News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Am vazut un clip foarte interesant despre modelele de intersectii si am extras intr-un tabel valorile traficului pe minut pentru fiecare.

Clipul video - simulator trafic auto + tabel aici:
https://clujeuropean.com/2017/12/18/simulator-trafic-auto/


cove_adrian

#4892
Din comunicatul MT aflam ca in Moldova sunt 3 coridoare de transport.
Un comunicat de presa eronat ce denota indolenta si dezinteres din partea Ministerului de resort!
Se precizeaza faptul ca sunt 3 coridoare in Moldova.Fals! Sunt 4 coridoare in Moldova:
1. coridorul principal (core network) Ungheni-Iasi-Tg. Neamt -Ditrau-Tg. Mures
2. coridorul principal (core network) Bucuresti-Buzau-Focsani-Bacau-Roman-Suceava-Siret - granita U.E.
3. coridorul secundar (comprehensive core) Tisita-Tecuci-Barlad-Husi-Albita-granita U.E.
4. coridorul secundar (comprehensive core network)  Bacau-Brasov

http://mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1798-18122017
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

pasadia

Stiu ca esti barladean si ca te doare o asemenea eventualitate, dar cel putin la coridorul Tisita - Barlad - Albita eu zic sa renunti. As zice ca, daca va exista intr-un viitor indepartat o alta trecere rutiera reala, la nivel de autostrada, peste Prut, in afara de Iasi - Ungheni, aceasta va fi cu putin mai la nord de Galati - Giurgiulesti.

Ionut

Odata cu licitarea A7 Centura Bacau creste numarul de km de autostrada in licitatie cu fabuloasa lungime de 16,269 km.


Ionut

#4895
Din lista asta fabuloasa de 175 km, doar Centura Bacau si Tg Mures-Ungheni au sanse reale sa se implementeze intr-un ritm decent, DACA vor fi castigate de Strabag (Tg Mures) si un alt constructor decent/serios (Bacau). Restul... vai de noi. Mai mult, Centura Bacau este pe OMT 600 lansata... deci buba mare. Teoretic, ar putea schimba de pe OMT 600 pe noul contract national inainte de a se depune ofertele. TEORETIC.

^ DACA acelasi lucru se va intampla si pentru Suplacu-Bors, atunci si aceasta felie din A3 va fi OK implementata, DACA vom avea constructori seriosi. Deocamdata asa blocata... suspendata... si lansata pe OMT 600... vai de noi.

Ionut

Analiza-fluviu a lui Victor in Hotnews:

​​ANALIZA Bugetul pe 2018, dezastruos pentru infrastructura rutiera:
Alocari insuficiente pentru autostrazile in lucru, infime pentru noile proiecte
scoase la licitatie si ZERO pentru unele lucrari deja contractate


Bugetul pentru anul 2018 in domeniul infrastructurii rutiere adoptat de Parlament contine alocari insuficiente pentru autostrazile aflate in lucru, la jumatate sau chiar un sfert fata de cat ar fi nevoie, desi unele proiecte ar trebui finalizate chiar anul urmator. In plus, mai multe proiecte care au contractele semnate sau sunt deja finalizate in mare proportie au ZERO lei alocati pe anul urmator. Mai grav, majoritatea proiectelor lansate in licitatie in 2017 au alocari infime pentru 2018: Autostrada Sibiu - Pitesti, drumul expres Pitesti - Craiova, primii kilometri de autostrada din Moldova, autostrada de centura Sud a Capitalei sau Podul peste Dunare de la Braila.

Hotnews

alin2pas

A13 în locul A8 are deocamdată cam același rol ca insistența Ponta - Șova pentru CoBra în defavoarea PiSi: tragem de timp, că nu sunt bani de investiții, iar dacă investițiile se pot face cu bani europeni, nu avem bani pentru cofinanțare, că banii europeni sunt mai greu de jonglat.

NGC

Uite o stire de alaltaieri. ;)

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-22188990-guvernul-aprobat-proiect-lege-privind-imprumut-1-miliard-euro-bei.htm

Guvernul a aprobat un proiect de lege privind un imprumut de 1 miliard de euro de la BEI

Quote
Guvernul a aprobat miercuri un proiect de lege pentru aprobarea Contractului cadru de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii (BEI), in valoare de 1 miliard de euro. Contractul a fost semnat in data de 18 iulie 2017, la Luxemburg, de catre ministrul Finantelor Publice si va fi implementat de catre Ministerul Transporturilor. In acest sens, cele doua ministere vor incheia un acord subsidiar.

Concret, suma va fi utilizata pentru finantarea deficitului bugetului de stat si refinantarea datoriei publice guvernamentale, in vederea realizarii unor obiective de investitii cuprinse in Axele prioritare 1 si 2 din POIM 2014-2020, respectiv proiecte pentru cresterea mobilitatii si dezvoltarea transportului rutier, feroviar si naval si a mijloacelor de transport subteran, eliminarea blocajelor din reteaua infrastructurii de transport, cresterea zonelor de acces cu conectivitate redusa, reducerea impactului transportului asupra mediului.

Imprumutul se acorda pe o perioada de pana la 25 de ani, cu o perioada de gratie de pana la 7 ani, in conditii foarte avantajoase in comparatie cu alte instrumente financiare,  si va fi disponibilizat in cel mult 20 de transe, pana la 31 decembrie 2024.

Potrivit  legislatiei in domeniul datoriei publice, subproiectele alocate de BEI sunt prefinantate partial de la bugetul de stat, iar ulterior, parte a acestei prefinantari se recupereaza din sumele imprumutului.

Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere si adoptare Parlamentului.

Vice33

#4899
Conferință de presă CNAIR-Ștefan Ioniță: https://www.facebook.com/cnadnr/videos/1950679088525494/

Interesant de ascultat...sunt multe întrebări, se spune si de LD lot 3, unde sunt probleme, la min 9-15

Pasaj Domnesti - min 17

min 22:40: "...Avem efectiv construiți, avem aici o situație dată de colegii mei, s-au construit efectiv 53 de km, în afară de cei 15 km care sunt în circulație și de cei 9 km care sunt nefuncționali și care, ați văzut că nu am făcut nici un anuț legat de recepția acelor 9 km, pentru că atâta timp cât nu sunt funcționali și nu am avut în discuție...deci s-au mai recepționat 9 km din sectorul Gilău-Nădășelu, dar vom vorbi de el atunci când podul va fi realizat, undeva spre toamna lui 2018."

"Cu alte cuvinte anul acesta am recepționat 24 de km (15+9), foarte puțin, în raport cu ceea ce ne propusesem, dar mai sunt finalizați la gata, alți...(se uită în mapă) 53 de km în amplasament acum, dar nu îi pot da în circulație datorită legislației.
.......
În iulie s-a schimbat regulamentul de recepție 273, după cum bine știți, prin 343 HG astfel încât lucrurile acolo sunt destul de clare, a dispărut noțiunea aceea cu anexa 2 și 3, știți foarte bine, era o anexă în care se treceau lucrările neconforme, dar care nu afectau siguranța circulației, era o nuanță foarte clară, și care nu respectau..."

min 24: Reporter: "Ziceți-ne de cei 53 de km, care sunt?"

Ștefan Ioniță: "Da, avem (deschide mapa) pe lotul IV Lugoj-Deva în jur de 12 km care sunt finalizați de antreprenor inclusiv cu elemente de siguranța circulației, pe lotul III Lugoj-Deva 8,6 km pe care am văzut că nu sunt probleme, pe lotul II Lugoj-Deva, cei 4 km care nu vor fi funcționali decât după ce se finalizează secțiunea E.

Avem apoi pe Sebeș-Turda 16 km, aici, Sebeș-Turda 4 (lotul 4, n.r.) vor fi deschiși circulației undeva în Februarie, la început din Februarie, ne anunță antreprenorul (n.r. - constructor PORR) când finalizează efectiv și aducțiunea cu apă sau ce mai are de făcut, practic sunt finalizați dar mai e o problemă la centrul de întreținere," și Sebeș-Turda lot 3 la 12,4 km care vor fi recepționați pe data de 9 ianuarie 2018, dacă condițiile sunt îndeplinite....și Comisia de Recepție va fi în teren și dacă toate condițiile sunt întrunite în conformitate cu legislația și sunt rezolvate toate acele "diferende" pe care le aveam legate...nu sunt mari dar sunt câteva care trebuie clarificate."

min 25:52 - REPORTER: "Domnule Director, sunt niște firimituri de autostrăzi"

Ștefan Ioniță: "Atâta timp cât noi nu ne ducem în zona care...noi trebuie...noi, noi ar trebui să..., ce am făcut în acest an practic se va concretiza începând cu anul viitor cu un vârf în anul 2019, dacă nu promovezi obiective nici nu ai de unde recepționa. Trebuie să promovăm toate obiectivele de care România are nevoie,...obiective promovate în 2010 care s-au concretizat în 2013, în jur de 140 de km de autostradă, după aceea, obiective au fost promovate puține, știm foarte bine ce am mai promovat: Sebeș Turda și Câmpia Turzii-Ogra."

min 26:35 - REPORTER: "...Ați anunțat că veți recepționa undeva la 150 de km de autostradă, anunțați mai mult sau mai puțin de ministru (n.r. Dl. Ministru Stroe), din cei 156 cei 53 îi tăiem de pe listă, ...(nu se înțege)...care ar mai avea șansă?"

Ștefan Ioniță: "Vă asigur că...Lugoj-Deva lot 4 știți cu toții...că avem un antreprenor acolo...care e mobilizat și își face treaba și dacă nu a reuși să termine în acest an, cunoașteți cu toții motivele, deși s-a străduit și vă spun că a lucrat într-un ritm bun, mulțumitor...

...vorbim de pe altă parte de finalizarea, eu sper totuși, pentru că a fost o implicare la nivel de management din țara de origine (
n.r. - se referă la lotul III Lugoj-Deva, antreprenor COMSA, unde are probleme la acel izvor de apă și cu materialele neconforme) și să finalizeze și acest lot, Lugoj-Deva 3, totuși vorbim de un progres fizic de 80% și domniile lor ne-au spus că undeva în luna septembrie a acestui an (2017) finalizează acest tronson, dar nu am ajuns decât să avansăm cu câteva procente, cu 5%, vorbim în continuare și de Sebeș-Turda lot 2...

...Repet, toate aceste promisiuni vin în contextul în care domniile lor vin și ne spun aceste lucruri și noi suntem obligați conform legii să asigurăm acest cash-flow, adică dacă eu nu îi asigur un nivel financiar de are are nevoie, pentru a nu face claim-uri și revendicări...eu îi asigur această finanțare pentru a termina o anumită parte din lucrare, așa cum am făcut-o și în acest an, și vă asigur că...dacă în acest an am făcut verificări pe teren o dată la câteva săptămâni de această dată vom fi prezenți numai acolo, Dl. Ministru Stroe deja...ne-a recomandat să realizăm în cadrul șantierelor o zonă unde să stăm, numai acolo,...Câmpia Turzii-Ogra, sunt 6 km pe care mizăm, pe Th Mureș-Ogra. știți foarte bine că avem un progrem foarte bun acolo, cu un antreprenor care, spun eu, se poate mobiliza...și...intrarea în București este un sector care vom conta pe el (n.r. - pe antreprenor), deci dacă adunăm toate aceste obiective veți ajunge la acea valoare de 156 de km."

min 29:12 - REPORTER: "Și unde v-a spus Dl. Stroe să vă mutați...?"

Ștefan Ioniță: "Pe toate amplasamentele unde sunt șantierele de autostrăzi....dacă nu sunt eu va fi adjunctul meu...iar domnia sa ne-a spus că și dânsul va fi prezent acolo (n.r. - Dl. Ministru, Felix Stroe), pentru că vine dintr-o zonă unde a dovedit că a avut un succes real, într-o zonă efectivă de construcție (purtătorul de cuvânt din stânga lui Ioniță se amuzp copios și abia se poate abține  :lol: :lol: ) prin modul și managementul care ni l-a transmis se adeverește că aceasta este cheia succesului, stând lângă antreprenor și la nivelul cel mai mare de reprezentare...după cum bine știți când apăream noi acolo pe șantiere, era o mobilizare exemplară..."

min 29:53 - REPORTER: "Cum puteți fi în așa de multe amplasamente...?"

Ștefan Ioniță: "Am adjuncți, ...în strategia de management pe care am implementat-o la CNAIR există, pentru fiecare zonă de autostrăzi o dimensionare corespunzătoare astfel încât să avem oameni prezenți....fie că au fost de la DRDP, fie că au fost din Unitatea de Implementare, la nicel de DIrector General și Adjunct am fost pe amplasament în permanență...noi vom fi pe șantiere șă fie și antreprenorii să fie mobilizați..."

min 31:45 "există ala...un curent în piață, așa o reticență față de noile contracte, pe unii operator economici nu i-a mulțumit, pentru că se vede că nu i-a mulțumit, cum că, clauzele contractuale impuse acum de CNAIR duc acum în zona de risc a antreprenorului. Nu, nu, în realitate crează un echilibru, care eu spun în trecut, nu era...acum este un echilibru adevărat, în sensul în care eu apelez la acest operator economic, tocmai pentru că are experiența necesară pentru a realiza obiective de asemenea anvergură și poate rezolva toate problemele imprevizibile care pot apărea pe aceste sectoare de autostradă...(dă exemplu alunecarea de pe Sebeș-Turda lot 4 - PORR),..."

min 42:38 - REPORTER: "Pe DN5 unde se asfaltează pe ploaie la un pod..."

min 44:00 - CENTURA COMARNIC

min 49 - REPORTER indignat: "Aveți proiecte de autostrăzi de acum 4-5 ani în derulare, vorbim de zeci de km de autpstradă, noi de aici dacă ne adunam și dădeam cu sapa, terminam mai repede..."

Mă opresc aici. Urmăriți tot interviul. Am încercat să scot ce este mai important din interviu, legat de S-T și de L-D...

rizzuh

Quote from: Vice33 on December 22, 2017, 08:26:05 PM
Avem apoi pe Sebeș-Turda 16 km, aici, Sebeș-Turda 4 (lotul 4, n.r.) vor fi deschiși circulației undeva în Februarie, la început din Februarie, ne anunță antreprenorul (n.r. - constructor PORR) când finalizează efectiv și aducțiunea cu apă sau ce mai are de făcut, practic sunt finalizați dar mai e o problemă la centrul de întreținere," și Sebeș-Turda lot 3 la 12,4 km care vor fi recepționați pe data de 9 ianuarie 2018, dacă condițiile sunt îndeplinite....și Comisia de Recepție va fi în teren și dacă toate condițiile sunt întrunite în conformitate cu legislația și sunt rezolvate toate acele "diferende" pe care le aveam legate...nu sunt mari dar sunt câteva care trebuie clarificate."

Incompetenti. Acestia trebuie dati afara, neaparat. Pana nu are Ionita apa la CIC ca sa se spele pe maini dupa ce se sterge la posterior, nu se deschide ST4, nu conteaza cati oameni mor pe DN1, cati vor fi raniti, cate ore se vor pierde in trafic in fiecare zi... >:( >:( >:(

Iar pentru acele "diferende" [sic] pe ST3... :((

Vice33

​ANALIZA Bilantul autostrazilor la final de 2017: ZERO km noi de autostrada deschisi circulatiei, 9 km muzeu, alti 12 km finalizati, dar nedeschisi si licitatii cu amanari peste amanari. Ce s-ar putea deschide in 2018


http://mobile.hotnews.ro/stire/22198602

Cuneo


Guvernul a aprobat proiectele de infrastructură ce încep în 2019

Felix Stroe a prezentat o listă a proiectelor de infrastructură ce vor fi demarate după 2021. Nu au lipsit însă erorile grosolane privind costurile sau traseele alese.
"Mă iertați, nu am ochelarii la mine", s-a scuzat joi ministrul Transporturilor Felix Stroe în fața colegilor săi de Guvern în timpul prezentării memorandumului: "Demararea pregătirii unui portofoliu de proiecte de transport ce urmează a fi implementate în viitorul cadru financiar multianual (2021-2027)". Eroarea se referea la proiectul autostrăzii Brașov-Bacău-Iași-Ungheni cu un cost total estimativ de 3,08 miliarde euro.

La următorul proiect prezentat erorile au continuat însă, nici ministrul Stroe, nici colegii săi, nu le-au mai observat. Drumul rapid Brașov – Târgu Mureș, cu patru benzi pe sens și lung de 161 kilometri ar costa doar 100,2 milioane euro, adică sub un milion de euro pe kilometru, bani la care se poate face o reparație capitală a unui drum național. Construirea unui kilometru de autostradă pornește de la patru-cinci milioane euro pe kilometru, dacă e făcut la câmpie. Drumul expres este cu cel mult 30% mai ieftin față de o autostradă și îi lipsesc doar benzile de urgență.

O chestiune încâlcită a fost și cea a proiectului unui drum expres care să lege Buzău de Focșani apoi Brăila și Dobrogea. În viziunea ministrului, drumul va urma traseul Buzău – Brăila (spre est) - Focșani (spre nord) și apoi Tulcea-Constanța (ambele la sud de Brăila ). Acesta ar avea o lungime de 361 kilometri și un cost de 1,82 miliarde euro.

Și în fine, ultimul proiect de infrastructură rutieră menționat de Felix Stroe este cel al autostrăzilor Brașov-Făgăraș-Sibiu ( 120 km și 816 milioane euro) și cel al drumului expres Drumul Sudului (București-Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș-Lugoj ce are 397 kilometri și ar costa 2,5 miliarde euro).

Toate aceste proiecte sunt "în sinergie" cu proiectele aflate acum în derulare, a spus Felix Stroe.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/guvernul-a-aprobat-proiectele-de-infrastructura-ce-incep-in-2019-852051

Allex

Cred ca aici e locul cel mai bun:

VIDEO – Autostrada Ungheni – Iași – Pașcani – Bacău – Brașov este pe lista proiectelor pentru 2019-2021 - Ziarul de Bacau

QuoteAutostrada Ungheni – Iași – Pașcani – Bacău – Brașov este pe lista proiectelor pentru 2019-2021 despre care ministrul Transporturilor, Felix Stroe, spune că nu pot fi oprite de la implementare.

Ministrul Transporturilor Felix Stroe a prezentat astăzi, în ședința executivului, o listă cu proiectele prioritare pentru anii 2017 – 2021. Acestea fac obiectul unui memorandum, iar finanțarea va fi asigurată cu fonduri de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare.

Primul proiect pe lista ministrului a fost Brașov – Bacău – Pașcani – Iași – Ungheni, de 336 km și cu o valoare estimată la peste 3 miliarde euro, potrivit Ziarului de Iași.

,,Proiectul este compus din mai multe sectoare, astfel: sectorul Brașov – Bacău, autostrada A5, cu o lungime de 160 km, cu un cost de investiție de 1,84 miliarde euro, sectorul Bacău – Pașcani, cu o lungime de 81,2 km, cu un cost de investiție de 485 milioane euro și sectorul Pașcani – Iași – Ungheni, cu o lungime de 95,2 km", a spus Stroe.

Ministrul Stroe a menționat că proiectele cuprinse în memorandum odată ce sunt lansate astăzi nu vor mai putea fi oprite de la implementare. ,,Aceste proiecte rutiere sunt obiective care se află în sinergie cu cele din cadrul POIM (Programul operațional Infrastructură Mare). Astfel, conectivitatea autostrăzii Sibiu – Brașov este asigurată cu autostrada Brașov – Bacău – Pașcani – Iași – Ungheni, precum și cu pregătirea și implementarea drumului expres Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău", a mai precizat oficialul.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

__dir

^ O strutocamila :lol: :lol: :lol:

Nu facem A7, A8, acum facem un mix intre ele