni. Iasul, iesenii, autoritatile locale, agentii economici din Iasi au pierdut prin Iasi-Bacau-Brasov.

Eu as vrea o continuare a A13 pana Iasi ... deci aliati se gasesc ;)


ovideatza

#4869
Nu exista "Bacau - Iasi" ca pe harta ^^^^^

Este parte A7 (Bacau-Pascani) pana in zona Pascani apoi spre Est pe A8 pana la Iasi.

Cand Stroe se apuca sa spuna ca lasam deoparte A8 si facem Iasi-Bacau, eu il banuiesc ca este pe langa subiect de tot, si nu are idee ca Iasi-Bacau inseamna segment A8 + segment A7.  A recunoscut in declaratie ca motivul e frica de intrebarile DNA/CC, motivatie pe care o imping in fata, desi stim prea bine ca nu are nici o legatura cu realitatea.

A8 in afara de montan nu are cum sa nu mearga mai departe. Pe partea transilvaneana se va misca ceva, se misca ceva. Pe Iasi-Pascani e criminal traficul, trebuie sa se intample ceva.

Iar cand va fi Iasi - Neamt, se va intampla sa fie trecerea peste munti sufocata si vom avea si mult asteptatul trafic (Care acum e doar potential), si se va pune presiune din ce in ce mai mare pe realizare segment montan.

Intai va fi executat A7 + A8 Iasi-Pascani cel putin, apoi poate se vor gandi sa faca ceva in sensul A13 Bacau-Brasov sau/si Tg Neamt->Tg Mures.

Presiunea va fi zic eu pe A8.

Ca acum cu PiSi, va fi "missing-link".Si asta e mai presus de ministrul transporturilor, functie cu mandat limitat ca durata medie de la revolutie incoace. Eforturile de promovare a proiectului trebuie sa continue, poate chiar un scandal de genul acesta ajuta intr-un fel, popularizeaza cauza si aduna sustinatorii in jurul unui efort comun.

Sau poate pana atunci (10-15 ani) vor mai ajunge in CNAIR si oameni mai "destupati" care vor vedea beneficiile la half-profile pe montan.

GDPR

Quote from: horatiu.cosma on December 16, 2017, 02:30:28 PM
1. "Potrivit HG 343/2017, darea în exploatare a construcțiilor este posibilă doar după recepția la terminarea lucrărilor, care poate avea loc numai după finalizarea totală a lucrărilor." Jumătate de adevăr. Au omis partea din HG 343/2017 care spune foarte clar că se pot recepționa părți din lucrare, care evident, trebuie să fie finalizate. Spre exemplu o parte din lucrarea ST 3 și ST 4 e calea de rulare, care e finalizată pe ST 3 și în curs de finalizare pe ST 4 (chestiune de zile). Deștepții din CNAIR justifică noul regulament de recepție, invocând deschiderea Orăștie-Sibiu lotul 3. E o mare prostie, am sărit de la o extremă la alta. De la o recepție abuzivă, ilegală, penală, unde s-au șters cu buretele sute de neconformități, soluția e să nu mai facem recepții până nu curge apa la chiuveta din CIC. S-au făcut zeci de recepții pe regulamentul vechi cu anexe de lucrări nefinalizate la momentul deschiderii circulației și care s-au finalizat după deschidere și totul a fost în regulă.

Aici te contrazic. HG 343/2017 spune foarte clar ca Recepţia la terminarea lucrărilor şi, respectiv, recepţia finală pot fi realizate şi pentru părţi /obiecte /sectoare din /de construcţie, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament, dacă acestea sunt distincte / independente din punct de vedere fizic și funcţional.

Prevederea asta este aplicabila in cazul sectoarelor diferite de drum care pot fi functionale in mod independent (vezi cazul LD2), sau unui ansamblu rezidential format din mai multe imobile, dar care sunt subiectul unei singure autorizatii de construire. Un C.I.C. se poate receptiona separat pe legea actuala, poate fi considerat ceva complet separat fata de drum. Nu merge insa sa faci intai receptia carosabilului, iar apoi sa receptionezi dispozitivele de scurgere a apelor, cum sugerezi tu, fiind vorba de o lucrare unitara.

Sa asteptam sa iasa modificarea la regulamentul de receptie, care va permite din nou receptia cu observatii. Ceva imi spune ca o sa se adopte foarte repede.

Ionut

Quote from: adrian rosca on December 16, 2017, 10:26:29 PM
Ceva imi spune ca o sa se adopte foarte repede.

Asa sa fie. Daca legea e neclara si lasa loc de interpretari, hai sa o modificam sa fie clara.

pasadia

@Dan - inca odata, te rog nu mai desena prostii. A13 nu se leaga in A1 prin Gusterita ci la Boita (si e foarte bine ca e asa) si nu va traversa delurile Moldovei pe acel traseu halucinant (le cunosc cat de cat). Daca ai impresia ca ducand ipoteticul A13 mai aproape de Vaslui ai castiga ceva, te inseli amarnic.

Eu am mai spus-o si in trecut - daca va exista A13, eu sper sa ocoleasca Onesti-ul pe la sud si sa ajunga in A7 in apropierea Adjud-ului.

horatiu.cosma

^^^
Adrian Roșca, în niciun caz nu insinuez să se recepționeze asfaltul, apoi rigolele, apoi drumurile de întreținere etc. Poate nu m-am exprimat eu suficient de bine. Pe ST 3 și 4 eu văd o recepție a amprizei drumului, adică de la rigola de la baza unui taluz până la celălalt (sau șanțul de gardă dacă e vorba de un debleu). În această ecuație nu intră parcările, CIC-ul, drumurile de întreținere, zona în care nu se construiește nimic de la drumul de întreținere până la limita exproprierii, unde e gardul de protecție. Eventual ce ar mai putea intra în prima recepție, ca să nu lăsăm nimic dependent de zona recepționată în afară, ar mai putea intra și bazinele de retenție, șanțurile care se continuă din sistemul de scurgere al apei spre emisari.

Ideea e că se poate găsi dacă se dorește o variantă perfect legală de recepție pe sectoare/părți. Faptul că cei din CNAIR înțeleg că noul Regulament de Recepție se referă la "totul sau nimic" e complet eronat, fug de responsabilitate, nu își asumă nimic și interpretează în defavoarea cetățenilor. În momentul în care se ajunge în punctul acesta, acei funcționari "publici" nu mai au nicio legătură cu scopul pe care îl au acolo, fiind plătiți din banii cetățenilor să rezolve problemele cetățenilor.

dr4qul4

cand spun Bacau-Iasi, ca sa fie clar, ma refer la Bacau-Roman-Pascani-Tg Frumos-Iasi.
Bucata asta are nevoie ACUM de autostrada. Cand va fi gata, vom vedea unde e presiunea mai mare: spre Tg Mures sau spre Brasov.
Momentan cele 3 DN-uri care leaga BC si Neamtul de Tg Mures duc fara probleme traficul. Dar capacitatea lor individuala este mult mai mica decat a DN11, un DN care deja e aproape de capacitatea maxima.
Dar pana atunci, hai sa insistam pentru Bacau-Pascani-Iasi  si sa lasam traficul sa decida care e prioritatea (cu A pana la Pascani, traficul pe DN15 si 12C ar tb sa  explodeze).
Momentan, google zice ca de la Pascani la Tg Mures faci sub 4 ore. pe 250 km. Nu e o medie chiar rea pt relieful acela (63km/h).
Bacau-Brasov, 181km in sub 3 ore. Media e putin mai mica: 62km/h.
Asadar, pornim de la aceeasi media. Vedem unde se ingroasa gluma cand vom avea primul tronson de A deschis.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024